План батьківських зборів на тему
«Дитина з особливими освітніми потребами у нашому класі: рівні права-рівні можливості».
2. Ознайомлення батьків з законодавчою та нормативно-методичною базою інклюзивного навчання:
мета інклюзивного навчання
переваги інклюзивного навчання
особистісно-орієнтовані інклюзивного навчання.
3. Дискусія " Сумніви і користь"
(обмін думками батьків про складності інклюзивного виховання і освіти):
-я не певен у тому, що моя дитина зможе прийняти дитину-інваліда;
-я боюся конфліктів між звичайними дітьми і дитиною-інвалідом;
-мені не зрозуміло для чого з'єднувати різних дітей;
-мене лякає, що я не зможу пояснити своєму синові (дочці), що таку дитину не можна кривдити, я вважаю, що неминучі конфлікти. Наприклад, мій син дуже активний і часто буває ініціатором різних сварок. Крім того, можливі сварки і між батьками такої дитини і іншими батьками класу;
-теоретично я не проти, якщо в нашому класі буде дитина-інвалід, але мені не зрозуміло, як буде здійснюватися процес навчання, чи не буде вчитель більше зайнятий цією дитиною, а наші діти залишаться без відповідної уваги;
-я вважаю, що в нашій школі й у нашому класі немає умов для перебування і навчання такої дитини, адже погодьтеся, для цих дітей потрібні особливі умови. Але я згодна з тим, що ці діти повинні спілкуватися зі звичайними дітьми, але для цього потрібно міняти умови, а ким це буде фінансуватися?
4. Анкетування для батьків " Портрет моєї дитини"
-Як ваша дитина ставиться до вас, батьків?
-Що найбільше діє на нього: ласка, прохання, вимога, загроза, покарання?
-Яка роль дитини в сім'ї? Його обов'язки, права?
-Чи є у дитини друзі?
-Де, як, з ким проводить вільний час ваша дитина?
-Які навчальні заняття, предмети подобаються дитині?
-Хто з членів сім'ї є для нього авторитетом?
-Що хотіли б змінити у вашій дитині?
-Чи подобаються вам його захоплення?
-Чи часто ви хвалите свою дитину?
-Лаєте, караєте дитину за що-небудь?
-Як ви кличете дитину вдома?
-Чим ви любите займатися з вашою дитиною вдома?
-Чи вважаєте ви свою дитину самостійною? Чому?
-Як часто син (дочка) звертаються до вас по допомогу, в чому?
-Яка ваш дитина?
-Чи вміє проявляти співчуття, жалість?
-Чи вміє тримати своє слово, відчувати свою відповідальність за доручену справу?
-Чи часто ображається ваша дитина? Чи достатньо обгрунтовані його образи?
-Чи вміє радіти успіхам своїх друзів, близьких?
-Якщо ви лякаєте дитину, то які використовуєте слова?
-Якщо хвалите дитину, то за що і як?
-Коротко про здоров'я дитини.
5. Організаційні питання.
особливості шкільного життя
організація навчального процесу.