Підсумкова контрольна робота з біології за І семестр

Про матеріал
Підсумкова контрольна робота з хімії за І семестр для учнів, які навчаються на сіменому навчанні.
Перегляд файлу

Завдання

для проведення підсумкової роботи

 з біології і екології 

за І семестр 2024/2025 навчального року

 для учнів 10 класу

I варіант

 

Початковий рівень.  6 запитань з однією правильною відповіддю по 0,5 б.

1.  Денатурація – це процес порушення структури білка:

А)   тільки третинної;    Б)    тільки вторинної;  

В) вторинної і третинної;    Г)  тільки первинної. 

2.  Мономерами нуклеїнових кислот є:

А) азотисті основи;  Б)   пентози;   В)  жирні кислоти;   Г)   нуклеотиди. 3. Назвіть властивості плазматичної мембрани:

А)  напівпроникність;   Б)   здатність самовідновлюватися;

В)  твердість;     Г)   здатність синтезувати власні білки.

4. Назвіть механізми пасивного транспорту речовин в клітині:

А) дифузія;   Б) К – Na насос;  В) фагоцитоз;

Г) зміна просторової будови білків, які пронизують мембрану.

5 . Укажіть сполуки, при розщепленні яких виділяється найбільше енергії:

А) ліпіди;  Б) вуглеводи;   В) білки;   Г) нуклеїнові кислоти.

6. Хімічне забруднення води призводить до захворювання:

А) холера;         Б) флюороз;         В) аскаридоз;   Г) гепатит А.

Середній рівень. 3 завдання на встановлення відповідності  по 1б.

7. Установіть відповідність між функціональним процесом і рівнем організації живої матерії:

  1.      біокаталіз;                                             А)  екосистемний;
  2.      мітоз і мейоз;                                           Б)  популяційно–видовий;
  3.      нервова регуляція функцій;                    В)  організмовий;
  4.      кругообіг речовин й енергії.               Г)  клітинний;

Д)  молекулярний.

8. Установіть відповідність між процесами обміну речовин та структурами еукаріотичної клітини, що їх здійснюють.

  1.       реплікація;                                 А) хлоропласти;
  2.       гліколіз;                                        Б) гладка ЕПС;
  3.       біосинтез ліпідів;                       В)  гіалоплазма;
  4.       фотосинтез.                                             Г)  шорстка ЕПС. 

                                                                                                        Д) ядро.

9. Установіть відповідність між назвами вітамінів та ознаками гіпо- та авітамінозів:

  1.      В1 (тіамін);       А) цинга;
  2.      А (ретинол);       Б) рахіт;
  3.      Д (кальциферол);      В) анемія;
  4.      С (аскорбінова кислота).     Г) бері-бері;

Д) куряча сліпота.

Достатній рівень. Завдання з вибором правильної комбінації відповідей по 1, 5 б.

10. Виберіть ознаки, що характеризують зайця білого (Lepus timidus).

А Рівень                     Б Належність до групи     В Спосіб живлення

Пов’язане зображення1 молекулярний   1 амфібії                          1 хижак

2 клітинний               2 рептилії                        2  паразит

3 організмовий          3 птахи                             3 фітофаг

4 екосистемний        4 ссавці                             4 сапрофаг

 

11. Вкажіть правильні твердження щодо бактерій. Виберіть по одному правильному варіанту відповідей із кожного стовпчика.

А Найпоширеніший   Б Будова клітинної   В Органічна речовина

спосіб розмноження    мембрани        клітинної стінки

1 бінарний поділ клітини  1 один шар фосфоліпідів    1 муреїн

2 статеве розмноження   2 один шар білків     2 хітин

3 спорами     3 два шари фосфоліпідів    3 псевдомуреїн

 

Високий рівень. 3 завдання відкритого типу по 1б.   Дайте відповіді на запитання.

12. Що є спільного й відмінного між вірусами, пріонами й віроїдами?

13.  Що характеризує  археїв? Оцініть значення архей для існування біосфери.  

14. Які наслідки може мати порушення гомеостазу для організму?

 

docx
Додано
6 січня
Переглядів
17
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку