Подорож країною Казкарія
Мета: збагатити знання дітей про казки; розвивати логічне мислення, уважність, уяву, спостережливість; виховувати і формувати такі поняття як чесність, сміливість, чуйність, сприйнятливість до чужого болю, уміння любити й дружити, уміння розуміти інших і бути зрозумілим для них.
Обладнання: карта маршруту, картки із завданнями, малюнки казкових предметів, розрізані слова прислів’я, дитячі малюнки.
Хід свята
Вихователь. Якщо ти маєш давню мрію
Попасти в дивосвіт чарівний,
Де всі обставини незвичні,
А персонажі фантастичні.
Всі різні хоч і нереальні,
Чудні, потворні, добрі, гарні…
Тож не лінуйся, а будь ласка,
Візьми і почитай-но казку!
1 учень. Існує книг багато на землі,
Вони цікаві, мудрі та повчальні,
Та кожен з вас, дорослий чи малий,
Казки читає – дуже вони гарні.
2 учень. Казка – це світ чарівний та незвичний.
Казка – це сово, сповнене краси.
Поринути у казку – це ж бо так цікаво,
Це справді свято, радість на душі.
3 учень. У казці звірі свою мову мають,
Дерева розмовляють, мов живі,
Добро і правда завжди зло долають,
Тому і люблять казку діти всі.
4 учень. Казка – наче той горіх.
Ти попробуй розкуси –
Знайдеш стільки в нім краси,
Стільки мудрої поради,
Стільки вигадки і правди.
Вихователь. Тож давайте вирушимо у подорож країною Казкарія. А доломоже нам в цьому карта. У центрі звчарованого лісу є казкова галявина. Її оточують вікові дуби, порушуючи тишу, співають пташки, яскраво світить сонечко. Тут працює лісова школа.
1 зупинка. « Школа Мудрої Сови»
Сова. Світ дивовижний вас всіх вітає.
Всіх тих, хто вдумливо читає
І тих, хто любить мандрувати,
Та прагне більше пізнавати.
Вітаю! Вітаю! Вітаю! Я підготувала вам завдання. Треба вгадати казку, або героя казки.
Як зраділа жінка, серцем звеселилась.
Якось серед ночі діівчинки не стало,
Бо нахаба-жаба з ліжечка її вкрала. ( «Дюймовочка»)
Смоляний в мене бочок.
Із соломи дід зробив,
Бік смолою засмолив. («Солом’яний бичок»)
З даху в гості хто приходить? ( Карлсон)
Лишилася знову з розбитим коритом. («Казка про рибалку та рибку»)
До красуні-господині.
І почав її терзати, а вона давай кричати,
Просить друзів виручати.
Але друзі всі злякались і сжовались.
Тут ліхтарик заблищав.
Хтось на ворога напав,
Павутиння розрубав, полонянку врятував. («Муха-Цокотуха»)
Та й пішла вона блукати.
В зайця хатку відібрала.
Всі козу ту виганяли.
Рак козуню ущипнув –
Зайцю хатку повернув. («Коза-Дереза»)
Разів три, а не один.
Можливо ти мене спіймаєш.
А кого, скажи, як знаєш? ( Золота рибка)
Галасую в очереті.
Хоч і плавати мастак,
А не риба і не рак.
Одного разу я стрілу спіймала
І царівною в палаці стала. (Царівна Жаба)
Не любили спати.
Пісеньку співали,
З вовка глузували. (Троє поросят)
Забіяк попереджаю:
Слухайтесь, бо буде так,
Як ущипну, то буде знак. (Рак-неборак)
Сова. Молодці. Ви отримуєте одне слово з прислів’я.
2 зупинка. «Казкова пошта»
Я у ньому до бабусі через ліс іти боюся» (Червона Шапочка)
Вихователь. Молодці. Ми отримуємо друге слово і рухаємось далі.
3 зупинка. «Ярмарок казок»
( Входить сумна Королева казок)
Я – Королева казок.
Люблю я всіх, усіх діток!
Зустріч з казкою – це свято.
Не було б її у нас,
Ми б не знали так багато
Про новий і давній час.
В кожнім домі, в кожній хаті,
І у місті, і в селі,
Хто навчився вже читати,
Має й казку на столі.
Вихователь. А чому ти така сумна?
Королева казок. У нас трапилась біда. З нашого ярмарку зникли казки, а залишились тільки деякі речі і все переплуталось. А чи зможете мені допомогти? Вгадайте чиї це речі, та з якої казки.
Вихователь. З речами ми розібрались. Лишилось все розплутати.
Вихователь. Казкові герої часто носять довгі імена. Але тут щось зникло.
Королева казок. Дуже вам дякую! Все стало на свої місця. За це ви отримуєте ще одне слово прислів’я. Щасти вам!
4 зупинка. «Музична»
(Діти співають пісню «Казки мої, улюблені казки» і отримують ще одне слово.
5 зупинка. «Театральна»
Вихователь. Наберем в долоні сміху
І розсиплем всім на втіху.
Ми потремо оченята,
Щоб могли спостерігати.
Нашорошим швидко вуха,
Щоб могли усі все слухать.
Я запрошую до казки,
Завітайте всі, будь ласка.
Вистава «Про солодку ріпку»
(Діти отримують ще одне слово прислів’я)
6 зупинка. «Казкова галерея»
Вихователь. Наші діти дуже старались і намалювали свою галерею улюблених казок. У вас буде час все роздивитись. А за це отримуємо останнє слово і давайте складемо прислів’я.
КАЗКА ВЧИТЬ, ЯК НА СВІТІ ЖИТЬ,
1учень.
Повір у казку і все здійсниться,
Що мріється уже які роки.
І принц чарівний на коні присниться,
Все буде добре казці завдяки.
2учень.
Повір у казку і живи щасливо.
Перетерпіти зможеш тільки ти.
Перебороти і створити диво,
І досягнути власної мети.
3учень.
Повір у казку і усе здійсниться,
Все буде добре, як біда пройде.
А принц із білого коня спішиться
Й тебе за руку в казку поведе.
4учень.
Повір у диво і повір у мрію.
Так тяжко-важко буде не завжди.
В житті ніколи не втрачай надію,
А з вірою у серденьку іди.
Вихователь. Дякуємо вам за ваші добрі очі та привітливі посмішки. Сподіваюсь, ви ще не раз розгорнете книгу казок та познайомитесь з багатьма іншими казками.