Підсумкова контрольна робота з української літератури з теми "Вступ.Пісенна лірика"

Про матеріал

Підсумкова робота №1 з української літератури 7 клас за темою "Вступ.Пісенна лірика" за двома групами результатів.

За модельною навчальною програмою «Українська література. 7-9 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори: Яценко Т. О., Пахаренко В. І., Слижук О. А., Тригуб І. А.)

Підручник - О.Авраменко

Перегляд файлу

7 клас Підсумкова робота  за ГР2, ГР4

«Вступ. Пісенна лірика»

Прізвище та ім’я ____________________________________________________________

 

ПРАЦЮЄ З ТЕКСТОМ (ПТ ГР2)

Сприймання, аналіз, інтерпретація, критичне оцінювання інформації в літературних текстах різних видів та використання її для збагачення власного досвіду

 


 

ТЕКСТ 1

Люди-Титани

А ми ще, а ми ще повоюємо,

А ми ще, а ми ще потанцюємо,

Ти металом зціли наші рани,

Бо ми люди, ми Люди-Титани.

<1>

Я колись запитаю у тебе,

Ти ж керуєш усім там на небі,

Чому нас не покликав з собою,

Що невже не сплатили ми долю?

 

Що невже ти вважаєш так треба,

Ми ж долоні здіймали до тебе,

Вже трьохсота твоя Мона Ліза

Та й до біса вона, та й до біса!

<(x2)>

А ми ще, а ми ще повоюємо,

А ми ще, а ми ще потанцюємо,

Ти металом зціли наші рани,

Бо ми люди, ми Люди-Титани.

<2>

Я єдине про що попрошу тебе:

Хай всі наші не будуть забутими,

А ми тут поки дихаєм рівно,

Все стабільно, плюс-плюс,

Все стабільно.

 

Виконавець: Kozak System

Слова та музика: Сергія Соловія

 

Зображення, що містить Електрик синій, Синій Мажореля, візерунок, синій

Автоматично згенерований опис


 

 

Текст 2

Прочитайте статтю Олександра Лещенка («Факти») «Розрив душі й серця»: KOZAK SYSTEM довели до сліз зворушливим кліпом «Люди-титани»

 

Український гурт KOZAK SYSTEM, який раніше присвятив потужну пісню героїчним захисникам Маріуполя, вразив новою роботою-присвятою. Музиканти представили кліп «Люди-Титани» про незламних і нескорених. Головним героєм відео став молодий ветеран війни Олександр Чайка, який народився й виріс на Київщині у місті Сквира. Він закінчив економічний факультет Університету Григорія Сковороди в Переяславі. До війни займався паркуром та акробатикою, навчав дітей. Олександр воював на Донеччині. На початку квітня 2022-го під час обстрілу він втратив ногу. Після відновлення повернувся до улюбленої роботи, продовжив навчати дітей — тільки вже з протезом. Він демонструє неймовірну силу духу та вчиться жити в нових обставинах.

Кліп зачепив за живе, він розриває душу і серце. Користувачі YouTube в захваті від потужної композиції та дякують усім захисникам, які зараз боронять нашу землю і тим, хто віддав своє життя за неї.

 

Дай відповіді на запитання:

  1. Які емоції викликає текст пісні? Опиши свої відчуття.
  2. Поясни, хто такі «Люди-Титани». Знання з яких предметів тобі допомогли дати відповідь на це запитання.
  3. «KOZAK SYSTEM представили кліп «Люди-Титани» про незламних і нескорених».

Поясни у чому їхня незламність та нескореність. Наведи аргументи з поданих текстів.

 

  1. Про що свідчать наведені рядки:

А ми ще, а ми ще повоюємо,

А ми ще, а ми ще потанцюємо.

  1. Яка мета Тексту 1?
  2. Яка мета Тексту 2?
  3. У Тексті 2 випиши факт (у стислій формі), який надихнув  Сергія Соловія написати пісню «Люди-Титани».
  4. У Тексті 2  виділи зеленим кольором речення, що є судженнями.
  5. Чого можемо навчитися у Олександра Чайки (Текст 2)?

 

 

ДОСЛІДЖЕННЯ МОВЛЕННЯ (ДМ ГР4)

 

Дослідження, спостереження за літературними явищами, проведення їх аналізу

 

Кожна правильна відповідь – 1 бал. Загальна кількість – 12 балів.

  1. Словосполучення усна народна творчість можна замінити словом…

А) література;   Б) фольклор;   В) епос;    Г) мистецтво.

 

  1.  Народним пісням властиві усі ознаки, ОКРІМ…

А) яскраво виражена індивідуальність автора;

Б) переважно передавалися в усній формі;

В) до нашого часу дійшли у різних варіантах;

Г) використання постійних епітетів.

  1. Доповніть твердження. У суспільно-побутових піснях йдеться про …

А) звичаї, традиції під час різних народних свят та обрядів;

Б) почуття і переживання представників певних соціальних груп;

В) важливі історичні події та реальних історичних осіб;

Г) кохання та сімейне життя.

Зображення, що містить текст, знімок екрана, Шрифт

Автоматично згенерований опис  4. Розгляньте інфографіку. На місці пропуску потрібно вставити…

А) календарно-обрядові;

Б) родинно-побутові;

В) суспільно-побутові;

Г) історичні.

 

 

 

  1. Кого в пісні «Ой у лузі та ще й при березі» названо гетьманськая мати?

А) Україну;

Б) Запорізьку Січ;

В) російську царицю;

Г) рідну матір.

  1. Який художній засіб ВІДСУТНІЙ у рядках пісні

Не хилися, червона калино маєш білий цвіт

Не журися, славна Україно маєш вільний рід

 

А) метафора;

Б) художній паралелізм;

В) епітет;

Г) анафора.

7.  На місці пропусків потрібно вставити слова.

Солдата австрійської армії називали ………

Зміст пісні “Ой хмариться, туманиться” ………..

А) козак, сумний;

Б) жовнір, гумористичний;

В) строкар, жалісний;

Г) чумак, веселий

 

  1. Чайка в пісні «Ой горе тій чайці» є символом…

А) осиротілих діток;

Б) самотньої матері;

В) самотньої дівчини;

Г) покинутої дружини.

9. Установіть відповідність між художнім засобом та прикладом

 

Художній засіб

Приклад

1 порівняння

А «Ой хмариться, туманиться. дрібні дощі йдуть.

      А молоді жовнярики мед-горілку п’ють»

2 постійний епітет

Б   «Ой чаєчко наша, неправдонька ваша:

       Поварили чаєняток – добра була каша.

3 художній паралелізм

В  «Дала йому тонкий стан козацький, ще й чорнії брови»

4 зменшено-пестливі слова

Г  «Іди, іди, синку / Іди, не барися, / На третій годочок / Додому вернися»

 

Ґ  «Чужа жінка, як ягідка, як вишневий цвіт»

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 4
Оцінки та відгуки
  1. Гарбуз Мар'яна Михайлівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Стеценко Антоніна Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Гончарова Світлана Петрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Бринько Світлана Олексіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 1 відгук
docx
Додано
8 жовтня
Переглядів
6251
Оцінка розробки
5.0 (4 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку