Площа прямокутника і квадрата (Презентація, Конспект уроку)

Про матеріал
Урок містить презентацію, план конспект уроку та мвтеріали для проведення уроку
Перегляд файлу

 

Тема: Площа прямокутника і квадрата.

Мета:

 • удосконалити вміння обчислювати площу прямокутника та квадрата; домогтися засвоєння залежностей між одиницями вимірювання площі;

• розвивати мову, зорову і слухову пам’ять, увагу, логічне мислення, ерудованість, творчу діяльність, просторові уявлення; відпрацьовувати  навички усної лічби;

• виховувати правила поведінки на уроці, охайність, культуру математичних записів, активність, спостережливість і працелюбність;

• формувати процедурну і логічну компетентність.

Тип уроку: удосконалення знань і вмінь.

Обладнання: підручник, роздатковий матеріал, комп’ютер.

Форми роботи: робота в парах, робота в групах.

Очікувані результати:

• учні повинні вміти знаходити значення виразів, що містять степені;

• обчислювати периметр прямокутника і квадрата;

• обчислювати площу прямокутника і квадрата;

• знати одиниці вимірювання площ.

Хід уроку

«Предмет математики настільки серйозний,

 що не можна втрачати нагоди

зробити його трішки цікавішим»

                            Блез Паскаль

 

І. Організація початку уроку

1. Привітання

2. Перевірка готовності до уроку

ІІ. Перевірка домашнього завдання

Вчитель перевіряє наявність домашнього завдання в зошиті

ІІІ. Формулювання мети і завдань уроку

Значна частина питань життєдіяльності людини зводиться до розв’язування різноманітних задач, умови яких містять нематематичні поняття. Наприклад: як визначити, скільки фарби потрібно, щоб пофарбувати двері? Як визначити, скільки треба асфальту, щоб заасфальтувати доріжку? Отже, завдання уроку: удосконалити знання та вміння розв’язувати задачі з реального життя, використовуючи формули для обчислення площ прямокутника і квадрата.

Ці задачі не прості,

застосовуєш їх у житті.

Ну, а щоб їх розв’язати,

площу треба добре знати.

ІV. Актуалізація опорних знань.

  1. Гра «Незакінчене речення»

Для подальшого розв’язування вправ і задач нам необхідно перевірити як ви зрозуміли попередній матеріал. Отже, закінчіть речення…

  • Рівні фігури мають рівні…  площі
  • Площа  фігури дорівнює… сумі площ її частин
  • Площа прямокутника дорівнює… добуток довжини і ширини
  • Площа квадрата дорівнює…сторона піднесена до квадрату
  1. Гра «Асоціативний кущ»

Діти працюють в групах по рядах. Кожний ряд отримує конверт з геометричною фігурою. На звороті потрібно написати якомога більше речей з навколишнього середовища, які нагадують ці фігури. (Квадрат, прямокутник, трикутник).

  1. Гра «Розкодуй слово»

Учні повинні вибрати правильну відповідь та розкодувати слово. Правильна відповідь - Площа

С

10

М

202

В

8

З

162

Я

196

Т

16

Ц

40

Ж

6

Г

32

А

169

А

36

Л

400

Ч

61

Щ

256

І

36

П

64

Д

22

О

16

У

255

Ю

15

 

V. Мотивація навчальної діяльності учнів

У житті ми зустрічаємося з такою величиною як: площа будинку, площа поля, площа саду, площа підлоги. Тож давайте подивимось як допоможуть наші знання математичних формул розв’язувати побутові задачі.

До нашого навчального закладу звернулися будівельники, що розпочали ремонт дитячого садочка та впорядкування прилеглої до нього території. Наша задача допомогти зробити правильні розрахунки, щоб уникнути перевитрат матеріалу.

На даному етапі уроку наш клас перетворюється у будівельно – ремонтну компанію.

VIІ.  Формування вмінь, закріплення знань

Задача 1.

Для ремонту кімнати відпочинку, яка має форму квадрата, вирішили придбати 42 м2 ковроліну. Чи вистачить матеріалу, якщо периметр кімнати 24 м.

(один із учнів розв’язує задачу біля дошки, решта учнів записують розв’язання у зошитах)

Розв’язання

P = 24 см

S - ?

  1. 24 : 4 = 6 (м) – сторона квадрата
  2. 6 * 6 = 36 (м2) – площа

42 м2 36 м2

Відповідь: 42 м2 ковроліну вистачить для кімнати відпочинку

Задача 2.

Вимірявши прямокутний коридор з’ясувалося, що одна його сторона 12 м, а друга на 3 метри менша. Скільки необхідно фарби для фарбування підлоги, якщо на 1 м2 витрачається 120 грамів.

(один із учнів розв’язує задачу біля дошки, решта учнів записують розв’язання у зошитах)

Розв’язання

а – 12 м.

b - ?, на 3 м менша

S -?

  1. 12 – 3 = 9 (м) – ІІ ст.
  2. 12 * 9 = 108 (м2) – S
  3. 108 * 120 = 12 960 (гр)

12960 : 1000 = 12 кг 960гр

Відповідь: для фарбування підлоги необхідно 12 кг 960 гр фарби.

Задача 3.

Площа території дитячого садочка прямокутної форми 32 га, її довжина – 800 метрів. Скільки метрів паркану необхідно для встановлення огорожі.

(один із учнів розв’язує задачу біля дошки, решта учнів записують розв’язання у зошитах)

Розв’язання

a = 800 м

b - ?

S = 32 га = 320000м2

Р - ?

  1. 320000 : 800 = 400 (м) – b
  2. (400 + 800) = 2400 (м) – Р

Відповідь: для паркану необхідно 2400 метрів огорожі.

VIIІ. Підсумок уроку. Рефлексія

  1. «Інтелектуальний марафон»

Для перевірки рівня засвоєння вами вивченого матеріалу проведемо самостійну роботу.

(Учитель роздає завдання для самостійної роботи. Після написання самостійної роботи, учні обмінюються листками і за відповідями на дошці проводять взаємоперевірку, виставляють оцінки, а потім здають роботи учителю)

Варіант 1

1.Яку довжину має сторона квадрата площею 1 а?  (1 бал)

А. 1 дм.   Б. 1 м.   В. 10м.   Г. 100м.

2. Знайдіть площу прямокутника, якщо його сторони дорівнюють 2 см і 5 см. (1 бал)

А. 7 .   Б. 14.   В. 20.   Г. 10.

3. Площа квадрата дорівнює 81. Чому дорівнює його сторона? (1 бал)

А. 18 см.   Б. 9 см.   В. 8см.   Г. 10см.

4. Знайдіть периметр квадрата площею 49. (2 бала)

А. 14 см.   Б. 28см.   В. 7 см.   Г. 12см.

5. Скільки у 3 ?  (2 бала)

А. 30см. Б. 300. В. 3000.Г. 30000.

6. Квадрат із стороною 8 см і прямокутник, довжина якого дорівнює 16 см, мають однакові площі. Знайдіть периметр прямокутника   (3 бала)

А. 9 . Б. 288 . В. 40 . Г. 36 .

Варіант 2

1.Яку довжину має сторона квадрата площею 1 га?  (1 бал)

А. 1 км.   Б. 1 м.   В. 10м.   Г. 100м.

2. Знайдіть площу прямокутника, якщо його сторони дорівнюють 6 см і 7 см.  (1 бал)

А. 42 .   Б. 13.   В. 26.   Г. 84.

3. Площа квадрата дорівнює 25. Чому дорівнює його сторона?  (1 бал)

А. 52 см.   Б. 5 см.   В. 10см.   Г. 20см.

4. Знайдіть периметр квадрата площею 64. (2 бала)

А. 16 см.   Б. 8см.   В. 32 см.   Г. 14см.

5. Скільки у 4 ? (2 бала)

А. 400 мм. Б. 40000.В. 4.Г. 400.

6. Квадрат із стороною 12 см і прямокутник, довжина якого дорівнює 18 см, мають однакові площі. Знайдіть периметр прямокутника (3 бала)

А. 32 . Б. 1288 . В. 52 . Г. 64 .

 

Варіант 1

  1. В
  2. Г
  3. Б
  4. Б
  5. Г
  6. В

Варіант 2

  1. Г
  2. А
  3. Б
  4. В
  5. Б
  6. В
  1.  Гра «Продовжіть речення» ( «Мікрофон»)

На уроці я дізнався…

На уроці я навчився…

Найбільший мій успіх – це …

Найбільші труднощі я відчув…

Чи можу я застосувати набуті знання в житті. І де саме?

Оцінювання учнів.

ІХ. Домашнє завдання

  1. §21 повторити правила і формули;
  2.  Виконати №590, 593.
  3. Обчисліть площу своєї кімнати та загальну довжину плінтусів у ній.

X. Підсумки уроку

Учитель

У мене є чарівний аркуш, на якому зображені різні смайлики. Ваша задача поставити плюс біля того смайлика, який показує ваш настрій на уроці. Поки ви працюєте зі смайликами, я хочу наш сьогоднішній урок завершити таким віршем:


Якщо хочеш досягнути

У житті своїм вершин,

Математику збагнути

Мусиш тонко, до глибин.

Калькулятор і комп’ютер,-

Хто сьогодні їх не зна?

Та за пояс їх запхнути

Може світла голова.

Якщо хочеш бізнесменом

Після школи, друже, стать,

Аксіоми й теореми

Мусиш добре пам’ятать.

Якщо лікарем ти станеш,

То, колего, тут затям

Коли десь помилишся -

Хтось поплатиться життям.

Не кажу про космонавтів,

Вчителів і моряків.

Та коли чогось не знав,

Час це вивчити настав.

Не махай на все рукою,

Не лінуйся, а учись

Бо чого навчишся в школі,

Знадобиться ще колись!


 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Епіграф:«Предмет математики настільки серйозний, що не можна втрачати нагоди зробити його трішки цікавішим» Блез Паскаль

Номер слайду 2

Тема уроку:«Площа прямокутника і квадрата»

Номер слайду 3

Гра «Незакінчене речення» Рівні фігури мають рівні… Площа фігури дорівнює… Площа прямокутника дорівнює… Площа квадрата дорівнює…

Номер слайду 4

Гра «Асоціативний кущ»

Номер слайду 5

Гра «Розкодуй слово»{93296810-A885-4 BE3-A3 E7-6 D5 BEEA58 F35}𝟖𝟐𝟐𝟎𝟐𝟒𝟐𝟏𝟔𝟐𝟏𝟑𝟐 С10 М202 В8 З162 Я196 Т16 Ц40 Ж6 Г32 А169 А36 Л400 Ч61 Щ256І36 П64 Д22 О16 У255 Ю15{93296810-A885-4 BE3-A3 E7-6 D5 BEEA58 F35}С10 М202 В8 З162 Я196 Т16 Ц40 Ж6 Г32 А169 А36 Л400 Ч61 Щ256І36 П64 Д22 О16 У255 Ю15 Слово ключ -П Л О Щ А

Номер слайду 6

Допоможемо з ремонтом дитячого садочка

Номер слайду 7

Задача 1. Для ремонту кімнати відпочинку, яка має форму квадрата, вирішили придбати 42 м2 ковроліну. Чи вистачить матеріалу, якщо периметр кімнати 24 м.

Номер слайду 8

Задача 2. Вимірявши прямокутний коридор з’ясувалося, що одна його сторона 12 м, а друга на 3 метри менша. Скільки необхідно фарби для фарбування підлоги, якщо на 1 м2 витрачається 120 грамів.

Номер слайду 9

Задача 3. Площа території дитячого садочка прямокутної форми 32 га, її довжина – 800 метрів. Скільки метрів паркану необхідно для встановлення огорожі.

Номер слайду 10

Гра«Інтелектуальний марафон»

Номер слайду 11

Відповіді для перевірки. Варіант 1 ВГББГВВаріант 2 ГАБВБВ

Номер слайду 12

Гра «Мікрофон»На уроці я дізнався…На уроці я навчився…Найбільший мій успіх – це …Найбільші труднощі я відчув…Чи можу я застосувати набуті знання в житті. І де саме?

Номер слайду 13

Домашнє завдання. Обчисліть площу своєї кімнати та загальну довжину плінтусів у ній. п. 21 повторити правила і формули; Виконати №590, 593.

Номер слайду 14

Дякую за урок

Перегляд файлу

Прізвище, Ім’я _________________________________________________

Варіант 1

1.Яку довжину має сторона квадрата площею 1 а?  (1 бал)

А. 1 дм.   Б. 1 м.   В. 10м.   Г. 100м.

2. Знайдіть площу прямокутника, якщо його сторони дорівнюють 2 см і 5 см. (1 бал)

А. 7 .   Б. 14.   В. 20.   Г. 10.

3. Площа квадрата дорівнює 81. Чому дорівнює його сторона? (1 бал)

А. 18 см.   Б. 9 см.   В. 8см.   Г. 10см.

4. Знайдіть периметр квадрата площею 49. (2 бала)

А. 14 см.   Б. 28см.   В. 7 см.   Г. 12см.

5. Скільки у 3 ?  (2 бала)

А. 30см. Б. 300. В. 3000.Г. 30000.

6. Квадрат із стороною 8 см і прямокутник, довжина якого дорівнює 16 см, мають однакові площі. Знайдіть периметр прямокутника   (3 бала)

А. 9 . Б. 288 . В. 40 . Г. 36 .

Оцінка _______

 

Прізвище, Ім’я _________________________________________

Варіант 2

1.Яку довжину має сторона квадрата площею 1 га?  (1 бал)

А. 1 км.   Б. 1 м.   В. 10м.   Г. 100м.

2. Знайдіть площу прямокутника, якщо його сторони дорівнюють 6 см і 7 см.  (1 бал)

А. 42 .   Б. 13.   В. 26.   Г. 84.

3. Площа квадрата дорівнює 25. Чому дорівнює його сторона?  (1 бал)

А. 52 см.   Б. 5 см.   В. 10см.   Г. 20см.

4. Знайдіть периметр квадрата площею 64. (2 бала)

А. 16 см.   Б. 8см.   В. 32 см.   Г. 14см.

5. Скільки у 4 ? (2 бала)

А. 400 мм. Б. 40000.В. 4.Г. 400.

6. Квадрат із стороною 12 см і прямокутник, довжина якого дорівнює 18 см, мають однакові площі. Знайдіть периметр прямокутника (3 бала)

А. 32 . Б. 1288 . В. 52 . Г. 64 .

Оцінка _______

 

 

Прізвище, Ім’я _________________________________________________

Варіант 1

1.Яку довжину має сторона квадрата площею 1 а?  (1 бал)

А. 1 дм.   Б. 1 м.   В. 10м.   Г. 100м.

2. Знайдіть площу прямокутника, якщо його сторони дорівнюють 2 см і 5 см. (1 бал)

А. 7 .   Б. 14.   В. 20.   Г. 10.

3. Площа квадрата дорівнює 81. Чому дорівнює його сторона? (1 бал)

А. 18 см.   Б. 9 см.   В. 8см.   Г. 10см.

4. Знайдіть периметр квадрата площею 49. (2 бала)

А. 14 см.   Б. 28см.   В. 7 см.   Г. 12см.

5. Скільки у 3 ?  (2 бала)

А. 30см. Б. 300. В. 3000.Г. 30000.

6. Квадрат із стороною 8 см і прямокутник, довжина якого дорівнює 16 см, мають однакові площі. Знайдіть периметр прямокутника   (3 бала)

А. 9 . Б. 288 . В. 40 . Г. 36 .

Оцінка _______

 

 

Прізвище, Ім’я _________________________________________________

Варіант 1І

1.Яку довжину має сторона квадрата площею 1 га?  (1 бал)

А. 1 дм.   Б. 1 м.   В. 10м.   Г. 100м.

2. Знайдіть площу прямокутника, якщо його сторони дорівнюють 3 см і 4 см. (1 бал)

А. 7 .   Б. 12.   В. 20.   Г. 10.

3. Площа квадрата дорівнює 49. Чому дорівнює його сторона? (1 бал)

А. 18 см.   Б. 9 см.   В. 7см.   Г. 10см.

4. Знайдіть периметр квадрата площею 36 . (2 бала)

А. 24 см.   Б. 28см.   В. 7 см.   Г. 12см.

5. Скільки у 5 ?  (2 бала)

А. 50см. Б. 500. В. 5000.Г. 50000.

6. Квадрат із стороною 12 см і прямокутник, довжина якого дорівнює 18 см, мають однакові площі. Знайдіть периметр прямокутника (3 бала)

А. 9 . Б. 288 . В. 52 . Г. 36 .

Оцінка _______

 

 

 

Варіант І

Варіант ІІ

  1. В
  2. Б
  3. В
  4. Б
  5. Г
  6. В
  1. Г
  2. Б
  3. В
  4. А
  5. Г
  6. В

 

Перегляд файлу

Дмитрий Эдберг (edbergturnir) — профиль | Pinterest

Перегляд файлу

http://cdn.goodhouse.com.ua/images-png/14206/142061.png

zip
Додано
11 січня 2022
Переглядів
1238
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку