урок має за мету: закріпити навички роботи з ЕТ Excel; поглибити знання учнів по темі «Діаграми»; навчити учнів будувати різноманітні типи діаграм, графіків у електронній таблиці; сформувати вміння створювати різні діаграми.
Тема: Побудова діаграм і графіків в електронних таблицях MS Excel.
Пізнавальна мета уроку: закріпити навички роботи з ЕТ Excel; поглибити знання учнів по темі «Діаграми»; навчити учнів будувати різноманітні типи діаграм, графіків у електронній таблиці; сформувати вміння створювати різні діаграми; вдосконалювати навички роботи на ПК.
Розвивальна мета уроку: розвивати навики роботи на комп'ютері, навики роботи з електронними таблицями.
Виховна мета уроку: виховувати старанність, активність при вивченні нового матеріалу, уміння працювати в групі; розвивати логічне мислення, увагу; сприяти самостійній роботі за комп’ютером.
Обладнання: ПК, індивідуальні картки із завданнями, таблиці, електронна презентація.
Тип уроку: нестандартний (урок-гра).
Хід уроку.
I. Організація уроку.
Привітання. Перевірка готовності учнів до уроку. Повторення правил з техніки безпеки.
II. Актуалізація і мотивація навчальної діяльності.
1. Бліц-турнір (перевірка знань з теми)
1) Електронні таблиці зручні тим, що дані в них розміщуються у вигляді ….. (таблиці)
2) Кожна клітинка таблиці має своє …… (ім’я)
3) Адреса клітинки складається із назви ……… (стопчика і номера рядка)
4) Файли, в яких зберігаються ЕТ, ще називаються …… (книгами)
5) Кожна книга в Excel складається з …….. (аркушів, листів)
6) Клітинку виділену в даний момент називають… (поточною, активною)
7) В будь-яку клітинку ЕТ можна ввести … (числа, текст, формули)
8) Введення формули починається із знаку … (=)
2. Практичне завдання на повторення.
Знайти значення виразів: № 1239, 1240 з підручника «Алгебра-7» (автор підручника – Бевз Г. П.)
ІІІ. Оголошення теми, мети уроку, постановка задач на урок з використанням презентації.
Сьогодні ми пригадаємо, що таке діаграма і графік; для чого вони призначені; які є типи діаграм; з яких елементів вони складаються і саме головне навчимося будувати діаграми в програмі Microsoft Excel.
ІV. Вивчення нового матеріалу з використанням презентації
Види діаграм. Серед стандартних діаграм і графіків є такі: гістограма, лінійчаста, графік, кругова, крапкова, з областями, кільцева, пелюсткова, поверхнева, бульбашкова, біржова, циліндрична, конічна, піраміда та більше 20 нестандартних діаграм і графіків.
Кругові діаграми більш наочно показують співвідношення частин у цілому. На кругову діаграму виводяться співвідношення показників, розміщених в одному рядку або стовпчику, співвідношення даних вказуються у відсотках від цілого.
Стовпчикові діаграми краще показують кількісні характеристики одночасно в кількох рядках і стовпчиках.
Лінійний графік краще використовувати для зображення змін показників протягом визначеного часу.
Отже, потрібно вибирати певний вид діаграми для конкретного відображення значень.
Як створити діаграму? В електронні таблиці включені спеціальні засоби, названі діловою графікою, які можуть табличні дані зобразити у графічному вигляді.
В Excel 2007 для створення різноманітних діаграм треба:
Діаграму можна створити на окремому робочому листі або вставити в уже існуючий. (Презентація вчителя)
Діаграма містить такі елементи:
Налаштування опцій діаграм здійснюються за допомогою кнопок «стрічки» або контекстного меню відповідного елементу діаграми.
V. Комплекс спеціальних вправ для користувачів ПЕОМ.
VІ. Закріплення вивченого. Практична робота (роздатковий матеріал). Під час виконання практичної роботи учні самостійно виконують комплекс вправ для зняття втоми очей за допомогою програмного засобу EyeLeo.
Мета. Навчитися вставляти діаграми, графіки.
Хід роботи.
Продаж єгипетських сувенирів |
||
Найменування товару |
Кількість |
Відсоток |
Піраміда Хеопса |
58 |
|
Сфінкс |
106 |
|
Верблюд |
67 |
|
Намисто |
49 |
|
Кольорові листівки |
171 |
|
Всього продано: |
|
|
На аркуші 2 створи таблицю СКАРБИ |
|||||
Скарби, тис. кг |
Країна |
||||
Україна |
Мексика |
Росія |
Єгипет |
Франція |
|
Золото |
19002 |
11000 |
98005 |
109670 |
10000 |
Срібло |
9300 |
700 |
6002 |
78906 |
91100 |
Коштовне каміння |
39004 |
43002 |
51897 |
72789 |
6356 |
На аркуші 3 створи таблицю |
|||||
Графік зміни температури в пустелі |
|||||
Час |
06:10:00 |
07:40:00 |
08:30:00 |
09:30:00 |
10:21:00 |
Прогноз |
-5 |
4 |
12 |
20 |
32 |
Температура |
-3 |
2 |
10 |
23 |
40 |
VІ. Домашнє завдання.
Побудувати діаграму своєї успішності в І семестрі.
VІІ Підсумок уроку. Рефлексія.
Виставлення оцінок з короткою аргументацією.