План-конспект індивідуального корекційно-розвиткового заняття з розвитку мовлення для дітей молодшого шкільного віку з інтелектуальними порушеннями

Про матеріал

Тема заняття: «Хто це? Що це?»

Мета заняття:

● Навчальна – навчити дитину з інтелектуальними порушеннями правильно виконувати дихальну та артикуляційну гімнастику, диференціювати слова, які відповідають на питання «хто?» і «що?».

● Розвивальна – розвивати фонематичний слух, психічні процеси (мовлення, сприймання, увагу, пам'ять), слуховий та зоровий контроль. Збагачувати активний словниковий запас слів.

● Корекційна – коригувати звуковимову;

● Виховна – виховувати любов до рідної мови.

Обладнання: роздатковий матеріал.

Заняття складене за програмою з корекційно-розвиткової роботи «Розвиток мовлення» для дітей дошкільного віку з інтелектуальними порушеннями, автори Хайдарова, Блеч, Київ, 2016 р.

Перегляд файлу

План-конспект індивідуального корекційно-розвиткового заняття

з розвитку мовлення

для дітей молодшого шкільного віку з інтелектуальними порушеннями

Тема заняття: «Хто це? Що це?»

Мета заняття:

Навчальна – навчити дитину з інтелектуальними порушеннями правильно виконувати дихальну та артикуляційну гімнастику, диференціювати слова, які відповідають на питання «хто?» і «що?».

Розвивальна – розвивати фонематичний слух, психічні процеси (мовлення, сприймання, увагу, пам’ять), слуховий та зоровий контроль. Збагачувати активний словниковий запас слів.

Корекційна – коригувати звуковимову;

Виховна – виховувати любов до рідної мови.

Обладнання: роздатковий матеріал.

Заняття складене за програмою з корекційно-розвиткової роботи «Розвиток мовлення» для дітей дошкільного віку з інтелектуальними порушеннями, автори Хайдарова, Блеч, Київ, 2016 р.

Хід заняття:

I. Організаційний етап

1. Привітання. Повідомлення теми та мети заняття

-Доброго дня! Як настрій? Сьогодні у нас буде дуже цікаве заняття.

-Ти готовий/готова? (Так)

II. Формувальний етап.

1. Логопедична зарядка

А) Дихальні вправи

1) «Кулька»

-Уяви що в животику у тебе надувна кулька. Вдих носиком - кулька надувається і становиться велика-велика. Животик випинається. Видих - кулька здувається із звуком [ш]. Виконаємо цю вправу 3-4 рази.

2) «Квітка»

- Уяви що ти зараз на полі квітів, зриваєш одну квітку і нюхаєш її - вдих носиком. Видих ротиком зі звуком [а] як пахне квітка. Понюхай 4-5 квітки.

Комплекс вправ на вироблення цілеспрямованого струменя видихуваного повітря:

1) Вправа «Подути на широкий язик».

-Відкрий широко ротик та розслаб м`язи язика, потім докладай зусилля щоб подути на свій язик. Подивись на мене та повтори!

2) Вправа «Здування з кінчика язика».

-Зараз я тобі на кінчик язика топокладу маленький шматочок серветки, а ти намагайся її здути.

Б) Артикуляційна гімнастика

Примітка: Всі вправи виконуються перед дзеркалом, або перед дзеркальцем тримаючи у руках.

1) «Хоботок»

В зоопарку ми були,

там великі є слони.

А маленький Раві

привітався з нами.

Хобот свій він витягав,

«Всім привіт!»- немов казав.

Щоб йому відповісти,

Хоботок зроби і ти.

Краще губи витягай,

Раві швидше привітай.

Інструкція: Витягнути губи сильно вперед, напружити, як при вимовлянні звука У.

2) «Лопаточка»

Широким я язик зроблю,

на нижню губу покладу.

Гарна вийшла і пласка

моя лопатка з язика.

Жаль, така лопатка

не скопає грядки.

Інструкція: Широкий язик висунути, розслабити, покласти на нижню губу. Слідкувати, щоб язик не дрижав. Утримувати у такому положенні 10-15 секунд.

3) Вправа «Маляр»

Інструкція: Висунути язик, рот трохи відкрити. Облизувати спочатку верхню, а потім нижню губу по колу. Виконати 10-15 разів, змінюючи напрям.

2. Засвоєння нового матеріалу

                  Дидактична вправа «Хто це? Що це?»

Мета: вчити розрізняти живі та неживі предмети, істоти. Ставити до них питання.

- Розглянь малюнки. До слів, що означають живі істоти, постав питання «Хто?», а до слів, що означають неживі предмети – питання «Що?». З’єднай лінією малюнки з відповідним словом.

Дидактична гра «Дай відповіді на запитання»:

  1.              Які тварини зображені на малюнках?
  2.              Які питання можна поставити до назв тварин?
  3.              Назви диких тварин. Інший варіант: Покажи пальчиком диких тварин.
  4.              Назви свійських тварин. Інший варіант: Покажи пальчиком свійських тварин.
  5.              Які птахи зображені на малюнках?
  6.              Чим відрізняються синичка і півень?
  7.              Які овочі зображені на малюнках?
  8.              Яке запитання ми поставимо до малюнків овочів?
  9.              Чи є продукти серед малюнків? Назви. Інший варіат: Покажи пальчиком продукти харчування.
  10.         Чи є посуд серед малюнків? Який посуд ще знаєш?
  11.         Назви інструменти, постав до них запитання.

Фізкультхвилинка

«Листочки»

Ми листочки осінні,

На гілках ми сидимо. (присісти)

Дмухнув вітер - полетіли,

Ми летіли, ми летіли (легкий біг по колу)

І на землю тихо сіли. (присісти)

Вітер знову набіг

І листочки всі підняв. (легкий біг по колу)

Закружляли, полетіли

І на землю тихо сіли. (присісти)

                  Вправа «Склади речення з кожним малюнком».

- Тобі потрібно буде скласти речення з будь-яким із цих слів. Наприклад, речення зі словом морква. Морква дуже корисна для зору.

                  Вправа «Постав запитання хто? або що?»

- Поставимо запитання до слів «хто?», «що?»:

Кухар, ведмідь, день, актриса, ґудзик, день, учень, ім’я, дитина, країна, дуб,  олень, дельфін, вулиця, вулик, доба, зебра, співак, жайворонок, журнал, ранок, соловей, книга, клен, карась, яма, школа, подруга, вихователька.

                  Вправа «Впізнай за тінню та постав запитання хто? або що?»

IІІ. Заключний етап

                  Дидактична гра «Плескай, якщо…»

- Тобі потрібно буде плескати у долоні коли почуєш слова, що відповідають на запитання «хто?», слухай уважно:

Мовленнєвий матеріал: Білка, стілець, ліжко, собака, кіт, коза, корова, ручка, олівець, альбом, сонце, лисиця, слон, равлик, яблуко, телефон, книга, іграшка, сова, папуга, хліб, молоко, сумка, машина, кінь.

                  Релаксація.

Бесіда:

  1.              Що нового дізнався/дізналася?
  2.              Чого навчився\навчилася?
  3.              Що найбільше сподобалось?

 

docx
Додано
28 лютого
Переглядів
1119
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку