Робота
підсумкового оцінювання ( ІІ семестр)
з __________________________________________
учня 4- класу
_____________________________________________
1.Невеличке оповідання повчального характеру про якусь життєву пригоду, називається:
а) притча; б) казка; в) народна пісня.
2.Яке справжнє ім’я Лесі Українки?
а) Лариса Косач-Квітка; б) Олена Пчілка; в) Лариса Квітка-Основ’яненко.
3. Кого називають поетом-каменярем?
а) Т.Г. Шевченко; б) І.Я. Франко; в) М.Рильський.
4.Повчальний висновок байки називають:
а) висновок; б) прислів’я; в) мораль.
5.Чим відрізняється літературна казка від народної?
а) має автора; б) один головний герой; в) немає автора.
6.Твір “Місто Сміла” за жанром є:
а) казка; б) народна легенда; в) притча.
7.Встановити відповідністі
Скоромовка * Рукавом махнув - дерево зігнув.
Загадка * Не одяг красить людину, а добрі діла.
Прислів’я * Був собі чоловік і жінка, а в них син - Івасик Телесик.
Казка * Зеленіли в лузі лози, заблукали в лозах кози.
8.Прочитай текст. Виконай завдання до тексту:
Материнське щастя
Гарячого літнього дня вивела Гуска своїх маленьких жовтеньких гусенят на прогулянку. Вона, показувала діткам великий світ. Цей світ був зелений і
радісний — перед гусенятами простягнувся величезний луг. Гуска навчала діток скубти молоду травичку. Травичка була солодка, сонечко тепле й ласкаве, моріг м’якенький, світ співав багатьма голосами жучків, метеликів, комах.
Гусенята були щасливі.Вони забули про матір і розійшлися по величезній зеленій луці. Коли на душі мир і спокій, матір часто забувають. Тривожним голосом Гуска почала скликати своїх дітей, але не всі вони слухалися. Раптом насунула чорна хмара, на землю впали перші великі краплі дощу. Гусенята подумали: світ не такий-то вже затишний і добрий, і кожне з них згадало про матір. Кожному із них стала потрібна. Вони підняли маленькі голівки й побігли до неї.
А тим часом з неба посипались великі градинки. Гусенята прибігли до мами, вона підняла крила й сховала своїх дітей. Тому що крила існують насамперед для того, щоб прикривати дітей – про це відомо кожній матері, а потім вже для того, щоб літати. Під крилами було тепло й безпечно, гусенята чули, як нібито звідкись здалеку долинає гуркіт грому, виття вітру й стукіт градинок. Їм навіть стало весело: за материнськими крилами коїться щось страшне, а вони в теплі й затишку. Їм і в голову не приходило, що крило має дві сторони – всередині було тепло й затишно, зовні холодно й небезпечно.
Потім усе втихло. Гусенятам захотілось мерщій на зелений луг, але мати не піднімала крил. Гусенята вимогливо запищали: «Випускай нас, мамо». Так, вони не просили, а вимагали, бо коли дитина відчуває міцну, сильну материнську руку, вона не просить, а вимагає. Тихо підняла мати крила. Гусенята вибігли на траву. Вони побачили, що в матері поранені крила, вирвано багато пір`їн. Мати тяжко дихала. Вона намагалась розправити крила і не могла цього зробити. Але світ навколо був такий радісний, сонечко сяяло так яскраво й лагідно, жучки, бджоли, джмелі співали так гарно, що гусенятам чомусь і на думку не спало поцікавитись: «Мамо, що з тобою?» І коли одне найменше і найслабше гусеня підійшло до мами й запитало: «Чому в тебе поранені крила?». Вона тихо відповіла, ніби соромлячись свого болю: «Все добре, мій синку». Жовтенькі гусенята розбіглися по траві. Мати була щаслива.
1. Про яку пору року йдеться у тексті?
а) Весну; б) літо; в) осінь.
2.Куди вивела Гуска своїх маленьких гусенят на прогулянку?
а) На річку б) у гайок; в) на луку.
3. Що чули гусенята, сидячи під крилом у матері?
а) Спів пташок; б) гуркотіння грому; в) звук сирени.
4.Знайти і виписати з тексту вислів про те, для чого існують крила.
![]()
![]()
5.Виписати з тексту речення, у якому розповідається, як почувалася Гуска
після грози.
![]()
![]()
6.Визначити і записати основну думку твору.
![]()
![]()
Самооцінювання
|
Як тобі було виконувати завдання? Познач. |
Мені було дуже легко. |
Мені була потрібна допомога вчителя. |
Мені було дуже складно. |
|
|
|
|