План- конспект з англійської мови для 2 класу
Тема уроку. Party time
Очікувані результати. На кінець уроку учні зможуть:
вимовляти й читати нові ЛО, вживати нові лексичні одиниці умовленні;
ознайомитися із функцією та вживати ГС;
сприймати на слух і розуміти короткі тексти;
описувати свої подарунки та іграшки;
розуміти прочитаний текст.
Мовний інвентар (лексика):present, doll, yo-yo, teddybear, ball
Мовний інвентар (граматика):Plural Nouns
Обладнання уроку: Мітчелл Г. К. Англійська мова : підруч. для 2 кл. закл. заг. серед. освіти (з аудіосупроводом). Київ : Лінгвіст, 2019. С. 16-17
Ключові компетентності: культурна компетентність: залучення до різних видів мистецької творчості (вивчення віршів, ігрові форми навчання, малювання, співання) шляхом розкриття і розвитку природних здібностей дітей; уміння вчитись впродовж життя – учні вміють зосереджено слухати, учні самостійно працюють з завданнями підручника; компетентності у галузі природничих наук.
Інтегровані змістові лінії:
Здоров’я та безпека;
Громадянська відповідальність;
Хід уроку
Етап І. Введення в іншомовну атмосферу.
T: Good morning. I’m glad to see you. Take your seats,please! Hope you are well. Today we are going to revise some words you have learned before, speak about different toys.
Етап ІІ Мовленнєва зарядка.
T: You are ready to start the lesson, aren’t you? Well, sowe’llbegin. Listen and repeat all together. (Діти повторюють разом за вчителем)
This is a doll.
This is a ball.
This is a present.
Look at this boy –
He’s got a toy.
Look at this girl –
She’s got a bell.
Ding-dong! Ding-dong!
Т: Repeat after me all together.
T: Let’s translate this rhyme. Repeat after me once again. This is a doll. This is a ball. This is a present. Who can translate these sentences?
P: Це лялька. Це м’яч. Це подарунок.
T: Well done. The next line is Look at this boy – He’s got a toy. Repeat all together. Who can translate it?
P: Подивіться на хлопчика він має іграшку
T: Great! The next line is Look at this girl – She’s got a bell. Who can translate these sentences?
P: Подивіться на дівчинку – вона має іграшку
T: Perfectly! Repeat after me once again, but only with pictures.
Етап ІІІ
Навчання аудіювання та читання
T: Now children open your books on page 16. Look at the exercise
1.We will listen to the song, then we will sing this song. But first, look at the pictures. What do you see? T: Great. Now listen to the song and follow the song in the book.
T: Great. Now listen to the song and follow the song in the book.
T: Now you are ready to read and sing the song. Who can read?
T: Perfectly! Do you like presents?
P: Yes, we do.
T: Who has a doll at home? Clap your hands. Maybe, someone has a teddy bear at home. Clap your hands.
Well done. Who has a toy dog at home? Clap your hands.
Great! And, who has a ball at home? Clap your hands.
Who has presents at home? Clap your hands. Nice work!
Етап ІV Подача НЛО
T: Now students, look at the cards and pictures. Repeat after me: present, doll, yo-yo, teddybear, ball
T: Now, I will show you a picture very quickly and your task is to say a word. Let`s start. What is it?
T: Nice work! Match the words with pictures
T: Let’s play the game. Write the missing letters. Write the missing letters and get the names of some toys.
Т: You know, you are very attentive and I want to make sure of it. There are some words hidden on the screen. Your task is to find them on the screen. Let’s start.
Phwdballeyrdhvdollhkoyhnpresentyytycgyo-yoycvryteadybearyufygig
Етап V Руханка
T: I think you are tired, my dear. Let’s have some rest. Standup, please. Watch the video and dance, do the same actions.
https://www.youtube.com/watch?v=W2fHg0qGI14
T: Thank you. Take your seats, please.
Етап ІV Навчання граматики
Т:And now you are ready for the next part of the lesson. Let’s continue our work. Well done students. When we say that there are a lot of items, we need to add the end -s to the word. Let’swork together, look at the screen.
A book (in the form of a picture) - books
A cat – cats
A flower - flowers
A bird - birds
A bag-bags
Т:Now children open your books on page 17. Look at exercise 2. Look at the pictures. What do you see?
Т: Now, listen and say.
Т: Excellent! Now, look at exercise 3. You need first look at exercise 1 and then ask and answer. Read the example
Етап VІІ Пояснення домашнього завдання. Оцінювання. Підведення підсумків.
T: Open your daybooks and write down your homework for the next lesson: вивчити слова, порахувати вдома іграшки, вміти запитувати про їх кількість.
T:Our lesson is coming to the end. I’m happy to say we’ve done much work. You worked really hard and were very active at the lesson. Thank you for your work. See you next time. Have a nice day.