Даний конспект уроку допоже вчителю ознайомити з фізичною величиною, що характеризує електричний струм, та одиницю її виміру, навчити учнів її обчислювати; розглянути прилад для вимірювання сили електричного струму – амперметр; розвивати мислення, пам'ять, увагу, вміння стисло та грамотно висловлювати свої міркування та обґрунтовувати їхню правильність.
Цей урок розрахований на використання інтерактивної дошки та вміння вчителя працювати у Intbard-просторі з середовищами Learning apps та PHET.
Замість звичайної презентації, урок розроблено у програмі Whiteboard V3.1 для інтерактивної дошки.
8 клас. Тема: Сила струму. Амперметр.
Мета уроку:
Розвиваюча. Розвивати логічне мислення, креативність; критичне мислення, самостійність, вміння застосовувати набуті знання до практичних завдань.
Виховна. Виховувати наполегливість, естетичність у оформленні, грамотно висловлювати свої думки, толерантне ставлення до однокласників під час роботи у групі, виховувати інформаційну культуру.
формувати предметні компетентності на уроці фізики: ознайомити з фізичною величиною, що характеризує електричний струм, та одиницю її виміру, навчити її обчислювати; розглянути прилад для вимірювання сили електричного струму – амперметр; розвивати мислення, пам'ять, увагу, вміння стисло та грамотно висловлювати свої міркування та обґрунтовувати їхню правильність
Розвивати ключові компетентності:
Очікувані результати: учні повинні переводити одиниці вимірювання, обчислювати силу струму, заряд тіла, час проходження заряду по провіднику; знімати показання з амперметра, робити правильні висновки на основі проведених експериментів.
Обладнання: Комп’ютер та інтерактивна дошка, мережа Інтернет, програма для створення тестів, матеріали для проведення експериментів, демонстраційні амперметри, картки з тестами, картки з змістом задач.
Форми і методи роботи: словесні( бесіда, пояснення), наочні (використання мультимедійних засобів навчання, демонстрація дослідів); практичні ( робота з підручником, виконання вправ); «Експрес-контроль», «Встанови відповідність», «Так-ні», «Ланцюжок», «Знайди помилку».
Тип уроку: комбінований урок.
Хід уроку
І. Орієнтація, мотивація діяльності.
Привітання дітей.
ІІ. Цілепокладання.
1. Повідомлення теми, мети, завдань уроку.
2. Мотивація навчальної діяльності.
3. Визначення очікуваних результатів.
ІІІ. Цілереалізація.
1. Перевірка виконання домашнього завдання.
2. Перевірка раніше засвоєних знань.
Вправа «Ланцюжок»
Вправа «Знайди пару» з використанням середовища Learning apps.
Вправа «Експрес-контроль». Учні за малюнком креслять схеми у зошиті.
3. Сприйняття й усвідомлення учнями нового матеріалу.
Ми вже знаємо, що таке електричний струм.
Електричний струм – це напрямлений рух заряджених частинок.
Як кількісно описати процес проходження електричного струму в провіднику?
Сила струму
Досліди показали, що чим більше електричних зарядів проходить через провідник за певний час, то більше проявляються дії електричного струму – теплова, хімічна, магнітна та світлова.
Для оцінювання й порівняння електричних зарядів, що протікають через провідник, була введена спеціальна фізична величина – сила струму.
Сила струму – це фізична величина, що характеризує електричний струм і чисельно дорівнює заряду, який проходить через поперечний переріз провідника за одиницю часу.
q – заряд, який проходить через поперечний переріз провідника
t – час
Одиниця сили струму
Одиниця сили струму в СІ –ампер:
Ця одиниця названа на честь французького вченого Андре-Марі Ампера. Ампер – одна з основних одиниць СІ.
Кратні й частинні одиниці сили струму:
1 мкА = 110-6 А
1 мА = 110-3 А
1 кА = 1103 А
При роботі з електричним струмом не можна:
Наступні завдання учні виконують у групах. Нагадуємо правила роботи в групах:
Одиниця електричного заряду.
1 Кл – це заряд, який проходить через поперечний переріз провідника за 1 с при силі струму в провіднику 1 А.
Вимірювання сили струму.
Амперметр – прилад для вимірювання сили струму.
Робота з підручником. Правила, яких необхідно дотримуватися під час вимірювання сили струму амперметром.
1. Амперметр вмикають у коло послідовно
2. Клему амперметра, біля якої стоїть знак «+», потрібно з’єднувати з проводом, що йде від позитивного полюса джерела струму, клему зі знаком «–» із проводом, що йде від негативного полюса.
3. Не можна приєднувати амперметр до кола, в якому відсутній споживач струму.
4. Осмислення, первинна перевірка розуміння й корекція засвоєння нових знань.
Учні демонструють навички визначення ціни поділки амперметрів.
5. Фізкультпауза.
6. Закріплення знань і способів дій.
Розв’язування задачі з теми
Часто людина стає жертвою блискавки. Тривалість окремих імпульсів якої 100 мкс. Кількість електрики, яка проходить по каналу блискавки приблизно складає 15 Кл. Яка сила струму при цьому?
Дано: t = 100 мкс = 10-4 с q = 15 Кл |
Розв’язання
І = = 150 000 А =150 кА
Відповідь: І= 150кА |
|
7. Узагальнення й систематизація знань.
І так, учні, чому ви сьогодні навчилися на уроці і що узнали нового? При підведенні підсумків уроку учні повинні прийти до наступного висновку:
Вправа «Сінквейн про амперметр».
ІV. Рефлексія. “Оцініть свою роботу”
корисний/некорисний
цікавий/нудний
6. Свою роботу на уроці я оцінюю на відмінно/добре/ задовільно
V. Домашнє завдання. ОК- Сила струму, §27, вправа 27(2,4,5)
Методична розробка уроку фізики у 8 класі на тему «Сила струму. Амперметр»
№ аркуша |
Зміст уроку |
Сторінка |
1 |
Сторінка носить ілюстративний характер, містить назву теми і автора роботи. |
|
2 |
Повідомлення теми, мети, завдань уроку (працює функція «шторки».
|
|
3 |
На етапі перевірки раніше засвоєних знань, учні дають відповіді на запинання, використовуючи видалення кольорових ліній у вигляді стрілочок. |
|
4 |
Вправа «Знайди пару» з використанням сервісу Learning apps. |
|
5 |
Вправа «Експрес-контроль». Учні за малюнком креслять схеми у зошиті. Після виконаного завдання, пересувають стрілочки та перевіряють результат.
|
|
6 |
Написання опорного конспекту під час демонстрації середовища РНЕТ. Учні будують електричне коло, приєднують амперметр та вимірюють силу струму. Формують навички роботи з інтерактивною дошкою. |
|
7 |
Робота олівцем на дошці з метою визначення ціни поділки амперметрів. |
|
8 |
Закріплення набутих знань. Розв’язування задачі. Використання олівця та функції «завіса». Після вдалого виконання вправи, залишається правильна відповідь на екрані. |
|
9 |
Вправа «Сінквейн про амперметр». За допомогою гумки учні прибирають кольорові плями та обговорюють приклад сінквейну. |
|
10 |
Рефлексія. Діти самостійно обирають варіанти вражень від уроку. |
|