Тема: Вплив Інтернету на здоров’я підлітків
Мета:
Завдання:
Хід уроку:
І. Організаційний момент.
Доброго дня! Ви помітили, що в нас сьогодні незвичайний урок, а інтегрований. Про що піде мова на уроці ви дізнаєтесь переглянувши відео.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності .
Перегляд відео.
Як ви думаєте про що ми сьогодні будемо спілкуватися на уроці?
ІІІ. Оголошення теми й мети уроку
Інтернет увірвався в наше життя стираючи будь- які кордони. З розвитком ІКТ, зокрема Інтернету суттєво змінився наш ритм життя. Сьогодні в соціальних мережах ми можемо читати дотепні вислови типу: «От жила собі і все встигала, і тут бац з’явився Фейсбук». Ця фраза може здатися нам комічною, проте було би дуже смішно, якби не було так сумно. Виходячи з усього побаченого і сказаного ми вирішили дослідити, як впливає Інтернет на ваше здоров’я, тому тема нашого уроку «Вплив Інтернету на здоров’я підлітків»
ІV. Вивчення нового матеріалу
Кожен користувач Інтернету має чітко уявляти, які є основні джерела небезпеки для здоров’я дітей, а саме скільки часу учні проводять в Інтернеті.
Таблиця. Типологія інтернет-залежності
Анкета
За статистикою в Україні 96% дітей віком від 10 до 17 років користуються Інтернетом. За санітарними нормами учням вашого віку лікарі радять перебувати перед монітором чи дисплеєм будь-якого гаджету не більше 40 хвилин, а потім робити перерву.
У ході багатогодинних занять з комп’ютером у першу чергу страждає зір, може виникнути головний біль. . Якщо цього не дотримуватися, у підлітка може виникнути комп'ютерний зоровий синдром, що нагадує кон'юктивіт: почервоніння очей і поява відчуття, начебто в них насипали пісок. А потім виникає захворювання – астенопія тобто зорова втома, яка з'являється після тривалої роботи з комп'ютером. Тому для зняття втоми й напруги лікарі рекомендують робити гімнастику для очей на півтори хвилини.
Давайте пригадаємо які можливості перед нами відкривають соціальні мережі та служби Інтернету?
(відповіді учнів)
Ви вже зрозуміли, що в Інтернеті є безліч можливостей і є досить корисним у плані саморозвитку і самовдосконалення , але має значення в який час ви там перебуваєте. А зараз послухаємо Валентину Ю і друге питання нашого дослідження.
Біоритми
Швидкість Інтернету - це кількість переданих біт інформації в секунду (вимірюється в кілобітах в секунду Кбіт/с, мегабітах в секунду Мбіт/с або гигабіта в секунду Гбіт/с. Швидкість інтернет-підключення залежить від безлічі факторів. Це вид лінії зв'язку (оптоволоконні лінії зв'язку, кабельні лінії зв'язку і т.д.), інтернет-провайдер, завантаженість мережі (кількість відвідувачів на даний момент) та інші. Один і той же провайдер в різний час доби, може показати різні результати
Також потрібно брати до уваги, що різні сайти, знаходяться на різних серверних майданчиках, і якщо ваш провайдер забезпечує хорошу швидкість з'єднання з якимось певним сайтом, то це не означає що слід очікувати такої ж швидкості і при з'єднанні з іншим сайтом, який можливо розташований на застарілому хостингу.
3G (англ. 3rd Generation) — «третє покоління технології мобільного зв'язку» — набір послуг, який включає високошвидкісний мобільний доступ до мережі Інтернет та технологію радіозв'язку. Мережі третього покоління (3G) працюють на частотах дециметрового діапазону (близько 2 ГГц), швидкість передачі даних становить понад 2 Мбіт/с. Такі мережі надають можливість організувати відеозв'язок, дивитись на мобільному телефоні фільми й телепрограми та ін.
4G (англ. 4th Generation) — стандарт четвертого покоління мобільного радіозв'язку, наступник 3G та 2G. 4G відрізняється швидкістю передачі даних, яка перевищує показники 3G в 200-500 разів, мережі четвертого покоління не використовують канал для передачі голосу, а працюють тільки з цифровими даними, телефонія переходить у формат VoIP, очікується, що в майбутньому це може привести до відмирання класичного комутування каналів зв'язку на користь чистої інтернет-телефонії. ). Висока швидкість підключення - найважливіший фактор, який забезпечує комфортну роботу у Всесвітній мережі. Тому швидкість Інтернету цікавить не тільки професіоналів, а й будь-якого користувача
Головні ознаки початку залежності:
— небажання залишити роботу або гру на комп'ютері;
—роздратування через вимушені відволікання;
— нездатність або небажання спланувати заздалегідь кінець роботи або гри на комп'ютері;
—надмірні грошові витрати на постійне оновлення програмового забезпечення та пристроїв комп'ютера;
— забування про домашні справи, навчання, домовленості, зустрічі тощо упродовж роботи або гри на комп'ютері;
— нехтування власним здоров'ям, гігієною й сном на користь спілкування з комп'ютером;
— готовність задовольнятися нерегулярним, випадковим харчуванням, не залишаючи комп'ютера;
— відчуття емоційного піднесення під час роботи або гри на комп'ютері;
— зловживання кавою та іншими психостимуляторами;
— обговорення комп'ютерної тематики з усіма, хто хоча б трохи розуміється на цьому.
Отже, на сьогоднішній день Інтернет-залежність не визнається особливим захворюванням. Не існує психологічного чи психіатричного діагнозу: «Інтернет-залежність». У порівнянні із залежностями від алкоголю і наркотиків, залежність від Інтернету в меншій мірі шкодить здоров'ю людини, не руйнує його мозок, і, здавалося б, достатня безпечна. Але іноді надмірне захоплення Інтернетом дійсно стає причиною серйозних проблем серед яких є: неможливість особистості продуктивно функціонувати в реальному житті; втрата соціального статусу; наявність сімейних проблем; знецінення взаємин, що мають місце за межами медіа простору; хронічна втома; девіантна та делінквентна поведінка, й навіть суїцидальні прояви. На мій погляд, для того, щоб запобігти більшості з негативних ефектів, необхідно проводити планомірну та послідовну підготовку підлітків до оволодіння новим світом та інформаційною культурою Інтернету. Все сказане змушує задуматися , адже від того чим займається підліток у вільний час, як організовує своє дозвілля , залежить подальше формування його особистісних якостей, потреб, ціннісних орієнтацій , світоглядних установок, а в цілому зумовлює його положення в суспільстві.
Перегляд відеоролика «Розваги і безпека в Інтернеті»
V. Закріплення знань.
Кінцева зупинка
Пропонується закріпити щойно отримані знання. Для цього клас ділиться на 3 команди (витягаючи кольорові стрічки). Необхідно створити пам’ятки 1 команді – «Корисний Інтернет», 2-«Небезпечний Інтернет», 3 – «Правила безпечного користування Інтернетом». (5 хвилин учні працюють над цим завданням, а потім кожна команда демонструє пам’ятки і захищає свою роботу).
VI. Підбиття підсумків
Підбиваються підсумки роботи учнів, виставляються оцінки.
РЕФЛЕКСІЯ: «Квітка засвоєння».
Учні прикріплюють на дошці пелюстки квітки:
- Зелені – все зрозуміло;
- Сині – майже все зрозуміло;
- Жовті – зрозуміло наполовину;
- Оранжеві – дещо зрозуміло;
- Червоні – нічого не зрозуміло.
Позитивні (+) |
Негативні (-) |
|
|
На завершення уроку пропоную послухати вірш, написаний ученицею 6 класу.
Не можу уявити життя без Інтернету,
Що всі куточки світу заплів в свої тенета.
Лиш кнопку я натисну – відкриються в вікні
Новин велика збірка, і правила, й статті.
Встають переді мною найвищі в світі гори,
Ліси стоять стіною, хлопочуть хвилі моря.
Я побуваю в шахті і в космос піднімуся.
З подругами в «Контакті» я легко поділюся.
Та є у «павутинні» картинки нехороші,
І сайти підозрілі, настроєні вороже.
Учись добру в мережі, шукай знання й новини,
А сайти злі, що брешуть, обходить ти повинен.
VII. Оголошення домашнього завдання.
Підготувати пам’ятки безпечного користування Інтернетом і надіслати знайомим.
З допомогою батьків знайти інформацію про історію виникнення й розвитку Інтернету та поділитися нею з друзями в он-лайні.
Написати есе на тему: «Два «обличчя» Інтернету».
Підготувати додатковий матеріал про «інтернетманію» (маніакальну залежність від віртуального світу глобальних мереж).