Підсумковий урок з англійської мови для учнів 4 класів
за темою «Seasons and Weather».
Мета: - узагальнити та систематизувати знання учнів з теми «Seasons and Weather»;
- розвивати навички всіх видів мовної діяльності;
- сприяти розвитку самостійності мислення, розвивати увагу, творчі здібності;
- виховувати любов до природи, пізнавальний інтерес до вивчення англійської мови.
1
Бєльська С. М.
Підсумковий урок з англійської мови для учнів 4 класу
за темою «Seasons and Weather».
4 клас
Тема: Підсумковий урок за темою «Seasons and Weather».
Мета: - узагальнити та систематизувати знання учнів з теми «Seasons and Weather»;
- розвивати навички всіх видів мовної діяльності;
- сприяти розвитку самостійності мислення, розвивати увагу, творчі здібності;
- виховувати любов до природи, пізнавальний інтерес до вивчення англійської мови.
Обладнання: роздатковий матеріал, комп’ютер.
Хід уроку
І. Підготовка до сприйняття іншомовного мовлення
2. Фонетична зарядка.
Пісня «Months of the Year”.
3. Мовленнєва зарядка.
1. What season is it now?
2. What month is it now?
3. How many seasons are there in a year?
4. What are they?
5. How many months are there in a year?
6. What are the winter months?
7. What is the first month of the year?
8. How many days has it?
9. What is the last month of the year?
10. Has December 30 or 31 days?
11. What month has 28 or 29 days?
12. Do you like summer?
ІІ. Основна частина уроку.
Winter |
Spring |
Summer |
Autumn |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Вчитель описує погоду. Учні повинні відгадати, яка це пора року.
1. We can skate, ski, make a snowman, play snowballs. (winter)
2. The sky is often grey. The days get shorter and the nights get longer. It gets colder. (autumn)
3. The days get longer. The nights get shorter. It gets warmer every day. (spring)
4. We can swim in the sea, river or a lake, lie in the sun and go fishing. (summer)
5. Holidays are over. School begins. (autumn)
6. It’s a beautiful season. The grass and the trees are green. It’s warm. It often rains. (spring)
7. It’s a wonderful season. Children don’t go to school. They have the longest holidays in the year. (summer)
8. It’s very cold. It often snows. The trees and the ground are white. (winter)
Учні хлопають, коли чують слова, пов’язані з темою “Seasons and Weather”, і топають, коли чують інші слова.
Snow, table, autumn, school, June, Monday, pencil, month, window, year, games, December, bicycle, grass, toys, wind.
Доповніть речення словами nice, like, June, windy, weather, summer, brightly, raining.
5. Розвиток навичок читання та усного мовлення. Робота в групах.
Учні поділяються на групи відповідно до пір року. Кожна група отримує набір карток, на яких надруковано початок і кінець речень. Учні повинні зіставити речення і скласти розповідь про свою пору року.
Spring
March, April and May are |
and the nights are short. |
It is warm |
from the South. |
The weather |
in spring. |
The sun shines |
is fine. |
In spring the days are long |
spring months. |
The birds come back |
brightly in the blue sky. |
Summer
June, July and August |
green. |
It is sunny and hot |
summer suits and dresses. |
There are a lot of flowers |
the longest holidays in the year. |
The trees are |
are summer months. |
In summer people usually wear |
in summer. |
In summer children have |
in the parks and gardens. |
Autumn
September, October and November |
the wind blows. |
There are grey clouds |
yellow and red. |
It often rains and |
from the trees. |
The leaves in the trees are |
are autumn months. |
They fall |
and fruit in autumn. |
There are a lot of vegetables |
in the sky. |
Winter
December, January and February |
and the nights are long. |
It often |
play snowballs and make snowmen. |
The days in winter are short |
the New Year and Christmas. |
In January children have |
are winter months. |
They ski, skate, |
snows. |
The best holidays in winter are |
their winter holidays. |
ІІІ. Заключна частина уроку.
Намалювати улюблену пору року і скласти розповідь про неї.
Вчитель підбиває підсумки уроку та оцінює роботу учнів.