План-конспект уроку на тему "Правила і способи введення тексту, його виділення та редагування.".

Про матеріал
План-конспект уроку + Презентація на тему "Правила і способи введення тексту, його виділення та редагування.".(за модельною навчальною програмою «Інформатика, 5-6 клас для закладів загальної середньої освіти» (авторський колектив Пасічник О. В., Чернікова Л. А.)
Перегляд файлу

Урок інформатики у 5 класі  НУШ

модельна навчальна програма «Інформатика, 5-6 клас для закладів загальної середньої освіти» (авторський колектив Пасічник О. В., Чернікова Л. А.)

Тема : Правила і способи введення тексту, його виділення та редагування.

Мета:

  • формування предметних компетентностей: розглянути: правила і способи введення тексту,  виділення фрагментів тексту та роботи з ними; використання спеціальних клавіш та їх комбінацій;
  • формування ключових компетентностей:
  • спілкування рідною мовою: створювати цифрові інформаційні об’єкти державною мовою, вивчаючи технології опрацювання текстів;
  •  Інноваційність:  генерувати й реалізовувати ідеї  з використанням цифрових технологій,
  •  Навчання впродовж життя:  прагнення самостійно опановувати нові інформаційні технології й цифрові інструменти при формуванні власного цифрового середовища;
  • Культурна компетентність: створювати різнопланові медіапродукти (текстові документи) з використанням інформаційних технологій; враховувати художньо-естетичний аспект у створенні інформаційних продуктів та їх представленні .

Очікувані результати:

Змістова лінія “Цифрова творчість”

Розпізнає та реалізовує можливості для створення інформаційних продуктів у контексті розв’язання життєвої/навчальної проблеми. Створює, редагує та форматує об’єкти текстового документа, готуючи його до друку. Дотримується критеріїв оформлення і якості інформаційних продуктів.

Змістова лінія “Цифрові пристрої”

Демонструє належний рівень навичок роботи з клавіатурою та іншими пристроями введення і виведення даних.

Обладнання: комп’ютери класу, презентація до уроку, електронні матеріали, картки

Програмне забезпечення: Microsoft Office Word

Тип уроку: Комбінований.

 

Хід уроку

І. Організаційний момент

Доброго дня,  дорогі діти!

 Сьогодні на уроці  (Слайд3)

  •                    Згадаємо вивчене
  •                    Засвоїмо нове (навчаючись, учу інших)
  •                    Здобудемо практичні вміння

Бажаю вам на уроці міцних знань, гарних вражень, плідної роботи.

Наш урок незвичайний. Сьогодні ми працюватимемо  з  помічниками -  героями відомого всім мультфільму(слайд 4). Чи знаєте ви їх?

Звичайно – це козаки  Грай, Око та Силач. Обрала я їх не випадково, а тому, що козаки  - вільні люди, що понад усе любили волю, свободу, рідну мову, землю.

ІІ. Правила техніки безпеки(слайди  5-11).

Козаки хоч і безстрашні люди, проте вони завжди  піклувались про безпеку своїх побратимів. У нас є  також правила техніки безпеки і поведінки в комп’ютерному класі. Давайте перевіримо, чи  ви їх пам’ятаєте.

На екрані демонструються  фрагменти, в яких учні порушують правила  техніки безпеки в комп’ютерному класі. Діти аналізують запропоновані ситуації, визначають в чому полягає порушення та формулюють правила поведінки в комп’ютерному класі. 

ІІІ.  Актуалізація опорних знань

 Ми знаємо, що козаки дужі, сильні люди(слайд 12 ).

Наша ж сила в знаннях. Давайте пригадаємо те, що вивчили на попередніх уроках( слайд 13).

  • Як створити документ у Word?

Способи запуску  Word

1     За допомогою головного меню Пуск→Програми→Microsoft Office→ Microsoft Word.

2     За допомогою ярлика на робочому столі.

3     За допомогою панелі швидкого запуску.

4     Запустити будь-який документ Word (за допомогою подвійного натискання лівої клавіші миші).

 

  • Які об’єкти текстового документа вам відомі?
  • Які властивості символів, абзаців ви знаєте?
  •  Назвіть етапи створення текстового документа

 

ІV. Мотивація навчальної діяльності

  Мудрість і життєвий досвід козаків допомагав їм долати труднощі.

Ви вже багато чого вмієте робити на комп’ютері, але досить часто виходить так, що хисту у виконанні найелементарніших операцій у підготовці тексту бракує.

(Слайд14) Отже, на сьогоднішньому уроці ми познайомимось з правилами і способами введення тексту, навчимося вводити текст з клавіатури та виділяти фрагменти тексту. 

V. Оголошення теми та мети уроку

Тому сьогодні ми вивчимо тему: «Правила і способи введення тексту, його виділення та редагування». ( слайд 15):

Наші завдання( слайд 14):

навчитися вводити текст з клавіатури та виділяти фрагменти тексту;  розвивати наполегливість, позитивне ставлення до навчання;

цінувати козацьку славу, рідну мову, народ.

(Слайд15) Оголошую учням завдання уроку, учні в зошит переписують поняття, які вони повинні засвоїти на уроці.

Учні отримують таблицю з поняттями, які будуть вивчатися на уроці та відмічають наскільки вони обізнані з ними.

«+» - знаю і вмію використовувати,     «!» - дещо чув,         «?» - не знаю

 

 

 

Початок уроку

Кінець уроку

Правила уведення тексту з клавіатури.

 

 

Операції редагування тексту.

 

 

Виділення фрагментів тексту

 

 

 

VІ. Вивчення нового матеріалу

Ми вже говорили, що існують певні операції створення та опрацювання тексту: від його введення до друку. Розглянемо, яким чином можна виконати перший етап створення документа — введення тексту

Традиційним є набір тексту за допомогою клавіатури. У цьому випадку текст вводиться буква за буквою, слово за словом, сторінка за сторінкою. Цей процес є досить копітким і трудомістким.

Курсор — вказівник на поточну позицію; це візуальна позначка на екрані, яка вказує користувачеві, де буде розміщений наступний символ. Текст вводять у вікні документа в тій позиції, де розміщений текстовий курсор (Слайд 16)

Останнім часом у зв’язку з розповсюдженням кишенькових комп’ютерів усе більшої популярності набуває рукописне введення тексту за допомогою графічного планшету, світлового пера, чутливого екрана та інших пристроїв. Менш вживаним способом на сьогодні є голосове введення тексту за допомогою мікрофона. Текстовий процесор Wоrd також має такі можливості, але поки що тільки для китайської, англійської і японської мов.

Після введення тексту користувачеві, як правило, доводиться редагувати текст, виправляючи в ньому помилки, допущені під час введення.

Редагування – перетворення, що забезпечує додавання, видалення, переміщення або виправлення змісту документа.

 

1. Набір тексту за допомогою клавіатури (Слайд17, 18)

Клавіші, які використовують найчастіше:

Еntеr — перехід до нового абзацу, створення нового абзацу;

Dеlеtе — видалення виділеного фрагмента або символу праворуч від курсору;

BасkSрасе — видалення символу ліворуч від курсору;

Shіft — короткотривала зміна регістру;

СарsLосk—довготривала зміна регістру ( перемикання клавіатури для введення великих (малих) літер). При цьому горить індикатор у правій частині клавіатури вказує на ввімкнений режим ВЕЛИКИХ літер;

Сtrl, Аlt — клавіші керування, що змінюють призначення інших клавіш (збільшують можливості маніпулювання клавіатурою);

Ноmе, Еnd — швидке переведення текстового курсору відповідно на початок рядка, кінець рядка;

РаgеUр, РаgеDоwn—прокручування тексту на розмір поточного вікна відповідно вперед і назад.

2. Правила введення тексту: (Слайд 19)

  • робити один пропуск між словами;
  • розділовий знак не відривати від слова, за яким він стоїть;
  • після розділового знака ставити пропуск;
  • після відкритих дужок або лапок відразу писати текст;
  • закривати дужки або лапки відразу за текстом;
  • до і після дефісу не ставити пропуск;
  • до і після тире ставити пропуск;

      3. Робота з текстовими документами зі смартфона (Слайд 20, 21)

      4. Фрагмент тексту — це його частина: слово, речення,
кілька речень, абзац, кілька абзаців тощо. (Слайд 22, 23)

5. Виділення фрагментів тексту
Cлово -  двічі клацнути мишею на слові.
Рядок тексту  -  на полі, ліворуч від рядка, утримуючи ліву
кнопку, провести вздовж рядка.
Кілька рядків -  на полі, ліворуч від рядка, утримуючи ліву
кнопку, провести вздовж кількох рядків.
Абзац -  тричі клацнути лівою кнопкою миші в межах абзацу.
Весь документ  - CTRL+А.

6. Екранна (сенсорна) клавіатура — це спеціальна програма, яка з’являється на екрані монітора або планшета для введення інформації (Слайд 24)

7. Введення тексту різними мовами (Слайд 25)

8. Смартфон  для навчання (Слайд 26)

Фізкультхвилинка

У вільний час, у святкові дні козаки  полюбляли і  вміли розважатися.А чи знаєте, діти, який найулюбленіший танець був у козаків? (Відповіді учнів).

Саме так. Козаки любити та вміли танцювати гопак.

Пропоную й нам хвилинку відпочити й разом з героями відеоролику  виконувати рухи.  (відеоролик «Веселий гопачок»)(слайд 27).

https://youtu.be/HHRTbWg0SgY

VІІ. Формування практичних умінь та навичок

Козаки – кмітливі люди.

Виконання інтерактивних вправ

1.Способи виділення тексту

https://wordwall.net/play/23390/678/975

2. Основні визначення

https://wordwall.net/play/23390/752/375

На робочому столі комп’ютера  знайдіть папку «5 клас», у ній текстовий документ «Практичні завдання». Виконайте запропоновані завдання. (Слайд  29, 30)

Завдання 1.
1. Відкрити текстовий процесор MS Word.
2. Створити новий документ.
3. Увести текст:


Сонячний дім
Привітний і світлий наш сонячний дім,
Як радісно й весело жити у нім!
Тут мамина пісня і усмішка тата,
В любові й добрі тут зростають малята.
Дзвінка наша пісня до сонечка лине:
«Мій сонячний дім — це моя Україна!».
Андрій Німенко

Релаксація

Вправи для профілактики короткозорості та порушення зору

https://youtu.be/u_fLRqqJ59E

Вправа 1.

Закрийте очі долонями. Зачекайте трохи.

Розкрийте пальчики. Подивіться навкруги через них.

Повторимо 2 раз.

Вправа 2.

Широко розплющте очі. Подивіться вправо, вліво, по колу.

Повторимо 2 раз.

 

Завдання 2. Введення тексту за допомогою екранної клавіатури.
1. Створити новий документ.
2. За допомогою екранної клавіатури ввести текст.

Макс  Левчин — американський підприємець українського
походження, співзасновник та головний інженер компанії
PayPal, віце-президент з розробки у компанії Google.

3. Зберегти текстовий документ у своїй папці на Робочому столі.
Ім’я файлу: Частина 2.        Тип файлу .PDF.

VІІ. Підведення підсумків уроку

1. Продовжіть речення:

Редагування – це…

Для введення символів, які відсутні на клавіатурі потрібно виконати таку послідовність дій.

Назвіть клавіші, які використовують найчастіше.

2. Рефлексія

Учні роблять відповідні помітки у таблиці понять

«+» - знаю і вмію використовувати,     «!» - дещо чув,         «?» - не знаю

 

 

Початок уроку

Кінець уроку

Правила уведення тексту з клавіатури.

 

 

Операції редагування тексту.

 

 

Виділення фрагментів тексту

 

 

VІІІ. Домашнє завдання (Слайд 31)

Опрацювати матеріал в підручнику  п. 16 ст.83-85

Виконати завдання

  1. Відкрити текстовий процесор MS Word.
    2. Створити новий документ.
    3. Організувати пошукову роботу на тему «IT-проєкти українців» і ввести два речення про кожен проєкт будь-яким
    зручним для вас способом.
    4. Зберегти у форматі .DOCX.

ІХ. Підсумок уроку

 Слова вчителя:

Будьте гідними козацької слави! Пам’ятайте, що ви є нащадками славних українських козаків. Любіть Україну, шануйте її народ. Хай кожен із вас своїми добрими справами й вчинками доведе, що козацькому роду нема переводу!(слайд 32)

 

 

1

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Урок інформатики у 5 класі НУШмодельна навчальна програма «Інформатика, 5-6 клас для закладів загальної середньої освіти» (авторський колектив Пасічник О. В., Чернікова Л. А.)

Номер слайду 2

УРОККОМПЕТЕНТНІСТЬОБДАРОВАНІСТЬРАДІСТЬУСПІХ

Номер слайду 3

Сьогодні на уроціЗгадаємо вивчене. Засвоїмо нове (навчаючись, учу інших)Здобудемо практичні вміння

Номер слайду 4

Номер слайду 5

Техніка безпеки при роботі з комп’ютером і правила поведінки в комп’ютерному класі

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Номер слайду 8

Номер слайду 9

Номер слайду 10

Номер слайду 11

При роботі за комп'ютером потрібно дотримуватись правильної постави

Номер слайду 12

Номер слайду 13

Пригадайте:

Номер слайду 14

Навчитися:вводити текст з клавіатури тавиділяти фрагменти тексту Наші завдання: Розвивати: наполегливість, позитивне ставлення до навчання. Цінувати:козацьку славу, рідну мову, Батьківщину

Номер слайду 15

Номер слайду 16

Номер слайду 17

Номер слайду 18

Номер слайду 19

Номер слайду 20

Номер слайду 21

Номер слайду 22

Номер слайду 23

Номер слайду 24

Номер слайду 25

Номер слайду 26

Номер слайду 27

Ось така вона,фізкультхвилинка по-козацьки!

Номер слайду 28

Номер слайду 29

Номер слайду 30

Номер слайду 31

Номер слайду 32

До нових зустрічей!http://vsimppt.com.ua/

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Шевченко Майя
    Дякую, колего , за гарний матеріал.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
zip
Додано
28 жовтня 2022
Переглядів
5605
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку