Подорож у країну Здоров’я.
Мета: формувати навички особистої гігієни; розвивати у дітей активну життєву позицію, бажання бути здоровим.
Обладнання: картки з назвами зупинок, з назвами вітамінів, прислів’я, особисті речі ( мило, зубна щітка, рушник, зубна паста, носовичок, гребінець, люстерко).
Хід заняття
Учитель. Зрозуміло, всім відомо, що приємно бути здоровим. Тільки треба знати, як здоровим стати. Міцне здоров’я ─ це найдорожчий скарб. Чи знаєте ви, що наше здоров’я залежить від того, як ми дбаємо про нього щодня. Міцне здоров’я ─ це, передусім, свіже повітря, фізкультура, спорт, особиста гігієна, правильне харчування.
У народі кажуть: « Немає щастя без здоров’я ». Отже, щоб бути щасливим, потрібно дбати про своє здоров’я. А тепер ми відправляємося у подорож до країни Здоров’я. Вмощуйтесь зручненько на своїх місцях, а ось і наш капітан ─ Лікар Айболить. У нього є до вас поради, як піклуватись про себе.
Лікар Айболить.
Друже, щоб здоровим бути, треба навички здобути.
Про здоров’я піклуватись: перш за все - не лінуватись.
І здружитися зі спортом, рідко ласувати тортом.
Воду крижану не пити і ніколи не палити.
Щоб знешкодити мікроби, руки мий щоразу чисто.
Не забудь щоразу їсти овочі та фрукти різні ─
Всі вони тобі корисні. Вранці й ввечері,
Мій любий, завжди-завжди чисти зуби.
Отже, будьте уважні під час подорожі. В дорогу!
Учитель. Наша перша зупинка ─ станція Бруднуль і Плямок. Вони не вмиваються, не чистять зуби, не слідкують за чистотою у своїх кімнатах. Нігті в них чорні і не обрізані. Вони не чистять своє взуття, не слідкують за одягом і ходять патлатими.
Шапочка у глині, сажа на коліні, пальчики зелені, плаття у смажені. Вся замурзана, брудна, неохайна дуже, подивіться: ось вона впала у калюжу.
Плямка.
Не вмивайтеся ніколи і не мийте навіть рук,
Не потрібне це заняття, не вартує стільки мук.
Знов замурзаються руки, шия, вуха, все у вас,
То навіщо сили тратить і даремно гаять час?
Стригтися також не варто, та й резону в тім нема,
Бо однаково на старість облисіє голова.
2.Там живе хлопчик Бруднуля:
─ І руки брудні, і щоки мурзаті.
─ Це просто я мило віддав поросяті.
─ Чого в чорнилі руки, Ваню?
─ Це в нас було чистописання!
─ А на щоках чому чорнило?
─ Бо руками щоки мив я! Черевики повтікали, куртка з ними ─ за поріг. Сумка, зошити й підручник ─ їх спіймати я не зміг.
Учитель. Діти, а чому всі речі повтікали від Бруднулі?
Лікар Айболить.
Буде все у вас боліти, як нічого не робити.
Буде світ тоді не милий, і не буде в діток сили,
Коли рук своїх не мити і брудну водичку пити,
Їсти овочі не миті, ось таким брудним ходити.
Буде все у вас боліти, як зарядку не робити,
Будете тоді маленькі, безсилі, і слабенькі,
А коли не має сили, світ тоді стає немилим,
А таким ходить не стид? Ви погляньте на цей вид!
( звучить пісня « Хлопчик Замазура » ).
Ген ромашка зацвіла ─ Роно пораненьку.
На вітрах вона вдягла платтячко біленьке.
Ось так, ось так-так, платтячко біленьке. ( 2р. )
Грицик бриличок підняв край стежини в полі,
Він росою вже скупав стебелини голі.
Ось так, ось так-так, стебелини голі. ( 2 р. )
У пухнатого кота також є турбота ─
Лиже котичку хвоста, ну й важка робота.
Ось так, ось так-так, ну й важка робота. ( 2 р. )
Тільки хлопчик пізно встав, дивиться похмуро.
Умиватися не став, він же Замазура.
Ось так, ось так-так, він же Замазура. ( 2 р. )
Учитель. А Мийдодір не любить таких неохайних малят, тому він просив їм передати посилку з загадками і відгадками. А якщо ви відгадаєте всі загадки, станція Бруднуль і Плямок стане чистою. Спробуємо?
1.Гарне я і запашне, роботяще з малку.
Люблять всі чомусь мене вдень і на світанку.
Кажуть, я даю красу і здоров′я й силу,
Чистоту у дім несу, звуть мене всі… ( Мило )
2. Я ─ невтомна трудівниця, мені вірять люди,
Хто зі мною поведеться ─ той здоровим буде.
Буде часто усміхатись білими зубами,
Мене знає вся малеча і бабусі, й мами.
Чистоту тримаю в домі, справу знаю чітко,
Вам ім′я моє знайоме, бо зубна я… ( Щітка )
3. Я ─ м′якенька полотнинка, випрана дбайливо.
Не серветка, не хустинка, знаю своє діло.
Я до щічок, до голівки притулюсь ласкаво,
Я вберу усі краплинки з тіла після ванни.
Я не гість ─ хазяїн в домі, і лежати я не звик,
Вам ім′я моє відомо, пригадайте, я… ( Рушник )
4. Маю вигляд я і смак ─ можеш подивиться,
І без мене вам ніяк всім не обійтися:
Я не страва, не напій, та в роботі часто
З милом, щіткою дружу. Ім′я моє… ( Паста )
5. Ліг в кишеню і вартую. Плаксі, реві та бруднулі
Витру вранці струмки сліз, не забуду і про ніс.
( Носовичок )
6. Білих 30 зубчиків для кучерів і чубчиків
По голівці ходять, волосся в порядок приводять.
( Гребінець )
Учитель. Ось ви і відгадали загадки Мийдодіра. Я знаю, що всім вам подобаються білі, здорові й міцні зуби, гарна посмішка, густе, красиве волосся, охайний, випраний і випрасуваний, чистенький одяг. Але для цього треба щодня чистити зуби, вмиватися, розчісувати волосся, чистити взуття… і привчати себе до цього треба змалку. Заважати вам у цьому може лише лінь. Треба навчитися переборювати свої лінощі. Ось послухайте маленьке оповідання і подумайте: чи бувають ліниві охайними?
На вулиці
Іде дівчинка в школу. Бантики чистенькі, платтячко випрасуване, черевички блищать. Поряд з нею ─ мама, несе її портфель. А позаду двоє хлопців ідуть, розмовляють.
─ Дивись, яка охайна дівчинка. Аж любо глянути. Чистюля!
─ І зовсім вона не чистюля!
─ Це ж чому? ─ здивувався перший. ─ Вона ж он яка чистенька!
─ А тому, що все за неї мама робить. Навіть портфель її до школи носить, я щодня бачу.
То як ви думаєте, чи може бути лінивий охайним?
А ми опинились у місті Лінивому. Це наша наступна зупинка. Ось послухайте, як живуть люди в цьому місті.
Дзвенить а вікнами трамвай: вставай, вставай, вставай.
У хаті ─ метушня. Сестра гукає: « Де пальто? »
А де пальто ─ не зна ніхто. Отак у нас щодня.
Шука портфеля тарший брат, сорочечку середній брат
Штанці ─ молодший, а я згубила черевик
І олівець раптово зник, шукаю все підряд.
Пальто знайшли ми у кутку, портфель в садочку на бузку.
Ну а штанів нема, коли дивлюся ─ ось вони,
Лежать під лавкою штани, на них Мурко дріма.
Дев′ята б′є. Ну так і є. Спізнились на урок.
Порозмовлявши віч-на-віч, на місце класти кожну річ
Даєм собі зарок.
А зранку знов лунає крик: Де иій портфель? Де черевик?»
І знову метушня. І тільки чути: де та де?
І хата обертом іде. Отак у нас щодня.
Учитель. Діти, а у вас не буває такого? Що ви порадите жителям цього міста?
Кожній речі ─ своє місце!
А лікар Айболить приготував їм подарунок ─ чарівну квітку-семицвітку.
1.Жити в чистоті.
2. Дотримуватись режиму дня.
3. Робити зарядку.
4. Займатися спортом.
5. Правильно харчуватись.
6. Частіше гуляти на свіжому повітрі.
7. Позбутися шкідливих звичок.
Лікар Айболить. Ви, мабуть, втомилися? Тож давайте відпочинемо.
Я раненько прокидаюсь, біля ліжка потягаюсь.
Йду й водицею вмиваюсь, рушничком я утираюсь,
А тоді роблю зарядку, різні вправи по порядку.
1, 2, 3, 4 ─ проганяю лінь з квартири.
Учитель. А наша подорож продовжується. Перед нами місто Режим Дня. Діти цього міста все встигають, вони завжди охайні та веселі. Ось послухайте:
( Звучить пісня « Ми дружимо з Мийдодіром » )
Ми всім класом за сан стан і порядок дбаємо,
А сміття і безпорядок з класу виганяємо.
В нашім класі чистота на першому місці.
Безпорядок і сміття, забирайтесь звідси.
Подивіться на дівчаток ─ королеви чистоти.
А таких, як нас, хлоп′яток в цілім світі не знайти.
Всі ми дружим з Мийдодіром, із гребіночкою й милом,
Називають нас «зразкові» і ростем ми всі здорові.
Учитель. Жителі цього міста пропонують вам пограти в гру, яка називається «10 правил». Це ті правила, які ви маєте виконувати щодня. Хто уважний і хоче бути здоровим, той легко вгадає потрібне слово.
( не давай ).
( мчись ).
Чи нічого не забув, чи в портфелі все в…
( порядку ).
( підніми ).
Кнопки, цвяхи, сірники, а носи… ( носовички ).
( плям ).
( завжди ).
( гілці ).
Щоб тобою всі пишались, перехожі оглядались
Так роби, щоб люди звикли: ти в усьому завжди…
( приклад ).
Лікар Айболить. І ось, друзі, ми з вами від′іжджаємо у країну Чистоти і Порядку.
Учитель. Тут чисті вулиці, по тротуарах йдуть чисті, красиві й веселі діти. Вони знають багато прислів′їв про здоров′я і вас хочуть навчити:
Але, щоб жити у цій країні, треба обов′язково мати деякі речі:
─ Коли люди чхають, мною шлях мікробам закривають.
─ Що дістане зубами потилицю?
─ Коли пінюсь ─ на бруд я злюсь.
─ Ворсинок я багато маю, про білизну зубів я дбаю.
Що ж, з усіма завданнями ви впорались, щоб перевірити, чи все ви запам′ятали, як живуть у країні Чистоти і Порядку, я пропоную зіграти ще в одну гру. Гра « Шкідливо і корисно ». Слухайте те , що я казатиму, і якщо це корисно ─ плесніть у долоньки, якщо ні ─ ні.
─ Щодня вранці робити зарядку і приймати холодний душ.
─ Лягати спати пізно ввечері, а вранці довго ніжитись у ліжку.
─ Інколи чистити зуби.
─ Бути охайним і акуратним.
─ Відпочивати на свіжому повітрі.
─ Переглядати усі телепередачі на всіх каналах.
─ Займатися фізкультурою і спортом.
─ Надзвичайно полюбляти цукерки, торти і тістечка.
─ Ходити з батьками в турпоходи, працювати разом.
─ Розмовляти під час їжі.
─ Мити овочі і фрукти перед вживанням.
Бережіть здоров′я власне, поки є на це ще час,
Бо життя таке прекрасне і воно одне у нас!
Лікар Айболить. Отже, за власним бажанням ви стали жителями країни Чистоти і Порядку. І вам слід пам′ятати, що найбільше багатство в людини ─ це здоров′я.
Учитель. Дорогі діти! Робіть кожного ранку зарядку, вмивайтесь, чистіть зуби, стежте за чистотою свого тіла. Мийте руки перед кожним прийомом їжі, після сну і перед сном.
Тріться губкою й мочалкою, потерпіть ─ це не біда.
І чорнило, і варення змиє мило і вода.
І давайте хором прочитаємо правило:
Твоє здоров′я в твоїх руках!
( Звучить пісня « Сонечко », сл. Л.Реви, муз. Ю.Рожавської )
Ранком вмилось у водичці
Хмарочками утиралось,
Травам, квітам посміхалось.
Приспів:
Сонечко, сонечко,
Здрастуй , любе сонечко! ( 2 р. )
Гарно вмиюся під краном,
Рушничком своїм утруся:
─ Добрий день, ─ скажу матусі.
Приспів.
Сонечко, сонечко,
Здрастуй, любе сонечко! ( 2 р. )
Учитель. Щоб правильно харчуватися і пережовувати їжу кожній людині необхідно мати здорові зуби. А щоб зуби були здорові, за ними треба правильно доглядати і їжу вживати багату на вітаміни.
Сценка « Ми ─ вітаміни ».
А ─ сприяю росту, допомагаю нормальному зору. Мене багато в моркві, маслі, сирі, яйцях, печінці, помідорах, зеленій цибулі, гарбузі, риб′ячому жирі.
В ─ дуже потрібний для розумової і фізичної праці, поліпшення травлення. Міщусь в житньому хлібі, вівсяній та гречаній крупах, у горосі, квасолі, жовтку яєць, печінці, м′ясі.
С ─ запобігаю простуді, поліпшую кровообіг, сприяю росту, лікую цингу. Багаті мною капуста, картопля, помідори, цибуля, щавель, шипшина, хрін, часник, лимони, настій хвої, чорна смородина.
Д ─ зміцнюю кістки, запобігаю рахітові. Живу в молоці, риб′ячому жирі, житньому хлібі.
К ─ беру активну участь у згортанні крові. Є в жирах, салаті, шпинаті, цвітній капусті.
Всі:
Хто дружить із нами буде,
Всі незгоди позабуде,
Виросте міцним, здоровим,
Переможе всі хвороби.
Наступна зупинка
« ЗАПИТАННЯ ─ ВІДПОВІДЬ »
( Гребінець )
( Морква )
( вмиватися )
Ти поводься в ній завжди… ( охайно )
« Де дістати можна ліки? »
Цей будинок недалеко.
Називається…( аптека )
( ліжка )
( Котик )
( Дятел )
Учитель. В усіх куточках Землі люди хочуть бути здоровими і гарними. Чого тільки вони не роблять для досягнення цієї мети: є такі народи, які чорнили зуби і просвердлювали в них дірочки, розмальовували шкіру, прилаштовували до носа блискучі кільця, проколювали вуха… Людина створює себе і свою зовнішність сама. А переконатись у тому, що ми гарні, нам допоможе дзеркало. Хто з вас читав казку про Білосніжку та сім гномів? Пам’ятаєте, що було найбільшим скарбом злої Королеви-мачухи? Щодня вона запитувала своє дзеркало, чи вона найкрасивіша, чи ні. А Білосніжка була кращою, тому що вона була не лише красивою, а ще й доброю, працьовитою, чуйною, щирою і нікого не ображала. Про таких людей кажуть, що вони красиві душею.
Тому я вам бажаю бути здоровими, красивими і добрими. Тоді й у країні буде мир і спокій.
Найбільше багатство ─ здоров’я людини,
А люди здорові ─ багатство країни!
А будуть здоровими діти рости,
То буде країна багатством цвісти!
Ростіть здоровими і сильними, добрими і мудрими.У добрий час!