Мі - сяць, тиждень |
Артикуляці йна моторика. Мовленнєве дихання |
Звукова культура мовлення |
Лексична тема |
Словник |
Формування та вдосконалення граматичної будови мовлення |
Розвиток зв’язного мовлення та мовленнєвого спілкування |
Знайомство з органами артикуляції. «Казка про веселий язичок» |
Знайомство з органами артикуляції |
Іменники: ім’я, прізвище своє та членів родини, вік; імена однолітків, вихователів; родинні зв’язки:син, донька, онука Прикметники: старий, малий. Дієслова: спить,їсть, грає,прибирає,миє, готує. |
Вживання іменників родового відмінку із значенням відсутності(Нема бабусі. Нема матусі). Утворення дієслів теперішнього часу у однині та множині(Я їм-Ми їмо). Використання слів зі зменшено - пестливими суфіксами – -ЕНЬК-,- ЕСЕНЬК- (маленький-малесенький. |
Складання простих речень про дії членів родини за малюнками. |
Сенсорний розвиток |
Розвиток психічних процесів |
Формування елементарних математичних уявлень |
Логоритмічні вправи |
Дрібна моторика |
Д/г «Знайди двері до будинку Колобка» (розрізнення за кольором) |
Розвиток пам’яті та уваги: Д/г «Кого немає?» Д/г «Склади ціле» (розрізні картинки |
Повторення матеріалу попереднього року. Лічба та операції з множинами в межах 3. |
Мама, тато, дід, бабуся, Всіх назву – не полінюся, Старший братик і сестричка - В нас сімейка невеличка.
|
Пальчикова гімнастика: Перший пальчик - наш дiдycь, Другий пальчик - то бабуся, Третій пальчик - наш татусь, А четвертий - то матуся, А мізинчик - наш малюк, Biн сховався тут.(Показуємо на пальчик та кажемо: „перший пальчик...", i продовжуємо гру, загинаючи кожен пальчик). |
Мі - сяць, тиждень |
Артикуляційна моторика. Мовленнєве дихання |
Звукова культура мовлення |
Лексична тема |
Словник |
Формування та вдосконалення граматичної будови мовлення |
Розвиток зв’язного мовлення та мовленнєвого спілкування |
Артикуляційна гімнастика «Лопаточка», «Посмішка», «Заборчик», Вправи на дихання «Подуй на кульку» |
Показ органів артикуляції |
Іменники: спальня, кімната роздягальня,майданчик, вихователь, медсестра, помічник вихователь, директор, двірник, кухар; керівник іграшки:лялька, машина, матрійка, пазли, мозаїка конструктор, Прикметники: умивальна, ігрова, музична, музичний, Дієслова:лікує, вчить, грати, ділитися, складати, спати, відпочивати, прибирати.
|
Вживання дієслова в наказовий спосіб (дай, йди, допоможи); Узгоджувати прикметники з іменниками у роді, числі, відмінку (Зелений м’яч, великий стіл);
|
Складати фрази та речення з орієнтацією на ознаки іграшок (Принеси великий жовтий м’яч. М’яч круглий, червоний.); Складати речення з обставиною місця (Одяг висить у шафі) Описує іграшки (за допомогою) |
Сенсорний розвиток |
Розвиток психічних процесів |
Формування елементарних математичних уявлень |
Логоритмічні вправи |
Дрібна моторика |
Д/г «Що намалював олівець» (розрізнення за кольором) |
Розвиток пам’яті та уваги:Д/г «Чарівний мішечок» Д/г «Знайди картинку» Д/г «Що змінилося?» |
Виділення 4-х предметів з множини за наслідуванням, зразком, словесною інструкцією, співвідношення кількості предметів з кількістю пальців на руці. |
М’яч Оце м’яч, круглий м’яч. Синій м’яч. Гладенький м’яч. Любить стрибати м’яч. Ось такий веселий м’яч. |
Добрий день, добрий день, Пальчики сказали, Ми сьогодні всіх дітей Зранку привітали
|
Мі - сяць, тиждень |
Артикуляційна моторика. Мовленнєве дихання |
Звукова культура мовлення |
Лексична тема |
Словник |
Формування та вдосконалення граматичної будови мовлення |
Розвиток зв’язного мовлення та мовленнєвого спілкування |
Артикуляційна гімнастика: «Млинці», «Бубличок» Вправи на дихання: «Приємний запах» (діти нюхають хліб) |
Розвиток слухових процесів на матеріалі не мовленнєвих звуків. Д/г «Що звучить?», Д/г «Шумові коробочки» |
Іменники: їжа, хліб, зерно, борошно, колосок, батон, бублик,паляниця, булка Прикметники:білий, чорний, пухкий, свіжий, черствий, смачний, духмяний, круглий Дієслова: печуть, збирають, висаджують, мелють, випікають |
Узгодження прикметників з іменниками )білий хліб, смачна булка) Утворення іменників в пестливій формі (хліб – хлібчик, бублик – бубличок) |
Заучування прислів’я «Хліб – усьому голова» Опис хлібних виробів |
Сенсорний розвиток |
Розвиток психічних процесів |
Формування елементарних математичних уявлень |
Логоритмічні вправи |
Дрібна моторика |
Д/г «Впізнай вироби» Д/г «Впізнай на дотик» |
Розвиток пам’яті та уваги: Д/г «Чого не вистачає» Д/г «Розрізні картинки» Д/гра «Пригости ведмедиків» |
Співвідношення двох множин предметів за кількістю в межах 4 без лічби (стільки… скільки) |
Щось не хочеться сидіти, Треба трохи відпочити. Руки вгору, руки вниз, На сусіда подивись. Руки вгору, руки в боки. Вище руки підніміть, А тепер їх опустіть. Плесніть, діти, кілька раз, За роботу, все гаразд.
|
Пальчикова гімнастика: Хоч бабуся вже стара, Всім гостинців роздала: Тарасику – пряничок, Іванкові – бубличок, Тетянці ватрушку, Маринці – пампушку, Тільки в Юлі – внученьки без гостинців рученьки |
Мі - сяць, тиждень |
Артикуляційна моторика. Мовленнєве дихання |
Звукова культура мовлення |
Лексична тема |
Словник |
Формування та вдосконалення граматичної будови мовлення |
Розвиток зв’язного мовлення та мовленнєвого спілкування |
Артикуляційна гімнастика «Лопаточка», «Посмішка», «Заборчик», Вправи на дихання : Вітер з півночі подув Усе листя з дуба здув - дують на долоню з листочком |
Розвиток слухових процесів на матеріалі не мовленнєвих звуків. Д/г «Що звучить?», Д/г «Шумові коробочки» |
Іменники: осінь, листя, дощ, вітер, калюжі, погода, пора року Прикметники: жовте, червоне, сухе, мокра, холодна Дієслова: опадає, ллє, дує, шумить, свистить, накрапає, настає |
Узгодження іменника з прикметником (холодний вітер, сухе листя, мокра земля)
|
Складання речень за зразком та за малюнками. Співвідносити слова «мало–багато» з відповідною кількістю предметів (мало листя – багато листя);
|
Сенсорний розвиток |
Розвиток психічних процесів |
ФЕМУ |
Логоритмічні вправи |
Дрібна моторика |
|
||||||
Д/г«Малень- кий - великий» Д/г «Одягни ляльку»
|
Розвиток пам’яті та уваги: Д/г «Будь уважним» Д/г «Розрізні картинки»
|
Перелік предметів в межах 4- х. Перелік однорідних предметів, розташован их лінійно та фігурно, різних за призначенн ям, кольором, розміром. |
Ігри на координацію мови та рухів. Висне небо синє, Синє, та не те, Світить та не гріє Сонце золоте |
«Дощик» Раз, два, три, чотири, п'ять, (Вдарити пальцями обох рук по колінах) Дощик вийшов погуляти. (Безладних ударів) За звичкою йшов неспішно, (Вказівним і середнім пальцями крокуємо вперед) Адже поспішати йому куди? На табличці раптом читає: (Ударяємо то кулачками, то долонями) "Не ходіть по газону!" Дощ тихесенько зітхнув: "Ох!» (Часто і ритмічно ляскати в долоні) І пішов. Засох газон. (Ритмічно ляскаємо по колінах)
|
|
||||||
Мі - сяць, тиждень |
Артикуляційна моторика. Мовленнєве дихання |
Звукова культура мовлення |
Лексична тема |
Словник |
Формування та вдосконалення граматичної будови мовлення |
Розвиток зв’язного мовлення та мовленнєвого спілкування |
|||||
Артикуляційна гімнастика «Голочка», «Чашечка», Вправи на дихання «Подуй на кульку» |
Формування слухового контролю за темпом мовлення |
Іменники: город, цибуля, морква, буряк, огірок, картопля, помідор, капуста, перець. Прикметники: великий, малий, овальний, круглий, гірка, солодка, червоний, зелений, коричнева, оранжева Дієслова: росте, садити, поливати, доглядати, чистити, різати, варити, смажити |
Узгодження прикметників з іменниками в однині та множині (Помідор червоний – помідори червоні) Утворення зменшувально–пестливої форми іменників (огірок – огірочок).
|
Складання речень за зразком та за малюнками. Опис овочів за зразком та малюнками.
|
|||||||
Сенсорний розвиток |
Розвиток психічних процесів |
Формування елементарних математичних уявлень |
Логоритмічні вправи |
Дрібна моторика |
Д/г« Збери врожай» Д/г «Впізнай за смаком» Д/г «Впізнай на дотик»
|
Розвиток пам’яті та уваги: Д/г «Виділи зайве» Д/г «Розрізні картинки» Д/г « Якого овочу не стало»
|
Визначення кількості предметів, зображених на малюнках в межах 3-х, 4-х. |
На город підемо, урожай зберемо: картоплі накопаємо, морковки нарвемо, зріжемо капустки, бурячок візьмемо. Ох і славний урожай! Весь у кошик ти збирай! |
Пальчикова гімнастика Ми сичем капусту, моркву ми тремо, Солимо капусту, В діжку кладемо, Покотили діжку в льох, Як стомилися ми – ох!
|
Мі - сяць, тиждень |
Артикуляційна моторика. Мовленнєве дихання |
Звукова культура мовлення |
Лексична тема |
Словник |
Формування та вдосконалення граматичної будови мовлення |
Розвиток зв’язного мовлення та мовленнєвого спілкування |
Артикуляційна гімнастика «Голочка», «Чашечка», Вправи на дихання «Подуй на кульку» |
Формування слухового контролю за звуковим оформленням слова. Д/в «Спіймай слово» (хлопки в долоні) |
Іменники: сад, дерево, фрукти, яблуко, груша, абрикос, слива, вишня, персик Прикметники: великий, малий, овальний, круглий, гірка, солодка, червоний, зелений, коричнева, оранжева Дієслова: росте, садити, поливати, доглядати, збирати, чистити, варити |
Узгодження прикметників з іменниками в однині (яблуко червоне, велике, солодке) Утворення зменшувально–пестливої форми іменників (яблуко -яблучко).
|
Складання речень з однорідними членами за малюнком. Опис фруктів за зразком та малюнками.
|
Сенсорний розвиток |
Розвиток психічних процесів |
Формування елементарних математичних уявлень |
Логоритмічні вправи |
Дрібна моторика |
Д/г« Що де росте?» Д/г «Впізнай за смаком» Д/г «Впізнай на дотик»
|
Розвиток пам’яті та уваги: Д/г «Чарівний мішечок» Д/г «Розрізні картинки» Д/г «Четвертий зайвий»
|
Порівняння за кількістю двох множин предметів (прикладанням, переливанням, переліком) |
Виростемо великими, Яблук нарвемо, у плетені кошики ми їх зберемо!
|
Пальчикова гімнастика Ми ділили апельсин, Нас багато – він один, Оця долька – для їжа, оця долька – для вужа, оця долька – для бобра, оця долька – для качок, Ну, а ця – для діточок.
|
Мі - сяць, тиждень |
Артикуляційна моторика. Мовленнєве дихання |
Звукова культура мовлення |
Лексична тема |
Словник |
Формування та вдосконалення граматичної будови мовлення |
Розвиток зв’язного мовлення та мовленнєвого спілкування |
Розвиток мовленнєвого дихання:«Дихаємо пахощами лісу” - - вдих носом, пауза, на рахунок „один, два, три” – видих ротом . |
Розвиток мовленнєвого дихання: промовляння 2-3 слів на видиху |
Іменники: кущ, ягоди, виноград, малина, смородина, полуниця. Прикметники: смачна, солодка, кисла, чорна, червона, дрібна. Дієслова: росте, зріє, червоніє, збирати. |
Узгодження прикметників з іменниками в однині (малина червона) Утворення зменшувально– пестливої форми іменників за допомогою суфікса –ИНК- (малина - малинка).
|
Складання речень за зразком та за малюнками. Опис ягід за зразком та малюнками.
|
Сенсорний розвиток |
Розвиток психічних процесів |
Формування елементарних математичних уявлень |
Логоритмічні вправи |
Дрібна моторика |
Д/г « Що де росте?» Д/г «Впізнай за смаком» Д/г «Впізнай на дотик»
|
Розвиток пам’яті та уваги: Д/г «Чарівний мішечок» Д/г «Збери ціле» Д/г «Четвертий зайвий»
|
Перетворення множин, предметів (без лічби та на основі лічби, використовуючи різні способи збільшення, зменшення, урівнювання (досипаючи, доливаючи або зменшуючи певну кількість). |
«На зеленій галявині» На зеленій галявині, Де рясна трава, Дзюркотить криниченька, Чиста, лісова. Ми збирали ягоди, Забрели сюди. Відпочити в затишку сіли край води.
|
Раз, два, три, чотири, п’ять. Вийшли пальчики гуляти. Раз, два, три, чотири, п’ять. Будемо ягоди малювати. Раз, два, три, чотири, п’ять. Починаємо працювати. |
Мі - сяць, тиждень |
Артикуляційна моторика. Мовленнєве дихання |
Звукова культура мовлення |
Лексична тема |
Словник |
Формування та вдосконалення граматичної будови мовлення |
Розвиток зв’язного мовлення та мовленнєвого спілкування |
Вправи на дихання: „Зігріємо ручки” – дихання тепле, відкритим ротом.
|
Формування слухового контролю і слухової уваги на матеріалі слівсинонімів. Д/в «Одяг який?» |
Іменники: одяг, взуття, шапка, шарф, куртка, рукавички, пальто, плаття, спідниця, кофта, шорти, штани, сорочка, колготи,носки, хустка, кишеня, рукав, воріт, туфлі, кросівки, чоботи, підошва, носок підбори, задник, язичок, застібка Прикметники: чистий, охайний, новий, красивий, брудний Дієслова: одягати, взувати, носити, доглядати, купувати, застібати |
Вживання прийменників на, у, під (Плаття висить у шафі. Сандалі стоять під стільцем.) |
Складання поширеного речення з доповненнями (Тетянка одягла кофту, штани, шапку. Промовляння кінця речення, яке почав педагог, з використанням наочного матеріалу (Андрійко поклав до шафи…майку, труси…) |
Сенсорний розвиток |
Розвиток психічних процесів |
Формування елементарних математичних уявлень |
Логоритмічні вправи |
Дрібна моторика |
|||||||
Д/г «Зав’яжи чобіток», Д/г « Одягни ведмедика»
|
Розвиток пам’яті та уваги: Д/г «Що зайве?», Д/г «Що зникло?», Д/г «Знайди пару» |
Збереження кількості (кількість предметів незалежно від кольору, просторового розташування; кількості рідини та сипучих тіл незалежно від місткості посудини) з використанням прийому прикладання |
Кую, кую чобіток, Подай, бабо, молоток, Не подаси молотка, Не підкую чобітка
|
В понеділок я кроїла, У вівторок - сукню шила, У середу вишивала, У четвер білизну прала, Всі свої платочки І Вовині носочки, В п’ятницю й суботу Відпочила від роботи. |
|||||||
Мі - сяць, тиждень |
Артикуляційна моторика. Мовленнєве дихання |
Звукова культура мовлення |
Лексична тема |
Словник |
Формування та вдосконалення граматичної будови мовлення |
Розвиток зв’язного мовлення та мовленнєвого спілкування |
|
||||
Звуконаслідуван ня тваринам. Міняти голос по силі й висоті: корова:„Му, молока кому?”, теля:„Му -у ” Статичні артикуляційні вправи (загальні).
|
Визначення на слух голоси свійських тварин. |
Іменники: тварини, корова, теля, коза, козеня, свиня, порося, кінь, лоша, вівця, ягня, собака, щеня, кіт, кошеня, голова, тулуб, лапи, копита, хвіст, вовна, молоко, м’ясо; Прикметники домашні, свійські, великий, маленький, пухнастий, гладкий, ласкавий, швидкий Дієслова: живуть, пасуться, жують, дають, стереже, гавкає, мукає, нявкає, хрюкає. |
Утворення присвійних прикметників (собача голова). Узгодження іменників з числівниками (п’ять цуценят). Д/г «Назви малятко, маму й татка»
|
Складати речення за простим сюжетним малюнком
|
|
||||||
Сенсорний розвиток |
Розвиток психічних процесів |
Формування елементарних математичних уявлень |
Логоритмічні вправи |
Дрібна моторика |
Д/г «Чарівний мішечок» Д/г «Впізнай по голосу» Д/г «Хто живе у бабусі?» |
Д/г «Чий малюк?» Д/г «Хто зайвий?» Д/г «Хто що їсть?» |
Ров’язання задач на знаходження суми та остачі в межах 3 з допомогою. |
Кішка Кішка мишку побачила, Діти стають парами Підійшла і так сказала: простягають один одному руки -Самотньо у старенької. Удари в долоні Жити одній мені без подружки. Знаєш що? Давай дружити! Кружляння парами У гості будемо ми ходити. Удари в долоні
|
Зустрілися Зустрілися двоє кошенят: «Няв, няв!» Двоє цуценят: «Гав, гав!» Двоє лошенят: «Іго-го!» Двоє поросят: «Хрю-хрю!» Дві корови: «Муу! Молочка кому?»
|
Мі - сяць, тиждень |
Артикуляційна моторика. Мовленнєве дихання |
Звукова культура мовлення |
Лексична тема |
Словник |
Формування та вдосконалення граматичної будови мовлення |
Розвиток зв’язного мовлення та мовленнєвого спілкування |
Вправи на дихання:Іміту вати спів птахів: Курка: ко-ко-ко, Качка – кря-кря, Півень – ку-карі-ку Статичні артикуляційні вправи (загальні). |
Звуконасліду – вання голосів свійських птахів. Виділення їх серед інших немовленнєвих звуків
|
Іменники: птахи, півень, курка, курча, качка, гуска, індик Прикметники: свійські, білий, червоний, довгий, гострий, міцний Дієслова: вилуплюється, бігає, літає, клює, несе |
Утворення присвійних прикметників (пташиний дзьоб) Узгодження іменників з числівниками (два гусака). Д/г « Назви лагідно», Д/г «Один - багато», Д/г «Тато, мама, дитя»
|
Промовляння чистомовки: Не турбуйте курку, курка клює крупку; Крупка дрібненька, курка біленька. Складання описового речення за допомогою схеми;
|
Сенсорний розвиток |
Розвиток психічних процесів |
Формування елементарних математичних уявлень |
Логоритмічні вправи |
Дрібна моторика |
|||||||
Д/г «Силуети та контури», Д/г «Впізнай, хто співає?»
|
Д/г «Хто як кричить?» (розвиток слухового сприймання) Д/г «Хто зайвий?»
|
Ров’язання задач на знаходження суми та остачі в межах 3. |
«Півник»: Рано півник уставав, (крокувати на місці, руки на поясі) Голосок свій подавав: Кукуріку! Кукуріку! (стати прямо, хлопати себе руками по боках) За водою йду на ріку!(руки на поясі, крокувати на місці, високо підніма- ючи ноги) Колосок я знайду, Його дзобиком візьму,(нахилитися) І курчаткам віднесу.(крокуватина місці, високо піднімаючи ноги).
|
"Півник" Півник наш раптом прокинувся, (Долоня вгору, вказівний палець спирається на великий, інші розставлені вгору). Прямо до сонця повернувся. Повертати кистю руки в різні боки. Кукурікнув раз, два, три! - Розводити і зводити вказівний і великий палець. Ти сьогодні не проспи. |
|||||||
Мі - сяць, тиждень |
Артикуляційна моторика. Мовленнєве дихання |
Звукова культура мовлення |
Лексична тема |
Словник |
Формування та вдосконалення граматичної будови мовлення |
Розвиток зв’язного мовлення та мовленнєвого спілкування |
|
||||
Вправи з розвитку мовленнєвого дихання («Зігрій малятка»: носовий вдих-х-х-х-х-х; «Їжачок»: носовий вдих-ф-ф-ф-ф).
|
Звуконаслі- дування. Розрізнення мовленнє вих та немовлен - нєвих звуків |
Іменники: тварини, звірі, ведмідь, лисиця, вовк, заєць, білка, їжак Прикметники: дикий, хижий, хитрий, сірий., білий, рудий Дієслова: живе, полює, бігає, плигає, заплутує, ховається |
Утворення присвійних прикметників (ведмежа голова). Узгодження іменників з числівниками (три вовка). Д/г «Назви малятко, маму й татка»
|
Складання поширеного речення з доповненнями (У лісі живуть ведмідь, лисиця, вовк …). Промовляння чисто мовки Тихо шепоче лисиці мишка: Ти все не спиш, ти все шарудиш
|
|
||||||
Сенсорний розвиток |
Розвиток психічних процесів |
ФЕМУ |
Логоритмічні вправи |
Дрібна моторика |
|
||||||
Впізнання зображень за контуром (Д/в. «Чия тінь?») Складання зображень тварин з окремих елементів |
Д/г «Чий малюк?» Д/г «Хто зайвий?» Д/г «Хто що їсть?» |
Виконання операцій об’єднання та роз’єднання в межах 4 |
«Білка»: Білка в лісі стриб та стриб, (кісті рук перед груддю,стрибки ) І знайшла великий гриб (присісти, руки над головою імітують капелюх гриба). А додому принесла (руки перед собою у вигляді кола, крокувати) – Гриб не лізе до дупла…(розвести руки в сторони). Довелося білці сушити його на гілці (стати навшпиньки, руки вгору). |
«Зайчик» На зеленому лужку, Плигав зайчик в кожушку.(Вказівний та середній пальці витягнути уверх, мізинець та безіменний притиснути до долоні великим пальцем) Раптом грім прийшов з дощем, А зайчик заховався під кущем (Ліва рука – “зайчик”. Права рука – випрямлена долоня накриває зверху “зайчика” – це “кущ)”
|
|
||||||
Мі - сяць, тиждень |
Артикуляційна моторика. Мовленнєве дихання |
Звукова культура мовлення |
Лексична тема |
Словник |
Формування та вдосконалення граматичної будови мовлення |
Розвиток зв’язного мовлення та мовленнєвого спілкування |
|||||
Вправи на дихання: Розвиток цілеспрямованого повітряного струменя: «Подуй на скіжинку» «Снігопад»
|
Розвиток фонематичного слуху та слухового сприймання (розрізнення побутових шумів та співу птахів) |
Іменники: зима, вітер, сніг, мороз; птахи, голуб, ворона, горобець, синиця, Прикметники: холодна, білий, пухнастий, швидкий, сильний; зимуючі, голодні, Дієслова: настала, падає, дує, морозить, літають, сидять, клюють, зимують; |
Утворення дієслова теперішнього часу 1 та 2 особи (Я їду. Ти їдеш.);
Створювати присвійні прикметники (пташиний дзьоб)
Узгодження іменників з числівниками (два горобця, дві синиці)
|
Складання речення: звернення + дієслово в однині + іменник у знахідному відмінку (Сашко, дай лижі. Марічко, вези санчата.) Використовування узагальнюючих слів Промовляння скоромовки: одна сорока – одна морока, сорок сорок – сорок морок
|
|||||||
Сенсорний розвиток |
Розвиток психічних процесів |
ФЕМУ |
Логоритмічні вправи |
Дрібна моторика |
Впізнання зображень за контуром: Д/в. «Чия тінь?»
|
Розвиток уваги: Д/в «Чий хвіст?», «Розрізні картинки»); Розвиток пам’яті: Д/в «Яка пташка полетіла?»); Розвиток мислення: (Д/в «Четвертийзайвий») |
Лічба елементів множин, сприйнятих на слух (звуки), на дотик (предмети) в межах 4. Розвиток сприймання простору на основі засвоєння понять ліворуч, праворуч, угорі, внизу поруч, посередині.
|
Ось стрибають на морозі (стрибки) Три ворони по дорозі Кар, кар, кар, кар. За крихтами хліба погнались (легкий біг, змахи руками.) На все горло розкричались:Кар, кар, кар, кар. Повернулись додому (присідають) Заховались у ньому (закривають обличчя руками). |
Сніг, сніжок засипав поріжок (Сипимо пучечками пальців уявний сніг, мов сіль) Побігли ми гратися (побігли пальчики по столу) У сніжки на лужок (Ліпимо уявні сніжки та кидаємо) |
Мі - сяць, тиждень |
Артикуляційна моторика. Мовленнєве дихання |
Звукова культура мовлення |
Лексична тема |
Словник |
Формування та вдосконалення граматичної будови мовлення |
Розвиток зв’язного мовлення та мовленнєвого спілкування |
Розвиток цілеспрямовано ці повітряного струменя: „Подуй на гаряче”, «Шторм у склянці» |
Розвиток фонематичного слуху та слухового сприймання (виділяти задане словосполучення в запропонованому реченні (Плескай в долоні, коли почуєш слова «смачний борщ»).
|
Іменники: сніданок, обід, вечеря, суп, борщ, каша, чай компот, їжа. Прикметники: смачне, гарячий, холодний, черствий, м’який) |
Узгодження іменників з числівниками (смачне печиво, гарячий суп). |
Складання речення з використанням ознаки предмета (Катруся їсть смачний гарячий суп.). Використовування узагальнюючого поняття «їжа». Відповідати на питання «Коли?» (вранці – сніданок, вдень – обід, ввечері – вечеря) |
Сенсорний розвиток |
Розвиток психічних процесів |
ФЕМУ |
Логоритмічні вправи |
Дрібна моторика |
Д//г «Знайди тверде, м’яке» Д/г «Їстівне - неїстівне»
|
Розвиток уваги: Д/в «Що змінилося?», Розвиток памяті: «Розрізні картинки») Розвиток мислення: (Д/в «Четвертийзайвий») |
Виділення 5 предметів з множини за наслідуванням та зразком, співвідношення кількості предметів з пальцями. Розвиток сприймання простору на основі засвоєння понять ліворуч, праворуч, угорі, внизу поруч, посередині. |
Танцювала баба з дідом (діти парами кружляють у танку). Загубила торбу з хлібом - Гірке моє танцювання (зупиняються і погрожують пальчиком). Загубила харчування. (розводять руки і піднімають плечі).
|
Пальчик, пальчик, де ти був? - я з цім братом в ліс ходив, - я з цим братом борщ варив, - з цим я кашки скуштував, а з найбільшим заспівав. |
Мі - сяць, тиждень |
Артикуляційна моторика. Мовленнєве дихання |
Звукова культура мовлення |
Лексична тема |
Словник |
Формування та вдосконалення граматичної будови мовлення |
Розвиток зв’язного мовлення та мовленнєвого спілкування |
Розвиток цілеспрямованого повітряного струменя: „Киплячий чайник” – пих – пих - пих – пах – пах - пах – пох – пох – пох
|
Розвиток фонематичного слуху та слухового сприймання (виділяти задане словосполучення в запропонованому реченні (Плескай в долоні, коли почуєш слова «гарна тарілка»).
|
Іменники: тарілка, виделка, ложка, чашка, каструля, сковорідка,чайник, склянка, ніж, носик, вушко, кришка. Прикметники: чайний, столовий, скляний, металевий, великий, малий, чистий, брудний) Дієслова : наливати, насипати, розливати, готувати, годувати, їсти, пити, мити.
|
Узгодження іменників з прикметниками (кухонний посуд, чайний посуд). Узгоджувати іменники з числівниками (одна склянка, три чашки); |
Складання речення з використанням ознаки предмета (Катруся насипає цукор чайною ложкою. Мама розкладає на столі чайний посуд). Складання поширеного речення з доповненнями (У шафі стоять чашки, тарілки, каструлі.). Використовування узагальнюючого поняття «посуд»
|
Сенсорний розвиток |
Розвиток психічних процесів |
ФЕМУ |
Логоритмічні вправи |
Дрібна моторика |
Д//г «Що для чого?» Д/г«Велиий -малий»
|
Розвиток уваги: Д/в «Більшеменше» Розвиток памяті: «Чого не вистачає?») Розвиток мислення: (Д/в «Чарівний мішечок») |
Порівняння двох груп предметів, які знаходяться на відстані та групи предметів, зображених на малюнках. |
Взяв Вова тарілку, Взяв Вова підніс, Мені Вова тарілку На підносі приніс. *** Дружно вправними руками Допоможемо ми мамі. Посуд гарно перемиємо. Витремо насухо, складемо І при цьому не поб’ємо. |
1,2,3,4 ми весь посуд перемили: чайник, ківшик, ложку, і велику плошку. |
Мі - сяць, тиждень |
Артикуляційна моторика. Мовленнєве дихання |
Звукова культура мовлення |
Лексична тема |
Словник |
Формування та вдосконалення граматичної будови мовлення |
Розвиток зв’язного мовлення та мовленнєвого спілкування |
Розвиток цілеспрямованого повітряного струменя: «Вітер» – довгий видих
|
Розвиток фонематичного слуху та слухового сприймання (виділяти задане словосполучення в запропонованому реченні (Плескай в долоні, коли почуєш слова «білий сніг»).
|
Іменники : свято, ялинка, Дід Мороз, Снігуронька, подарунки, гірлянди, кульки ; Дієслова : настало, прийшло, зустрічати, святкувати, дарувати Прикметники: святкове, казкове, сяюче, холодне, снігове
|
Узгодження іменників з прикметниками (гарна кулька). Узгоджувати іменники з числівниками (одна гірлянда, три кульки) Утворювати дієслова теперішнього часу 1 та 2 особи (Я їду. Ти їдеш.).
|
Складання речень про свято. Складання речення: звернення + дієслово в однині + іменник у знахідному відмінку (Олю, дай гірлянду). Марічко,прикрашай ялинку). |
Сенсорний розвиток |
Розвиток психічних процесів |
ФЕМУ |
Логоритмічні вправи |
Дрібна моторика |
Д//в «Прикрасимо ялинки?» Д/в «Виклади ялинку» (з геометричних фігур).
|
Розвиток уваги: Д/в «Більшеменше» Розвиток памяті: «Чого не вистачає?») Розвиток мислення: (Д/в «Чарівний мішечок») |
Вимірювання протяжних, рідких та сипучих тіл за допомогою умовної мірки |
Завірюха закрутила, Все навколо стало білим Треба стежку протоптати, Щоб зігрітись, треба трішки пострибати. Рукавичкою потерти носа, Та покликати Діда Мороза, Поліпити сніг руками, Та закидати всіх сніжками |
1,2,3,4,5 ми на дворі всі гуляли, бабу сніжну виліпляли, птахів крихтами кормили, замок сніговий ліпили, з гірки потім ми спускались, а іще в снігу валялись, потім ми додому йшли, суп поїли, спати лягли
|
Мі - сяць, тиждень |
Артикуляційна моторика. Мовленнєве дихання |
Звукова культура мовлення |
Лексична тема |
Словник |
Формування та вдосконалення граматичної будови мовлення |
Розвиток зв’язного мовлення та мовленнєвого спілкування |
Розвиток цілеспрямованого повітряного струменя: Пробилося колесо у машини” – ш-ш-шш „Насос” – с-с-с-с-с |
Розвиток фонематичного слуху та слухового сприймання (розрізнення транспортних шумів та звуків явищ природи) |
Іменники : транспорт, кабіна, мотор, фари, руль, вікно, колеса гелікоптер, вантажівка, корабель, човен, світлофор. Дієслова: їхати, летіти, пливти, зупинятися, заводити. Прикметники: вантажний, пасажирський, проїзна. Прислівники: високо, низько,
|
Змінювати дієслова за особами та числами (йде – їдуть, пливе – пливуть) Узгоджувати прикметники, що позначають ознаку, з іменниками чоловічого та жіночого роду в називному відмінку однини (швидка машина, високий будинок). Утворювати дієслова за допомогою додавання префіксів (виїхати, проїхати, поїхати). .Узгоджувати іменники з прикметниками та числівниками у роді (два великих пароплава). |
Складання розповіді про значення кожного сигналу світлофора. Складання речення про об’єкти спостереження (По вулиці їде швидка машина) Складання речення зі словами, які виражають просторові відношення (зверху – знизу, попереду – позаду, зліва – справа). Поширювати речення за допомогою прислівників (Літак летить високо.). |
Сенсорний розвиток |
Розвиток психічних процесів |
ФЕМУ |
Логоритмічні вправи |
Дрібна моторика |
|||||||
Д//в „ Яким кольором літак?» Д/в «Виклади машину» (з геометричних фігур).
|
Розвиток зорової уваги: Д/в «Чого не стало?» Розвиток мислення: Д/в„Підбери дію” – машина – їде, літак – летить... |
Перетворення множин предметів. |
На коняці їхали – до села доїхали, Сіли на машину, долили бензину, На машині їхали, до річки доїхали, Трр, стоп, розворот, на річці – пароход Пароходом їхали, до гори доїхали. Пароходом – ніяк, сіли на літак. Літак летить, мотор гудить – у-у-у-у
|
1,2,3 - їдуть трактори на переднім тато з братом Їдуть з плугом степ орати. Я у брата запитаю: - Чи мене він покатає? Братик каже – - Підростеш – сам цей трактор поведеш |
|||||||
Мі - сяць, тиждень |
Артикуляційна моторика. Мовленнєве дихання |
Звукова культура мовлення |
Лексична тема |
Словник |
Формування та вдосконалення граматичної будови мовлення |
Розвиток зв’язного мовлення та мовленнєвого спілкування |
|
||||
Розвиток цілеспрямованого повітряного струменя: Пробилося колесо у машини” – ш-шш-ш „Насос” – с-с-с-с-с |
Розвиток фонематичного слуху та слухового сприймання (розрізнення транспортних шумів та звуків явищ природи) |
Іменники: водій, продавець, будівельник, листоноша Дієслова: продавати,водити,будувати, доставляти. Прикметники: уважний, відповідальний.
|
Змінювання дієслова за особами та числами (працює – працюють).
|
Називати професії людей, інструменти, які вони використовують у своїй праці; Поширювання речення за допомогою доповнень (Будівельники побудували будинок, школу, дитячий садок.). Складання речень, відповідаючи на питання педагога (Продавець продає печиво). Відповіді на питання «Хто це?», «Що це?», «Що робить?», «Для чого?». |
|
||||||
Сенсорний розвиток |
Розвиток психічних процесів |
ФЕМУ |
Логоритмічні вправи |
Дрібна моторика |
Д//в „ Яким кольором літак?» Д/в «Виклади машину» (з геометричних фігур).
|
Розвиток зорової уваги:Д/в «Чого не стало?» Розвиток мислення: Д/в„Підбери дію” – машина – їде, літак – летить...
|
Перетворення множин предметів. |
На коняці їхали – до села доїхали, Сіли на машину, долили бензину, На машині їхали, до річки доїхали, Трр, стоп, розворот, на річці – пароход Пароходом їхали, до гори доїхали. Пароходом – ніяк, сіли на літак. Літак летить, мотор гудить – у-у-у-у
|
1,2,3 - їдуть трактори на переднім тато з братом Їдуть з плугом степ орати. Я у брата запитаю: - Чи мене він покатає? Братик каже – - Підростеш – сам цей трактор поведеш |
Мі - сяць, тиждень |
Артикуляційна моторика. Мовленнєве дихання |
Звукова культура мовлення |
Лексична тема |
Словник |
Формування та вдосконалення граматичної будови мовлення |
Розвиток зв’язного мовлення та мовленнєвого спілкування |
Вправи на мовне дихання:
«Вітер» – довгий видих
|
Розвиток фонематичного слуху та слухового сприймання: (вловлювати й розрізняти різноманітні звуки : шум вітру, звуки грому, побутових речей) . |
Іменники : меблі, стіл, стілець, шафа, ліжко, ніжки, спинка, дверцята, кришка. Дієслова : робити, нести, пересувати, сідати. Прикметники: новий, старий, зручний, дерев’яний, скляний, металевий.
|
Утворювати форму родового відмінку однини та множини (стіл – багато столів), форму давального відмінку (під шафою). Добирати та узгоджувати прикметник з іменником у роді, числі та відмінку (маленький стіл; дерев’яний стілець, у великій шафі).
|
Використовувати узагальнюючі слова. Формування вміння складати речення за простим сюжетним малюнком. Складання речення за виконуваною дією з меблями використовуючи займенники (поклав у шафу, поставив на стіл)
|
Сенсорний розвиток |
Розвиток психічних процесів |
ФЕМУ |
Логоритмічні вправи |
Дрібна моторика |
Д//в «Три ведмеді» Д/в «Виконай дію» (просторові відношення) |
Розвиток довільної уваги, пам’яті: Д/в «Відгадай за описом» Розвиток мислення: Д/в «Четвертий - зайвий?» |
Лічба у зворотному порядку від 3, 4. |
Для Марійки, ляльці. Дім ми будували, Ось такий високий, Ось такий широкий |
Стоїть в полі теремок, Двері взяти на замок, Дрик – дрок, дрик – дрок, Оце стіл, за ним їдять, це стілець, на нім сидять, Це диван, на ньому лежать, Ну, а в шафу все прибрали, щоб зайві речі не заважали |
Мі - сяць, тиждень |
Артикуляційна моторика. Мовленнєве дихання |
Звукова культура мовлення |
Лексична тема |
Словник |
Формування та вдосконалення граматичної будови мовлення |
Розвиток зв’язного мовлення та мовленнєвого спілкування |
Розвиток цілеспрямованого повітряного струменя: „Пиляє пилка” – вжик-вжиквжик (тихо, голосно), „Стукає молоток” – тук-тук-тук
|
Розвиток фонематичного слуху та слухового сприймання: розрізнення звуків інструментів від звуків природи.
|
Іменники : матеріал, тканина, скло, папір, дерево, залізо, пластик, молоток, цвяхи, пилка, ножиці, нитки, клей. Дієслова : різати, пилити, клеїти, згинати, розмічати, забивати, зашивати Прикметники : красивий, міцний, твердий, прозорий, блискучий, білий, кольоровий, гострий, тонкий, товстий
|
Змінювання число іменника, займенника, дієслова за демонстрацією дії, за картинками (Це хлопчик. Він ремонтує стілець.)
|
Складання розповіді за запитаннями „Веселий молоток”
|
Сенсорний розвиток |
Розвиток психічних процесів |
ФЕМУ |
Логоритмічні вправи |
Дрібна моторика |
Д//в «З чого зроблене?» Д/в «Що звучить» |
Розвиток уваги: «Відгадай за описом» Розвиток мислення: Д/в «Кому що потрібно?» |
Розв’язання арифметичних задач на знаходження суми, залишку в межах 3, 4. |
Для Марійки ляльці. Дім ми будували, Молотком залізним Цвяхи забивали. |
Цілий день тук та тук, Несеться дзвінкий звук Молотки сукають, Хатинки будують Будують хатку для зайчат, Будують хатку для більчат, Будують для пальчиків, наших гарних пальчиків
|
Мі - сяць, тиждень |
Артикуляційна моторика. Мовленнєве дихання |
Звукова культура мовлення |
Лексична тема |
Словник |
Формування та вдосконалення граматичної будови мовлення |
Розвиток зв’язного мовлення та мовленнєвого спілкування |
Артикуляційна гімнастика «Лопаточка», «Посмішка», «Заборчик», Вправи на дихання «Подуй на кульку» |
Розвиток слухових процесів на матеріалі не мовленнєвих звуків. Д/г «Що звучить?» |
Іменники: спальня, кімната роздягальня,майданчик, вихователь, медсестра, помічник вихователь, директор, двірник, кухар; керівник іграшки:лялька, машина, матрійка, пазли, мозаїка конструктор, Прикметники: умивальна, ігрова, музична, музичний, Дієслова:лікує, вчить, грати, ділитися, складати, спати, відпочивати, прибирати.
|
Вживання дієслова в наказовий спосіб. Узгоджувати прикметники з іменниками у роді, числі, відмінку (Зелений м’яч, великий стіл).
|
Розгадування загадок про іграшки
Складання речень з дієсловами в наказовий спосіб (дай, йди, допоможи).
Опис іграшки з опорою на сюжетний малюнок |
Сенсорний розвиток |
Розвиток психічних процесів |
ФЕМУ |
Логоритмічні вправи |
Дрібна моторика |
|||||||
Д//в «Чарівний мішечок» Д/в «З чого зроблений?» |
Розвиток уваги, пам’яті: Розрізна картинка Розвиток мислення: Д/в «Впізнай за описом»
|
Розв’язання арифметичних задач на знаходження суми, залишку в межах 3, 4. |
М’яч Оце м’яч, круглий м’яч. Синій м’яч. Гладенький м’яч. Любить стрибати м’яч. Ось такий веселий м’яч. |
Добрий день, добрий день, Пальчики сказали, Ми сьогодні всіх дітей Зранку привітали
|
|||||||
Мі - сяць, тиждень |
Артикуляційна моторика. Мовленнєве дихання |
Звукова культура мовлення |
Лексична тема |
Словник |
Формування та вдосконалення граматичної будови мовлення |
Розвиток зв’язного мовлення та мовленнєвого спілкування |
|
||||
Розвиток цілеспрямованого повітряного струменя: «Вітер» – довгий видих Статистичні артикуляційні вправи.
|
Розвиток фонематичного слуху та слухового сприймання (відтворювання запропонованого ритму). |
Іменники: ім’я, прізвище своє та членів родини, вік; імена однолітків, вихователів; родинні зв’язки:син, донька, онука Прикметники: старий, малий. Дієслова: спить,їсть, грає,прибирає,миє, готує. |
Утворювати дієслова теперішнього часу у однині та множині (Я мию. – Ми прибираємо.)
|
Складання розповіді з опорою на сюжетний малюнок за зразком (Хто? Що робить?) |
|
||||||
Сенсорний розвиток |
Розвиток психічних процесів |
ФЕМУ |
Логоритмічні вправи |
Дрібна моторика |
Д//в «Старий -малий» Д/в «Підбери мамі фартушок» |
Розвиток уваги, пам’яті: Д/в «Що змінилося» Розвиток мислення: Д/в «Склади ціле» |
Виділення 5 предметів з множини за словом. |
Мама, тато, дід, бабуся, Всіх назву – не полінюся, Старший братик і сестричка - В нас сімейка невеличка.
|
Пальчикова гімнастика: Перший пальчик - наш дiдycь, Другий пальчик - то бабуся, Третій пальчик - наш татусь, А четвертий - то матуся, А мізинчик - наш малюк, Biн сховався тут.(Показуємо на пальчик та кажемо: „перший пальчик...", i продовжуємо гру, загинаючи кожен пальчик). |
Мі - сяць, тиждень |
Артикуляційна моторика. Мовленнєве дихання |
Звукова культура мовлення |
Лексична тема |
Словник |
Формування та вдосконалення граматичної будови мовлення |
Розвиток зв’язного мовлення та мовленнєвого спілкування |
Вправи на мовне дихання: „Понюхай квітку” – ах, як пахне! Як гарно пахне! |
Формування вміння розрізняти слова, подібні за звучанням (котик, ротик, животик)
|
Іменники : : весна, сонце, небо, хмари, дощ, трава, квіти, листя, птахи, гнізда, тварини, одяг, взуття Дієслова : прийшла, настала, прилетіли, прокинулися, змінили, розквітли, вдягати, взувати, зустрічати; Прикметники рання, тепла, сонячна, дощова, зелена;
|
Розрізнення та використання іменників в однині та множині: хмара - хмари |
Складання загадкиописи про зображений предмет (за зразком та запитаннями педагога) |
Сенсорний розвиток |
Розвиток психічних процесів |
ФЕМУ |
Логоритмічні вправи |
Дрібна моторика |
|||||||
Д//в «Пелюсточ ки для квітки» Д/в « Збери листо |
Розвиток уваги, пам’яті: Д/в «Пори року», «Що змінилося?» Розвиток мислення: Д/в «Що переплутав художник?» |
Лічба елементів множин, сприйнятих на слух (звуки), на дотик (предмети) в межах 5. |
Каже весна: - Сестро, йти тобі час, А зима весні: -Ні, ні, ні, Каже тоді весна: з дахів капає вода Да-да-да-да Тане сніг на полях – ах-ах-ах-ах |
Наші гарні квіточки Розкривають пелюстки, Тихо вітер їх качає Пелюстки перебирає, Наші гарні квіточки Закривають пелюстки, Тихо засинають, Голівками качають |
|||||||
Мі - сяць, тиждень |
Артикуляційна моторика. Мовленнєве дихання |
Звукова культура мовлення |
Лексична тема |
Словник |
Формування та вдосконалення граматичної будови мовлення |
Розвиток зв’язного мовлення та мовленнєвого спілкування |
|
||||
Вправи на мовне дихання „Понюхай квітку” – ах, як пахне! Як гарно пахне!
|
Розвиток фонематичного слуху та слухового сприймання Розвивати уміння визначати джерело і напрямок звуків. |
Іменники : : весна, сонце, свято, жінки, мама, бабуся, сестра, квіти, подарунки; Дієслова : настало, вітати, святкувати, дарувати; Прикметники весняне, святкове, лагідна, добра, найкраща
|
Формування вміння використовувати іменники у формі родового та давального відмінку (Привітаю кого? Бабусю. Намалюю квітку кому? Матусі.) |
Складання розповіді за серією малюнків (за зразком та допомогою педагога).
|
|
||||||
Сенсорний розвиток |
Розвиток психічних процесів |
ФЕМУ |
Логоритмічні вправи |
Дрібна моторика |
||||||
Д//в «Букет для мами та доньки» Д/в « |
Розвиток уваги, пам’яті: Д/в «Що звучало?», «Що змінилось?» Розвиток мислення: Д/в «Подарунок для матусі» |
Визначення кількості предметів, зображених на малюнках у межах 5. |
Хтось робе ось так – Молотком стука ось так: Дінь -тік і- дзвінь -тікі – так!, Хтось робе ось так, Тісто місе ось так – Шльоп – тікі, шльоп – тікі – так, Хтось робе ось так – Топ – тікі, топ – тікі, Лобом по столі – тук – тукі, Чашку на підлогу: дзинь – тікі, Біля стінки – шльоп – тікі, так!
|
Оцей пальчик – бабуся, Оцей пальчик – дідусь, Оцей пальчик – матуся, Оцей пальчик – татусь, Оцей пальчик – Я, Разом дружна сім’я
|
||||||
Мі - сяць, тиждень |
Артикуляційна моторика. Мовленнєве дихання |
Звукова культура мовлення |
Лексична тема |
Словник |
Формування та вдосконалення граматичної будови мовлення |
Розвиток зв’язного мовлення та мовленнєвого спілкування |
||||
Зігріємо квіточку” – холодний вітер – видих через губи „трубочкою”,
теплий вітер – видих - губи „рупором
|
Виділення заданого словосполучен ня в запропоновано му реченні (Плескай в долоні, коли почуєш слова « маленька квітка»).
|
Іменники: рослини, кущ, дерево, трава, квітка, мальва, троянда, тюльпан чорнобривці, калина, береза, дуб, тополя, стовбур, коріння, гілки, листя, бруньки, віти, плоди, ягоди, фрукти; Дієслова : садити, сіяти, росте, поливати, доглядати; Прикметники перші, тоненькі, зелененькі, пухнасті, маленькі
|
Узгодження прикметника з іменником (червона квітка) Узгоджувати числівник з іменником (три квітки) |
Складання речення з однорідними членами за малюнком (У Марічки є ромашка, троянда, тюльпан.) Складання короткої розповіді за опорною схемою, (за питаннями, за зразком).
|
||||||
Сенсорний розвиток |
Розвиток психічних процесів |
ФЕМУ |
Логоритмічні вправи |
Дрібна моторика |
|||||||
Д//в «Зробимо дерево, квітку» ( з геометричних фігур Д/в « Що вище?» |
Розвиток уваги, пам’яті: Д/в «Що де росте?». Розвиток мислення: Д/в «З якого дерева листок?» |
Визначення кількості предметів, зображених на малюнках у межах 5 Лічба у зворотному порядку від п’яти |
Пішли діти в квітничок квіточки збирати. Жовті, червоні, сині, — на вінок зривати. Квіточки зривали, віночки звивали Віночки звивали — на голівку клали. Як сплели віночки, завели таночки. |
Ясне сонечко в кімнату Дивиться в віконечко, Дуже раді всі малята, Плескають в долонечки. Руки перехрещені тильним боком долонею до себе. Спочатку пальці обох рук стиснуті в кулаки, потім пальціпромінці розкриваються, руки повертаються вправо-вліво. У кінці віршика діти плескають у долоні.
|
|||||||
Мі - сяць, тиждень |
Артикуляційна моторика. Мовленнєве дихання |
Звукова культура мовлення |
Лексична тема |
Словник |
Формування та вдосконалення граматичної будови мовлення |
Розвиток зв’язного мовлення та мовленнєвого спілкування |
|
||||
Вправи з розвитку мовленнєвого дихання («Зігрій малятка»: носовий вдих-хх-х-х-х; «Їжачок»: носовий вдих-фф-ф-ф).
|
Звуконаслі- дування. Розрізнення мовленнє -вих та немовлен - нєвих звуків |
Іменники: : звірі, ведмідь, вовк, лисиця, білка, заєць, їжак, олень, барліг, нора, лігво; Дієслова: живе, полює, бігає, плигає, заплутує, ховається; Прикметники: дикий, хижий, хитрий, сірий. білий, рудий |
Утворення присвійних прикметників (ведмежа голова). Узгодження іменників з числівниками (три вовка). Д/г «Назви малятко, маму й татка»
|
Складання поширеного речення з доповненнями (У лісі живуть ведмідь, лисиця, вовк …). Прослуховування та переказ казки « Теремок» з опорою на малюнки
|
|
||||||
Сенсорний розвиток |
Розвиток психічних процесів |
ФЕМУ |
Логоритмічні вправи |
Дрібна моторика |
Д//в «Чарівний мішечок» Д/в «Великий- маленький» |
Розвиток уваги, пам’яті: Д/в «Чия тінь?», «Чий хвіст?» Розвиток мислення: Д/в «Хто сховався?» |
Лічба у зворотному порядку від п’яти. |
Ведмідь по лісу бродить, Від дуба до дуба ходить. Що в дуплах знайде, то й до рота покладе Облизує він лапу, Сластьона косолапий, А бджоли налітають, Ведмедя проганяють |
Лиса з лісу у село «Ку-ку-рі-ку» занесло. Заглядає лис у вікна: «Де ж це півень кукурікнув?» (Обидві долоні зробити «ковшем», великі пальці підняти вгору, вказівні пальці та мізинчики згинаємо всередину долоней, притискаємо один до одного. Середні та безіменні пальці утворюють вузьку «лисячу» мордочку).
|
Мі - сяць, тиждень |
Артикуляційна моторика. Мовленнєве дихання |
Звукова культура мовлення |
Лексична тема |
Словник |
Формування та вдосконалення граматичної будови мовлення |
Розвиток зв’язного мовлення та мовленнєвого спілкування |
Звуконаслідуван ня тваринам. Міняти голос по силі й висоті: корова: „Му, молока кому?”, теля: „Му -у - у”
|
Звуконасліду – вання голосів свійських птахів. Виділення їх серед інших немовленнєвих звуків
|
Іменники : тварини, корова, коза, свиня, кінь, вівця, собака, кіт, голова, тулуб, лапи, хвіст, вовна, молоко, м’ясо; Дієслова : живуть, пасуться, жують, дають, стереже; Прикметники свійські, злий, ласкавий, маленький, великий
|
Утворення присвійних прикметників (собача голова). Узгодження іменників з числівниками (п’ять цуценят). Д/г «Назви малятко, маму й татка»
|
Складання загадкиопису про зображений предмет (за зразком та запитаннями педагога |
Сенсорний розвиток |
Розвиток психічних процесів |
ФЕМУ |
Логоритмічні вправи |
Дрібна моторика |
|||||||
Д//в «Чарівний мішечок» Д/в «Назви фігуру» ( плоскі - об’ємні фігури) |
Розвиток уваги, пам’яті: Д/в «Чиє дитинча?», «Чия тінь?» Розвиток мислення: Д/в «Хто де живе?» |
Вимірювання протяжних, рідких та сипучих тіл, використовуючи умовну мірку (брусок, палички, олівці, ложка).
|
Кішка Кішка мишку побачила, Діти стають парами Підійшла і так сказала: простягають один одному руки -Самотньо у старенької. Удари в долоні Жити одній мені без подружки. Знаєш що? Давай дружити! Кружляння парами У гості будемо ми ходити. Удари в долоні |
Ось конячка прискакала, Б’є копитом: цок-цок-цок, І по колу , й по доріжці, Ще й забігла у лісок. Рухи в різні боки другим і третім пальцями рук, підстрибуючи, з акцентом на один палець. |
|||||||
Мі - сяць, тиждень |
Артикуляційна моторика. Мовленнєве дихання |
Звукова культура мовлення |
Лексична тема |
Словник |
Формування та вдосконалення граматичної будови мовлення |
Розвиток зв’язного мовлення та мовленнєвого спілкування |
|
||||
Вправи на дихання: „Зігріємо ручки” – дихання тепле, відкритим ротом.
|
Формування слухового контролю і слухової уваги на матеріалі слів-синонімів. Д/в «Одяг який?» |
Іменники: одяг, взуття, шапка, шарф, куртка, рукавички, пальто, плаття, спідниця, кофта, шорти, штани, сорочка, колготи,носки, хустка, кишеня, рукав, воріт, туфлі, кросівки, чоботи, підошва, носок підбори, задник, язичок, застібка Прикметники: чистий, охайний, новий, красивий, брудний Дієслова: одягати, взувати, носити, доглядати, купувати, застібати |
Вживання прийменників на, у, під (Плаття висить у шафі. Сандалі стоять під стільцем.) |
Складання поширеного речення з доповненнями (Тетянка одягла кофту, штани, шапку. Переказування короткого оповідання з опорою на предметні картинки |
|
||||||
Сенсорний розвиток |
Розвиток психічних процесів |
ФЕМУ |
Логоритмічні вправи |
Дрібна моторика |
Д//в «Одягни ведмедика» Д/в «Плаття для Маші» |
Розвиток уваги, пам’яті: Д/в «Що не так?», Розвиток мислення: Д/в «Розклади у шафи одяг» |
Вимірювання протяжних, рідких та сипучих тіл, використовуючи умовну мірку (брусок, палички, олівці, ложка).
|
Стукав, грюкав молоток, танцювало шило, Вийшов гарний чобіток – подивитись мило, Чоботар, чоботар, раз-удар, два – удар, Будуть гарні чобітки, як дзвіночки каблучки.
|
В понеділок я кроїла, У вівторок - сукню шила, У середу вишивала, У четвер білизну прала, Всі свої платочки І Вовині носочки, В п’ятницю й суботу Відпочила від роботи |
Мі - сяць, тиждень |
Артикуляційна моторика. Мовленнєве дихання |
Звукова культура мовлення |
Лексична тема |
Словник |
Формування та вдосконалення граматичної будови мовлення |
Розвиток зв’язного мовлення та мовленнєвого спілкування |
Артикуляційна гімнастика «Голочка», «Чашечка», Вправи на дихання «Подуй на кульку» |
Формування слухового контролю за темпом мовлення |
Іменники: город, цибуля, морква, буряк, огірок, картопля, помідор, капуста, перець. Прикметники: великий, малий, овальний, круглий, гірка, солодка, червоний, зелений, коричнева, оранжева Дієслова: росте, садити, поливати, доглядати, чистити, різати, варити, смажити |
Узгодження прикметників з іменниками в однині та множині (Помідор червоний – помідори червоні) Утворення зменшувально– пестливої форми іменників (огірок – огірочок).
|
Складання загадкиопису про зображений предмет (за зразком та запитаннями педагога) |
Сенсорний розвиток |
Розвиток психічних процесів |
ФЕМУ |
Логоритмічні вправи |
Дрібна моторика |
Д//в «Впізнай на смак» Д/в «Впізнай на дотик» |
Розвиток уваги, пам’яті: Д/в «Що не так», Розвиток мислення: Д/в «Зваримо борщ» |
Вимірювання умовною міркою конкретну кількість («Насип 2 ложки цукру», «Налий 1 стакан води»). |
Ми лопатки взяли, грядки розкопали. Граблі в руки взяли – грядки зарівняли,
|
Ми січем капусту, моркву ми тремо, Солимо капусту, В діжку кладемо, Покотили діжку в льох, Як стомилися ми – ох!
|
Мі - сяць, тиждень |
Артикуляційна моторика. Мовленнєве дихання |
Звукова культура мовлення |
Лексична тема |
Словник |
Формування та вдосконалення граматичної будови мовлення |
Розвиток зв’язного мовлення та мовленнєвого спілкування |
Артикуляційна гімнастика «Голочка», «Чашечка», Вправи на дихання «Подуй на кульку» |
Формування слухового контролю за звуковим оформленням слова. Д/в «Спіймай слово» (хлопки в долоні) |
Іменники: сад, дерево, фрукти, яблуко, груша, абрикос, слива, вишня, персик Прикметники: великий, малий, овальний, круглий, гірка, солодка, червоний, зелений, коричнева, оранжева Дієслова: росте, садити, поливати, доглядати, збирати, чистити, варити |
Узгодження прикметників з іменниками в однині (яблуко червоне, велике, солодке) Утворення зменшувально– пестливої форми іменників (яблуко яблучко).
|
Складання загадкиопису про зображений предмет (за зразком та запитаннями педагога) |
Сенсорний розвиток |
Розвиток психічних процесів |
ФЕМУ |
Логоритмічні вправи |
Дрібна моторика |
Д//в «Чарівний мішечок» Д/в «Впізнай на смак» |
Розвиток уваги, пам’яті: Д/в «Що змінилося?» Розвиток мислення: Д/в «Розклади на тарілочки» |
Вимірювання умовною міркою конкретну кількість («Насип 2 ложки цукру», «Налий 1 стакан води»). |
Виростемо великими, Яблук нарвемо, у плетені кошики ми їх зберемо!
|
Пальчикова гімнастика Ми ділили апельсин, Нас багато – він один, Оця долька – для їжа, оця долька – для вужа, оця долька – для бобра, оця долька – для качок, Ну, а ця – для діточок.
|
Мі - сяць, тиждень |
Артикуляційна моторика. Мовленнєве дихання |
Звукова культура мовлення |
Лексична тема |
Словник |
Формування та вдосконалення граматичної будови мовлення |
Розвиток зв’язного мовлення та мовленнєвого спілкування |
Вправи на дихання: „ „Понюхай квітку” – ах, як пахне! Як гарно пахне!
Динамічні артикуляційні вправи
|
Відтворення запропонова ного ритму. |
Іменники : комахи, жук, сонечко, комар, метелик, бджола, голова, вуса, крила, ноги Дієслова: летить, сидить,носить. Прикметники: гарний, маленький,
|
Зміна іменників та дієслів за числами (муха – мухи, летить – летять); Узгодження прикметника з іменником (великий жук); Узгодження числівника з іменником (два комара). |
Переказ короткого оповідання з опорою на предметні картинки, на питання педагога |
Сенсорний розвиток |
Розвиток психічних процесів |
ФЕМУ |
Логоритмічні вправи |
Дрібна моторика |
|||||||
Д//в «Посади метелика на квітку» Д/в « Велика – маленька комашки» |
Розвиток уваги, пам’яті: Д/в «Що змінилося?» Розвиток мислення: Д/в «Четвертий зайвий» |
Порівняння величин за допомогою умовної мірки |
Ми метелики чудові, (нахилити голову ліворуч, праворуч) Маєм крильця кольорові, (розвести руки в сторони) Над квітками літаємо, (рухи руками вгору-вниз) Втоми ми не знаємо. Пташки ми злякалися, (руки покласти на голову) Під квітку сховалися. (присісти)
|
Жучок На мої долоні Сів яскравий жук. Я його спіймала, Чую: жу-жу-жу. Пожаліла я жука, - Відпустила кроху, Помахала вслід йому, Хай летить потроху. Долоні розкрити вгору, потім стиснути кулачки, піднести до вуха, знову розкрити полоні й похитати. |
|||||||
Мі - сяць, тиждень |
Артикуляційна моторика. Мовленнєве дихання |
Звукова культура мовлення |
Лексична тема |
Словник |
Формування та вдосконалення граматичної будови мовлення |
Розвиток зв’язного мовлення та мовленнєвого спілкування |
|
||||
Вправи на дихання: „ „Понюхай квітку” – ах, як пахне! Як гарно пахне!
Динамічні артикуляційні вправи
|
Розрізнення шумів вулиці та інших звуків навколишнього середовищ |
Іменники : літо, сонце, дощ, хмари, одяг, взуття, ранок, день,вечір,ніч. Дієслова : купатися, загорати, відпочивати. Прислівники: тепло, жарко.
|
Узгодження числівника з іменником (один хлопчик - п’ять хлопчиків) Утворення зменшувально– пестливої форми іменників (сонцесонечко, дитина - дитинка)
|
Переказ короткого оповідання з опорою на сюжетну картину, на питання педагіога |
|
||||||
Сенсорний розвиток |
Розвиток психічних процесів |
ФЕМУ |
Логоритмічні вправи |
Дрібна моторика |
Д//в «Впізнай на дотик» Д/в «Впізнай на смак» |
Розвиток уваги, пам’яті: Д/в «Розрізні картинки», Розвиток мислення: Д/в «Вгадай пору року» |
Порівняння величин за допомогою умовної мірки |
«Добрий ранок, добрий ранок, Будемо співать співанок, Сядем дружно ми у круг, Я твій друг, і ти мій друг»
|
На сонечко я схожий І сонечко люблю. За сонцем повертаю Голівоньку свою. (Руки перехрещені тильною стороною долоні до себе. Пальці-пелюстки розкриті. Руки повертаються вправо-вліво). |
|
|
|
|
|