План-конспект музичного заняття для дітей старшої групи
«З Україною в серці»
Мета: навчати дітей концентрувати увагу при слуханні музичних творів, уважно слухати музику, впізнавати та називати музичні твори, аналізувати, робити висновки, обґрунтовувати власну думку під час бесіди та виконання творчих завдань, познайомити з народними піснями і танцями нашої країни; вести бесіду;чітко виразно, логічно висловлювати свою думку, збагачувати словниковий запас дітей відповідними словами, вчити отримувати задоволення від спільних дій; навчати бачити, відчувати, захоплюватися чарівним світом українського народного фольклорного мистецтва розвивати здатність до імпровізацій, вміння виконувати творчі завдання, бажання імпровізувати та фантазувати, уміння емоційно відгукуватися на музику; розвивати вокальні навички, музичний слух, відчуття ритму та виконавську майстерність; вдосконалювати вміння дитини співати легко, без напруги, виразно, інтонаційно чітко; виховувати повагу до традицій свого народу та патріотичні почуття до своєї країни за допомогою музики, музичного мистецтва.
Обладнання: відеофрагменти, аудіозаписи, ілюстрації, ноутбук, проєктор, дитячі музичні інструменти (дзвоники, трикутники, бубонці), кептарики
Музичний матеріал: музика Є. Адамцевіч «Запорізький марш»
https://youtu.be/eesPXO49Wr0?si=krdI0WiSmavv1Cpp
https://youtu.be/8R6pRSJOipg?si=Hia6ARe3OkOaI2Y8
https://youtu.be/r0_3g-HiPRs?si=UVLu-GVNQwmtqid-
Музичний відеофрагмент «Гопак-козачок»
https://youtube.com/watch?v=tAKj_gpaCB0&feature=shared
музика А.Філіпенка, слова В.Панченка «Дударики»
https://youtube.com/watch?v=03sdygxWz68&feature=shared
https://youtube.com/watch?v=03sdygxWz68&feature=shared
музика А. Олійникова слова І. Чайченко «Ми нащадки козаків»
https://youtube.com/watch?v=aHcOQflFtRg&feature=shared
Руханка «Пес Патрон»
https://youtube.com/watch?v=niUr1DZMjZw&feature=shared
Хід заняття
Вхід дітей під музику Є. Адамцевіч «Запорізький марш»
https://youtu.be/eesPXO49Wr0?si=krdI0WiSmavv1Cpp
Основна частина
Вступна бесіда
Вірш “Волошкова Україна
Україно моя, вишиванко співуча,
Україна моя, розмаїттям квітуча,
Цвітінням садів, щебетанням в гаях,
Золотом-колосом, що у полях.
Там де волошки блакиттю сміються,
З сонечком жовтим за руки візмуться,
Зіллються в родину ці два кольори
і так затріпочуть, немов прапори.
М. К. – Доброго дня діти. Сьогодні ми поринемо у чарівний світ музики, де кожна мелодія розповідає про нашу рідну Україну.
- Які пісні про Україну ви знаєте?
- Які українські народні танці вам знайомі?
- Що вам подобається в нашій країні?
- Сьогодні на занятті ми з вами спробуємо дізнатись більше про нашу країну.
Слухання
https://youtu.be/8R6pRSJOipg?si=Hia6ARe3OkOaI2Y8
https://youtu.be/r0_3g-HiPRs?si=UVLu-GVNQwmtqid-
Музичний відеофрагмент «Гопак-козачок»
М.К. - Назва танцю «гопак» походить від вигуку «гоп!» під час його виконання.
Назва «козачок» походить від слова козачок - хлопчик на побігеньках.
Танець -музичний твір, під який танцюють.
Танець - це ритмічні рухи під музику.
Поспівка- ритмична вправа.
https://youtube.com/watch?v=tAKj_gpaCB0&feature=shared
-Всі підемо у гайок
затанцюємо танок
Топ-гоп, каблучок,
Ми танцюєм гопачок.
Співи
Розучування української народної пісні «Дударики» (муз. А.Філіпенка, сл. В.Панченка)
https://youtube.com/watch?v=03sdygxWz68&feature=shared
М.К. – Діти, давайте розберемо слова пісні, бо є слова які ви не чули раніше.
Гуцули - люди, які живуть в Карпатах.
Увиванець - народний парний танець який має швидкий темп. Частіше його виконують в Західній Українї.
Кептарик - верхний хутряний одяг без рукавів.
Повторення пісні «Ми нащадки козаків» (муз.А. Олійникова сл.І. Чайченко)
(Спільне повторення куплету та приспіву; показ тексту, малюнків або жестів, які допоможуть дітям краще запам'ятовувати слова; додавання ритмічного супроводу: плескання або гра на трикутниках, дзвіночках)
https://youtube.com/watch?v=aHcOQflFtRg&feature=shared
М.К. – Діти, зараз ми з вами потанцюємо разом з нашим другом, якого ви всі добре знаєте.
Руханка «Пес Патрон»
https://youtube.com/watch?v=niUr1DZMjZw&feature=shared
М.К. - Наприкінці нашого заняття ми з вами пограємо у музичну гру під музику української народної пісні «Дударики»
Робимо коло, і доки звучить музика, передаємо один одному кептарик. Коли музика перестає грати, той, у кого в руках кептарик, одягає його, виходить в коло та показує українські народні рухи, які ми з вами вчили раніше. В цей час інші підтримують його, плескаючи в долоні.
Підсумок заняття. Рефлексія
М.К. - Молодці, діти, ви всі сьогодні були старанні! Але підійшов час прощатися. Мені дуже сподобалось, як ви уважно і зосереджено слухали музику та відчували її, як ви гарно співали, весело танцювали і грали!
- А що сподобалось вам?
- Що нового ви дізналися сьогодні на занятті про Україну?
- Яка пісня або танок вам сподобався найбільше?
М.К. - Дякую вам, мої любі хлопчики й дівчатка, за чудову співпрацю. Ви - маленькі патріоти України.
Під музичний супровід діти виходять із музичної зали.