Підсумкова контрольна робота. Тести

Про матеріал
Контрольна тестова робота містить завдання на основі вивченого матеріалу впродовж року
Перегляд файлу

Підсумкова контрольна робота з української літератури. 11 клас

 

1 Увідповідніть ім’я автора з ключовими словами до його твору.

Автор твору

1 Микола Хвильовий

2 Остап Вишня

3 Олесь Гончар

4 Іван Драч

Ключові слова

А гріх братовбивства, влада землі над людиною

Б чорний трибунал, загірна комуна

В майбутній письменник, багатодітна родина

Г гірське містечко, розвідник

Д сонце на велосипеді, хлопчина-соняшник

 

2. З’ясуйте, кому з авторів належить уривок твору.

Автор

1 Ліна Костенко

2 Олександр Довженко

3 Іван Багряний

4 Василь Симоненко

Уривок твору

А «Усмішка твоя – єдина, / Мука твоя – єдина, Очі твої – одні».

Б  «Сучасне завжди на дорозі з минулого в майбутнє».

В «Поезія – це завжди неповторність, / якийсь безсмертний дотик до душі».

Г «Ліпше вмирати біжучи, ніж жити гниючи».

Д «Ні! Я жива! Я буду вічно жити! Я в серці маю те, що не вмирає».

3 Прочитайте текст, у якому пропущено окремі фрагменти інформації.

«Як Тичина "Сонячних кларнетів", як Хвильовий "Синіх етюдів" та "Арабесок" є в контексті загальноєвропейському (отже – світовому) явищами унікальними, так у дальшому ході нашого культурного процесу Відродження такого ж порядку явищами прийшли Курбас у театрі, _______ – у романі, _______ – у драматургії» (За Г. Донцем).

Правильним є варіант послідовного заповнення пропусків

А Підмогильний; Котляревський

Б  Яновський; Микола Куліш

В Панас Мирний; Леся Українка

Г Пантелеймон Куліш; Нечуй-Левицький

Д Багряний; Карпенко-Карий

 

4. Початок форми«Тут, у тихій кімнаті, моя мати не фантом, а частина мого власного злочинного "я", якому я даю волю. Тут, у глухому закутку, на краю гóрода, я ховаю від гільйотини один кінець своєї душі...»  зізнається оповідач твору

А Юрія Яновського

Б Олександра Довженка

В  Григора Тютюнника

Г Миколи Хвильового

Д Івана Багряного

 

5 Прочитайте уривок з комедії Мольєра.

Учитель філософії. Щоб вимовити звук А, треба широко розкрити рота: А.

Пан Журден. А, А. Так.

Учитель філософії. Звук Е треба вимовляти, наближаючи нижню щелепу до верхньої: А, Е.

Пан Журден. А, Е, А, Е. Так, так. Та й цікаво ж!

Сцена уроку вивчення норм орфоепії нагадує відомий діалог із твору

А Івана Карпенка-Карого

Б Остапа Вишні

В Миколи Куліша

Г Івана Котляревського

Д Валер'яна Підмогильного

6. Осмислення історичної долі України, утвердження ідеї державного суверенітету – провідний мотив твору

А  «Господи, гніву пречистого...»

Б «Два кольори»

В «Contra spem spero!»

Г «Уривок з поеми»

Д «De libertate»

7 .Початок формиХарактерні ознаки постмодернізму відчутні в рядках

А«Ти знаєш, що ти – людина, / Чий поступ не знає меж! / Усмішка твоя єдина, Кандидатура – теж».

Б«О слово! Будь мечем моїм! / Ні, сонцем стань! Вгорі спинися, / Осяй мій край і розлетися / Дощами судними над ним».

В«Зимовий вечір. Тиша. Ми. / Я Вам чужий – я знаю. / А хтось кричить: ти рідну стрів! / І раптом – небо... шепіт гаю».

Г«Красиве засмагле сонце, – / В золотих переливах кучерів, / У червоній сорочці навипуск, / Що їхало на велосипеді, / Обминаючи хмари у небі».

Д«Думою тугу розвіюю, / щоб був я завжди такий, / яким мене мати родила і благословила в світи».

8 Увідповідніть ім'я письменника з висловлюванням про його твір.

Письменник

1Олесь Гончар

2Григір Тютюнник

3Остап Вишня

4Іван Багряний

Висловлювання

А«У романі автор змалював досить актуальний для своєї доби процес, який більшовицька ідеологія всіляко підтримувала, – народження нової інтелігенції з робітників і селян, "стирання меж між містом і селом". Навіть "у письменники" могли направити за комсомольською путівкою».

Б«Втеча на волю, сповнене небезпеки життя ловців і ловлених, незнайомі звичаї, а також і ніжна історія зворушливого кохання творять напружений інтерес і чар цієї книжки».

В«У цій коротюсінькій новелі наче вміщено три новели, і всі вони обрамлені сприйняттям юнака-студента, який приїжджає відвідати матір і дізнається про тонкі й складні взаємини трьох простих людей з глибоким душевним світом».

Г«Це – щемний, тужний спогад, адже за допомогу нашим воїнам Тереза поплатилася життям, а безіменний боєць, який силою уяви вертає її до зустрічей і розмов, переживає біль втраченого, нерозквітлого кохання».

Д«Маємо не життєпис реальної особи, а гумористичний твір, що його "ліричним героєм" є сам гуморист зі своїм фікційним життям, у якому одні епізоди (безпечні) – комічно гіперболізовано, інші ж, контроверсійні – самоіронічно змазано, а про решту – промовчано».

 

Початок формиУ9  творі «Маруся Чурай» однією з центральних є проблема

Азумисної русифікації україномовного населення

Бфатального зіткнення духовного й матеріального

Втрагічної боротьби за гетьманську владу

Гнестерпного становища покріпаченого селянства

Двідповідальності людини за збереження довкілля

Уславлення борців за вільну Україну на початку ХХ ст. – ідея твору, де наявні óбрази

ААскольдова могила; кривава дорога; Дніпро-ріка

Бсинова колиска; Батьківщина; рідна мати

ВЧорне море; бідні невольники; пан турецький

Гдалека дорога; материнська усмішка; рушник вишиваний

Длемки у крисанях; місяць круглий; снігова завія

 

11 «Любові всевишній» автор присвячує твір, у якому зображено «любовний трикутник

АСофія – Михайло – Марфа

БМавка – Лукаш – Килина

ВМаруся – Гриць – Галя

ГМикола – Марися – Націєвський

ДПетро – Наталка – Тетерваковський

12 У формі спогадів написано обидва твори в рядку

А«Майстер корабля» і «Місто»

Б«Тигролови» і «Зачарована Десна»

В«Модри Камень» і «Тигролови»

Г«Місто» і «Модри Камень»

Д«Майстер корабля» і «Зачарована Десна»

13 Не захотів «вертатись на сталінську “родіну” тому, що підлість, цинізм і жорстокість більшовиків не знає меж» автор твору, де персонажами є

Адоктор Тагабат і комунар Андрюша

БГригорій Многогрішний і Наталка Сірко

ВСтепан Радченко й Зоська

ГСофія Дорошенко й Марта

ДМокій Мазайло й Уля Розсоха

14 Сільську ідилію «теплих днів збирання винограду» зобразив автор рядків

А«Ви знаєте, як сплять старі гаї?– / Вони все бачать крізь тумани»

Б«Її він стрів. На мулах нешвидких / Вона верталась із ясного саду»

В«І в дорогу далеку ти мене на зорі проводжала»

ë³н вилазив на грушу, / і рвав у пазуху гнилиці»

Д«Чому ж стоїш без руху ти, / Коли ввесь світ співає?»

Кінець формиКінець форми 

15 З’ясуйте, кому з авторів належить уривок твору.

Автор

1Олесь Гончар

2Юрій Яновський

3Микола Куліш

4Остап Вишня

Уривок із твору

А «Ви були коли-небудь на річці на Осколі, що тече Харківщиною нашою аж у річку Північний Донець? Не були? Побувайте!»

Б «Побачу ото неправильно писану афішу або вивіску – і досади тобі на цілий день. А які жахливі афіші трапляються, як перекручують українську мову»

В  «Ти – як жива. Бо далекі Рудні гори скрізь ідуть за мною, ближчають із кожним днем, щодалі ширше розгортаючись у своїй трагічній чарівності»

Г «Благословенна будь, моя незаймана дівице Десно, що, згадуючи тебе вже много літ, я завжди добрішав, почував себе невичерпно багатим і щедрим»

Д «То-Ма-Кі – це звуть так мене – Товариш Майстер Кіно – найвище звання для кінематографіста»

16. «Торкнувся склянки білими вустами. / Повільно пив. І випив. І погас. / О сонце, сонце, промінь мій останній! / Оце і є вся правдонька про нас…», розповідає про свого коханого

А Софія Дорошенко

Б Маруся Чурай

В  княгиня Ольга

Г  Маруся Богуславка

Д Леся Череванівна

17. Справжнє ім’я автора, який розповів про українську родину Сірків із Зеленого Клину,–

А Іван Левицький

Б Панас Рудченко

В Іван Тобілевич

Г Микола Фітільов

Д Іван Лозов’ягін

18 Композиційною особливістю твору «Зачарована Десна» є

А дві кульмінаційні вершини

Б двоплановість зображення

В наявність прологу

Г розповідь від третьої особи

 

Д відсутність діалогів

19 Був молодий і гарний був на вроду.
І жив, і вмер, як личить козаку.
За те, що він боровся за свободу,
його спалили в мідному бику», -

сказано про

А Северина Наливайка

Б Григорія Бобренка

В Гордія Чурая

Г Мартина Пушкаря

Д Івана Іскру

20 Установіть відповідність між персонажами одного твору.

Персонаж

1 Григорій Многогрішний

2 Мокій Мазайло

3 Радянський розвідник

4 Богдан

Персонаж

А Марфа Яркова

Б Тереза

В Наталка Сірко

Г Уля Розсоха

Д Сев

21 У висловлюванні Василя Стуса «Його доля воістину трагічна. В історії світової літератури, мабуть, не знайдеться іншого такого прикладу, коли б поет віддав половину свого життя високій поезії, а половину – нещадній боротьбі зі своїм обдаруванням» ідеться про

АПавла Тичину

БОлександра Олеся

ВМиколу Зерова

ГЄвгена Маланюка

ДВасиля Симоненка

22 Словами «А ще думаю: “Чому вони не одружилися, так одне одного чуючи?” “Тоді не було б тебе…” – шумить велика “татова” сосна» закінчується твір

А«Маруся Чурай»

Б«Лісова пісня»

В«Три зозулі з поклоном»

Г«Зачарована Десна»

Д«Тіні забутих предків»

23Установіть відповідність між назвою твору та цитатою з нього.

1 «Різдво»

2 «Страшні слова, коли »

3 «Лебеді материнства»

4 «Балада про соняшник»

 

А «Він бігав наввипередки з вітром…»

Б «Все повторялось: і краса , й потворність…»

В «Темряву тривожили криками півні…»

Г «У долоні у Марії місяць – золотий горіх…»

Д «І рушник вишиваний на щастя дала…»

 

35.   Установіть відповідність між автором та уривком із його вірша.

1 Дмитро Павличко

2 Андрій Малишко

3 Василь Симоненко

4 Іван Драч

 

А  Можна вибрать друга і по духу брата,
Та не можна рідну матір вибирати.

Б  Красиве засмагле сонце
В золотих переливах кучерів,
У червоній сорочці навипуск,
Що їхало на велосипеді,
Обминаючи хмари на небі…

В  Мене водило в безвісті життя
Та я вертався на свої пороги,
Переплелись, як мамине шиття
Мої сумні і радісні дороги.

Г  Ви знаєте, як сплять старі гаї?
Вони все бачать крізь тумани.
“Ось місяць, зорі, солов’ї”
 

Д  Я візьму той рушник, простелю, наче долю,
В тихім шелесті трав, в щебетанні дібров.
І на тім рушничкові оживе все знайоме до болю:
І дитинство, й розлука, і вірна любов. 

36.Установіть відповідність між персонажем твору «Зачарована Десна» та його характеристикою

  1. Сашко
  2. дядько Самійло
  3. дід Семен
  4.  батько

А   «Жарт любив, точене, влучне слово. Такт розумів і  шанобливість. Зневажав начальство і царя».

 Б   «Орудував він косою, як добрий маляр пензлем, — лег­ко і вправно».

В   «Був схожий на Бога».

Г   «...нервовий і сердитий, ...носив золоті ґудзики й кокар­ду. Він здавався мені величезним паном...»

Д   «Повержений з небес... янгол».

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
21 квітня 2022
Переглядів
3593
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку