План-конспект з інформатики для учнів 4 класу

Про матеріал
План-конспект з інформатики для учнів 4 класу "Дії з інформацією: передавання, пошук, перетворення, використання. Переваги опрацювання інформації сучасними пристроями."
Перегляд файлу

Тема: Дії з інформацією: передавання, пошук, перетворення, використання. Переваги опрацювання інформації сучасними пристроями.

Мета:

навчальна: сформувати знання розуміє, що інформацію можна шукати, передавати, перетворювати, використовувати, зберігати;

розвивальна: розвивати увагу, пам’ять, словниковий запас, логічне мислення; формувати вміння робити висновки;

виховна: виховувати інтерес до інформатики; формувати вміння слухати співрозмовника; виховувати повагу до думки інших.

Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь і навичок.

Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери, навчальна презентація.

Програмне забезпечення: Сходинки до інформатики, Скарбниця знань.

План

І. Організаційний етап

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

2.1Логічна розминка

2.2 Вправа «Мозковий штурм»

ІІІ. Мотивацій навчальної діяльності.

IV. Засвоєння нових знань.

ІV. Фізкультхвилинка

V. Формування вмінь і навичок

5.1Робота за комп’ютером

VІ. Вправа для очей

VII. Підсумок уроку

VIІІ. Домашнє завдання

 

 

 

 

 

 

 

Хід уроку

І. Організаційний етап

Доброго дня, любі друзі. Як настрій? Сподіваюся у кого добрий, таким і залишиться. А у кого не дуже – покращиться. Показати за допомогою міміки, як на смайлику, свій настрій.

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

2.1Логічна розминка

Робота з презентацією

-Пропоную виконати декілька завдань, увага на монітор, яке зайве слово з перелічених? Чому?

-Додайте до кожної літери відсутню частину, яке слово вийшло?

-Молодці, ви дуже уважні!

 

2.2 Вправа «Мозковий штурм»

Згадати та записати на дошці слова або словосполучення, пов’язані з  інформацією. Наприклад: повідомлення, звук, графічний об’єкт та інші.

 

ІІІ. Мотивацій навчальної діяльності.

Давайте уявимо ,що хтось з учнів захворів. Як він дізнається домашнє завдання? Або якщо ви дуже хочете вивчити віршик про маму, а у вашому підручнику його немає? Ось на ці питання та багато інших ми знайдемо сьогодні відповіді.

IV. Засвоєння нових знань.

(Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації)

З інформацією можна виконувати певні дії.

Дії з інформацією відбуваються в житті не тільки людей, а й тварин, рослин.

Дії з інформацією:

-передавання;

-зберігання;

-отримання

-пошук;
-опрацювання

На сьогоднішній день використовують різні пристрої для отримання повідомлень як у побуті, так і на роботі:

Електронні ваги – використовують для зважування предметів;

Спідометром -  фіксують швидкість;

Мікроскоп -  вивчають дрібні предмети;

Тонометром – визначають тиску людини.

Ми передаємо повідомлення, коли надсилаємо листи, розмовляємо

по телефону, спілкуємося на перерві Розв’язуючи задачу або під час написання переказу, ми опрацьовуємо інформацію . Прочитавши умову задачі, учень опрацьовує інформацію та зберігає її записуючи її в зошит.

    

Упродовж життя ми постійно шукаємо нові повідомлення, які допомагають нам розвиватися.

 

Якщо нам потрібно підготувати виступ про одного з видатних українців, де ми можемо знайти цю інформацію ми шукаємо повідомлення про цю людину інтернеті. Що ми далі робимо з цією інформацію? Опрацьовуємо.

 

Опрацювання повідомлень, як правило, пов'язане з їх зміною.

 

Повідомлення опрацьовуються під час зміни способу їх подання. Наприклад: Ноти перетворюємо у музику.

 

Після того як ми попрацювали  та її зберігаємо.

 

До винайдення писемності люди зберігали повідомлення тільки у своїй пам'яті.

 

Пізніше вони навчилися зберігати повідомлення на різних предметах — носіях, які постійно покращувались.

 

Сучасна людина для зберігання інформації використовує.

 

Ми вже з вами говорили шо інформацію можна передавати та зберігати, для цього існують спец пристрої.

 

Носій інформації — будь-який предмет, що його містить та може тривалий час зберігати. (слайд 22)

Розв’язання проблемного питання:

За допомогою чого вчитель може передати вам якусь інформацію, не йдучи до вас додому, якщо ви захворіли?

ІV. Фізкультхвилинка

(відеоролик – супер фізкультхвилинка)

V. Формування вмінь і навичок

5.1Робота за комп’ютером

  • Повторення правил безпечної поведінки за комп’ютером.
  • Інструктаж учителя.
  • Практична робота за комп’ютерами з програмою Скарбниця знань

VІ. Вправа для очей

(відеоролик  - вправа  для очей)

VII. Підсумок уроку

  1. Які дії з інформацією можна виконати?
  2. Які дії з інформацією відбуваються під час уроку?
  3. Які дії з інформацією відбуваються під час практичної роботи з інформатики?

Учитель. Як настрій, діти?

За допомогою смайликів ,визначте свій настрій наприкінці уроку.

VIІІ. Домашнє завдання

Початковий рівень – вивчити основні визначення;

Середній рівень – скласти питання до параграфу.

Високий рівень – скласти ребуси, загадки кросворд, або лото  на тему «Інформація»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
До підручника
Інформатика 4 клас (Морзе Н. В. та ін.)
Додано
21 квітня 2023
Переглядів
944
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку