Introduction
Школярі не тільки мають змогу вивчити звуки англійської мови, а й затренувати лексику, подану в підручнику.
Перші вправи фонокниги націлені на повторення алфавіту. Кожен наступний урок Джим «пояснює» новий матеріал, а також закріплює пройдений на попередніх заняттях. Вкінці книги знаходяться вправи на повторення, а також таблиці зі звуками.
Хоча матеріал подається досить доступно, все ж більшість вправ повинні виконуватись під контролем вчителя, враховуючи складність правил читання в англійській мові.
Phonic Book стане ефективним помічником на уроках для вчителів і цікавим заняттям для учнів.
Отож, вивчайте звуки і розважайтесь разом з Джимом!
1. Write out names with sound [ı]. Випиши імена із звуком [ı].
2. Colour the words with sound [ı] pink and the other words blue. Name the words. Розфарбуй слова зі звуком [ı] - рожевим, а решту слів– голубим. Назви слова з цим звуком.
1. Colour the words with sound [æ] orange and the other words green. Name the words. Розфарбуй слова зі звуком [æ]
2. Divide the words into two columns. Випиши слова зі звуком [ı] та [æ] у різні колонки.
stand Ron Bill |
Max dad doll |
sit frog box |
1.
2. Underline sound [ı] red, sound [æ] blue and sound [ɔ] green. Підкресли звук [ı] червоним кольором, звук [æ] – синім, а [ɔ] – зеленим.
1. Circle the words which have sound [ks]. Обведи слова зі звуком [ks].
Liz six box Tom fox.
2. Match the sounds with the letters. З’єднай букви і звуки.
1. Colour the words with sound [ð]. Розфарбуй слова, що мають звук [ð].
dad |
father |
this |
the |
Bill |
bag |
that |
brother |
mother |
2. Match the sounds and the words. З’єднай звуки і слова.
1. [ı] Tom, dog, Bob, on
2. [æ] Liz, Tim, pig, big, six
3. [ɔ] this, mother, brother
4. [ð] six, fox, box, ox
5. [ks] bag, Sam, Ann, sad
1.
Fred bed bag six Ted Pam red and pen
2. Circle the odd wagon. Подивись на потяг і знайди слово, яке не відповідає звуку. Обведи зайвий вагон.
1. Cross out the words which don’t have sound [ʌ].
Закресли слова, які не мають звук [ʌ].
|
|
|
|
2. Find and read the words, which every balloon leads to.
Знайди і скажи до якого слова веде кожна кулька зі звуком.
Підкресли цей звук в слові.
1. Circle ‘ck’ in each word. Read the words. Обведи в словах буквосполучення ck, яке передає звук [k].
Nick Jack Vicky black
2. Match and read. З’єднай малюнок, слово, звук.
mum [æ]
fox [ʌ]
10 ten [ks]
frog [е]
слово та обведи відповідний звук. [ ] |
|
[еı] table [æ]
2. Follow and read. Знайди і прочитай слово, до якого веде
1. Find , circle and write the words with sound [aı].
2. Match the sounds with the words. З’єднай звук зі словом та прочитай його.
1. Read the words with sounds [u] and [u:] and underline them. Прочитай слова зі звуками [u] та [u:]. Підкресли їх.
2. Match. З’єднай слово і звук.
1.Read and divide the words into two columns. Прочитай та розділи слова зі звуками [ju:] та [ə] на дві колонки.
[ju:] [ə]
2. Look at the picture and write the sound that is in the word.Напиши в квадратику звук, який є у слові, що позначає малюнок.
1. Read and circle the correct sound. Прочитай словo та обведи звук [ɔ] чи [əʊ].
hello [ɔ] / [əʊ] box [ɔ] / [əʊ]frog [ɔ] / [əʊ] open [ɔ] / [əʊ]stop [ɔ] / [əʊ] not [ɔ] / [əʊ]close [ɔ] / [əʊ] no [ɔ] / [əʊ]
2.
1. Підкресли буквосполучення sh (звук [ʃ]) червоним, а wh ([w]) – синім. Прочитай слова.
2. З’єднай буквосполучення sh, wh, ch, th, звук, який вони передають та слово.
sh [tʃ] what, where wh [ ʃ] teacher, chair ch [w] she, fish th [ð] this, that
1. Underline sound [a:]. Підкресли в реченнях звук [a:].
The car is in the park.
Parks are white.
The cars are far.
2. Write the sounds that you have learnt and name the words with these sounds. Напиши вивчені звуки на ялинкових прикрасах та назви їх. Назви які слова ти знаєш з цими звуками.
1. Colour the words with sound [əʊ]. Розфарбуй слова, що мають звук [əʊ].
open |
father |
window |
the |
no |
not |
snow |
follow |
Bob |
2.
school [u:]snow ____ computer ____ that ____ under ____ sad ____ shelf ____ chair ____ hello ____ box ____ white ____ game ____ car ____ fine ____
1.
2. Write the words with the sounds. Напиши слова зі звуками.
|
|
|
|
||
|
|
||||
|
|
||||
|
|
1.Underline sound [i:]. Підкресли в реченнях звук [i:].
I see a green tree.
The teacher speaks English.
Speak English, please.
2. Circle the correct sound. Вибери та обведи звук.
[ı] |
[i:] |
[e] |
|
|
|
[aı] |
[ʃ] |
[ʌ] |
|
|
|
[i:] |
[e] |
[ʃ] |
|
|
|
[ı] |
[w] |
[e] |
|
|
|
[k] |
[ɔ] |
[w] |
|
|
|
[ɔ] |
[i:] |
[əʊ] |
teacher
nine
shelf
happy
where
hello
1. Tick if the word has sound [ɔ:], if not, put х. Постав ˅,
якщо в слові є звук [ɔ:], а якщо ні – постав х.
four mum for doll horse dog no morning hello
2.
Прочитай та розділи слова зі звуками [ı], [i:], [ɔ] та [ɔ:] на колонки.
fox pig tree pencilbox for six teacher door frog sister dog bee m orning please horse big |
[ı] green. Розфарбуй ялинкові прикраси зі словами, де y передає звук [j], червоним, а кульки зі словами, де у читається як [ı], зеленим.
2. Read and underline ‘ng’ in the words.Прочитай і підкресли в словах буквосполучення –ng, яке передає звук
[ŋ].
Sing game song happy morning snow dancing
|
|
Кожен учень вибирає собі одну з таблиць (1-3).
Вчитель або хтось з учнів витягує картки зі звуками і словами, називає їх.
Почуті слова і звуки слід закреслити у своїй картці.
Хто перший закресоить всі квадратики,
повинен закричати
|
|
|
|
1. Match the balloons with the sound [aʊ].Приєднай кульки зі словами, де є буквосполучення –ow, -ou, які передають звук [aʊ], і розфарбуй їх.
2. Read and cross out the words which don’t have sound [h].
Прочитай і закресли слова, в яких нема буквосполучення wh, яке передає звук [h].
Where who what
1. Match the word, the letters and the sound.
З’єднай буквосполучення, звук і слово.
2. Write the word with the sounds. Напиши слова зі звуками.
|
|
|
|
|
|||
|
|||
|
1. Find, circle and write the words with sound [ɜ].
Знайди слова зі звуком [ɜ:], обведи їх та запиши нижче.
2. Match the boxes with the words and the sounds.
З’єднай звук зі словами, які мають цей звук.
1. Match the words with the sound. З’єднай рибку зі словом, в якому є буквосполучення al, яке передає звук [ɔ:] .
2. Match the transcription and the word. З’єднай транскрипцію і слово.
[ʃelf] sing
1. Write and remember the words. Underline sound [ıə].
Пропиши і запам’ятай слова зі звуком [ıə]. Підкресли в кожному слові буквосполучення ear, яке передає дифтонг
2. Circle the sounds that you have learnt. Name the words woth the sounds. Обведи звуки, що ви вивчили і назви слова, які відповідають цим звукам.
[æ] [eı] [ð] [ck]
[oo] [я] [ɔ:] [ıə]
1. Underline air, -ear, -ere in the words. Підкресли в реченнях буквосполучення –air, -ear, -ere, яке передає звук [eə].
Where is my chair?
The doll has got long hair.
The bear is on the chair.
2. Find the another piece of the word. Read the word and match with the sound. Знайди другу половину слова,
прочитай та з’єднай це слово зі звуком, який є у ньому.
1. Read the words and divide them into two columns.
Прочитай та розділи слова зі звуками [ð] та [θ] на дві колонки.
Thank |
this three brother |
that
|
mouth mother |
2. Read and tick the correct sound. Прочитай слово та вкажи правильний звук.
|
[θ] |
|
|
[ɜ:] |
|
three [ð] [t]
hair [eə] [ə] [ɔı] ball [ə] [æ] [ɔ:] girl [ı] [ɜ:] [ɔ]
boy [ɔı] [ʃ]
wha t [ŋ] [ʃ] [w] who [h] [w] [ð] how [aʊ] [ʊ] [ʌ]
1. Read the words and colour those which have ‘ght’
2. Name the sounds and words which have these sounds in chain. Назви звуки по порядку і слова, які мають ці звуки.
1. Read the words and circle the correct sound.
Прочитай словo та обведи звук [k] чи [s].
pencil [k] / [s]nice [k] / [s] cake [k] / [s] Tracy [k] / [s]cat [k] / [s] face [k] / [s]
2. Solve the crossword. Read the transcription and fill in the letters. Розгадай кросворд. Поливись на транскрипції, прочитай слово та запиши його в кросворді літерами.
|
|
1. →
|
|
|
|
2. → |
|
|
|
3. → |
|
|
|
|
1. [kæt]
2. [dɔg]
3. [fıʃ]
1. Read the words and write the corresponding sound.
Прочитай слова та напиши який звук – [g] чи [dӡ] – їм відповідає.
|
|
|
|
2. Match the transcription and the word. З’єднай транскрипцію і слово.
[eıt] three
[bɔ:l] eight
1. Find the words and write the transcription. Знайди слова, які називають ці малюнки і запиши їх транскрипцію.
Z |
B |
A |
G |
Z |
B |
F |
P |
C |
A |
R |
E |
O |
I |
W |
W |
W |
A |
X
|
G |
Y |
Y |
Y |
R |
Across: → |
|
|
Down: ↓ |
|
1. 1.
[‘hipɔ] |
|
|
|
_________ |
2. ____________ |
|
|
|
2. _____________ |
3. 3.
_____________
3. Match. З’єднай буквосполучення, слово і звук.
ch |
shelf |
|
|
[ɔ:] |
ar |
school |
|
|
[tʃ] |
al |
where |
|
|
[θ] |
th |
ball |
|
|
[u:] |
oo |
teacher |
|
|
[a:] |
4. Solve the crossword. Read the transcription and fill in the letters. Розгадай кросворд. Поливись на транскрипції, прочитай слово та запиши його в кросворді літерами.
|
2. ↓ |
|
1. ↓ |
|
1. → |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. → |
|
3. ↓ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3. → |
|
|
|
|
1. [teibl] 1. [pen]
2. [dɔg] 2. [hænd]
3. [fain] 3. [geim]
Голосні звуки
Транскрипція
Звучання звуку в
англійського
звуку |
українській мові |
[e] |
е |
[i] |
i |
[i:] |
i (довге) |
[о] |
о |
[æ] |
е (коротке; його вимова схожа на російський звук ‘э’) |
[Λ] |
а |
[a:] |
а (подовжене; в кінці ледвеледве чутно м’яке ‘p’) |
[u] |
у |
[u:] |
у (довге) |
[ε:] |
е (подовжене; трохи чутно звук ‘p’ в кінці) |
[ə] |
‘а’ або ‘е’ (без наголосу) |
Дифтонги (два голосних звуки)
Транскрипція Звучання звуку в англійського українській мові звуку
[ei] ей
[аі] ай
[оі] ой
[au] ау
[əu] оу
[iə] eə
Приголосні
Транскрипція
англійського звуку |
Звучання звуку в українській мові |
[∫] |
ш |
[t∫] |
ч |
[ð] |
дзвінкий міжзубний (для його вимовляння потрібно помістити кінчик язика між зубами та намагатися вимовити звук ‘д’) |
[θ] |
глухий міжзубний (для його вимовляння потрібно помістити кінчик язика між зубами та намагатися вимовити звук ‘с’) |
[ŋ] |
носовий звук ‘н’ |
[j] |
й |
[p] п
[b] б
[v] в (твердий)
[f] ф
[z] з [s] с [g] ґ [k] к
[t] т
[ʒ] ж
[l] л
[m] м [n] н
в (для його вимовляння
[w] потрібно скласти губи в
трубочку та вимовити `в`) р (його вимовляння в
[r] англійській більш м’яке, ніж в українській)