Самостійна робота з теми "Біорізноманіття"

Про матеріал
Самостійна робота у формі тестів створена для учнів 10-х класів на основі вивчених тем: "Вступ" та "Біорізноманіття".
Перегляд файлу

Самостійна робота з теми Вступ. Біорізноманіття.

І-В

  1. Наука, яка вивчає внутрішні та зовнішні структури організмів називається:

а) альгологія   б) систематика   в) морфологія   г) мікологія

 

  1. Наука, яка вивчає відносини організмів між собою та навколишнім світом називається:

а) вірусологія   б) ботаніка   в) генетика   г) екологія

 

  1. Фундаментальні властивості живого:

а) первісна доцільність  

б) самовідновлення, саморегуляція, самовідтворення

в) подразливість і рух

г) спадковість і мінливість, дискретність і цілісність

 

  1. Процес, який супроводжується збільшенням кількості особин, що забезпечує безперервність життя:

а) самооновлення   б) саморегуляція   в) самовідтворення

 

  1. Знайдіть правильне твердження:

а) види об’єднуються в родини

б) види об’єднуються в один ряд

в) класи об’єднуються в типи

г) родини об’єднуються в царства

 

  1. Укажіть ознаку, що лежить в основі морфологічного критерію виду:

а) кількісний набір хромосом

б) подібність способу розмноження

в) подібність зовнішньої та внутрішньої будови

г) набір хромосом за формою

 

 

Самостійна робота з теми Вступ. Біорізноманіття.

ІІ-В

  1. Наука, яка досліджує гриби називається:

а) альгологія   б) систематика   в) морфологія   г) мікологія

 

  1. Розділ біології, який вивчає будову тканин живих організмів називається:

а) ботаніка   б) гістологія   в) анатомія   г) зоологія

 

  1. Живе, як відкрита система характеризується:

а) обміном речовин, енергією та інформацією з навколишнім середовищем

б) відсутністю обміну речовин з навколишнім середовищем

в) обміном тільки енергією з навколишнім середовищем

г) обміном тільки енергією та інформацією

 

  1. Здатність живих істот регулювати внутрішній стан та стосунки з довкіллям називається:

а) самооновлення   б) саморегуляція   в) самовідтворення

 

  1. Знайдіть правильне твердження:

а) види об’єднуються в порядок

б) види об’єднуються в царство

в) класи об’єднуються в роди

г) порядок об’єднується  в родини

 

  1. В основі генетичного критерію лежить:

а) подібність способу розмноження

б) його каріотип

в) здатність до розмноження

г) подібність зовнішньої та внутрішньої будови

 

 

 

І-В

  1. Поставте  +  або  -  біля кожного твердження:
  1. Спадковість – це здатність організмів набувати нових ознак
  2. Подразливість – це здатність реагувати на зміни навколишнього середовища
  3. Імперія Клітиині поділяється на Надцарство Еукаріоти та Надцарство Прокаріоти
  4. Найменша таксономічна одиниця – порядок
  5. Віруси мають в своїй будові РНК чи ДНК оточені білками
  6. Віруси не передаються через укуси тварин

 

  1. Встановіть відповідність між поняттями:

1

Молекулярний рівень

А

Потік енергії, колообіг речовин, структурна одиниця - екосистема

2

Популяційно-видовий рівень

Б

Відбуваються процеси: розвиток, розмноження, ріст, спадковість, обмін речовин. Структурна одиниця – окрема особина

3

Організмовий рівень

В

Структурні елементи – білки, жири, нуклеїнові кислоти. Процеси – перетворення енергії, збереження й реалізація спадкової інформації

4

Екосистемний рівень

Г

Процеси – вільний обмін спадковою інформацією та передача її потомству. Структурні елементи – популяція і вид

 

  1. Поясність в чому різниця між вірусами та віроїдами.
  2. Навіщо людям вивчати науку біологію як складову медицини?  Яке значення вона має при вивченні цієї галузі?

 

 

 

 

 

ІІ-В

  1. Поставте  +  або  -  біля кожного твердження:
  1. Мінливість – це здатність організмів передавати свої ознаки, властивості та особливості розвитку нащадкам.
  2. Виділення – це виведення проміжних і кінцевих продуктів метаболізму назовні.
  3. До Надцарства Еукаріот відносяться Царство Археї і Царство Бактерії
  4. Найбільша таксономічна одиниця – родина
  5. Віроїди позбавлені оболонки, зазвичай в своєму складі мають одно ланцюгову РНК
  6. Віруси не передаються через кров

 

  1. Встановіть відповідність між поняттями:

1

Клітинний рівень

А

Структурні елементи – білки, жири, нуклеїнові кислоти. Процеси – перетворення енергії, збереження й реалізація спадкової інформації

2

Біосферний  рівень

Б

Потік енергії, колообіг речовин, структурна одиниця - екосистема

3

Молекулярний рівень

В

Структурний елемент – клітина. Процеси – самооновлення, самовідтворення, саморегуляція.

4

Екосистемний рівень

Г

Найвищий рівень біологічної організації, процеси – колообіг речовин та єдиний потік енергії.

 

  1. Поясність в чому різниця між вірусами та пріонами.
  2. Навіщо людям вивчати науку біологію як складову сільського господарства? Яке значення вона має при вивченні цієї галузі?
Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Шинкарев Дмитро
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
6 жовтня 2019
Переглядів
10145
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку