План роботи методичного об`єднання
вчителів початкових класів
Любинського ЗЗСО І-ІІІст.
на 2022-2023 навчальний рік
Засідання 1 /серпень/
Тема: Організаційне засідання ШМО вчителів початкових класів. Планування роботи на 2022-2023 н. р.
Форма проведення: педагогічне коло
Мета:
- вивчити основні нормативні документи, що регламентують функціонування початкової школи;
- обговорити виконання плану роботи методичного об’єднання за 2021-2022 н. р. та затвердити план роботи на 2022-2023 н. р.;
- розглянути методичні рекомендації щодо проведення Першого уроку-2022;
- проаналізувати навчальні програми, підручники, зошити.
№ з/п |
Зміст роботи |
Форма проведення |
Відповідальні |
Примітка |
1 |
Аналіз роботи МО вчителів початкових класів за минулий 2021-2022 навчальний рік. |
Звіт |
Керівник МО |
|
2 |
Коригування та затвердження плану роботи МО вчителів початкових класів на 2022-2023 навчальний рік. |
Доповідь |
Керівник МО, члени МО |
|
3 |
Обговорення методичних рекомендацій МОН від 29.03.2022 № 1/3725-22 “Про організацію освітнього процесу в початковій школі в умовах воєнного часу”, Закону України «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану», наказу МОН від 28 березня 2022 року № 274 «Про деякі питання організації здобуття загальної середньої освіти та освітнього процесу в умовах воєнного стану в Україні», листа МОН від 25 квітня 2022 року № 1/4444-22 «Про оплату праці працівників закладів освіти», а також методичних рекомендацій щодо оцінювання результатів навчання учнів 1-4 класів ЗЗСО від 13.07.2021 №813. Календарне планування в початкових класах. |
Обговорення за круглим столом |
Керівник МО |
|
4 |
Опрацювання інструктивно – методичних матеріалів Міністерства освіти і науки України щодо організації навчально – виховного процесу, ведення класної електронної документації. Обговорення затверджених МОН України Заходів щодо реалізації Концепції національно-патріотичного виховання в системі освіти України до 2025 року. |
Обговорення за круглим столом |
Керівник МО |
|
5 |
Аналіз навчальних програм, підручників, зошитів, посібників для початкової школи. Методичні рекомендації до проведення Першого уроку |
Експрес-огляд |
Керівник МО |
|
6 |
Організація самоосвіти вчителів, затвердження науково-методичних проблем |
Обговорення |
Керівник МО, члени МО |
|
7 |
Як створити безпечні умови у школі й підготувати навчальний рік до можливих змін епідемічної ситуації та в умовах воєнного часу – рекомендації МОН. Удосконалення дистанційного навчання – наскрізне питання сьогодення. |
Аналіз конкретних ситуацій |
Члени МО |
|
8 |
Педагогічна виставка |
Керівник МО |
|
Завдання членам методоб’єднання :
- опрацювати інструктивно-методичні листи, програми, підручники, зошити та посібники для початкової школи;
- опрацювати план заходів щодо реалізації Концепції національно-патріотичного виховання в системі освіти України до 2025 року;
- проаналізувати вимоги Державного стандарту, завдань навчальних програм;
- постійно працювати над удосконаленням навчально-виховного процесу в період дистанційної (змішаної) форми організації навчання;
- підтримувати постійний зв'язок з батьками та здобувачами освіти, надавати їм психологічну підтримку, надавати консультації щодо питань освітнього процесу;
- дотримуватися методичних рекомендацій щодо проведення Першого уроку-2022;
- поповнити свій робочий кабінет новими наочними посібниками, дидактичними іграми, роздатковим матеріалом, а також електронним дидактичним матеріалом, презентаціями;
- працювати над затвердженими методичними темами (проблемами);
- підготуватися до обміну досвідом «Новини з тематики курсів, вебінарів», «Щодо впровадження в навчально-виховному процесі технологій дистанційного навчання в початковій школі».
Засідання 2 /жовтень/
Тема: Сучасні методичні ресурси вчителя початкових класів в умовах дистанційного (змішаного) навчання.
Форма проведення: Педагогічні гостини
Мета:
- розширити знання педагогів щодо запровадження НУШ
- підвищити професійну компетентність учителів;
- обмінятися досвідом щодо впровадження в навчально-виховному процесі технологій дистанційного навчання в початковій школі;
- сприяти розвитку творчої активності педагогів, виховувати інтерес до самовдосконалення та самоосвіти.
№ з/п |
Зміст роботи |
Форма проведення |
Відповідальні |
Примітка |
1. |
Узагальнюючий моніторинг впровадження реформи НУШ: результати та рекомендації |
Звіт |
Керівник МО |
|
2.
|
Навчальні ресурси для створення завдань в інтегрованих курсах мовно-літературної галузі |
Педагогічний куферок
|
Члени МО |
|
3. |
Обмін досвідом щодо впровадження в навчально-виховному процесі технологій дистанційного навчання в початковій школі |
Обмін досвідом |
Керівник МО Члени МО |
|
4.
|
Коло ідей «Сучасні онлайн-інструменти для роботи вчителя початкових класів» |
Обговорення за круглим столом
|
Члени МО |
|
5.
|
Інформаційна навчальна мережа вчителя початкових класів. Інноваційні технології – запорука успішного навчання. |
Експрес-огляд
|
Керівник МО |
|
6. |
Ранкове коло в НУШ: структурована зустріч чи душевна розмова? |
Коло ідей
|
|
|
7. |
Самоосвіта вчителя початкових класів. Виклики сьогодення. |
Обговорення |
Члени МО |
|
8.
|
Новини з тематики курсів, вебінарів |
Обмін досвідом |
Члени МО |
|
Завдання членам методоб’єднання:
- організувати активну участь молодших школярів у Всеукраїнських конкурсах “Соняшник”, інтернет-олімпіадах “На урок”, “Всеосвіта”, конкурсі знавців української мови імені Петра Яцика;
- підготуватися до презентації планів інтегрованого навчального дня з використанням інноваційних методів та прийомів роботи;
- підготуватися до майстер-класу майстер-класу «Створення електронної візитівки вчителя на сервісах ChokoLink та Unilink».
Засідання 3 /грудень/
Тема: Використання інформаційно-комунікативних технологій для створення навчальної мережі вчителя НУШ
Форма проведення: Методичні посиденьки
Мета:
- вивчати досвід щодо впровадження Державного стандарту початкової освіти в математичній освітній галузі;
- сприяти розвитку творчої активності педагогів, підвищувати їх теоретичну, методичну, практичну компетентність;
- удосконалювати освітній процес у початковій школі;
- організувати участь молодших школярів у творчих конкурсах, олімпіадах;
- виховувати інтерес до самовдосконалення, пізнання нового.
№ з/п |
Зміст роботи |
Форма проведення |
Відповідальні |
Примітка |
1. |
Використання онлайн-тестів «На Урок» для здійснення поточного, підсумкового та формувального оцінювання |
Колективний підхід
|
Керівник МО
|
|
2.
|
Майстер-клас «Створення електронної візитівки вчителя на сервісах ChokoLink та Unilink» |
Майстер-клас |
Учителі 1-4 класів
|
|
3. |
Навчальні ресурси для викладання уроків мистецького циклу в початкових класах |
Аукціон знань
|
Члени МО |
|
4. |
Виховання становлення здобувача освіти самодостатнього громадянина-патріота України, гуманіста і демократа |
Творчий звіт
|
Члени МО
|
|
5. |
Обмін досвідом з проходження та тематики вебінарів і курсів. Календарне планування. |
Бесіда-інтерв’ю
|
Члени МО
|
|
6. |
Експрес-огляд “Радимо прочитати”. |
Захист знахідок |
Члени МО
|
|
Завдання членам методоб’єднання:
- займатися самоосвітньою діяльністю;
- підготуватися до презентації планів інтегрованого навчального дня з використанням інноваційних методів та прийомів роботи;
- вивчити «Положення про ДПА для учнів загальної середньої освіти», підготуватися до обговорення;
- підготуватися до обміну досвідом «Сервіси для створення стильних та сучасних презентацій»;
- підготуватися до гри-тренінгу «Використання здоров’язбережувальних технологій на уроках»;
- підготуватися до тренінгу «Психологічна готовність вчителів початкових класів до роботи в умовах воєнного стану».
Засідання 4 / лютий /
Тема: Сучасні онлайн-ресурси в роботи вчителів початкових класів в умовах воєнного стану та дистанційної форми навчання: вимоги, проблеми, шляхи удосконалення. Державна підсумкова атестація.
Форма проведення: педагогічні гостини
Мета:
- ознайомитися із сучасними сервісами для створення стильних та сучасних презентацій, вимогами, проблемами, шляхами удосконалення сучасного уроку;
- проаналізувати психологічну готовність вчителів початкових класів до роботи в умовах воєнного стану та надати практичні поради щодо успішної роботи;
- обговорити особливості та вимоги проведення ДПА в 4-х класах;
- поділитися досвідом з нестандартних форм навчання НУШ.
№ з/п |
Зміст роботи |
Форма проведення |
Відповідальні
|
Примітка |
1. |
Сервіси для створення стильних та сучасних презентацій із впровадженням їх в освітній процес |
Обмін досвідом |
Члени МО |
|
2. |
Удосконалення дистанційного уроку та впровадження інноваційних технологій в навчально-виховний процес |
Коло ідей |
Члени МО |
|
3. |
Гра-тренінг «Використання здоров’язбережувальних технологій на уроках» |
Тренінг |
Керівник МО |
|
4. |
Особливості та вимоги щодо проведення Державної підсумкової атестації в 4 класі |
Круглий стіл |
Заступник з НВР |
|
5. |
Тренінг «Психологічна готовність вчителів початкових класів до роботи в умовах воєнного стану» |
Тренінг |
Керівник МО Члени МО |
|
6. |
Дистанційна взаємодія закладів освіти/батьків у сфері захисту прав дітей в умовах війни |
Коло думок |
Керівник МО Члени МО |
|
Завдання членам методоб’єднання:
- вчителю 4 класу ретельно опрацювати «Положення про Державну підсумкову атестацію учнів у системі загальної середньої освіти»;
- спланувати тематику самоосвіти на 2023 рік;
- активно використовувати основні інструменти для ефективної дистанційної роботи;
- підготуватися до виступу на аукціоні методичних ідей на тему: «Інтерактивні форми організації навчальної діяльності молодших школярів на уроках».
Засідання 5 /квітень/
Тема: Інклюзивна освіта в умовах війни. Взаємодія ЗЗСО з батьками.
Форма проведення: Методичний аукціон
Мета:
- критичне мислення молодших школярів на уроках;
- сприяти розвитку творчої активності педагогів, підвищувати їх теоретичну, методичну, практичну компетентність;
- удосконалювати освітній процес у початковій школі;
- виховувати інтерес до самовдосконалення, пізнання нового.
№ з/п |
Зміст роботи |
Форма проведення
|
Відповідальні
|
Примітка |
1. |
Як організувати інклюзивну освіту в умовах війни |
Атака думок
|
Керівник МО
|
|
2. |
Аукціон методичних ідей. Інтерактивні форми організації навчальної діяльності молодших школярів на уроках: - використання сервісу Canva для створення навчальних матеріалів НУШ - інтерактивна взаємодія на синхронному дистанційному уроці за допомогою сервісу Mentimeter - використання технологій віртуальної та доповненої реальності (VR/AR) в освітньому процесі. |
панорама
|
Члени МО |
|
3. |
Гуманізація взаємин у системах “учитель-учень”, “учень-учень”. Створення умов для творчої самореалізації кожної особистості. |
Скриня думок |
Керівник МО |
|
4. |
Інклюзія та війна: розвиваємо резильєнтність ІРЦ
|
Колективне обговорення |
Керівник МО, Заступник директора з НВР,
|
|
5. |
Національно-патріотичне виховання здобувачів освіти як одне із важливих повсякденних завдань щодо виховання поваги до Конституції держави, законодавства, державних символів – Герба, Прапора, Гімну. |
Практикум |
Керівник МО |
|
6. |
Креативний підхід вчителя у роботі з дітьми з ООП в умовах війни |
Експрес-інформація |
Члени МО |
|
7. |
Методичний ринг «Спільно-взаємодіюча діяльність» виховання учнів початкових класів як на уроках, так і в позаурочний час» |
Методичний ринг |
КК 2 класу |
|
Завдання членам методоб’єднання:
- ознайомитися з добіркою матеріалів, представленою на методичній панорамі щодо запровадження інтерактивних форм організації навчальної діяльності молодших школярів на уроках;
- взяти до уваги інформацію виступу колег «Креативний підхід вчителя у роботі з дітьми з ООП в умовах війни»;
- підготувати звіт “Мої досягнення та творчі напрацювання”;
- підготувати ідеї до перспективного плану роботи МО на наступний 2023-2024 навчальний рік.
Засідання 6 /червень/
Форма проведення: методичний марафон
- підбити підсумки роботи методичного об’єднання вчителі початкових класів за 2022-2023 навчальний рік;
- заслухати звіти вчителів про самоосвіту, творчі знахідки, напрацювання;
- скласти перспективний план роботи методичного об’єднання на наступний 2023-2024 навчальний рік.
№ з/п |
Зміст роботи |
Форма проведення |
Відповідальні
|
|
1. |
Панорама методичних досягнень |
Керівник МО
|
|
|
2. |
Окремі питання завершення 2022-2023 навчального року згідно з методичними рекомендаціями |
Обговорення |
Керівник МО |
|
3. |
Панорама ідей |
Керівник МО |
|
|
4. |
Діагностика організації виховної діяльності |
Звіт |
Заступник директора з ВР |
|
5. |
Обговорення педагогічних досягнень |
Заступник директора з НВР |
|
Завдання членам методоб’єднання:
- систематично працювати над вдосконаленням методичної роботи з питань
підвищення професійної майстерності;
- продумати оформлення освітнього середовища на новий навчальний рік;
- слідкувати за новинками методичної літератури;
- постійно займатись самоосвітою.