ПЛАН-КОНСПЕКТ УРОКУ ФІЗИКИ, 8 КЛАС
Тема: Узагальнення та систематизація знань з теми «Електричний струм»
Попередня підготовка:
Мета уроку: узагальнення та систематизація знань учнів з теми; формування вмінь і навичок розв’язувати задачі, використовуючи формули з теми.
Обладнання й матеріали: проектор.
Інструменти: «ручка», «шторка».
Методи навчання: бесіда, робота в групах.
ХІД РОБОТИ
І. Актуалізація опорних знань
1. Повторити з учнями деякі поняття за допомогою програми Smart Notebook. На дошці виведена така сторінка програми.
Після вислуховування відповідей дітей, вчитель перетягує текст на зелене поле і відповіді стають видимими.
2. Повторити будову повзункового реостата. Перед виконанням завдання слід повторити, що таке повзунковий реостат, яке його призначення, де він використовуєься.
На дошці виведена сторінка програми з завданням:
Хтось з учнів виходить до дошки і перетягує відповідну назву елемента на своє місце. Це може проходити з обговоренням призначення відповідних елементів. Результат має вийти таким:
3. Повторення основних формул електрики. На екрані виведена сторінка частково закрита «шторкою».
Вчитель очікує відповіді дітей і поетапно відкриває «шторку». Наприклад:
4. Аналогічне завдання на всі інші необхідні формули. Обов’язковим є повторення формул, які характеризують послідовне і паралельне з’єднання провідників.
5. Можна запропонувати ще одне завдання для запам’ятовування одиниць вимірювання деяких величин. На екран виведена така сторінка програми Smart Notebook:
За бажанням один з учнів повинен «накласти» відповідну одиницю вимірювання на свою фізичну величину або навпаки. При цьому можна запитати, що це за фізична величина, яким чином її вимірюють, яким приладом, охарактеризувати особливості приладу. Після виконання завдання на дошці має бути таке:
Після виконання цих завдань можна переходити до розв’язування задач.
ІІ. Розв’язування задач
ІІІ. Підведення підсумків, рефлексія.
ІV. Домашнє завдання.
Список використаних джерел