Зрідка вчителям фізики перепадає щастя і вони мають можливість поглиблено вивчати з учнями фізику на заняттях профільного гуртка. Це планування гуртка з фізики розроблено для занять з учнями 7 класу, при навантаженні - 1 година на тиждень.
Планування гуртка з фізики
«Юні дослідники»
7 клас
(1 год на тиждень, усього 33 год)
№ п/п |
Тема заняття |
Дата |
1. |
Організаційне заняття. Правила техніки безпеки при проведенні дослідів. Фізика як експериментальна наука про природу. Методи та способи вивчення Всесвіту. Засоби досліджень. Проектна діяльність та її особливості. Етапи створення проектів.
|
|
Розділ 1. Фізика як природнича наука. Пізнання природи
|
||
2. |
Поділ учасників гуртка на наукові групи. Розподіл обов’язків. Створення плану досліджень кожної теми підпроектів.
|
|
3. |
Речовина та поле. Встановлення спільних та відмінних особливостей. Практичне заняття «Тверді тіла, рідини та гази: дослідження основних характеристик».
|
|
4. |
Практичне заняття «Дослідження води та її властивостей засобами фізики». Робота над міні проектами.
|
|
5. |
Способи презентації власних проектів. Практичне заняття «Дослідження води та її властивостей засобами фізики». Робота над міні проектами.
|
|
6. |
Оформлення проектів: звіт та презентація результатів. Практичне заняття «Дослідження води та її властивостей засобами фізики». Робота над міні проектами.
|
|
7. |
Захист науковими групами власних міні проектів. Самооцінка. Обговорення результатів досліджень.
|
|
8. |
Створення з декількох міні проектів спільного проекту «Дослідження води та її властивостей засобами фізики».
|
|
9. |
Презентування спільного проекту перед учнями школи.
|
|
Розділ 2. Механічний рух
|
||
10. |
Рух. Види рухів. Дослідження різноманітних рухів. Засоби досліджень. Основні характеристики механічних рухів. Як розрізняють різні рухи.
|
|
11. |
Створення таблиць результатів. Аналіз похибок досліджень. Практичне заняття «Дослідження механічних рухів». Робота над міні проектами.
|
|
12. |
Оформлення результатів досліджень: звіт та презентація. Практичне заняття «Дослідження механічних рухів». Робота над міні проектами.
|
|
13. |
Захист науковими групами власних міні проектів. Самооцінка. Обговорення результатів досліджень.
|
|
14. |
Створення з декількох міні проектів спільного проекту «Дослідження механічних рухів».
|
|
15. |
Презентування спільного проекту перед учнями школи.
|
|
Розділ 3. Взаємодія тіл. Сила
|
||
16. |
Основні властивості речовини: маса, об’єм, густина. Способи та засоби їх досліджень. Створення власноруч зроблених приладів.
|
|
17. |
Практичне заняття «Дослідження властивостей речовини в залежності від її густини».
|
|
18. |
Аналіз дослідження густини різних речовин.
|
|
19. |
Фундаментальне поняття взаємодій в природі. Історичний екскурс. Поняття сили. Види сил. Прилади для вимірювання сили. Конструювання власноруч створених приладів для вимірювання сили.
|
|
20. |
Практичне заняття «Взаємодії як основа існування Всесвіту». Робота над міні проектами.
|
|
21. |
Створення таблиць результатів. Аналіз похибок досліджень. Практичне заняття «Взаємодії як основа існування Всесвіту». Робота над міні проектами.
|
|
22. |
Оформлення результатів досліджень: звіт та презентація. Практичне заняття «Взаємодії як основа існування Всесвіту». Робота над міні проектами.
|
|
23. |
Захист науковими групами власних міні проектів. Самооцінка. Обговорення результатів досліджень.
|
|
24. |
Створення з декількох міні проектів спільного проекту «Взаємодії як основа існування Всесвіту».
|
|
25. |
Презентування спільного проекту перед учнями школи.
|
|
26. |
Поняття механічної роботи та енергії. Види енергій. Перетворення різних видів енергії. Закон збереження механічної енергії.
|
|
27. |
Практичне заняття «Перетворення механічної енергії в природі». Робота над міні проектами.
|
|
28. |
Створення таблиць результатів. Аналіз похибок досліджень. Практичне заняття «Взаємодії як основа існування Всесвіту». Робота над міні проектами.
|
|
29. |
Оформлення результатів досліджень: звіт та презентація. Практичне заняття «Взаємодії як основа існування Всесвіту». Робота над міні проектами.
|
|
30. |
Захист науковими групами власних міні проектів. Самооцінка. Обговорення результатів досліджень.
|
|
31. |
Презентування спільного проекту перед учнями школи.
|
|
32. |
Екскурсія
|
|
33. |
Екскурсія
|
|
1