Пізнавальна гра "Як уникнути біди"

Про матеріал

Вчити підлітків безпеці життя. Формувати правовий світогляд, відповідальність за свою поведінку. Попереджувати правопорушення, безпритульність, бродяжництво. Виховувати повагу один до одного та бажання допомогати іншим.

Перегляд файлу

Пізнавальна гра

  Тема. Як уникнути біди.

  Мета. Вчити підлітків безпеці життя. Формувати правовий світогляд, відповідальність за свою поведінку. Попереджувати правопорушення, безпритульність, бродяжництво. Виховувати повагу один до одного, бажання допомогти іншій людині.

  Обладнання: Плакати «Як уникнути біди», картки з ситуаціями, картки з завданнями.

                                 Хід заняття.

   Вихователь. Сьогодні ми поміркуємо над ситуаціями, у яких підлітки постраждали із-за необережності при зустрічі з шахраями, хуліганами, злочинцями. Деякі зробили нещасними себе, своїх батьків, інших людей,тому що самі стали на шлях правопорушень, піддавшись соблазну, не зумівши протистояти тим, хто вже став на шлях протиправних дій.

Про дві біди: коли підліток стає жертвою злочинця і коли сам порушує закон.

Наше завдання з’ясувати, як вберегтися від невірного шагу.

  ГРА «Якщо загрожує небезпека».

Дітям роздаються картки з малюнками апельсина, яблука, лимона. Чия команда швидше збереться, стає в коло береться за руки і хором вигукує свою назву.

Групам отримують завдання (ситуацію) на картках.    Додаток 1.

Пропонується продемонструвати ситуацію і запропонувати вихід із неї.

Інші групи висловлюють свої думки.

  ВИХОВАТЕЛЬ. Необхідно щодня думати про те, як не стати жертвою злочинця.

Зачитуються поради «Як уникнути біди».

   ІІ. «ДУМКА- ЗМІЯ, АБО ДЕ ПОЧИНАЄТЬСЯ ЗЛОЧИННА ДОРОГА».

   ВИХОВАТЕЛЬ: Мова йде про ту коварну думку яка відвідує багатьох підлітків: «Укради, це так легко». Більшість вміють протистояти цьому нашіптуванню, а деякі…

                                    Інсценівка

  Підліток баче, що один з гостей у вітальні, достаючи носову хустинку, загубив гроші. Гість пішов у кімнату, а гроші залишились лежати на підлозі і не дають йому спокою. У його голову приходять різні думки.

  «Думка-змія» (Д-з): Чого ти сидиш? Піди і підбери гроші!

  «Думка-розумна» (Д-р): Вони не твої не бери їх!

    Д-з: Ти ж не в кишеню за ними полізеш,а з підлоги підбереш! Загубив сам винен. Що з возу впало то пропало.

    Д-р:Це нечесно. Підніми і віддай гроші гостю. Вони його.

    Д-з: Боїшся, що хтось побачить? Вони ж розмовляють, раніше ніж через час з кімнати не вийдуть.

   Д-р: Не роби цього! А якщо вони у нього останні? Не хватить на проїзд, що він буде робити?

   Д-з: Придумав… У нього їх ціла пачка, він і не побачить, що одного папірця не хватає.

   Д-р: Не бери чуже! Не можна!

   Д-з: Тобі ж треба гроші! Чого ти сидиш, он вони , на підлозі, бери їх і вони твої.

  МІКРОФОН.

     --Як вчинить герой?

   ВИХОВАТЕЛЬ:З цієї гривні починається падіння підлітка, який пізніше попав на лаву підсудних. До його батька професора приходили на консультації студенти. Роздягались у вітальні, залишаючи пальто, сумки, портфелі. І знову приходила «Д-з»: «Тобі треба гроші? Не бійся, тобі все минулось і на цей раз минеться. Тільки одна порада: частину грошей залишай, тоді подумають, що загубили їх» Не зміг хлопець прогнати «Д-з», не зміг побороти в собі злочинне бажання з самого початку. І воно заволоділо їм повністю, і в кінці привело на злочинний шлях.

  ВИХОВАТЕЛЬ: Троє друзів—Сашко, Витя і Тарас хотіли по  бути на дискотеці. Але вони не вчилися в цій школі і їх не пустили. Вони постояли біля входу і пішли додому. Коли йшли то побачили, що одне вікно І поверху відкрите. Сашко заліз у вікно, щоб побачити, чи відкриті двері класу, тоді вони  змогли б легко потрапити до зали де проходила дискотека. Хлопці стояли під вікном і ждали сигналу Сашка. І ось із вікна вилетіли три пакети. З криком: «Атас!», Сашко вискачив із вікна, схватив пакет і побіг. Витя вхопив другий пакет і побіг за ним. Тарас якусь мить постояв, як вкопаний,а потім повернувсь і пішов, залишивши пакет на газоні під вікном.

  Обговорення ситуації.

  РОБОТА В ГРУПАХ: Розвязання ситуацій. Додаток ІІ.

   ІІІ. ЯК СКАЗАТИ « НІ »

  Розглядаються види заперечень на прикладі: Після школи ти з товаришами зайшов у гості до одного з них. Його батьків немає дома. Товари дістає з холодильника декілька банок пива і пропонує одну тобі. Ти не хочеш, або розумієш, що неможна. Як ти скажеш «НІ»?

ПРОСТЕ ЗАПЕРЕЧЕННЯ: «Спасибі, я не хочу.», «Спасибі, ні».

ЗАПЕРЕЧЕННЯ З ВИСЛОВЛЮВАННЯМ ДУМКИ, ПОЗИЦІЇ: «Я не вживаю алкоголю», «Ні, це не для мене».

ЗАПЕРЕЧЕННЯ З ПРИЧИНОЮ: «Ні, мені ще готуватись до контрольної», «Ні, мені не дозволяють батьки».

ЗАПЕРЕЧЕННЯ З КОНТПРОПОЗИЦІЄЮ: «Ні, а соку у тебе не знайдеться ?».

   РОБОТА В ГРУПАХ: Діти об’єднуються у групи за допомогою гри «Білки, жолуді, горіхи». Групи отримують картки з ситуаціями, в яких треба сказати «Ні!». Пропонується сказати це чотирма способами.

   ПІДСУМОК.

 

 

 

 

 

                                      ДОДАТОК І.

  1.До дівчинки підходить чоловік (жінка): «Ти така гарна, просто модель. Я набираю дівчаток до школи моделей і зараз поспішаю на відбір. Йдемо зі мною, я гарантую тобі успіх. Ти просто народжена для обкладинки журналу.

 

  2. Хлопчику запропонували послухати плеєр. Він послухав. Але коли повертав, йому сказали: «Плати 5 грн.»  --- «У мене немає грошей». --- «Не заплатиш до сьомої вечора, завтра будеш платити вдвічі більше».

 

  3. До дівчинки підходить жінка: «Добрий день,Оленка! Ти мене не памятаєш, а я тебе зразу вгадала. Я мамина подруга.

--- Мами нема дома, вона на роботі.

--- Який у неї телефон? (Поговоривши по телефону).--- Мама сказала, щоб я почекала  її дома. Відкрий мені двері, а сама ще можеш пограти.

 

                                    ДОДАТОК ІІ.

  1.Хлопчик підійшов до своєї квартири і побачив, що замок на дверях поламаний, за дверима чути чужі голоси…

 

  2. Після сварки з батьками Сергій втік з дому. Заліз на горище і заснув. Ранком його розбудили хлопці, нагодували, дали цукерок, потім пояснили, як залізти через балкон у чужу квартиру і сказали, що завтра його черга добувати їжу.

 

  3. Мишко на прогулянці познайомився з старшими за себе хлопцями, разом вони добре провели час. Повертаючись додому хлопці пропонують зайти до Мишка додому пограти на комп’ютері .

 

                                    ДОДАТОК ІІІ.

 

  1.Олегу мама дала 5грн на морозиво. Олег пропонує Максиму купити цигарки. Максим знає. Що палити шкідливо і протиправно. Як відмовитись?

 

  2. На дискотеці Олеся познайомилась з Єгором , гарним,вихованим, симпатичним хлопцем. Проводжаючи її до дому, Єгор запропонував зайти до нього переглянути цікавий відеофільм. Олесі розумна думка підказує, що до малознайомих заходити небезпечно. Як сказати «Ні».

 

  3.Секргійко вдома сам. В двері постукали: «Відкрий, будь ласка, дружині погано,треба викликати «швидку», телефон-автомат не працює. Сергійко знає незнайомця пускати до квартири не можна. Як відмовитись?

 

 

 

Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку