Робота і енергія. урок

Про матеріал
Мета дидактична: повторити, закріпити, узагальнити матеріал з теми, формувати навички та вміння застосовувати знання під час розв’язування задач; розвиваюча: формувати інтерес до практичного застосування знань під час розв’язування задач; розвивати вміння, навички та сприяти активізації творчого мислення учнів, пробуджувати в них пізнавальний інтерес; стимулювати розвиток ініціативи, кмітливості; виховна: пробуджувати інтерес до вивчення фізики. Тип уроку: закріплення, узагальнення, систематизації та коригування знань.
Перегляд файлу

Урок узагальнення та систематизації знань з теми «Робота і енергія».

Мета

дидактична: повторити, закріпити, узагальнити матеріал з теми, формувати навички та вміння застосовувати знання під час розв’язування задач;

розвиваюча: формувати інтерес до практичного застосування знань під час розв’язування задач; розвивати вміння, навички та сприяти активізації творчого мислення учнів, пробуджувати в них пізнавальний інтерес; стимулювати розвиток ініціативи, кмітливості;

виховна: пробуджувати інтерес до вивчення фізики.

Тип уроку: закріплення, узагальнення, систематизації та коригування знань.

Оформлення кабінету: стенд «Поміркуй!», на якому розміщено цікаві якісні задачи; газета «Люди науки»

Вчитель : Вітаю вас усіх на нашому уроці. Ми закінчили вивчення теми «Робота і енергія». Сьогодні ми повторимо, узагальнимо і систематизуємо набуті знання. Зараз ви зможете виявити крім набутих знань кмітливість і винахідливість, уміння працювати самостійно, спільно, в парах. Епіграфом уроку є слова Теодора Рузвельта :

«Найголовніша формула успіху -

знання та мислення»

Я бажаю вам усім завжди бути успішними, як у навчанні, так і в житті, а основа цього знання і уміння мислити. План та тема уроку на дошці.

План.

  1.             Серед запропонованих термінів вибрати ті, які стосуються вивченого розділу
  2.             Розшифруйте анаграми
  3.             Інтерактивна гра «Зіпсований телефон»
  4.             Інтерактивне експрес опитування

         «Так чи ні?»

  1.             Калейдоскоп формул
  2.             «Поміркуй!» Розв’язування задач
  3.             Люди науки
  4.             Фініш

Хід уроку

І. Розминка.

1. Серед запропонованих термінів вибрати ті, які стосуються вивченого розділу: робота, тиск, потужність, механізм, сила, гучність, Джоуль, терези, Ватт, Архімед, енергія, камертон, сила, світло.

2. Інтерактивна гра «Зіпсований телефон»

3. Розшифруйте анаграми:

Гіеняер  енергія

удоьлж  джоуль

атв   ват

тобаор  робота

тсожіпьун потужність

4. «Так чи ні?»

Отже, час перевірити наскільки гарно ви засвоїли теоретичний матеріал. Зараз інтерактивне експрес опитування «Так чи ні?».

«Слова «так» і «ні» дуже короткі

Але потребують певних роздумів»

Ці слова належать Піфагорові.

(Учням пропонуються кілька тверджень, серед яких вони мають визначити правильні. Використовуються сигнальні картки зеленого «Так» кольору та червоного «Ні», це дає змогу миттєво оцінювати правильність відповідей кожного учня.)

Вам пропонується кілька тверджень. Якщо твердження вірно слід підняти картку зеленого кольору, якщо «ні» - червоного. Під час відповіді на запитання, необхідно давати не тільки саму відповідь, а й пояснення до неї. Починаємо!

1. Кінетична енергія вимірюється в Джоулях. (Так)

2. ККД механізму не може дорівнювати 100%. (Так)

3. Робота сили тертя завжди додатна. (Ні)

4. Потенціальна енергія піднятого над Землею тіла залежить від маси тіла та висоти, на якій воно перебуває відносно нульового рівня. (Так)

5. Прості механізми дають виграш в роботі. (Ні)

6. Потужність – фізична величина, яка характеризує швидкість виконання роботи. (Так)

7. Кінетична енергія не залежить від маси тіла. (Ні)

8. Тіла, що можуть виконувати роботу, мають енергію. (Так)

9. Одиниця потужності в СІ – одержала свою назву на честь англійського вченого Джеймса Джоуля. (Ні)

10. Суму потенціальної та кінетичної енергії називають повною механічною енергією тіла. (Так)

11. У системі тіл, які взаємодіють тільки одні з одними і тільки силами пружності й силами тяжіння, повна механічна енергія не змінюється. (Так)

Молодці, ви добре впоралися із завданням!

5. Калейдоскоп

Наступний етап уроку «Калейдоскоп». Звернемося до формул і одиниць вимірювання, перевіримо , як ви їх знаєте.

У кожного на парті є картка з завданням. (Додаток №1).Ви повинні визначити, що пропущено в записі формул і одиниць вимірювання і дописати необхідний символ. На виконання цього завдання ви маєте 5 хвилин. (Після виконання самостійної роботи учні обмінюються роботами і перевіряють правильність виконання роботи, звіряючи написане в картці з правильними відповідями, які висвітлюються на екрані мультимедіа).

Робота закінчена. Будь ласка, обміняйтеся картками, перевірте правильність виконання завдання, звіряючи написане в картці з правильними відповідями, які висвітлюються на екрані мультимедіа. Виставте відповідний бал.

6. «Поміркуй!» Розв’язування задач

Наступний етап уроку «Поміркуй!» при розв’язуванні задачі, ми з вами повинні дізнатися прізвище вченого який вивчав природу тепла і виявив її зв'язок з механічною роботою.

(Додаток №2).

  1. Люди науки

Представники групи допоможуть нам згадати вчених, які досягли успіхів, зробили відкриття. Отже, етап уроку «Люди науки».(На екрані мультимедіа висвітлюються портрети Джеймса Прескотта Джоуля, Джеймса Ватта, Архімеда. Учні виступають з повідомленнями про вчених. (Додаток №3). Подрібніше про вчених можна дізнатися з газети «Люди науки».

  1. Фініш

Останній етап уроку «Фініш». Наша робота підійшла до завершення. Ми повторили, узагальнили і систематизували набуті знання. Бали, які ви отримали за знання формул і одиниць вимірювання - ваша оцінка за урок. Представники груп після уроку мені нададуть звіт, де буде оцінка за внесок кожного з членів групи під час підготовки, оформлення та виступу на уроці. Сьогодні всі гарно попрацювали, добре підготувалися до написання тестового завдання на наступному уроці. Я дякую всім за співпрацю, за вашу старанність. Діти! Ви – молодці!

  • Поглянувши на ваші результати,

     Маю дещо вам сказати:

          – Гарно ви попрацювали,

          Чимало знань поклали

          В свою «скарбничку »,

          Створивши наукову «ничку»,

           Нових  для вас понять,

           Законів, формул, тверджень.

           Тепер ви маєте це знать. 

           Та не лише в наступний тиждень,

           А протягом  всього життя

  Полегшуйте собі  буття.

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток №1

Калейдоскоп

Відновіть пропущений символ

 

1.                     (0,5 б)

2.                             (0,5 б)

3.                          (0,5 б)

4.                        (0,5 б)

5.                        (1б)

6.                         (1б)

7.                (1б)

8.                             (1б)

9.                             (1б)

10.   E = Eп + Eк                       (1б)

11.                               (1б)

12.                             (1б)

 

 

1.                          (0,5 б)

2.                                 (0,5 б)

3.                               (0,5 б)

4.                           (0,5 б)

5.                         (1б)

6.                            (1б)

7.                 (1б)

8.                         (1б)

9.                               (1б)

10.  E =  + Eк                     (1б)

11.                               (1б)

12.                             (1б)

 

 

 

 

 

 

Додаток №2

 

1.Задача. Обчислити потужність мітли Баби Яги, якщо відомо, що за 15с польоту вона виконала роботу з переміщення своєї власниці, яка дорівнює 60 кДж.

2. «Сільвер Буллер» («Срібна куля» - один із найменших реактивних літаків. Маючи масу 196 кг, «Срібна куля» може досягти 125 м/с. Визначте кінетичну енергію літака за цієї швидкості.

3. Корисна потужність, яку виробляє гідростанція, дорівнює 60 кВт, при цьому щохвилини з її заввишки 30 м падає вода масою 15 т. Яким є ККД гідроелектростанції.

4. Яку механічну роботу виконує Ярослав, коли насилу втримує у руках книгу вагою 15 Н.

5. Охороняючи свою територію, сапсан (хижний птах) розвиває швидкість 100 м/с. При цьому кінетична енергія птаха досягає 4 кДж. Визначте масу сапсана.

6. Розрахуйте потужність піднімального крана, якщо за 1 хв. Він піднімає сталевий брус об’ємом 0,16 м куб. на висоту 10 м.


Додаток №3

471px-James_Watt_by_Henry_Howard.jpg

Джеймс Уатт (англ. James Watt; 19 січня 1736 — 19 серпня 1819) — шотландський інженер, винахідник-механік. Член Едінбурзького королівського суспільства (1784), Лондонського королівського суспільства (1785), Паризької академії наук (1814). Його ім'ям названа одиниця потужності — Ват. Удосконалив парову машину Ньюкомена. Винайшов універсальну парову машину подвійної дії. Роботи Уатта поклали початок промислової революції спочатку в Англії, а потім і у всьому світі.

 

 

IMG_0001.jpg

Архімед

(бл. 287р., Сіракузи-212 р. до н.е. там само)

Давньогрецький математик і механік. Народився в Сіракузах (о.Сицилія). Навчався в Олександрії. Під час Другої Пунічної війни, коли Сіракузи виступали проти  Риму на боці Карфагена, Архімед, як військовий інженер керував обороною рідного міста. Під час штурму Сіракуз був убитий римським солдатом.

Зробив важливий внесок  у математику, механіку і практичну механіку, фізику, астрономію.

Практична механіка. Винайшов гвинт для подачі води, сферу - для відтворення небесних явищ, а також різні вантажопідйомні та військові машини.

Винаходи та відкриття : машина для зрошування полів, гвинт, важелі, блоки.

Архімед розробив основи статики, сформулював поняття центра тяжіння, і моменту сили відносно прямої і площини, визначив положення центра тяжіння багатьох тіл і фігур (трикутника). Він є автором законів важеля, правила додавання паралельних сил. За допомогою закону (Архімеда) розв’язав задачу про вміст золота і срібла в короні сіракузького царя Гірона, дослідив рівновагу плаваючих тіл і вивів умови плавання тіл. За легендою, Архімед був убитий римським солдатом у 212 р. до н.е. у битві під Сіракузами. Захоплений розгляданням накреслених на піску геометричних фігур, Архімед промовив до солдата, який підійшов до нього: «Людино, не чіпай моїх креслень!». Солдат відчув себе ображеним і відрубав Архімеду голову. Кров ученого залила його останню працю. Розуміючи величезну роль науково – технічних відкриттів, Архімед говорив: «Дайте, мені місце, на яке я міг би стати, і я зрушу Землю».

docx
Пов’язані теми
Фізика, 8 клас, Розробки уроків
До підручника
Фізика 8 клас (Бар’яхтар В. Г., Божинова Ф. Я., Довгий С. О., Кі-рюхіна О.О. (за ред. Бар’яхтар В. Г., Довгого С.О.))
Додано
28 березня 2020
Переглядів
738
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку