19 травня о 18:00Вебінар: Організація підсумкового повторення з предметів гуманітарного циклу наприкінці навчального року

План-конспект уроку на тему: "Вплив Інтернету на здоров'я підлітків"

Про матеріал
План-конспект інтегрованого уроку з інформатики і основ здоров'я на тему: "Вплив Інтернету на здоров'я підлітків" .
Перегляд файлу

Тема:  Вплив Інтернету на здоров’я підлітків

Мета:

  • дослідити позитивні та негативні сторони Інтернету, поглянути на Інтернет з різних сторін;
  • сприяти творчої активності;
  • розвивати вміння викладати свої думки;
  • розвивати обізнаність учнів про небезпеки, які існують в Інтернеті та про шляхи їх подолання;
  • мотивувати учнів поширювати інформацію у своєму середовищі  про небезпеку  в Інтернеті .

Завдання:  

  • навчитися відрізняти безпечний Інтернет від небезпечного та захищати себе від небезпеки в Інтернеті;
  • навчитися безпечного користування Інтернету без шкоди для здоров’я.

Хід уроку:

І. Організаційний момент.

Доброго дня! Ви помітили, що в нас сьогодні незвичайний урок, а інтегрований. Про що піде мова на уроці ви дізнаєтесь переглянувши відео.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності .

 Перегляд відео.

Як ви думаєте про що ми сьогодні будемо спілкуватися на уроці?

 ІІІ. Оголошення теми й мети уроку

Інтернет увірвався в наше життя стираючи будь- які кордони. З розвитком ІКТ, зокрема Інтернету суттєво змінився наш ритм життя. Сьогодні в соціальних мережах ми можемо читати дотепні вислови типу: «От жила собі і все встигала, і тут бац з’явився Фейсбук». Ця фраза може здатися нам комічною, проте було би дуже смішно, якби не було так сумно. Виходячи з усього побаченого і сказаного ми вирішили дослідити, як впливає Інтернет на ваше здоров’я, тому тема нашого уроку «Вплив Інтернету на здоров’я підлітків»

 

ІV. Вивчення нового матеріалу

Кожен користувач Інтернету має чітко уявляти, які є основні джерела небезпеки для здоров’я дітей, а саме скільки часу учні проводять в Інтернеті. F:\img12.jpg

Таблиця. Типологія інтернет-залежностіhttps://commons.com.ua/file/uploads/internet-zalezhnist.png

 

 

Анкета

  1. Скільки часу ви знаходитесь в Інтернеті?

 

За статистикою в Україні 96% дітей віком від 10 до 17 років користуються Інтернетом. За санітарними нормами учням вашого віку лікарі радять перебувати перед монітором  чи дисплеєм будь-якого гаджету не більше 40 хвилин, а потім робити перерву.

У ході багатогодинних занять з комп’ютером у першу чергу страждає зір, може виникнути головний біль.  . Якщо цього не дотримуватися, у підлітка може виникнути комп'ютерний зоровий синдром, що нагадує кон'юктивіт: почервоніння очей і поява відчуття, начебто в них насипали пісок. А потім виникає захворювання – астенопія тобто зорова втома, яка з'являється після тривалої роботи з комп'ютером. Тому для зняття втоми й напруги лікарі рекомендують робити гімнастику для очей на півтори хвилини.

 

Давайте пригадаємо які можливості перед нами відкривають соціальні мережі та служби Інтернету?

(відповіді учнів)

Ви вже зрозуміли, що в Інтернеті є безліч можливостей і є досить корисним у плані саморозвитку і самовдосконалення , але має значення в який час ви там перебуваєте. А зараз послухаємо Валентину Ю і друге питання нашого дослідження.

  1. Чи сидите ви в Інтернеті після 22.00 ? Якщо так  до якої години?

Біоритми

Швидкість Інтернету - це кількість переданих біт інформації в секунду (вимірюється в кілобітах в секунду Кбіт/с, мегабітах в секунду Мбіт/с або гигабіта в секунду Гбіт/с. Швидкість інтернет-підключення залежить від безлічі факторів. Це вид лінії зв'язку (оптоволоконні лінії зв'язку, кабельні лінії зв'язку і т.д.), інтернет-провайдер, завантаженість мережі (кількість відвідувачів на даний момент) та інші. Один і той же провайдер в різний час доби, може показати різні результати

Також потрібно брати до уваги, що різні сайти, знаходяться на різних серверних майданчиках, і якщо ваш провайдер забезпечує хорошу швидкість з'єднання з якимось певним сайтом, то це не означає що слід очікувати такої ж швидкості і при з'єднанні з іншим сайтом, який можливо розташований на застарілому хостингу.

3G (англ. 3rd Generation) — «третє покоління технології мобільного зв'язку» — набір послуг, який включає високошвидкісний мобільний доступ до мережі Інтернет та технологію радіозв'язку. Мережі третього покоління (3G) працюють на частотах дециметрового діапазону (близько 2 ГГц), швидкість передачі даних становить понад 2 Мбіт/с. Такі мережі надають можливість організувати відеозв'язок, дивитись на мобільному телефоні фільми й телепрограми та ін.

4G (англ. 4th Generation) — стандарт четвертого покоління мобільного радіозв'язку, наступник 3G та 2G. 4G відрізняється швидкістю передачі даних, яка перевищує показники 3G в 200-500 разів, мережі четвертого покоління не використовують канал для передачі голосу, а працюють тільки з цифровими даними, телефонія переходить у формат VoIP, очікується, що в майбутньому це може привести до відмирання класичного комутування каналів зв'язку на користь чистої інтернет-телефонії. ). Висока швидкість підключення - найважливіший фактор, який забезпечує комфортну роботу у Всесвітній мережі. Тому швидкість Інтернету цікавить не тільки професіоналів, а й будь-якого користувача

 

  1. Які емоції у вас виникають при збої Інтернет мережі?

Головні ознаки початку залежності:

— небажання залишити роботу або гру на комп'ютері;

—роздратування через вимушені відво­лікання;

— нездатність або небажання сплану­вати заздалегідь кінець роботи або гри на комп'ютері;

—надмірні грошові витрати на постійне оновлення програмового забезпечення та пристроїв комп'ютера;

— забування про домашні справи, на­вчання, домовленості, зустрічі тощо упродовж роботи або гри на комп'ютері;

— нехтування власним здоров'ям, гігієною й сном на користь спілкування з комп'ютером;

— готовність задовольнятися нерегу­лярним, випадковим харчуванням, не за­лишаючи комп'ютера;

— відчуття емоційного піднесення під час роботи або гри на комп'ютері;

— зловживання кавою та іншими пси­хостимуляторами;

— обговорення комп'ютерної тематики з усіма, хто хоча б трохи розуміється на цьо­му.

Отже, на сьогоднішній день Інтернет-залежність не визнається особливим захворюванням. Не існує психологічного чи психіатричного діагнозу: «Інтернет-залежність». У порівнянні із залежностями від алкоголю і наркотиків, залежність від Інтернету в меншій мірі шкодить здоров'ю людини, не руйнує його мозок, і, здавалося б, достатня безпечна. Але іноді надмірне захоплення Інтернетом дійсно стає причиною серйозних проблем серед яких є: неможливість особистості продуктивно функціонувати в реальному житті; втрата соціального статусу; наявність сімейних проблем; знецінення взаємин, що мають місце за межами медіа простору; хронічна втома; девіантна та делінквентна поведінка, й навіть суїцидальні прояви. На мій погляд, для того, щоб запобігти більшості з негативних ефектів, необхідно проводити планомірну та послідовну підготовку підлітків до оволодіння новим світом та інформаційною культурою Інтернету. Все сказане змушує задуматися , адже від того чим займається підліток у вільний час, як організовує своє дозвілля , залежить подальше формування його особистісних якостей, потреб, ціннісних орієнтацій , світоглядних установок, а в цілому зумовлює його положення в суспільстві.

 

Перегляд відеоролика  «Розваги і безпека в Інтернеті»

V.  Закріплення знань.

Кінцева зупинка

Пропонується  закріпити щойно отримані знання. Для цього клас ділиться на 3 команди (витягаючи кольорові стрічки).  Необхідно створити пам’ятки 1 команді – «Корисний Інтернет», 2-«Небезпечний  Інтернет», 3 – «Правила безпечного користування  Інтернетом». (5 хвилин учні працюють над цим завданням, а потім кожна команда демонструє пам’ятки і захищає свою роботу).

VI. Підбиття підсумків

Підбиваються  підсумки роботи учнів, виставляються оцінки.

РЕФЛЕКСІЯ: «Квітка засвоєння».

Учні прикріплюють на дошці пелюстки квітки:

-        Зелені – все зрозуміло;

-        Сині – майже все зрозуміло;

-        Жовті – зрозуміло наполовину;

-        Оранжеві – дещо зрозуміло;

-        Червоні – нічого не зрозуміло.

Позитивні   (+)

Негативні (-)

  • Спілкування без меж в реальному масштабі часу.
  • Оперативний глобальний пошук інформації.
  • Передача файлової інформації без використовування зовнішніх носіїв.
  • Інтернет-торгівля і банківські операції.
  • Можливість дистанційної освіти.
  • Додаткові робочі місця.
  • Системи оперативного опитування соціологічного або іншого.
  • Розподілені розрахунки.
  • Розваги.

 

  • Підміна реального спілкування віртуальним.
  • Погіршення креативної здатності.
  • Шкода здоров’ю.
  • Розповсюдження комп’ютерних вірусів.
  • Розповсюдження нелегальної інформації.
  • Можливість невірогідності інформації.
  • Порушення авторських прав.
  • Відносна незахищеність електронних грошей.
  • Електронний спам.
  • Вторгнення в особисте життя.
  • Висока вартість послуг провайдерів.

На завершення уроку пропоную послухати вірш, написаний ученицею 6 класу.

Не можу уявити життя без Інтернету,

 Що всі куточки світу заплів в свої тенета.

Лиш кнопку я натисну – відкриються в вікні

Новин велика збірка, і правила, й статті.

Встають переді мною найвищі в світі гори,

Ліси стоять стіною, хлопочуть хвилі моря.

Я побуваю в шахті і в космос піднімуся.

З подругами в «Контакті»  я легко поділюся.

Та є у «павутинні» картинки нехороші,

І  сайти підозрілі, настроєні вороже.

Учись добру в мережі, шукай знання й новини,

А сайти злі, що брешуть, обходить ти повинен.

VII.  Оголошення домашнього завдання.

Підготувати  пам’ятки безпечного користування Інтернетом і надіслати знайомим.

З допомогою батьків знайти інформацію про історію виникнення й розвитку Інтернету та поділитися нею з друзями в он-лайні.

Написати есе на тему: «Два «обличчя» Інтернету».

Підготувати додатковий матеріал про «інтернетманію» (маніакальну залежність від віртуального світу глобальних мереж).

 

docx
Додано
18 березня
Переглядів
81
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку