План-конспект виховного заходу ( 4 клас)
Тема: Професія дизайнер
Мета: Розширити знання учнів про професію дизайнер; розвивати логічне мислення, мовлення, вміння аналізувати, спостережливість, кмітливість; виховувати повагу до трудівників, ощадливість і бережливість до результатів праці дорослих, працелюбство.
Методи і види роботи: Робота з ребусом, гра, робота з презентацією, фізкультхвилинка, практично-творче завдання, робота в групах, створення дерева якостей.
Обладнання: малюнки людей професії дизайнер, сигнальні картки, ребус, ноутбук, роздавальний матеріал, презентація, роздруковане дерево (форматом А1), маркер.
Перебіг заняття
1.Організація класу
1.1. Привітання
- Дзвоник всім нам дав наказ:
До роботи швидше в клас!
Біля парти станемо чемно —
Плине час хай недаремно.
1.2. Перевірка готовності до заняття
- Перевірте будь ласка, чи у всіх на парті лежить червона і зелена картка?
- Добре, ми з вами готові до роботи.
2. Повідомлення теми і мети заняття
2.1. Робота з ребусом
- Сьогодні ми з вами поговоримо про професію. А щоб дізнатися про яку саме, розгадайте ребус
- Так, це професія дизайнер
3. Основна частина
3.1. Гра «Доскажи слівце»
- Давайте зіграємо з вами гру «доскажи слівце». Я буду вам читати прислів’я , а ви повинні його доповнити.
3.2. Робота з презентацією
- Що ж це за професія така – дизайнер? Зараз ми дізнаємось, переглянувши презентацію.
3.3. Гра « Так чи ні»
- Я буду вам читати твердження, якщо воно правильне, то піднімаєте зелену картку, якщо ні - червону.
3.4. Створення дерева якостей
- А як ви гадаєте, які якості необхідні для такої професії?
(Діти по черзі підходять записують на роздрукованому дереві необхідні якості )
Необхідні якості: оригінальний, нетрадиційний погляд на ситуацію, предмети; наявність образного мислення; вміння бачити готовий продукт цілком; комунікабельність; вміння слухати і чути запит клієнта; креативність – вміння підходити до будь-якої задачі творчо, генерувати ідеї; посидючість – іноді доводиться по кілька разів переробляти одне і те ж; працьовитість – необхідна постійна практика, тільки так може відточувати майстерність; терпіння – навіть у разі невдачі не варто опускати руки, потрібно йти вперед, незважаючи ні на що, долаючи всі перешкоди на своєму шляху.
3.5. Фізкультхвилинка
Руки в сторони та вгору —
На носочки піднялись.
Підніми голівку вгору —
Й на долоньки подивись.
Присідати ми почнемо,
Добре ноги розімнемо.
Раз — присіли, руки прямо.
Встали — знову все так само.
Повертаємося вправно,
Все виконуємо гарно.
Вліво-вправо повернулись
І сусіду усміхнулись.
3.6.Казка Сухомлинського "Ремісник і різець"
- А тепер послухайте казку В. Сухомлинського “Ремісник і різець”. Після чого дасте відповідь на запитання, чого вчить нас ця казка? Тому слухайте уважно!!
Майстер працював Різцем по дереву — вирізував Троянду. Різець маленький, сталевий, блискучий. У руках Майстра він був слухняним і вправним.
Не закінчивши роботу, Майстер кудись пішов, і Різець залишився на столі. В майстерню зазирнув Ремісник. Бачить лежить блискучий ножик. А поряд — незакінчена Троянда. Взяв Ремісник Різець і хоче вирізати пелюстки Троянди. Але нічого в нього не виходить. Крише Різець Троянду, псує роботу Майстра.
Здивувалась Троянда,
— Різцю, чого ти раптом так погано почав працювати?
Різець відповідає:
— Я просто шматочок криці. Я стаю Різцем, коли мене бере в руки Майстер. А коли торкається Ремісник — я не Різець, а просто ножик.
- Скажіть будь ласка, що вчить нас ця казка?
- Так, діти, кожна людина є майстром своєї праці і тому має працювати за своєю професією, адже вчитель не може бути лікарем, лікар не може бути актором, так і у нашій казці ремісник не зміг стати майстром, щоб заволодіти різцем.
Кожна людина, незалежно від віку замислюється над своїм майбутнім, будує плани на перспективу, на майбутній час, щоб стати майстром у своїй справі
3.7. Робота в групах
Поділ дітей на групи методом жеребкування ( в кошику лежать листочки різного кольору - команди червоних, жовтих, синіх, зелених)
- Уважно розгляньте всі предмети, та закресліть те, що дизайнер не використовує в своїй роботі. Хто перший правильно закреслить зайві предмети-той переможець.
Глобус,олівець, перо, ніж, торт, фарби, комп’ютер, барабан,дзеркало, міксер, гумка, рулетка, сітка, фотоапарат, відро, палітра, лампа, хліб, ключ, гайка, пшоно, принтер, бумага, мольберт, дрова, цемент, інтернет, скрепка, шляпа, жалюзі, вудочка, лінійка, циркуль, калька, лист, вата,ноутбук, піаніно, радіо,нитки, лупа, скриня, диск, ліки,ваги, планшет, шаблони, метелик, м’яч, ручка, мікрофон, фартух, взуття, сірники, ножиці,флешка, цукор, шпиці,пензлі, фен, лак для нігтів, газонокосарка, телескоп, пакет, телевізор, лижі, губка, ящик, розчіска
3.8. Практично-творче завдання
- Давайте побуваємо в ролі дизайнера, та створимо свою власну закладку для книг
- Дизайн може бути різним.. Пам’ятайте, ви дизайнери!
Приклади дизайну
4.Заключна частина
4.1. Бесіда
- Підбиваючи підсумки нашого уроку, скажіть, що ви дізналися для себе нового?
4.2. Заключне слово вчителя
Отже, сьогодні ми підтвердили, що кожній людині треба працювати, що світ професій безмежний, цікавий, на будь-який смак. Треба не просто працювати, а працювати творче, щоб отримувати насолоду від виконаної роботи. Коли робота виконана на совість, з душею, вона приносить не тільки втому, але й велику радість, задоволення. Головна професія для вас зараз – це навчання в школі. Навчаєтесь старанно, наполегливо, пам'ятайте, що знання, які отримаєте школі, стануть опорою у вашому житті.