Плід. Способи поширення плодів.

Про матеріал
Тема. Плід. Способи поширення плодів. Лабораторне дослідження: будова плоду Мета. Ознайомити учнів з особливостями будови квіткових рослин; розглянути значення плодів для рослини та способи їх поширення; розвивати вміння порівнювати біологічні процеси в природі; продовжити формувати вміння і навички працювати з текстом і малюнками підручника , розпізнавати різні типи плодів; робити відповідні висновки;  виховувати розуміння значущості плодів і насіння в житті рослин, бережливе ставлення до рослин.
Перегляд файлу

Тема. Плід. Способи поширення плодів. Лабораторне дослідження: будова плоду

Мета. Ознайомити учнів з особливостями будови квіткових рослин; розглянути значення плодів для рослини та способи їх поширення; розвивати вміння порівнювати біологічні процеси в природі; продовжити формувати вміння і навички працювати з текстом і малюнками підручника ,  розпізнавати різні типи плодів; робити відповідні висновки;  виховувати розуміння значущості плодів і на­сіння в житті рослин, бережливе  ставлення до рослин.

Обладнання. Підручник, роздатковий матеріал, таблиці, колекція сухих плодів, зразки соковитих плодів.

Хід уроку.

І. Організація уроку

Позитивне налаштування на урок

Всі ми з вами різні, але чимось схожі. Перевіримо?

- хто любить фрукти ? ( підніміть праву руку)

- у кого вдома є домашні тварини? ( підніміть ліву руку)

- хто любить свою сім”ю? (поплескайте в долоні)

- у кого є друзі ( посміхніться)

Тепер ми більше знаємо один про одного а, значить, ми одна команда і будемо працювати разом, і дух партнерства допоможе нам в цьому.

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

1.Виконати вправу за посиланням

https://wordwall.net/uk/resource/37761389/%d0%b1%d1%96%d0%be%d0%bb%d0%be%d0%b3%d1%96%d1%8f/%d0%b1%d1%83%d0%b4%d0%be%d0%b2%d0%b0-%d0%bd%d0%b0%d1%81%d1%96%d0%bd%d0%b8%d0%bd%d0%b8

  1. Біологічний диктант

А) головна частина насінини... ( зародок рослини)

Б) зародок насінини складається з ..... (зародкового корінця, стебла, бруньки, сім”ядолей)

В) зародок пшениці , кукурудзи містить ... ( одну сім”ядолю)

Г) в ендоспермі міститься ... (запас поживних речовин)

Д) насінна шкірка утворена з ...  ( покривів насінного зачатка)

Е) розвиток та вихід з насінини назовні проростка - це ... ( проростання насіння)

Є) схожість насіння - це ... ( його здатність до проростання)

Ж) для проростання насіння потрібна сукупність певних умов: ...  ( вологість, температура, світло, повітря)

ІІІ. Мотивація навчально - пізнавальної діяльності

Діти, у мене є чарівна скринька. Я хочу, щоб ви здогадалися що в ній знаходиться.

1. - У Вавілоні жреці забороняли їсти це простим людям, щоб не порозумнішали. В цьому була доля істини, бо вони укріпляють пам'ять. Ці плоди часто використовують в кулінарії, додають у шоколад, до випічки та навіть у салати (Горіх).

2. - Про ці золоті «молодильні» плоди розповідають і слов'янські народні казки. У Древній Елладі, наприклад, цей плід вважався символом любові і присвячувалося богині краси Афродіті (Яблуко).

Діти, правильно це яблуко та горіх. А скажіть, чим же відрізняються ці плоди?

Оголошення теми, мети уроку

ІV. Вивчення нового матеріалу

Після того як квітка відцвітає, настає новий етап його розвитку — утворення плоду.

Плід — найважливіший орган розмноження квіткових рослин, що утворюється з квітки після запилення і запліднення.

Плід — генеративний орган квіткових рослин, у якому містяться насінини.

 

Основні функції плоду:

захищає насінину від несприятливого впливу довкілля;

сприяє поширенню насіння;

створює додатковий запас води і поживних речовин.

Будова плодів

Плід складається з оплодня та насіння.

будоваплодаw944IMG_256

 

 

 

 

 

Значення плодів

У рослинному світі роль плодів має надзвичайно велике значення.

 

Найважливіші функції плодів:

  •                               плоди забезпечують розвиток, дозрівання і захист насіння;
  •                               плоди беруть участь у розселенні рослин;
  •                               плоди є цінним (висококалорійним) продуктом харчування для усіх тварин нашої планети;
  •                               людина також широко використовує плоди і насіння: у їжу, на корм худобі, у медицині та промисловості.

В залежності від кількості насінин розрізняють однонасінні і багатонасінні плоди.

 

В залежності від кількості води в оплодні розрізняють соковиті та сухі плоди. Дозрілі соковиті плоди мають у складі оплодня соковиту м'якоть. Дозрілі сухі плоди соковитої м'якоті не мають.

 

Плоди

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Використовуючи матеріал параграфа 38 с. 141-142 , заповнити таблицю

Назва плоду

Сухий чи соковитий

Розкривний чи нерозкривний

Однонасінний чи багаонасінний

 

 

 

 

Перегляд відеоматеріалу “Способи поширення плодів” за посиланням

https://www.youtube.com/watch?v=yheB38b5FVk

Запис в зошит.

- саморозкидання ( автохорія)

- вітром ( анемохорія)

- водою ( гідрохорія)

- птахами ( орнітохорія)

- тваринами ( зоохорія)

V. Закріплення вивченого матеріалу

1.Виконання лабораторного дослідження с.142

2. Прийом «Так-ні».( червоні та зелені картки, правильна відповідь - зелена картка)

  1.          Плід – це видозмінена у процесі запилення квітка.
  2.          Плід складається з насінини та оплодня.
  3.        Плоди поділяють  на сухі (з м’ясистим соковитим оплоднем) та соковиті (оплодень шкірястий або здерев’янілий).
  4.          Сухі плоди поділяють на розкривні та нерозкривні.
  5.          Багатонасінні сухі плоди – біб, стручок, стручечок, коробочка.
  6.          Містять переважно одну насінину: горіх, жолудь, сім’янка, зернівка.
  7.        Ягода – соковитий однонасінний плід з м’якушем, покритий зверху тонкою шкіркою.
  8.          Кістянка – однонасінний соковитий плід.

VІ. Підсумок

Рефлексія

«Квітка уроку»

Доберіть прикметники для характеристики уроку, уписуючи їх на пелюстках ( радісний, успішний, очікуваний, корисний, креативний, ігровий,  пізнавальний)     

VІІ. Д/з. Опрацювати параграф 38, скласти сенкан “Плід”

 

 

 

 

Використана література.

  1. Підручник з біології дя 6 класу ( автор Л.І. Остапченко і інші)
  2. Канал YouTube видео
  3. Сайт https://miyklas.com.ua/

 

docx
Додано
27 січня 2023
Переглядів
768
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку