Пленерний урок. Урок милування природою.
Тема: Клас Плазуни. Особливості зовнішньої будови та спосіб життя.
Освітні цілі: сформувати природничу компетентність учнів, ознайомивши їх із загальною характеристикою класу Плазуни, з будовою та особливостями зовнішньої та внутрішньої будови й процесів життєдіяльності плазунів; за допомогою пленерного уроку на природі розширити уявлення про вплив умов середовища на будову тваринного організму; указати на риси ускладнення та ознаки пристосування до умов середовища; далі формувати вміння порівнювати, робити висновки на основі порівняння; організовувати групову навчальну діяльність учнів; виховувати любов до всього живого і дбайливе ставлення до тварин; здоров’язбережувальну компетентність - за допомогою вправ валеохвилинки.
Обладнання: підручники, зошити, малюнки, опорні схеми.
Хід уроку.
І. Етап мотиваційної освітньої діяльності.
ІІ. Перевірка домашнього завдання.
Ділимось на дві групи, назвемо їх «Змії» і «Черепахи», згодом з’ясуємо чому
Валеохвилинка Вдихніть на повні груди свіжого повітря, потягніться руками, отримайте порцію ендорфіну.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Повідомлення теми, мети і завдань уроку.
IV. Вивчення нового матеріалу.
Учитель пропонує учням такий план роботи:
Сьогодні ми розглянемо тварин, які в одних викликають страх, огиду, а в інших – захоплення. Одні вважають їх мудрими, могутніми, цілителями, поклоняються їм, будують храми, а інші – злими і підступними. Існує багато легенд, міфів про них. Згадайте біблійного змія, який спокусив Єву скуштувати заборонений плід, за що людей вигнали з Едему. Медуза Горгона, яка замість волосся на голові мала змій, перетворювала всіх на каміння своїм поглядом, а в українських і російських казках дракони і 3-, 6-, 12-голові змії постійно нападали на поселення людей. Найбільші наземні тварини, які будь-коли жили, - динозаври,- теж представники плазунів.
Які ж вони, ці легендарні тварини, огорнуті таємницею?
Рольова гра «Учень – учитель»
Учень пояснює новий матеріал, використовуючи план уроку та опорні схеми.
V. Навчальна частина
Самокаліцтво у плазунів (аутомія);
Речовина, якою вкриті півкулі головного мозку плазунів (сіра).
Тестові завдання (І група)
1)плазуни здебільшого:
А)холоднокровні;
б)теплокровні.
2)розмноження і розвиток плазунів пов’язані з :
А)суходолом;
Б)водою.
3)тіло плазунів поділене на:
А)голову, тулуб;
Б)голову, хвіст;
В)голову, тулуб, хвіст.
4)хребет плазунів диференційований і складається з:
А)3 відділів;
Б)5 відділів;
В) 6 відділів.
5)плазуни мають справжню грудну клітку:
А)так:
Б)ні.
6)зуби у плазунів:
А)мають корені;
Б)без коренів.
7)видільна система плазунів складається з:
А)нирок, сечоводу;
Б)нирок, сечоводу, сечового міхура;
В)нирок, сечового міхура.
8)кровоносна система плазунів:
А)незамкнена;
Б)замкнена.
9)плазуни, у яких серце чотирикамерне:
А)ящірки;
Б)змії;
В)крокодили.
10)до органів дихання плазунів належить:
А)зябра;
Б)шкіра;
В)легені.
11)для плазунів характерний розвиток:
А)прямий;
Б)непрямий.
12)плазунам властиве запліднення:
А)зовнішнє;
Б)внутрішнє.
Завдання «Лекція – парадокс» (ІІ група)
Знайдіть і виправте завдання в тексті.
Потім групи учнів міняються завданнями.
VIII. Домашнє завдання.
б)намалювати малюнки різноманітних плазунів, зробити фотографії.
ІХ. Етап рефлексії.
Давайте назбираємо намистинку побажань один одному (щастя, успіху, радості…).
За що ви вдячні природі?