Складено відповідно до Модельної навчальної програми адаптаційного циклу для закладів загальної середньої освіти (автор Істер О.С.), затвердженою Міністерством освіти і науки України (наказ МОН України від 12.07.2021 р. №795)
Математика 5 клас за підручником Істер О.С
(5 год на тиждень, І семестр – 80 год, ІІ семестр – 95 год)
І семестр
Тема 1. УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ ЗА КУРС ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ (12 годин)
Очікувані результати навчання здобувачів освіти |
№ з/п |
Тема уроку |
Примітки |
відтворює послідовність чисел у межах мільйона; читає і записує числа та дроби; порівнює числа та дроби з однаковими знаменниками; володіє навичками письмового додавання, віднімання, множення та ділення чисел у межах мільйона; розуміє спосіб одержання дробу, суть чисельника і знаменника дробу; застосовує правила находження дробу від числа та числа за значенням його дробу; правила порядку виконання дій під час обчислень значень виразів без дужок та з дужками; знає одиниці вимірювання довжини, маси, місткості, часу та співвідношення між ними; вимірює і порівнює величини: довжину, масу, місткість, час; перетворює величини, подані в двох одиницях найменувань, в одну, і навпаки; виконує арифметичні дії з іменованими числами; записує математичні вирази і твердження, подані в текстовій формі, з використанням математичних символів; знаходить значення числового виразу та буквеного виразу із заданим значенням букви; розв’язує рівняння з одним невідомим на основі правил знаходження невідомого компоненту арифметичної дії; перевіряє, що одержане значення невідомого є розв’язком рівняння; розпізнає і класифікує геометричні фігури за істотними ознаками; називає істотні ознаки прямокутника(квадрата); будує прямокутник (квадрат); коло, круг за заданим значенням радіуса, діаметра |
1 |
Натуральні числа. Порівняння натуральних чисел |
|
2 |
Арифметичні дії з натуральними числами |
|
|
3 |
Розв’язування вправ |
|
|
4 |
Поняття дробу. Порівняння дробів |
|
|
5 |
Знаходження дробу від числа. Знаходження числа за значенням його дробу |
|
|
6 |
Величини: довжина, маса, місткість, час. Дії з величинами |
|
|
7 |
Числові та буквені вирази. Рівняння |
|
|
8 |
Розв’язування вправ |
|
|
9 |
Геометричні фігури на площині |
|
|
10 |
Геометричні фігури на площині. Самостійна робота № 1 |
|
|
11 |
Аналіз самостійної роботи. Розв’язування вправ |
|
|
12 |
Тематична контрольна (діагностична) робота № 1 |
|
Тема 2. НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА І ДІЇ З НИМИ. ГЕОМЕТРИЧНІ ФIГУРИ І ВЕЛИЧИНИ (68 годин)
Очікувані результати навчання здобувачів освіти |
№ з/п |
Тема уроку |
Примітки |
наводить приклади: натуральних чисел; шкал; числових і буквених виразів, формул; рівнянь; знаходить на малюнках: відрізок даної довжини та кут даної градусної міри; геометричні фігури, вказані у змісті; розрізняє: цифри і числа; читає і записує: натуральні числа в межах мільярда; числові нерівності; використовує: властивості арифметичних дій з натуральними числами; записує і пояснює формули: периметра вказаних у змісті геометричних фігур; площі прямокутника, квадрата; пояснює, що таке: натуральне число; значення виразу; степінь натурального числа, квадрат і куб натурального числа; відрізок, пряма; промінь; координатний промінь; шкала; кут; трикутник; квадрат; прямокутник; рівні фігури; розв’язати рівняння; пояснює правила: додавання, віднімання, множення, ділення, порівняння; виконання ділення з остачею, округлення натуральних чисел; знає одиниці вимірювання довжини відрізка та співвідношення між ними; знає одиницю вимірювання величини кута; класифікує: кути за їхньою градусною мірою; трикутники за видами їхніх кутів та довжиною сторін; зображує: відрізок даної довжини та кут даної градусної міри; вказані у змісті геометричні фігури за допомогою лінійки, косинця, транспортира; координатний промінь, натуральні числа на координатному промені; знає одиниці вимірювання площі; розуміє та записує співвідношення між одиницями вимірювання площі; вимірює та обчислює: довжину відрізка; градусну міру кута; периметр трикутника і прямокутника; застосовує прийоми раціональних обчислень; розв’язує вправи, що передбачають: запис числа у вигляді суми розрядних доданків; порівняння та округлення натуральних чисел; виконання чотирьох арифметичних дій з натуральними числами; піднесення натурального числа до квадрата та куба; ділення з остачею; обчислення значень числових і буквених виразів, периметра і площі прямокутника і квадрата; розв’язує вправи, що передбачають: аналіз лінійних та стовпчастих діаграм; розв’язує: рівняння на основі залежностей між компонентами та результатом арифметичних дій; розв’язує: текстові задачі на рух, роботу та пов’язані з купівлею -продажем арифметичним способом; знаходить на малюнках: стовпчасті діаграми; розв’язує сюжетні задачі з реальними даними щодо: використання природних ресурсів рідного краю; знаходження периметрів та площ земельних ділянок, підлоги класної кімнати, розрахунків, пов’язаних із календарем і годинником тощо; обирає числові дані, необхідні і достатні для відповіді на запитання задачі; створює допоміжну модель задачі різними способами |
13 |
Натуральні числа. Число нуль. Цифри. Десятковий запис натуральних чисел |
|
14 |
Натуральні числа. Число нуль. Цифри. Десятковий запис нату ральних чисел |
|
|
15 |
Порівняння натуральних чисел. Числові нерівності |
|
|
16 |
Порівняння натуральних чисел. Числові нерівності |
|
|
17 |
Округлення натуральних чисел |
|
|
18 |
Округлення натуральних чисел. Самостійна робота № 2 |
|
|
19 |
Переставна і сполучна властивості додавання натуральних чисел. |
|
|
20 |
Розв’язування вправ |
|
|
21 |
Віднімання натуральних чисел. Властивості віднімання |
|
|
22 |
Розв’язування вправ |
|
|
23 |
Додавання і віднімання натуральних чисел. Самостійна робота № 3 |
|
|
24 |
Аналіз самостійної роботи. Розв’язування вправ |
|
|
25 |
Тематична контрольна робота № 2 |
|
|
26 |
Множення натуральних чисел |
|
|
27 |
Окремі випадки множення |
|
|
28 |
Переставна і сполучна властивості множення |
|
|
29 |
Розподільна властивості множення. |
|
|
30 |
Множення на розрядну одиницю. Самостійна робота № 4 |
|
|
31 |
Степінь натурального числа. Квадрат і куб натурального числа |
|
|
32 |
Степінь натурального числа. Квадрат і куб натурального числа. |
|
|
33 |
Ділення натуральних чисел. |
|
|
34 |
Ділення натуральних чисел на розрядну одиницю. |
|
|
35 |
Ділення з остачею. |
|
|
36 |
Самостійна робота № 5 |
|
|
37 |
Аналіз самостійної роботи. Розв’язування вправ |
|
|
38 |
Тематична контрольна робота № 3 |
|
|
39 |
Числові вирази. Буквені вирази. |
|
|
40 |
Формули |
|
|
41 |
Рівняння. Основні правила розв’язування рівнянь. |
|
|
42 |
Розв’язування рівнянь |
|
|
43 |
Самостійна робота № 6. Текстові задачі на рух. Рух з однієї точки в одному напрямку. |
|
|
44 |
Текстові задачі на рух. Рух з однієї точки у протилежних напрямках |
|
|
45 |
Текстові задачі на рух. Рух назустріч. Рух навздогін. |
|
|
46 |
Текстові задачі економічного змісту. Задачі про вартість товару. |
|
|
47 |
Текстові задачі економічного змісту. Задачі на роботу. |
|
|
48 |
Вправи на всі дії з натуральними числами. |
|
|
49 |
Порядок дій у виразах. |
|
|
50 |
Розв’язування вправ. Самостійна робота № 7 |
|
|
51 |
Аналіз самостійної роботи. Розв’язування вправ |
|
|
52 |
Тематична контрольна робота № 4 |
|
|
53 |
Відрізок та його довжина. |
|
|
54 |
Одиниці вимірювання довжини відрізка. |
|
|
55 |
Промінь, пряма. |
|
|
56 |
Координатний промінь. Шкала. |
|
|
57 |
Розв’язування вправ |
|
|
58 |
Розв’язування вправ. Самостійна робота № 8 |
|
|
59 |
Лінійні та стовпчасті діаграми. |
|
|
60 |
Кут. Види кутів |
|
|
61 |
Розв’язування вправ. |
|
|
62 |
Величина кута. Вимірювання кутів |
|
|
63 |
Величина кута. Побудова кутів |
|
|
64 |
Трикутник та його периметр. Види трикутників за кутами та сторонами |
|
|
65 |
Трикутник та його периметр. Види трикутників за кутами та сторонами. Самостійна робота № 9 |
|
|
66 |
Прямокутник. Квадрат. Периметр квадрата і прямокутника |
|
|
67 |
Прямокутник. Квадрат. |
|
|
68 |
Рівність фігур |
|
|
69 |
Площа прямокутника. Одиниці вимірювання площі. |
|
|
70 |
Площа квадрата. |
|
|
71 |
Розв’язування вправ. Самостійна робота № 10 |
|
|
72 |
Аналіз самостійної роботи. Розв’язування вправ. |
|
|
73 |
Тематична контрольна с робота № 5 |
|
|
74 |
Найпростіші комбінаторні задачі |
|
|
75 |
Найпростіші комбінаторні задачі |
|
|
76 |
Розв’язування текстових задач алгебраїчним методом |
|
|
77 |
Логічні задачі |
|
|
78 |
Узагальнення та систематизація знань за перший семестр |
|
|
79 |
Узагальнення та систематизація знань за перший семестр |
|
|
80 |
Підбиття підсумків першого семестру |
|
II СЕМЕСТР
Тема 3. ПОДІЛЬНІСТЬ НАТУРАЛЬНИХ ЧИСЕЛ (13 год)
Очікувані результати навчання здобувачів освіти |
№ з/п |
Тема уроку |
Примітки |
наводить приклади: простих і складених чисел; парних і непарних чисел; чисел, що діляться націло на 2, 3, 5, 9, 10; розуміє зміст терміну «ознака»; розрізняє: прості і складені числа; дільники і кратні натурального числа; формулює означення понять: дільник, кратне, просте число, складене число, спільний дільник; ознаки подільності на 2, 3, 5, 9, 10; взаємно прості числа розв’язує вправи, що передбачають: використання ознак подільності чисел на 2, 3, 5, 9, 10; розкладання натуральних чисел на прості множники в межах тисячі; знаходження спільних дільників двох чисел; найбільшого спільного дільника (НСД) двох (кількох) чисел в межах ста; знаходження найменшого спільного кратного (НСК) двох чисел (кількох) в межах ста |
81 |
Дільники та кратні натурального числа |
|
82 |
Розв’язування вправ. |
|
|
83 |
Ознаки подільності на 2, 5, 10 |
|
|
84 |
Ознаки подільності на 9 і 3 |
|
|
85 |
Прості та складені числа |
|
|
86 |
Розв’язування вправ. Самостійна робота № 11 |
|
|
87 |
Розкладання чисел на прості множники. |
|
|
88 |
Найбільший спільний дільник. |
|
|
89 |
Взаємно прості числа. |
|
|
90 |
Найменше спільне кратне. |
|
|
91 |
Самостійна робота № 12 |
|
|
92 |
Аналіз самостійної роботи. Розв’язування вправ |
|
|
93 |
Тематична контрольна робота № 6 |
|
Тема 4. ДРОБОВІ ЧИСЛА І ДІЇ З НИМИ (64 год)
Очікувані результати навчання здобувачів освіти |
№ з/п |
Тема уроку |
Примітки |
наводить приклади: звичайних і десяткових дробів; розрізняє: звичайні і десяткові дроби; правильні і неправильні дроби; пояснює, що таке чисельник і знаменник дробу; мішане число; називає розрядні одиниці цілої та дробової частини десяткового дробу; читає і записує: звичайні та десяткові дроби; мішані числа; формулює означення: правильного і неправильного дробу; середнього арифметичного; знає, розуміє та застосовує правила: округлення десяткових дробів, знаходження середнього арифметичного; розв’язує вправи, що передбачають: порівняння, додавання і віднімання звичайних дробів з однаковими знаменниками; порівняння, округлення, додавання, множення ділення десяткових дробів на натуральне число та на десятковий дріб; перетворення мішаного числа у неправильний дріб; перетворення неправильного дробу в мішане число або натуральне число; знаходження середнього арифметичного кількох чисел; розв’язує вправи, що передбачають: знаходження середнього значення величини; застосовує прийоми раціональних обчислень; розв’язує сюжетні задачі з реальними даними щодо: безпеки руху; розрахунку сімейного бюджету, можливості здійснення масштабних покупок; безпеки і охорони здоров’я; практичних аспектів фінансових питань; прогнозує очікуваний результат. |
94 |
Звичайні дроби |
№ з/п |
95 |
Дріб як частка двох натуральних чисел |
|
|
96 |
Порівняння звичайних дробів з однаковими знаменниками |
|
|
97 |
Розв’язування вправ |
|
|
98 |
Правильні і неправильні дроби |
|
|
99 |
Правильні і неправильні дроби. Самостійна робота № 13 |
|
|
100 |
Мішані числа. |
|
|
101 |
Розв’язування вправ. |
|
|
102 |
Додавання і віднімання дробів з однаковими знаменниками. |
|
|
103 |
Перетворення мішаного числа у неправильний дріб та навпаки. |
|
|
104 |
Розв’язування вправ. |
|
|
105 |
Додавання і віднімання мішаних чисел |
|
|
106 |
Додавання і віднімання мішаних чисел |
|
|
107 |
Віднімання дробу від натурального числа. |
|
|
108 |
Розв’язування задач на додавання і віднімання дробів. |
|
|
109 |
Розв’язування вправ. |
|
|
110 |
Самостійна робота № 14 |
|
|
111 |
Аналіз самостійної роботи. Розв’язування вправ. |
|
|
112 |
Тематична контрольна робота № 7 |
|
|
113 |
Десятковий дріб. Запис десяткових дробів. |
|
|
114 |
Десятковий дріб. Запис десяткових дробів. |
|
|
115 |
Розв’язування вправ |
|
|
116 |
Порівняння десяткових дробів |
|
|
117 |
Порівняння десяткових дробів |
|
|
118 |
Самостійна робота № 15. Округлення десяткових дробів |
|
|
119 |
Округлення десяткових дробів |
|
|
120 |
Розв’язування вправ. |
|
|
121 |
Додавання і віднімання десяткових дробів |
|
|
122 |
Додавання і віднімання десяткових дробів. Властивості додавання |
|
|
123 |
Додавання і віднімання десяткових дробів. Самостійна робота № 16 |
|
|
124 |
Аналіз самостійної роботи. Розв’язування вправ. |
|
|
125 |
Тематична контрольна робота № 8 |
|
|
126 |
Множення десяткових дробів. |
|
|
127 |
Розв’язування задач на множення десяткових дробів. |
|
|
128 |
Множення десяткових дробів. Властивості множення |
|
|
129 |
Множення десяткових дробів. Властивості множення |
|
|
130 |
Множення десяткових дробів. Властивості множення |
|
|
131 |
Окремі випадки множення десяткових дробів |
|
|
132 |
Окремі випадки множення десяткових дробів. Самостійна робота № 17 |
|
|
133 |
Ділення десяткового дробу на натуральне число. |
|
|
134 |
Ділення десяткового дробу на натуральне число |
|
|
135 |
Ділення десяткових дробів на 10, 100, 1000, ... |
|
|
136 |
Ділення десяткових дробів на натуральне число |
|
|
|
137 |
Розв’язування вправ |
|
138 |
Розв’язування текстових задач на ділення десяткових дробів |
|
|
139 |
Ділення на десятковий дріб |
|
|
140 |
Розв’язування вправ |
|
|
141 |
Ділення на розрядну одиницю 0,1, 0,01, 0,001, ... |
|
|
142 |
Розв’язування вправ |
|
|
143 |
Самостійна робота № 18 |
|
|
144 |
Аналіз самостійної роботи. Розв’язування вправ. |
|
|
145 |
Тематична контрольна робота № 9 |
|
|
146 |
Поняття про середнє арифметичне чисел |
|
|
147 |
Середнє арифметичне |
|
|
148 |
Середнє значення величини |
|
|
149 |
Розв’язування вправ. |
|
|
150 |
Вправи на всі дії з натуральними числами і десятковими дробами |
|
|
151 |
Вправи на всі дії з натуральними числами і десятковими дробами |
|
|
152 |
Вправи на всі дії з натуральними числами і десятковими дробами |
|
|
153 |
Знаходження значення виразу |
|
|
154 |
Розв’язування рівнянь. |
|
|
155 |
Самостійна робота № 19 |
|
|
156 |
Аналіз самостійної роботи. Розв’язування вправ. |
|
|
157 |
Тематична контрольна робота № 10 |
|
Тема 5. ПОВТОРЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ (18 год)
|
158 |
Натуральні числа. Порівняння натуральних чисел. Округлення натуральних чисел. Арифметичні дії з натуральними числами та їх властивості |
|
159 |
Арифметичні дії з натуральними числами та їх властивості. Квадрат і куб числа. Порядок виконання арифметичних дій у виразах. Ділення з остачею |
|
|
|
160 |
Числові та буквені вирази. Формули. Рівняння. Текстові задачі |
|
161 |
Текстові задачі .Відрізок, пряма, промінь. Координатний промінь. |
|
|
162 |
Кут, трикутник, прямокутник, квадрат. Площа та периметр квадрата і прямокутника |
|
|
163 |
Подільність натуральних чисел |
|
|
164 |
Подільність натуральних чисел |
|
|
165 |
Звичайні дроби |
|
|
166 |
Звичайні дроби |
|
|
167 |
Десятковий дріб. Порівняння десяткових дробів .Округлення десяткових дробів |
|
|
168 |
Арифметичні дії з десятковими дробами |
|
|
169 |
Арифметичні дії з десятковими дробами |
|
|
170 |
Арифметичні дії з десятковими дробами. Середнє арифметичне |
|
|
171 |
Підсумкова контрольна робота |
|
|
172 |
Аналіз результатів підсумкової контрольної роботи |
|
|
173 |
Розкладання натуральних чисел, більших за тисячу, на прості множники. Логічні задачі |
|
|
174 |
Знаходження найбільшого спільного дільника (НСД) і найменшого спільного кратного (НСК) двох (кількох) чисел в межах тисячі |
|
|
175 |
Підсумковий урок |
|
У графі «Примітка» можуть міститися помітки, зроблені вчителем у процесі роботи з тематичним плануванням (використання додаткової літератури, зміст індивідуальних завдань для учнів, які відстають у навчанні, нетрадиційні форми роботи на уроках, індивідуальна діяльність, яка планується, необхідне обладнання, тип провідної діяльності учнів на уроці, види уроків).