Тема. « Я гордий за свою країну»
Мета: поглибити знання учнів про Україну; сприяти формуванню національної свідомості учнів; виховувати духовне багатство особистості, патріотизм , почуття прекрасного; розвивати зв’язне мовлення, вміння висловлювати свої думки; розвивати творчість, креативність.
Обладнання: вислови про мову, вірш, ілюстрації відомих людей , ноутбук.
Хід заняття
І. Організаційна частина.
- Доброго дня, діти!
Сядьте, дітки, всі рівненько,
Усміхніться всі гарненько.
Настрій на заняття взяли,
Працювати почали.
- Хочу нагадати, що мене звати Ірина Володимирівна і сьогодні я проведу у вас виховне заняття.
ІІ. Основна частина.
1.Сократівська бесіда
- Діти, у якій країні ми живемо? (Україна).
-Що є для кожного з вас Україна? ( моя Батьківщина ,країна де я народилася)
Сьогодні ми будемо говорити про найдорожче, що є у кожного з нас – про Батьківщину, нашу Україну.
Може, десь земля є краща й вища,
а над нею – небо золоте,
та мені найкраща та, де вишня,
та, де вишня мамина цвіте
Україна . Це не просто слова . Це не назва на географічній карті . Це наша домівка , де мама і тато , де тепло і затишно. Ми народилися і живемо на такій чудовій і мальовничій землі , в нашій Славній Україні . Любов до нашої неосяжної Батьківщини починається з любові до маленької Батьківщини .
-А зараз уважно послухайте дуже цікаву легенду , як Бог створював українські землі.
Колись давно Бог створив народи і кожному наділив землю. Наші ж предки кинулися пізніше, але землі їм уже не дісталось. От вони й прийшли до Бога, а він у цей час моливсь, і вони не сміли йому щось сказати. Стали чекати. По якійсь хвилі Бог обернувся, сказавши, що вони чемні діти, хороші. Дізнавшись, чого прийшли до нього, запропонував їм чорну землю. «Ні, — відповіли наші предки, — там уже живуть німці, французи, іспанці, італійці». «Ну, тоді я вам дам землю ту, що залишив для раю, там є все: річки, озера, ліси, пустелі. Але пам’ятайте, якщо будете її берегти, то вона буде ваша, а ні — то ворога».
Пішли наші предки на ту землю, оселились і живуть донині. А країну свою назвали Україною.
-З яким проханням український народ звернувся до Бога?
-А що Бог відповів людям на їхнє прохання?
-На долю нашого народу випало багато героїчного і водночас трагічного. Здавна земля наша була ласким куснем для сусідів . Адже таких родючих земель як в нас на Україні немає в цілому світі. Як ніякий інший народ , українці заплатили за своє право на волю мільйонам життів своїх синів і дочок
1. Метод « Незакінчених тез».
- Діточки , а зараз я прочитаю вам речення , а вам потрібно його закінчити.
Україна – це … (Батьківщина, Вітчизна, держава, країна, рідна сторона, батьківська земля)
Україна (яка?) … (найдорожча, наймиліша, найчарівніша, найсвітліша, найрідніша…)
Наша держава (яка?) … (суверенна, демократична, незалежна, правова, соборна, вільна, європейська…)
У рідному краї дорогі для мене (хто? або що?) … (батьки, брати, сестри, друзі, стежка, батьківська хата, колискова, школа, мова …)
2. Відомі славетні українці
- А зараз ми з вами поговоримо і пригадаємо відомих людей України .
- Діти чи знаєте ви людей які прославили нашу Україну на весь світ?
Баюл Оксана Сергіївна народилася 16 листопада 1977 у місті Дніпропетровськ -українська фігуристка. Перша олімпійська чемпіонка незалежної України. Вона зайняла перше місце і завоювала золоту медаль для України за фігурне катання.
Тарас Шевченко класик української літератури, національна гордість українського народу.Народився в сім'ї селянина-кріпака в с. Моринцях на Черкащині. Він є автором понад тисячі мистецьких творів.
Ім'я Тараса Шевченка відоме в усьому світі: у багатьох країнах йому встановлено пам'ятники, його твори перекладені майже на всі мови світу, його ім'ям в Україні названо навчальні заклади, театри, площі, вулиці,
Катерина Білокур живописець , читати, писати і малювати навчилась самотужки. Нею написані такі картини: «Квіти увечорі»,
«Жоржини», «Рожі і троянди», «Осінь». 1954 року в Парижі на міжнародній виставці демонструються її картини «Цар-колос», «Берізка» і «Колгоспне поле», які високо оцінив Пабло Пікассо. 1956 року їй присвоєно звання народного художника України. Коли 1954 року всесвітньо відомий маестро Пабло Пікассо побачив на міжнародній виставці в Парижі картини Катерини Білокур, кажуть, що він довго стояв біля них, мов загіпнотизований, а потім назвав її геніальною. І додав: «Якби в нас була такого рівня художниця, ми змусили б світ заговорити про неї».
Через два роки Катерині Білокур було присвоєно звання народного художника України. Її ім’я стало знане в республіці й поза її межами,
Андрій Шевченко - Головний тренер збірної України з футболу. Володар золотого м'яча-2004, багаторазовий чемпіон та володар кубків України, Італії, Англії, володар кубка Ліги чемпіонів, найкращий бомбардир чемпіонатів України та Італії.
Володимир Івасюк (1949-1979) — український композитор і поет. Герой України . Один із основоположників української естрадної музики . Автор 107 пісень, 53 інструментальних творів, музики до кількох спектаклів. Професійний медик, скрипаль, чудово грав на фортепіано, віолончелі, гітарі, майстерно виконував свої пісні.
Кличко Віталій— український боксер, Чемпіон світу з боксу у важкій ваговій категорії .Срібний призер Чемпіонату світу з боксу. Чемпіон I Всесвітніх ігор військовослужбовців у важкій ваговій категорії
Ігор Сікорський народився майбутній геній у Києві. Перше світове визнання він здобув у 24 роки — його літак «Ілля Муромець» став рекордсменом у вантажопідйомності. Його гелікоптери використовували Збройні сили США. Соломія Крушельницька.Оперною дівою захоплювався увесь світ. Соломія співала твори вісьмома мовами. Аби слухачі знали, звідки вона родом, після концертів співачка часто знайомила публіку з українськими піснями.
Бубка Сергій легкоатлет, багаторазовий чемпіон та рекордсмен світу, Європи, Олімпійських ігор .Народився в Луганську. З десяти років почав займатися легкою атлетикою. На чемпіонаті світу з легкої атлетики в 1983 р. завоював золоту медаль йому надано звання заслуженого майстра спорту. Бубка — шестикратний чемпіон світу. Йому належать фантастичні світові рекорди.
Джамала переможниця Євробачення 2016.
3. Складання віршика Буріме
- А тепер настав час усім нам разом бути поетами .
- Діточки , зараз вам потрібно скласти вірш , який має складатися із таких слів « Україна , дім , калина». Подивіться уважно на дошку ви бачите тільки останні слова із вірша , а вам потрібно добрати такі слова на початок , щоб вийшов римований вірш , ось наприклад :
Моя Україна ,
Мій рідний дім
Де цвіте червона калина.
-А пізніше нам потрібно буде обрати переможця.
4.Вправа «Я вам розкажу»
- Діточки , уявіть, що ви познайомилися в соціальних мережах з однолітком, який проживає в іншій країні. Щоб ви йому розказали про Україну, і в які цікаві міста ви б порадили йому поїхати.
5. Прослуховування пісні « Україна – це ти!»
-Діточки , а зараз ми з вами прослухаємо пісню « Україна-це ти!» у виконанні Тіни Кароль.
-Хто уважно слухав і скаже про що пісенька?
-Які емоції у вас викликала ця пісня?
6. Фізкультхвилинка
Працювати перестали
І тепер всі дружно встали.
Будемо відпочивати,
Нумо, вправу починати!
Руки вгору, руки вниз
І легесенько пригнись.
Покрутились, повертілись,
На хвилинку зупинились.
Пострибали, пострибали,
Раз — присіли, другий — встали.
Всі за парти посідали.
7. Перегляд та аналіз відеоролика.
-Діточки , а зараз ми з вами переглянемо відеоролик про Україну і її чарівні місця.
-Діти , що ви побачили на відео?
-А що ви зрозуміли переглянувши це відео?
8. Творче завдання
Під кінець нашого заняття я пропоную вам написати листа в майбутнє. Для цього на листочках, які я для вас приготувала, напишіть, що б ви хотіли змінити у нашій державі. ( Владу )
ІІІ. Заключна чатина
1.Інтерактивна вправа «Мікрофон»
Діти, прошу вас подумати і доповнити речення:
Думаю, що мій рідний край у майбутньому буде… .
Для того, щоб мій край став кращим, потрібно… .
Хоч ми іще малі, але для процвітання нашого краю ми можемо… .
Пам’ятайте, діти, ви – майбутнє України. Україна – це ви! То ж своїми знаннями, працею, своїми досягненнями прославляйте її.