Тема: Побудова моделей рівнобедреного трикутника.
Мета: навчитись розрізняти інформаційні та матеріальні моделі на прикладі рівнобедреного трикутника, створити інформаційну та матеріальну моделі рівнобедреного трикутника засобами ІКТ та 3D принтера.
Тип уроку: урок практичного спрямування, формування та вдосконалення вмінь і навичок.
ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент.
Добрий день! Сьогодні у нас цікавий, незвичний урок, працювати ми будемо разом з вчителем інформатики.
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку
Добрий день! Сьогодні ми навчимося розрізняти матеріальні та інформаційні моделі з такого шкільного предмету як геометрія, створимо інформаційну модель рівнобедреного трикутника та його матеріальну модель. Закріпимо знання з теми «Рівнобедрений трикутник».
ІІІ. Актуалізація опорних знань та активація розумової діяльності
Слайд 2
Спочатку давайте перевіримо виконання домашнього завдання з геометрії.
На слайді написані відповіді до завдань, зробіть, будь ласка, самоперевірку і оцініть свою роботу. Одна правильно виконана задача – 6 балів.
З інформатики домашнє завдання ми перевіримо у наступних вправах.
Давайте пригадаємо види трикутників за сторонами. Для цього виконаємо вправу «Розмальовка».
На екрані сенсорної панелі подані різні види трикутників за сторонами. Ваше завдання розфарбувати трикутники у відповідні кольори: рівносторонні – червоний колір, рівнобедрені – зелений колір, різносторонні – синій колір. Три учні виконують завдання з допомогою сенсорної панелі, решта – на аркушах паперу розфарбовують трикутники. Після виконання проведемо самоперевірку.
ІV. Мотивація навчальної діяльності
Не завжди певну задачу можна розв’язати за допомогою лише одного інструменту, інколи потрібно застосувати декілька методів. Щоб розв’язати задачу з математики треба знати інформатику і навпаки, щоб розв’язати задачу з інформатики неодмінно знадобляться математичні знання.
З уроків інформатики ви вже знаєте, що у житті ми часто використовуємо моделі, а у школі – майже завжди їх використовуємо (саме які моделі???) (інформаційні) – сьогодні ж на уроці ми створимо не тільки інформаційну, але й матеріальну модель за допомогою 3D принтера.
Останні роки інформаційні технології дуже стрімко розвиваються. Тож і наша школа єдина у місті має такий принтер.
Зараз вчитель завантажить на друк у 3D принтер інформаційну модель рівнобедреного трикутника, а вкінці уроку поглянемо на наш результат і дамо відповідь на питання: Яку модель ми отримали? І друк 3D фігури трикутника це математична задача, оскільки друкуємо трикутник, чи все ж таки задача з інформатики, оскільки ми спочатку створювали 3D модель цього трикутника , щоб отримати бажану фігуру? До речі, створив 3D модель учень 10-А класу Верхогляд Роман, і ви у 9 класі теж навчитесь на уроках інформатики створювати такі моделі.
V. Формування умінь і навичок
Практична вправа «Колесо удачі», де і перевіримо як ви виконали домашнє завдання з інформатики та розв’яжемо задачі з геометрії.
VI. Засвоєння нових знань та умінь.
Перед тим, як ми почнемо створювати інформаційні моделі, адже це наше завдання на сьогодні, нам потрібно знати як це робити, з чого починати? У вас на партах є по 4 картки, на яких надруковані етапи створення моделі, тобто що і за чим потрібно робити. Спробуйте спочатку самостійно пронумерувати їх у правильному порядку. На кожній картці напишіть порядковий номер, на це у вас є 30 секунд. Далі ми разом переглянемо правильний порядок етапів створення моделі на слайді.
Очікувана відповідь:
Слайд 3
Етапи побудови моделі:
VІI. Виконання практичної роботи.
Наступним нашим кроком буде виконання практичного завдання. Підніміть руку в кого є сторінка у Facebook? Як ви вважаєте, це об’єкт чи це модель? Якщо модель, то якого об’єкта? Вірно, це ваша модель! Яка це модель матеріальна чи інформаційна? Вірно – інформаційна.
Тож, на практичній роботі вам потрібно створити інформаційну модель рівнобедреного трикутника у цікавій формі – сторінка рівнобедреного трикутника у Facebook.
Слайд 4
Озвучую порядок виконання практичного завдання. Мій комп. – документи – 7а – відкриваєте текстовий документ «Сторінка». Перед вами шаблон Facebook-сторінки. Вам потрібно внести дані про рівнобедрений трикутник. Після заповнення сторінки, документ обов’язково зберігаєте у своїй папці.
Щоб отримати оцінку високого рівня – ви маєте вірно внести усі дані про трикутник, гарно оформити сторінку і правильно її зберегти і усе це без допомоги вчителя, якщо є 1-2 помилки або вчитель допомагав – достатній рівень, якщо виконано менше половини завдань або більше 4 помилок – середній рівень. Якщо робота не виконана або учень не знає правил ТБ – це початковий рівень, сподіваюсь, це не про вас.
На виконання завдання у вас є 10 хвилин.
Слайд 5
Перед виконанням практичного завдання пригадайте правила техніки безпеки у комп’ютерному класі. Демонструємо слайд «Правила ТБ при роботі за комп’ютером».
Діти виконують завдання, вчителі одразу перевіряють і ставлять оцінку в щоденники.
Дістаємо модель!!!
VIIІ. Домашнє завдання
Слайд 6
Діти отримують картки з QR кодами.
Завдання з інформатики – виконати урок 11 в itknyga.
Завдання з математики – вправа «Знайди пару»
ІХ. Рефлексія
У вас на партах у є три смайлики. Приклейте в щоденник навпроти цього уроку смайлик, який відповідає вашим враженням про урок.
X. Підсумок уроку
Вчителі демонструють надруковану 3D фігуру.
Отже, сьогодні ми створили 2 моделі рівнобедреного трикутника, які саме?
Сторінку трикутника у Facebook – інформаційну модель та пластикову фігуру трикутника за допомогою 3D принтера – це матеріальна модель.
І яка ваша відповідь буде на питання:
Друк 3D фігури трикутника - це математична задача, чи все ж таки задача з інформатики?
Молодці! Усім дякуємо за урок!
Додаток 1
Домашнє завдання з інформатики
|
Домашнє завдання з геометрії Знайди пару
|
Домашнє завдання з інформатики
|
Домашнє завдання з геометрії Знайди пару
|
Додаток 2