Група дослідників обстежила (обстеження проводилось в позаурочний час) споживання електроенергії в навчальному корпусі і провела розрахунки втрат електричної енергії в класі інформатики. ( 16 комп'ютерів)
Обстеження показало, що на перерві комп'ютери не відключаються і не переводяться в режим очікування. В зв'язку з цим проводиться розрахунок втрат електричної енергії в кабінеті інформатики на 1 комп'ютер.
-кількість енергії, яку споживає комп'ютер за 5 хвилин перерви: 300 * 5 =1500 Вт.хв
-загублена енергія : 0,15 * 1/12 = 0,0125 кВт.ч
-загублена енергія на 16 комп'ютерах: 0,0125 * 16 = 0,2 кВт. ч
-загублена енергія на 3 перервах: 0,2 * 3 = 0,6 кВт.ч
-втрати за місяць: 0,6 * 22 = 13,2 кВт. ч
-За навчальний рік: 13,2 *10 =132 кВт.ч
Покажемо втрати електроенергії в грошовому вираженні, вартість 1 кВт. ч енергії – 1,07 грн.
-вартість втрат на одному комп'ютері – 1,07 * 0,0125 = 0,013 грн.
-вартість втрат на 16 комп'ютерах – 0,013 * 16 = 0,214 грн.
ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ
Державний професійно-технічний навчальний заклад
"Західно-Дніпровський центр професійно-технічної освіти"
м. Жовті Води
Національний тур
Міжнародного конкурсу молодіжних проектів з енергоефективності
"Енергія і середовище - 2012"
Гасло конкурсу: «Збережемо клімат – почнемо з простих
енергетичних рішень»
Урок: Практична робота
Тема: «Підвищення енергоефективності в навчальному закладі»
Розробила: викладач фізики
Анциферова Ольга Петрівна,
викладач вищої категорії
Тип уроку: узагальнення та систематизації знань
Мета:
Дидактична:
Формувати у учнів загальне уявлення про необхідність енергоефективності в навчальному закладі, вдома, в майстерні, на робочих місцях;
Розвиваюча:
Розвивати інтелектуальні здібності учнів, увагу, аналітичне та логічне мислення;
Виховна:
Виховувати відповідальне ставлення до природних ресурсів, культуру енергоспоживання на робочому місті та побуті.
Методи і прийоми:
Робота в групі ( дослідники та експерти)
Міжпредметні зв'язки:
математика, електротехніка, фізика, хімія, біологія.
Мотивація проведення заходу:
Забруднення природного середовища, необережне споживання енергоресурсів стало глобальною проблемою сучасності, що веде до зміни кліматичних умов існування людства.
Обладнання:
Вимірювальні прилади, комп’ютер, мультимедійна дошка, екран, люксметр
Для проведення даного уроку відводиться 2 години.
Перший етап: (1 година)
Другий етап: (1 година)
Хід уроку:
І. Організаційна частина
Вступне слово викладача:
Як відомо, останні спостереження за тим, що відбувається в природі, в житті суспільства, змушує шукати пояснення тому, що відбувається в сьогоденні. Пояснення цьому знайдено – зміна кліматичних умов існування. Основною причиною зміни клімату є використання викопного палива та неефективне споживання енергії.
Добробут нашої держави в майбутньому залежить від економного енергоспоживання. І сьогодні, наша з вами задача навчитися культурі енергоспоживанні вдома, в кабінеті, в нашому закладі та бути прикладом для тих, хто не розуміє важливість піднятої теми, тим більше, що ми мешкаємо в зоні довготривалого техногенного радіаційного забруднення. В цьому плані місто Жовті Води відомі всій світовій спільноті..
ІІ. Основна частина. Захист проектів.
1. Технічне завдання I-й підгрупи на виконання проекту по енергозбереженню
Тема проекту: підвищення енергоефективності в навчальному корпусі.
Назва проекту: втрати електроенергії в навчальному корпусі та шляхи їх усунення
Група дослідників:
В.Резаєв, К.Дирдіна, А.Фіненко, Г.Нартова
По темі проекту керівник підгрупи А.Фіненко на екрані показує результати обстеження, коментує розрахунки, обґрунтовує висновки і пропонує шляхи збереження електроенергії.
Таблиці "кількості спожитої енергії" в навчальному корпусі, гуртожитку, їдальні.
Навчальний корпус
Устаткування |
кількість |
Споживана потужність, Вт |
Час роботи протягом дня, хв. |
Час перерви, хв. |
||||
1 одиниця |
всіма споживачами |
|||||||
Лампи денного освітлення |
230 |
40 |
9200 |
360 |
75 |
|||
Лампи накалювання |
30 |
100 |
3000 |
360 |
- |
|||
Комп’ютери |
32 |
300 |
28800 |
180 |
15 |
|||
Гуртожиток
Устаткування |
кількість |
Споживана потужність, Вт |
Час роботи протягом дня, хв. |
Час перерви, хв. |
|||
1 одиниця |
всіма споживачами |
||||||
лампи накалювання |
240 |
100 |
24000 |
360 |
- |
||
люмінесцентні лампи |
14 |
40 |
560 |
480 |
- |
||
праска |
1 |
1800 |
1800 |
60 |
- |
||
пральна машина |
1 |
1500 |
1500 |
120 |
- |
||
холодильник |
1 |
1200 |
1200 |
1140 |
- |
||
Їдальня
Устаткування |
кількість |
Споживана потужність, Вт |
Час роботи протягом дня, хв. |
Час перерви, хв. |
|||
1 одиниця |
всіма споживачами |
||||||
Шкап жарочний |
2 |
9600 |
19200 |
240 |
|
||
Шкап пекарський |
1 |
15600 |
15600 |
180 |
|
||
Електричні сковороди |
2 |
6000 |
12000 |
120 |
|
||
Харчові котли |
1 |
8000 |
8000 |
240 |
|
||
холодильники |
2 |
1800 |
3600 |
14400 |
|
||
Морозильні камери |
2 |
1500 |
3000 |
14400 |
|
||
Група дослідників обстежила (обстеження проводилось в позаурочний час) споживання електроенергії в навчальному корпусі і провела розрахунки втрат електричної енергії в класі інформатики. ( 16 комп’ютерів)
Обстеження показало, що на перерві комп’ютери не відключаються і не переводяться в режим очікування. В зв’язку з цим проводиться розрахунок втрат електричної енергії в кабінеті інформатики на 1 комп’ютер.
Покажемо втрати електроенергії в грошовому вираженні, вартість 1 кВт. ч енергії – 1,07 грн.
Рис.1. Загублена електроенергія під час роботи комп’ютерів на перерві
Висновок: 5 хвилин не вимкнутих комп’ютерів в кабінеті інформатики дають втрати електричної енергії, заощадивши яку, можна:
Енергозбереження не передбачає економію електроенергії на шкоду зору учнів. Норма висвітлення: 500лк.
Шляхи збереження втрат електроенергії в навчальному корпусі
2 Технічне завдання 2-й підгрупі на виконання проекту по споживанню тепла
Тема проекту: підвищення енергоефективності в навчальному корпусі
Назва проекту : втрати тепла в навчальному корпусі та шляхи їх усунення
Група дослідників: А.Красаускас, Г.Скулінець, Д.Корольов, Д. Ткачишин
Як відомо, надходження тепла може бути від природних факторів: від сонця, від людей у приміщенні, від побутової техніки, від опалення, яке є основою тепло споживання.
Навчальний захід підключено до містського централізованого опалення.
По темі проекту керівник групи А.Красаускас демонструє розрахунок на екрані
Розглянемо, як споживається тепло в навчальному закладі
Відомо, що будівля також споживає тепло, наприклад: стіни – 22%, витяжка в майстернях – 21%, вікна – 22%, підлога 6%.
Обстеження показало, що на протязі 2010-2012 років теплоспоживання в навчальному закладі практично не змінюється, змінюється тільки вартість опалення.
Данні розрахунки не дають можливість розрахувати обсяг зекономленого палива за рік, а також об’єм викидів СО2 в атмосферу.
Шляхи збереження втрат електроенергії в навчальному корпусі
Здоров’я людини залежить від неї самої. Збереження тепла в нашому закладі, дасть можливість зберегти себе і тих, хто поруч. Ці заходи не вимагають матеріальних витрат, а залежать тільки від нас самих.
3.Технічне завдання 3-й підгрупі на виконання проекту по водоспоживанню
Тема: Підвищення енергоефективності в навчальному корпусі.
Назва проекту: втрата водоспоживання в навчальному корпусі й проект по їхньому усуненню.
Група дослідників: А.Черепкова, А.Пурис, В.Протасова, О.Шапошник
Вступне слово викладача
Що таке для нас вода? Вода - це життя.
Це відомо всім і доказів ніяких не вимагають. Вода становить 65% ваги здорового дорослого, а в дітей - 80%. Вода бере участь у всіх обмінних процесах. Наприклад: у регуляції температури тіла. 90% головного мозку складає вода.
Вода – головний елемент у біосфері, без якого вся органічна природа не може існувати.
Якщо брати до уваги той ступінь важливості води для всього живого на Землі, то підтверджується теза про те, що вода - один із самих дорогоцінних скарбів нашої планети.
По темі проекту керівник групи А.Черепкова демонструє розрахунок на екрані.
Розглянемо, як споживається вода в нашому навчальному закладі:
Розглянемо, скільки втрачається, якщо ми губимо воду:
Шляхи збереження витрат води:
4. Технічне завдання 4-й підгрупі Експертна оцінка проведеній роботі
Тема проекту: підвищення ефективності в навчальному закладі
Мета проекту: узагальнити результати по теплоспоживанню, енергоспоживанню, водоспоживанню.
Власна альтернатива по збереженню та підвищені енергоефективності.
Група експертів: К.Кандиба, В.Яковенко, М.Човган, Ю.Титаренко.
По темі проекту, керівник групи К.Кандиба робить доповідь з мультимедійною демонстрацією.
Експерти погоджуються з висновками проведеної роботи і приводять свої аргументи по підвищенню ефективності в навчальному закладі.
Першою пропозицією були Apel- hlanshet. На даному етапі найсучасніший планшет комп’ютер Apple. Розрахунки показують, що кожна модель iPad споживає менш 12 кВт/ч електроенергії на рік.
Порівняємо:
1кВт.ч : 22 = 0,045 кВт.ч електроенергії споживає 1 iPad за день
0,3 * 1/3 = 0,1 кВт.ч електроенергії споживає 1 комп’ютер за день
В два рази менше споживає електроенергії iPad ніж комп’ютер.
Для навчального корпуса, є ще одна пропозиція, яка не тільки дозволить підвищити ефективність споживання електроенергії, зменшити витрати в грошовому еквіваленті, а також уникнути викидів СО2 в середовище.
Таким є використання ТОНК1000, так званий тонкий клієнт ( є інші модифікації), електрична потужність якого в десятки разів менша, ніж потужність будь якої станції.
Використання тонкого клієнта на ARM – платформі дає збільшення функціональності, не вимагає оновлення, а тільки модернізацію сервера. Споживає 12Вт потужності, вигідніший в терміні обслуговування. Порівняємо: ПК – 3 роки, ТОНК1000 – 10 років. На 6м2 необхідне використання 1 тонкого клієнта. Мале електроспоживання буде вигідним при реалізації додаткових робочих міст в кабінетах і майстернях.
З висновками по тепло і водоспоживанню експерти підтримують зроблені пропозиції групами 1 -3.
Теплоспоживання
Як відомо, надходження тепла може бути від природних факторів: від сонця, від людей у приміщенні, від побутової техніки, від опалення, яке є основою тепло споживання.
Навчальний захід підключено до містського централізованого опалення.
Розглянемо, як споживається тепло в навчальному закладі
Відомо, що будівля також споживає тепло, наприклад: стіни – 22%, витяжка в майстернях – 21%, вікна – 22%, підлога 6%.
Обстеження показало, що на протязі 2010-2012 років теплоспоживання в навчальному закладі практично не змінюється, змінюється тільки вартість опалення.
Данні розрахунки не дають можливість розрахувати обсяг зекономленого палива за рік, а також об’єм викидів СО2 в атмосферу.
Висновок:
Підсумок:
Здоров’я людини залежить від неї самої. Збереження тепла в нашому закладі, дасть можливість зберегти себе і тих, хто поруч. Ці заходи не вимагають матеріальних витрат, а залежать тільки від нас самих.
Підсумок уроку: висвітлення оцінок, досягнення мети
Домашнє завдання: розрахувати кількість спожитої енергії вдома за один день.
Література:
1. Адамович В.Г. Розвиток ділової активності учнів ПТНЗ через інтерактивні форми навчально-виховного процесу // Професійно-технічна освіта: інноваційний досвід, перспективи. Науково-методичний збірник, випуск 3. – Ужгород, 2007. С. 37-45.
2. http://forum.wtware.ru/viewtopic.php?f=12&t=8883
4. Гутовський В.Н. Учням про енергію – М., „Просвещение”.
5. Коршак Є. В., Ляшенко О. І., Савченко В. Ф. Фізика 9 клас. Підручник для середньої загальноосвітньої школи. Київ, Ірпінь 2001.
6.. Гончаренко С. У. Фізика 10 клас. Підручник для середньої загальноосвітньої школи. Київ «Освіта» 2002.
7. Розвиток енергетичної освіти в середній школі. Методичний посібник для вчителів. В.В. Демко, О.І. Соловей, І.Л. Шилович та інші. – К нот. Фабрика 1999, с.272 (Енергозбереження, книга 4).
1