Підсумкова робота №1 з української літератури 7 клас за темою "Вступ.Пісенна лірика" за двома групами результатів.
За модельною навчальною програмою «Українська література. 7-9 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори: Яценко Т. О., Пахаренко В. І., Слижук О. А., Тригуб І. А.)
Підручник - О.Авраменко
7 клас Підсумкова робота за ГР2, ГР4
«Вступ. Пісенна лірика»
Прізвище та ім’я ____________________________________________________________
ПРАЦЮЄ З ТЕКСТОМ (ПТ ГР2)
Сприймання, аналіз, інтерпретація, критичне оцінювання інформації в літературних текстах різних видів та використання її для збагачення власного досвіду
ТЕКСТ 1
Люди-Титани
А ми ще, а ми ще потанцюємо,
Ти металом зціли наші рани,
Бо ми люди, ми Люди-Титани.
<1>
Я колись запитаю у тебе,
Ти ж керуєш усім там на небі,
Чому нас не покликав з собою,
Що невже не сплатили ми долю?
Що невже ти вважаєш так треба,
Ми ж долоні здіймали до тебе,
Вже трьохсота твоя Мона Ліза
Та й до біса вона, та й до біса!
<(x2)>
А ми ще, а ми ще повоюємо,
А ми ще, а ми ще потанцюємо,
Ти металом зціли наші рани,
Бо ми люди, ми Люди-Титани.
<2>
Я єдине про що попрошу тебе:
Хай всі наші не будуть забутими,
А ми тут поки дихаєм рівно,
Все стабільно, плюс-плюс,
Все стабільно.
Виконавець: Kozak System
Слова та музика: Сергія Соловія
Текст 2
Прочитайте статтю Олександра Лещенка («Факти») «Розрив душі й серця»: KOZAK SYSTEM довели до сліз зворушливим кліпом «Люди-титани»
Український гурт KOZAK SYSTEM, який раніше присвятив потужну пісню героїчним захисникам Маріуполя, вразив новою роботою-присвятою. Музиканти представили кліп «Люди-Титани» про незламних і нескорених. Головним героєм відео став молодий ветеран війни Олександр Чайка, який народився й виріс на Київщині у місті Сквира. Він закінчив економічний факультет Університету Григорія Сковороди в Переяславі. До війни займався паркуром та акробатикою, навчав дітей. Олександр воював на Донеччині. На початку квітня 2022-го під час обстрілу він втратив ногу. Після відновлення повернувся до улюбленої роботи, продовжив навчати дітей — тільки вже з протезом. Він демонструє неймовірну силу духу та вчиться жити в нових обставинах.
Кліп зачепив за живе, він розриває душу і серце. Користувачі YouTube в захваті від потужної композиції та дякують усім захисникам, які зараз боронять нашу землю і тим, хто віддав своє життя за неї.
Дай відповіді на запитання:
Поясни у чому їхня незламність та нескореність. Наведи аргументи з поданих текстів.
А ми ще, а ми ще повоюємо,
А ми ще, а ми ще потанцюємо.
ДОСЛІДЖЕННЯ МОВЛЕННЯ (ДМ ГР4)
Дослідження, спостереження за літературними явищами, проведення їх аналізу
Кожна правильна відповідь – 1 бал. Загальна кількість – 12 балів.
А) література; Б) фольклор; В) епос; Г) мистецтво.
А) яскраво виражена індивідуальність автора;
Б) переважно передавалися в усній формі;
В) до нашого часу дійшли у різних варіантах;
Г) використання постійних епітетів.
А) звичаї, традиції під час різних народних свят та обрядів;
Б) почуття і переживання представників певних соціальних груп;
В) важливі історичні події та реальних історичних осіб;
Г) кохання та сімейне життя.
4. Розгляньте інфографіку. На місці пропуску потрібно вставити…
А) календарно-обрядові;
Б) родинно-побутові;
В) суспільно-побутові;
Г) історичні.
А) Україну;
Б) Запорізьку Січ;
В) російську царицю;
Г) рідну матір.
Не хилися, червона калино маєш білий цвіт
Не журися, славна Україно маєш вільний рід
А) метафора;
Б) художній паралелізм;
В) епітет;
Г) анафора.
7. На місці пропусків потрібно вставити слова.
Солдата австрійської армії називали ………
Зміст пісні “Ой хмариться, туманиться” ………..
А) козак, сумний;
Б) жовнір, гумористичний;
В) строкар, жалісний;
Г) чумак, веселий
А) осиротілих діток;
Б) самотньої матері;
В) самотньої дівчини;
Г) покинутої дружини.
9. Установіть відповідність між художнім засобом та прикладом
Художній засіб |
Приклад |
1 порівняння |
А «Ой хмариться, туманиться. дрібні дощі йдуть. А молоді жовнярики мед-горілку п’ють» |
2 постійний епітет |
Б «Ой чаєчко наша, неправдонька ваша: Поварили чаєняток – добра була каша. |
3 художній паралелізм |
В «Дала йому тонкий стан козацький, ще й чорнії брови» |
4 зменшено-пестливі слова |
Г «Іди, іди, синку / Іди, не барися, / На третій годочок / Додому вернися» |
|
Ґ «Чужа жінка, як ягідка, як вишневий цвіт» |