КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ БІОЛОГІЇ У 10 КЛАСІ
(70 год – 2 год на тиждень, із них 4 год резервних)
Підручник для 10 кл. закл. заг. серед. освіти / В. І. Соболь. – Кам’янець-Подільський : Абетка, 2018. – 272 с. : іл.
№ з/п |
Дата |
Тема уроку |
Практична частина |
Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів |
Домашнє завдання |
|
Вступ (орієнтовно 4 год.) |
||||||
1 |
|
ІНСТРУКТАЖ З ТБ Міждисциплінарні зв’язки біології та екології. |
|
Знаннєвий компонент оперує термінами та поняттями: - система, біосистема, екосистема, навколишнє середовище, сталий розвиток природи і суспільства; називає: - основні галузі застосування біологічних досліджень; наводить приклади:
характеризує:
Діяльнісний компонент розрізняє:
Ціннісний компонент оцінює:
|
Вивчити §1 с.4 |
|
2 |
|
Рівні організації біологічних систем та їхній взаємозв’язок. |
|
Вивчити §2 с. 8 |
||
3 |
|
Фундаментальні властивості живого. |
|
Вивчити §3с. 11 |
||
4 |
|
Стратегія сталого розвитку природи і суспільства. |
|
Вивчити § 4 с. 15 |
||
Тема 1. Біорізноманіття (орієнтовно 13 год.) |
||||||
5 |
|
Систематика – наука про різноманітність організмів. |
|
Знаннєвий компонент оперує термінами та поняттями: систематика, номенклатура, класифікація, філогенетична систематика, популяція, віруси, прокаріоти, еукаріоти; називає: - сучасні принципи наукової систематики;
наводить приклади: - вірусів, бактерій, одноклітинних еукаріотів, грибів, рослин, тварин; характеризує: - критерії виду; - віруси, прокаріотичні організми, еукаріотичні організми. Діяльнісний компонент: складає: - характеристику виду за видовими критеріями; - порівняльну характеристику: вірусів, віроїдів, пріонів; архей та бактерій; одноклітинних і багатоклітинних еукаріотичних організмів; класифікує: - певні види грибів, рослин, тварин; - визначає таксономічне положення виду в системі органічного світу.
оцінює: - важливість систематики для сучасних біологічних досліджень. |
Вивчити §5 с. 19 |
|
6 |
|
Принципи наукової класифікації організмів. Сучасні критерії виду. Навчальний проект 1. Складання характеристики виду за видовими критеріями. |
Лабораторні роботи 1. Визначення таксономічного положення виду в системі органічного світу (вид на вибір учителя). |
Вивчити § 6с. 23 |
||
7 |
|
Віруси. Особливості їхньої організації та функціонування. |
|
Вивчити §7 с. 27 |
||
8 |
|
Віроїди. Особливості їхньої організації та функціонування. |
|
Вивчити §7 с. 27 |
||
9 |
|
Пріони. Особливості їхньої організації та функціонування. |
|
Вивчити §7 с. 27 |
||
10 |
|
Гіпотези походження вірусів. |
|
Вивчити §7 с. 27 |
||
11 |
|
Взаємодія вірусів з клітиною-хазяїном та їхній вплив на її функціонування. |
|
|
||
12 |
|
Роль вірусів в еволюції організмів. |
|
Вивчити § 8 с. 30 |
||
13 |
|
Використання вірусів у біологічних методах боротьби зі шкідливими видами. |
|
Вивчити § 8 с. 30 |
||
14 |
|
Прокаріотичні організми: археї та бактерії. Особливості їхньої організації та функціонування. |
|
Вивчити §9, 10 с.34 |
||
15 |
|
Сучасні погляди на систему еукаріотичних організмів. |
|
Вивчити § 11-13с. 42 |
||
16 |
|
Біорізноманіття нашої планети як наслідок еволюції. |
|
Повторити § 5-17 с. |
||
17 |
|
КОНТРОЛЬНА РОБОТА №1 З ТЕМИ «БІОРІЗНОМАНІТТЯ» |
|
Повторити § 5-17 с. |
||
Тема 2. Обмін речовин і перетворення енергії (орієнтовно 15 год.) |
||||||
18 |
|
Білки, нуклеїнові кислоти, вуглеводи, ліпіди: огляд будови й біологічної ролі. |
|
Знаннєвий компонент оперує термінами та поняттями: обмін речовин/метаболізм, фермент, вітамін, дихання, автотрофи, гетеротрофи, хемотрофи, фототрофи, токсичні речовини; називає: - структури клітин, які забезпечують процеси метаболізму; - критерії якості питної води; наводить приклади:
- хвороб, пов’язаних з нестачею чи надлишком характеризує:
- особливості енергетичного обміну клітин - особливості знешкодження токсичних сполук в організмі людини;
пояснює: - єдність процесів синтезу і розщеплення речовин в організмі; - роль АТФ у забезпеченні процесів метаболізму; - роль ферментів у забезпеченні процесів метаболізму; - роль окремих хімічних елементів, речовин в метаболізмі; - необхідність знешкодження токсичних сполук в організмі людини. Діяльнісний компонент складає схеми:
порівнює: - енергетичне і пластичне значення різних речовин. Ціннісний компонент висловлює судження:
- важливість якості питної води та раціонального харчування для збереження здоров’я. |
Вивчити § 19, 20, 21 с. 75 |
|
19 |
|
Обмін речовин та енергії – основа функціонування біологічних систем. Особливості обміну речовин в автотрофних та гетеротрофних організмів. |
|
Вивчити § 18 с. 71 |
||
20 |
|
Енергетичне забезпечення процесів метаболізму. Способи отримання енергії в різних груп автотрофних та гетеротрофних організмів. |
|
Вивчити §22, 23, 24 с. 86 |
||
21 |
|
Роль процесів дихання в забезпеченні організмів енергією |
|
|
||
22 |
|
Структури клітин, які забезпечують процеси метаболізму. |
|
|
||
23 |
|
Роль ферментів у забезпеченні процесів метаболізму клітини та цілісного організму. |
|
Вивчити § 18-025 с.98 |
||
24 |
|
УЗАГАЛЬНЮЮЧИЙ УРОК З ТЕМИ «ОБМІН РЕЧОВИН І ПЕРЕТВОРЕННЯ ЕНЕРГІЇ» |
|
Повторити § 18-25 |
||
25 |
|
Вітаміни, їх роль в обміні речовин |
|
Вивчити § 26 с.101 |
||
26 |
|
ІНСТРУКТАЖ З ТБ
|
Практичні роботи 1. Складання схем обміну вуглеводів, ліпідів та білків в організмі людини. |
|
||
27 |
|
Порушення обміну речовин (метаболізму), пов’язані з нестачею чи надлишком надходження певних хімічних елементів, речовин. |
|
Вивчити § 29 с.113 |
||
28 |
|
Значення якості питної води для збереження здоров’я людини. Раціональне харчування – основа нормального обміну речовин. |
|
Вивчити § 29 с.115 |
||
29 |
|
Негативний вплив на метаболізм токсичних речовин. Знешкодження токсичних сполук в організмі людини. |
|
Вивчити § 30 с. 117 |
||
30 |
|
Нейрогуморальна регуляція процесів метаболізму. |
|
Повторити § 26-32 |
||
31
|
|
УЗАГАЛЬНЮЮЧИЙ УРОК З ТЕМИ «ОБМІН РЕЧОВИН І ПЕРЕТВОРЕННЯ ЕНЕРГІЇ» |
|
|
||