Розробка містить матеріали роботи методичного об"єднання класних керівників та стане у пригоді класним керівникам
План роботи
методичного об`єднання
класних керівників
на
2022 – 2023 н.р.
Керівник методичного об`єднання класних керівників: Т.О.Гайдук
Виховання - це багатогранний процес
постійного духовного збагачення і оновлення тих,
хто виховується, і тих, хто виховує...
В.О.Сухомлинський
Проблема методичного об’єднання
класних керівників
«Об’єднання зусиль учнівської спільноти на засадах взаєморозуміння, співробітництва щодо захисту прав та свобод, оволодіння дітьми універсальними цінностями та моделями поведінки, які складають основу світової культури».
Мета
Формування професійного співтовариства вчителів, здатних на засадах інтеграції й застосуванні сучасних виховних технологій забезпечувати новий рівень виховання
Методичні проблеми класних керівників:
№ |
П.І.Б. класовода, класного керівника |
Наукво-методичні проблеми |
Клас |
1. |
Комличенко Л.М. |
Розвиток у дітей почуття колективізму, свідомого ставлення до національних символів, гідності, традицій |
1 |
2. |
Курочка Л.П. |
Формування пізнавальної активності учнів як фактор успішності в НУШ
|
2 |
3. |
Литвиненко Л.І. |
Згуртування учнівського колективу та виховання моральних якостей особистості |
3 |
4. |
Оверченко С.В. |
Виховання у школярів толерантного ставлення до учнів класу та усвідомлення моральних якостей |
4 |
5. |
Семич С.В. |
Розвиток у дітей почуття колективізму, свідомого ставлення до національних символів |
5 |
6. |
Кохно В.В. |
Формування учнівського колективу шляхом виховання в учнів відповідальності, почуття обов'язку та патріотизму |
6 |
7. |
Якушенкова О.А.
|
Згуртування учнівського колективу та виховання моральних якостей особистості |
7 |
8. |
Башта Н.П. |
Перетворення моральних цінностей і знань особистості у норму життя
|
8 |
9. |
Горбачова Л.П. |
Формування морально-етичних цінностей учнів шляхом виховання відповідального ставлення до збереження та охорони навколишнього середовища |
9 |
10. |
Коляда О.І. |
Формування свідомого ставлення до навколишнього середовища, екологічного мислення та здорового способу життя |
10 |
11. |
Болотіна Л.В. |
Формування морально-духовної життєвокомпетентної особистості, яка успішно само- реалізується у соціумі, як громадянин, сім'янин, професіонал |
11 |
Нормативно-правове забезпечення виховного процесу
1. Загальна декларація прав людини, прийнята і проголошена Генеральною асамблеєю Організації Об’єднаних Націй 10 грудня 1948 року.
2. Декларація прав дитини, проголошена Генеральною асамблеєю Організацій Об’єднаних Націй 20 листопада 1959 року.
3. Конвенція про права дитини, прийнята Генеральною асамблеєю Організації Об’єднаних Націй 20 листопада 1989 року.
4. Всесвітня декларація про забезпечення виживання, захисту і розвитку дітей, прийнята на Всесвітній зустрічі на вищому рівні в інтересах дітей, яка відбулася в Організації Об’єднаних Націй в м. Нью-Йорку 30 вересня 1990 року.
5. Конституція (Основний Закон) України, прийнята Верховною Радою України 28 червня 1996 року.
6. Концепція виховання дітей і молоді в національній системі освіти, затверджена колегією Міністерства освіти і науки України 28 лютого 1996 року.
7. Проект Концепції виховання громадянина України // Позакласний час.плюс. – 2006. – № 3. – С. 15-31.
8. Положення про організацію фізичного виховання і масового спорту в дошкільних, загальноосвітніх і професійно-технічних навчальних закладах України. // Директор школи. – 2005. – № 38. – с. 23-32.
9. «Про молодіжні та дитячі громадські організації» від 23.05.1991 року № 1060-ХІІ.
10. Концепція художньо-естетичного виховання учнів у загальноосвітніх навчальних закладах, наказ Міністерства освіти і науки України від 25 лютого 2004 року № 151/14.
11. Концепція формування позитивної мотивації на здоровий спосіб життя у дітей та молоді, затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від 21.06.2004 року № 605.
12. Додаток № 4 до рішення Колегії МОН від 17.08.2000 «Рекомендації щодо порядку використання державної символіки в навчальних закладах України» (Освіта Україні. – 2000. -№ 33 (16 серпня)).
13. «Про посилення уваги до використання державної символіки у дошкільних. загальноосвітніх, професійно-технічних та позашкільних навчальних закладах» Методичний лист Міністерства освіти і науки України від 25.02.2004 року № 1/9-86.
14. РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ОРГАНІЗАЦІЇ І ПРОВЕДЕННЯ МЕТОДИЧНОЇ РОБОТИ З ПЕДАГОГІЧНИМИ КАДРАМИ В СИСТЕМІ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ. Міністерство освіти і науки Українивід 03.07.2002 р. № 1/9 – 318
15. Рекомендації щодо планування роботи класного керівника навчального закладу системи загальноосвітньої середньої освіти, Міністерство освіти і науки України від 30.08.2002 року № 1/9-392.// Директор школи. – 2003. – № 3-4.
16. Положення про класного керівника навчального закладу системи загальної середньої освіти. від 16 вересня 2006 р. № 434.
17. Про затвердження Змін до «Положення про класного керівника навчального закладу системи загальної середньої освіти». Наказ Міністерства освіти і науки України від 29.06.2006 року № 489.
18. «Про освіту» від 23.03.1996 р. № 100/96-ВР (зі змінами і доповненнями).
19. «Про загальну середню освіту» від 12.05.1999 р. № 651-ХІV.
20. «Про позашкільну освіту» від 22.06.2000 р. № 1841-ІІІ. Укази Президента України
21. «Про затвердження Національної доктрини розвитку освіти» від 17.04.2002 р. № 347/2002.
22. «Про невідкладні додаткові заходи щодо зміцнення моральності у суспільстві та утвердження здорового способу життя» від 15.03.2002 р. № 258/2002.
23.«Про Національну програму правової освіти населення» від 18.10.2001 р. № 992/2001.
24. «Про заходи щодо поліпшення становища багатодітних сімей» від 12.11.1999 р. № 1460/99.
25. «Про додаткові заходи щодо посилення соціального захисту багатодітних і неповних сімей» від 20.12.2000 р. № 1396/2000. Постанови Кабінету Міністрів України
26. «Про затвердження Державної програми «Онкологія» на 2002 – 2006 рр.» від 29.03.2002 р. № 392.
27. «Про затвердження Положення про загальноосвітній навчальний заклад» від 14.06.2000 р. № 946.
28. «Про Програму «Українська родина» від 14.03.2001 р. № 243.
29. «Про затвердження Національної програми патріотичного виховання населення, формування здорового способу життя, розвитку духовності та зміцнення моральних засад суспільства» від 15.09.1999 р. № 1697.
30. «Про Програму запобігання торгівлі жінками та дітьми» від 25.09.1999 р. № 1768.
31. Проект Концепції громадянського виховання особистості в умовах розвитку Української державності // Педагогічна газета. – 2000 р. - № 6(72) (червень).
32. Концепція державної сімейної політики, схвалена Постановою Верховної Ради України від 17.09.1999 р. № 1063-ХІV.
Формули успіху
Аналіз роботи МО класних керівників за 2021-2022 н.р.
Протягом минулого навчального року методоб’єднання класних керівників працювало над проблемою « Компетентність класного керівника у системі зміни поколінь».
Під час організації виховного процесу наставники дитячих колективів використовували положення «Державної національної програми «Освіта» (Україна XXI ст.); Закони України «Про загальну середню освіту», «Про освіту», «Про виховання дітей та молоді»; «Конвенції ООН про права дитини»; Національними програмами «Репродуктивне здоров’я», «Виховання дітей та учнівської молоді в Україні»; програми «Основні орієнтири виховання учнів 1-11, класів загальноосвітніх навчальних закладів України».
Протягом року всі наставники працювали над вирішенням поставлених завдань перед класом та обраних тем по виховній роботі, вдосконалюючи свої вміння спілкуватися з дітьми і ефективно управляти їх діями, результат чого висвітлювали на батьківських зборах класу, які проходили раз на четверть, у визначені терміни.
Враховуючи жорстокі реалії воєнного стану в Україні, проведені три засідання МО згідно плану.
На першому засіданні м/о класні керівники і класоводи дали звіт про виконання плану м/о за минулий рік і обговорили план роботи м/о на поточний рік. Також на першому засіданні голова м/о розподілила доручення між членами м/о, були опрацьовані інструктивно-методичні матеріали і затвердили план роботи методоб’єднання на наступний рік.
На другому засіданні м/о був проведений круглий стіл на тему :
« Організація профілактики правопорушень серед дітей на основі гуманізації сучасної школи » на якому класні керівники дискутували над різними проблемами, шкільний психолог зробила аналіз причин девіантної поведінки учнів, слухали доповідь класного керівника 5 класу Кохно В.В. на тему «Вивчення особистості важковиховуваних школярів та система заходів з правовиховної роботи». Заступник з НВР Л.М. Гриценко говорила про роль ради профілактики правопорушень у вирішенні проблеми важковиховуваних учнів, про профілактичну роботу і превентивне виховання учнівської молоді та про роль учнівського самоврядування у формуванні правової свідомості учнів. Класний керівник 7 класу ознайомила всіх класних керівників з цільовою творчою програмою превентивного виховання. Психолог провів практикум для класних керівників щодо визначення способу розв'язання проблемних ситуацій пов'язаних з скоєнням правопорушень.
Слухали доповідь класного керівника 10 класу Л.В. Болотіну на тему « Орієнтовна тематика з морально-правового виховання». Заступник з НВР Л.М.Гриценко зробила на II засіданні аналіз стану профілактичної роботи з учнями схильних до девіантної поведінки. На II засіданні було проведено обговорення відкритого виховного заходу в 8 класі та шкільний психолог провів моніторинг стану вживання учнями алкоголю, куріння та наркотичних речовин і моніторинг обізнаності про інфікування ВІЛ, СНІДу. Також на II засіданні було зроблено огляд методичної літератури, нормативних документів з даного питання.
3 засідання, у зв'язку з воєнними подіями у країні, не відбулося.
На останньому засіданні підвели підсумки роботи методоб’єднання за рік та визначили завдання на новий навчальний рік, психолог провів анкетування за підсумками роботи м/о за рік про систему роботи класного керівника по формуванню в учнів культури поведінки та спілкування, презентував програму спостереження на уроці та орієнтовну програму спостереження за учнями під час перерви та зробив практикум « Дружити потрібно вміти» з дидактичними матеріалами для виховання ввічливих учнів.
У 2022-2023 н.р. МО класних керівників працюватимуть над новою методичною проблемою :
«Об’єднання зусиль учнівської спільноти на засадах взаєморозуміння, співробітництва щодо захисту прав та свобод, оволодіння дітьми універсальними цінностями та моделями поведінки, які складають основу світової культури».
Основні завдання шкільного методичного об'єднання класних керівників:
Функції шкільного методичного об'єднання класних керівників:
Керівник МО класних керівників:
а) за планування, підготовку, проведення та аналіз діяльності методичного об’єднання;
б) за поповнення «методичної скарбнички класного керівника»;
в) за своєчасне впорядкування документації про роботу об’єднання та проведені заходи;
а) за дотриманням принципів організації виховного процесу;
б) за виконанням класними керівниками їхніх функціональних обов’язків;
в) за підвищенням науково-методичного рівня виховної роботи;
г) за вдосконалюванням психолого-педагогічної підготовки класних керівників;
а) взаємодію класних керівників — членів МО між собою і з іншими структурними підрозділами школи;
б) відкриті заходи, семінари, конференції тощо;
в) вивчення, узагальнення та використання на практиці передового педагогічного досвіду роботи класних керівників;
г) консультації з питань виховної роботи;
- Ціннісне ставлення до себе.
- Ціннісне ставлення до сім'ї, родини, людей.
- Ціннісне ставлення до суспільства і держави.
- Ціннісне ставлення до праці.
- Ціннісне ставлення до природи.
- Ціннісне ставлення до культури і мистецтва
ТЕМА: Основні напрямки виховної роботи.
Форма проведення: семінар.
№ |
З М І С Т |
Відповідаль-ні |
Терміни |
1. |
Про результати виховної роботи у минулому навчальному році. |
Л.М. Гриценко |
|
2. |
Визначення основних напрямів методичної роботи на 2022-2023 навчальний рік. |
Т.О. Гайдук |
|
3. |
Нормативно-правове забезпечення виховного процесу |
Класні керівники |
|
4. |
Обговорення плану роботи методичного об’єднання класних керівників на новий навчальний рік. |
Класні керівники |
|
5. |
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ 1. Підготовка до огляду інформаційних вісників (куточків) класів. 2. Підготувати звіт про відвідування учнями школи та прийняті міри, щодо попередження пропусків занять без поважних причин. |
Класні керівники 1-11 кл.
|
ТЕМА: Формування правової свідомості та навичок і звичок правомірної поведінки школярів.
№ |
З М І С Т |
Відповідаль- ні |
|
1. |
Правова освіта та виховання. Нормативні документи |
Гайдук Т.О. |
|
2. |
З досвіду роботи: 3.1. Виховні заходи в рамках Всеукраїнського місячника безпеки дорожнього руху «Увага! Діти на дорозі!».
3.2. Заходи щодо підвищення рівня обізнаності здобувачів освітніх послуг та їх батьків з питань протидії торгівлі людьми.
3.3.Профілактична освітня діяльність нетерпимого ставлення до насильницьких моделей поведінки, небайдужого ставлення до постраждалих осіб, усвідомлення насильства як порушення прав людини.
|
Курочка Л.П. Горбачова Л.П.
Комличенко Л.Ю. Болотіна Л.В.
Оверченко С.В. Якушенкова О.А.
|
|
3. |
Методичні рекомендації з профілактики шкідливих звичок та девіантної поведінки |
Гриценко.Л.М |
|
4. |
Аналіз навчально-методичного посібника «Будуємо майбутнє разом»: програма профілактики конфліктів та правопорушень серед учнівської молоді. |
Гайдук Т.О. |
|
5. |
Презентація путівника «Усесвітнім Днем Гідності в Україні 2022» (21.11.-10.12.) |
Гайдук Т.О. |
|
ТЕМА: Формування у школярів високої громадянської активності та національної свідомості
Форма проведення: семінар- практикум.
№ |
ЗМІСТ |
Відповідаль-ні |
Терміни |
1. |
Громадянське виховання підлітків як соціально-педагогічна проблема |
Гриценко Л.М.
|
|
2. |
Обмін досвідом між класними керівниками:
|
Оверченко С.В.
Кохно В.В.
Семич С.С. |
|
3. |
Відвідування виховної години класного керівника. |
Якушенкова О.А. |
|
4. |
Організація спільної діяльності педагогів, батьків, учнів. |
Гриценко Л.М. |
|
5. |
Огляд методичної літератури, нормативних документів з даного питання. |
Гайдук Т.О. |
ТЕМА: Сутність і особливості розвитку особистості
Форма проведення: круглий стіл.
№ |
ЗМІСТ |
Відповідаль-ні |
Терміни |
1. |
Система роботи класного керівника з регулювання та корегування міжособистісних стосунків в учнівських колективах (доповідь). |
Гайдук Т.О. |
|
2. |
Диференціація та індивідуалізація виховання – необхідна умова розкриття творчої індивідуальності особистості (з досвіду роботи). |
Коляда О.І. |
|
3. |
Проведення анкетування з вивчення розвитку особистості. |
Галайко В.І. |
|
4. |
Проведення підсумків роботи методичного об’єднання класних керівників. Проблеми, їх вирішення, пропозиції. |
Гайдук Т.О. |
Протокол № 1
засідання методичного об’єднання класних керівників 1-11 класів Великобубнівського ЗЗСО
від___________________
Присутні: 11 членів методоб’єднання, заступник директора з НВР
Гриценко Л.М.
Порядок денний
1. Про результати виховної роботи у минулому навчальному році.
2. Визначення основних напрямів методичної роботи на 2022-2023 навчальний рік.
3. Нормативно-правове забезпечення виховного процесу.
4. Обговорення плану роботи методичного об’єднання класних керівників на новий навчальний рік.
1 питання.
Слухали: Гайдук Т.О., яка ознайомила присутніх з результатами виховної роботи у минулому навчальному році.
Виступили: заступник директора з НВР Гриценко Л.М., яка розповіла про головні цілі, які потрібно досягнути цього навчального року.
Ухвалили: цілеспрямовано прагнути виконувати поставлені завдання.
2 питання.
Слухали: Голову м/о Гайдук Т.О., яка ознайомила присутніх з планом роботи
м/о на 2021-2022 н.р.
Ухвалили: план роботи м/о на 2021-2022 н.р. затвердити.
3 питання.
Слухали: Голову м/о Гайдук Т.О., яка розповіла про нормативно–правове забезпечення виховного процесу.
Виступили: заступник директора з НВР Дякон В.Г., яка наголосила на корисність використання нормативно–правового забезпечення.
Ухвалили: прийняти до уваги.
4 питання.
Слухали: Гайдук Т.О., яка ознайомила з планом роботи методичного об’єднання класних керівників на новий навчальний рік.
Виступили: Василович Н.І., яка запропонувала ефективні методи навчально- виховної роботи.
Ухвалили:
Усі загальношкільні заходи проводити згідно плану.
Керівник м/о: Гайдук Т.О.
Протокол № 2
засідання методичного об’єднання класних керівників 1-11 класів Великобубнівського ЗЗСО
від 10.01. 2023р.
Присутні: 12 членів методоб’єднання, заступник директора з НВР Гриценко Л.М.
Порядок денний
1. Правова освіта та виховання. Нормативні документи
2. З досвіду роботи:
2.1. Виховні заходи в рамках Всеукраїнського місячника безпеки дорожнього руху «Увага! Діти на дорозі!».
2.2. Заходи щодо підвищення рівня обізнаності здобувачів освітніх послуг та їх батьків з питань протидії торгівлі людьми.
2.3.Профілактична освітня діяльність нетерпимого ставлення до насильницьких моделей поведінки, небайдужого ставлення до постраждалих осіб, усвідомлення насильства як порушення прав людини.
3. Методичні рекомендації з профілактики шкідливих звичок та девіантної поведінки
4. Аналіз навчально-методичного посібника «Будуємо майбутнє разом»: програма профілактики конфліктів та правопорушень серед учнівської молоді.
5. Презентація путівника «Усесвітнім Днем Гідності в Україні 2022» (21.11.-10.12.)
1 питання
Слухали: Гайдук Т.О., яка ознайомила з нормативними документами щодо організації правового виховання учнів.
Ухвалили: прийняти до уваги.
Слухали: Курочку Л.П. та Горбачову Л.П. про їх досвід впровадження у виховну роботу Всеукраїнського місячника «Увага! Діти на дорозі!».
Ухвалили: і надалі велику увагу приділяти формуванню навичок безпечної поведінки на дорозі. Дотримання правил дорожнього руху є одним із пріоритетних напрямків формування наскрізних умінь, які здійснюються як під час уроків, так і в позаурочний час: перегляд фільмів, рольові ігри, моделювання ситуацій, практичні заняття на дорозі.
Слухали: Комличенко Л.Ю. та Болотіну Л.В. про використання в роботі заходів щодо підвищення рівня обізнаності здобувачів освітніх послуг та їх батьків з питань протидії торгівлі людьми.
Ухвалили: що для досягнення позитивних результатів превентивна робота має здійснюватися з урахуванням принципу наступності, проходження низки етапів, протягом яких поступово ускладнюються й урізноманітнюються зміст та напрями роботи. Трансформувати матеріали програми «Особиста гідність. Безпека життя. Громадянська позиція» у виховний процес школи. Зацікавити та підвищити поінформованість батьків з даної проблеми.
Слухали: Литвиненко Л.І. та Якушенкову О.А. про профілактичну освітню діяльність нетерпимого ставлення до насильницьких моделей поведінки, небайдужого ставлення до постраждалих осіб, усвідомлення насильства як порушення прав людини (з досвіду роботи).
Ухвалили: використовувати в роботі інтерактивні педагогічні технології, зокрема, ділові та рольові ігри, моделювання життєвих ситуацій, дискусії; постійно поновлювати інформаційні стенди щодо правового виховання; і далі проводити серед батьків роз'яснювальну роботу, спрямовану на підвищення їх психолого-педагогічної компетентності, формування в них свідомого відповідального ставлення до виконання своїх обов'язків.
Слухали: ЗДНВР Гриценко Л.М. про методичні рекомендації з профілактики шкідливих звичок та девіантної поведінки.
Ухвалили: взяти до уваги.
Слухали: Гайдук Т.О. з аналізом навчально-методичного посібника «Будуємо майбутнє разом»: програма профілактики конфліктів та правопорушень серед учнівської молоді та презентацією путівника «Усесвітнім Днем Гідності в Україні 2022» (21.11.-10.12.).
Ухвалили: посібник «Будуємо майбутнє разом» і путівник «Усесвітнім Днем Гідності» використовувати у своїй роботі.
Керівник методоб'єднання: Гайдук Т.О.
Протокол № 3
засідання методичного об’єднання класних керівників 1-11 класів Великобубнівського ЗЗСО
від___________________
Керівник методоб'єднання: Гайдук Т.О.
Протокол № 4
засідання методичного об’єднання класних керівників 1-11 класів Великобубнівського ЗЗСО
від___________________