План-конспект уроку у 5-ому класі
Тема: Рівняння.
Мета:
- узагальнити, закріпити і поглибити знання учнів про рівняння та способи їх розв'язання;
- вчити розв'язувати рівняння з використанням властивостей додавання та віднімання;
- розвивати в учнів логічну пам'ять мислення;
- виховувати самостійність у роботі.
Обладнання. Портрети Герона, Діофанта.
План-конспект уроку у 5-ому класі
Тема: Рівняння.
Мета:
- узагальнити, закріпити і поглибити знання учнів про рівняння та способи їх розв’язання;
- вчити розв’язувати рівняння з використанням властивостей додавання та віднімання;
- розвивати в учнів логічну пам'ять мислення;
- виховувати самостійність у роботі.
Обладнання. Портрети Герона, Діофанта.
Хід уроку:
І. Фронтальна перевірка домашнього завдання.
ІІ. Самостійна робота (5-7 хв.)
І варіант
1.Знайдіть значення виразу 2а + b, якщо а=758, b=349.
2. Знайдіть суму і різницю
1 км 645 м і 9 км 476 м
3. Виразіть 3 год. 28 хв 180 с у хвилинах.
ІІ варіант
1. Знайдіть значення виразу а+2b, якщо а = 678, b = 458.
2. Знайдіть суму і різницю
29 км 753 м і 8 км 468 м
3. Виразіть 2 год. 35 хв 120 с у хвилинах
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
IV. Вивчення нового матеріалу
Приклади рівнянь
х – невідомий доданок
х – невідоме зменшуване
х – невідомий від’ємник
х + 25 = 100
х = 100 - 25
х = 75
х + а = b
х = b - a
х – 25 = 100
х = 100 + 25
х = 125
х – а = b
125 – х = 100
х = 125 - 100
х = 25
а – х = b
x = a - b
Учні складають опорний конспект, ознайомившись з
або
V. Історична довідка
Рівняння в математиці використовується з давніх-давен. Ще в єгипетському папірусі, складеному понад 1800 років до нашої ери, є задачі на обчислення «аху», тобто «кути». Шукали предмети ніби звалено в купу і невідомо, скільки їх. Але знайдено залежності між «купою» та її частинами, які дають можливість визначити скільки предметів у «купі». Слово «аху» відігравало ту саму роль, що тепер х.
Окремий значок для невідомого вперше запровадив давньогрецький математик Герон у І ст. Але у Герона цей предок іксів робив лише перші кроки. Його навіть записували з деякими доповненнями, залежно від того, у якому числі і відмінку він стоїть. Та вже через півтора століття символ для невідомих величин «працював» при розв’язуванні задач. У творі давньогрецького математика Діофанта «Арифметика» розглядалися різні види рівнянь і способи їх розв’язання. У нього вперше вводиться спеціальне позначення невідомої величини.
VI. Розв’язання рівнянь на закріплення матеріалу
№ 270 – усно ( в основному учні першої групи)
№ 272 – колективне розв’язування з коментуванням (ІІ група)
№ 274 (1,3,5) - як зразок з поясненням учителя.
№ 276 – на дошці і в зошитах. Біля дошки працюють учні ІІІ групи.
VII. Підсумок уроку.
Оцінювання навчальних досягнень учнів.
VIII. Домашнє завдання.
Прочитати § 10 ст. 65-66
Розв’язати:
І група № 271
ІІ група № 273
ІІІ група № 275 (1,3,5)