Дорофєєва Олена Вікторівна, м. Краматорськ, ЗОШ №3 7 клас
Тема: Побудова інформаційних моделей. Інструктаж з БЖД. Практична робота 2. Побудова інформаційних моделей в різних програмних середовищах. Підсумковий урок з теми: «Моделювання».
Мета уроку: навчальна: навчитися створювати інформаційні моделі задач для заданої предметної галузі, зокрема при розв’язування задач з інших навчальних предметів;
розвивальна: розвивати творчий підхід до поставленої задачі; логічне мислення, тренувати пам’ять та увагу, сприяти розвитку пізнавального інтересу; створювати ситуації зацікавленості та позитивні емоції по відношенню до навчальної діяльності, сприяти підготовці учнів до життя, посиленню зв’язку теорії з практикою; самостійно контролювати проміжні і кінцеві результати роботи;
виховна: виховувати старанність та відповідальність; формувати і підтримувати прагнення учнів до відкриття нового; підвищувати інформаційну культуру учнів; виховувати вміння проводити об’єктивну самооцінку; виховувати творчий та естетичний підхід до роботи, бажання експериментувати.
Тип уроку. Урок застосування знань, умінь і навичок.
Форму уроку. Групова, індивідуальна.
Методи роботи на уроці. Демонстрування, практична робота, інтерактивний.
Обладнання та наочність. комп’ютери, мультимедійні пристрої, інструктивні картки із завданнями, підручник Інформатика:
Програмне забезпечення. Браузер, сервіси інтерактивна online-дошка linoit, Microsoft Word, Microsoft PowerPoint, графічний редактор Paint, веб-сервіс для створення слів-хмар Тагул, веб-сервіс для створення карти знань Mindomo.
Хід уроку
І. Організаційний момент (1 хв.)
Привітання з учнями та гостями.
ІІ. Перевірка домашнього завдання (1 хв.)
Перевірка заповнення on-line дошки на тему «Модель народних українських символів» https://www.thinglink.com/scene/1120467311992504324
ІІІ. Мотиваційна частина уроку. Повідомлення теми, завдань уроку (3 хв.).
На минулому уроці ви переглянули безліч моделей, опрацювали різновиди інформаційної моделі. Сьогодні я вам пропоную створити власну інформаційну модель на тему «Відомі українські письменники», у сервісі ThingLink.
ІV. Актуалізація опорних знань і діяльності учнів, необхідних для творчого рішення завдань (5 хв.)
Відповісти на запитання:
V. Відтворення потрібних знань (3 хв.)
Ознайомлення учнів з прикладами інформаційної моделі. Демонстрація різних програмних середовищ для побудови моделі:
VІ. Формування вмінь та навичок (15 хв.)
Повторення правил безпечної поведінки за комп’ютером.
Завдання для практичної роботи
Завдання. Створіть інформаційні моделі «Відомі українські письменники», у сервісі ThingLink.
Хід роботи
Створіть інтерактивний плакат відомих українських письменників у сервісі ThingLink. Список знаходиться у папці практична робота №2. На робочому столі.
Після цього, опублікуйте плакат та дайте спільний доступ. Скопіюйте силку та надішліть в googleКлас.
Вправа для очей.
VІІ. Звіт учнів щодо виконаної роботи (5 хв.)
Результат виконаної роботи надіслати в googleКлас.
Представлення учнями результатів свого дослідження.
VІІ. Узагальнення і систематизація учнями результатів роботи (7 хв.)
Тестування учнів
Тестування учнів за допомогою програми для комп’ютерного тестування MyTest.
VІІІ. Повідомлення домашнього завдання (1 хв.)
ІХ. Підсумки уроку (4 хв.)
Перегляд відеоролика «Моделювання: відео для уроків інформатики по темі “Моделювання” https://www.youtube.com/watch?v=ONOe3M_-uuA&list=PLULK8Tkie6trknEEJR5vr9j8M78gcL0PR&index=27, важливість процесу моделювання в життя людини.
Бесіда з учнями. Залишити свої враження від уроку на інтерактивній online дошці: