Подорож у країну Здоров’я

Про матеріал
Формування навичок особистої гігієни; розвиток у дітей активної життєвої позиції, бажання бути здоровим.
Перегляд файлу

  Подорож у країну Здоров’я.

 

Мета: формувати навички особистої гігієни; розвивати у дітей активну  життєву позицію, бажання бути здоровим.

Обладнання: картки з назвами зупинок, з назвами вітамінів, прислів’я,  особисті речі ( мило, зубна щітка, рушник, зубна  паста, носовичок, гребінець, люстерко).

 

Хід  заняття

         Учитель. Зрозуміло, всім відомо, що приємно бути здоровим. Тільки треба знати, як здоровим стати. Міцне здоров’я ─ це найдорожчий скарб. Чи знаєте ви, що наше здоров’я залежить від того, як ми дбаємо про нього щодня. Міцне здоров’я ─ це, передусім, свіже повітря, фізкультура, спорт, особиста гігієна, правильне харчування.

         У народі кажуть: « Немає щастя без здоров’я ». Отже, щоб бути щасливим, потрібно дбати про своє здоров’я. А тепер ми відправляємося у подорож до країни Здоров’я. Вмощуйтесь зручненько на своїх місцях, а ось і наш капітан ─ Лікар Айболить. У нього є до вас поради, як піклуватись про себе.

         Лікар Айболить.

Друже, щоб здоровим бути, треба навички здобути.

Про здоров’я піклуватись: перш за все - не лінуватись.

І здружитися зі спортом, рідко ласувати тортом.

Воду крижану не пити  і ніколи не палити.

Щоб знешкодити мікроби, руки мий щоразу чисто.

Не забудь щоразу їсти овочі та фрукти різні ─

Всі вони тобі корисні. Вранці й ввечері,

Мій любий, завжди-завжди чисти зуби.

Отже, будьте уважні під час подорожі. В дорогу!

         Учитель. Наша перша зупинка ─ станція Бруднуль і Плямок. Вони не вмиваються, не чистять зуби, не слідкують за чистотою у своїх кімнатах. Нігті в них чорні і не обрізані. Вони не чистять своє взуття, не слідкують за одягом і ходять патлатими.

  1. Там живе дівчинка Плямка:

         Шапочка у глині, сажа на коліні, пальчики зелені, плаття у смажені. Вся замурзана, брудна, неохайна дуже, подивіться: ось вона впала у калюжу.

         Плямка.

Не вмивайтеся ніколи і не мийте навіть рук,

Не потрібне це заняття, не вартує стільки мук.

Знов замурзаються руки, шия, вуха, все у вас,

То навіщо сили тратить і даремно гаять час?

Стригтися також не варто, та й резону в тім нема,

 Бо однаково на старість облисіє голова.

         2.Там живе хлопчик Бруднуля:

         ─ І руки брудні, і щоки мурзаті.

         ─ Це просто я мило віддав поросяті.

         ─ Чого в чорнилі руки, Ваню?

         ─ Це в нас було чистописання!

         ─ А на щоках чому чорнило?

         ─ Бо руками щоки мив я! Черевики повтікали, куртка з ними ─ за поріг. Сумка, зошити й підручник ─ їх спіймати я не зміг.

         Учитель. Діти, а чому всі речі повтікали від Бруднулі?

         Лікар Айболить.

Буде все у вас боліти, як нічого не робити.

Буде світ тоді не милий, і не буде в діток сили,

Коли рук своїх не мити і брудну водичку пити,

Їсти овочі не миті, ось таким брудним ходити.

Буде все у вас боліти, як зарядку не робити,

Будете тоді маленькі, безсилі, і слабенькі,

А коли не має сили, світ тоді стає немилим,

А таким ходить не стид? Ви погляньте на цей вид!

         ( звучить пісня « Хлопчик Замазура » ).

Ген ромашка зацвіла ─ Роно пораненьку.

На вітрах вона вдягла платтячко біленьке.

Ось так, ось так-так, платтячко біленьке. ( 2р. ) 

         

Грицик бриличок підняв край стежини в полі,

Він росою вже скупав стебелини голі.

Ось так, ось так-так, стебелини голі. ( 2 р. )

      

У пухнатого кота також є турбота ─

Лиже котичку хвоста, ну й важка робота.

Ось так, ось так-так, ну й важка робота. ( 2 р. )

  

Тільки хлопчик пізно встав, дивиться похмуро.

Умиватися не став, він же Замазура.

Ось так, ось так-так, він же Замазура. ( 2 р. )

         Учитель. А Мийдодір не любить таких неохайних малят, тому він просив їм передати посилку з загадками і відгадками. А якщо ви відгадаєте всі загадки, станція Бруднуль і Плямок стане чистою. Спробуємо? 

1.Гарне я і запашне, роботяще з малку.

Люблять всі чомусь мене вдень і на світанку.

Кажуть, я даю красу і здоров′я й силу,

Чистоту у дім несу, звуть мене всі… ( Мило )

 

 2. Я ─ невтомна трудівниця, мені вірять люди,

     Хто зі мною поведеться ─ той здоровим буде.

     Буде часто усміхатись білими зубами,

     Мене знає вся малеча і бабусі, й мами.

     Чистоту тримаю в домі, справу знаю чітко,

     Вам ім′я моє знайоме, бо зубна я… ( Щітка )

 

  3. Я ─ м′якенька полотнинка, випрана дбайливо.

       Не серветка, не хустинка, знаю своє діло.

       Я до щічок, до голівки притулюсь ласкаво,

       Я вберу усі краплинки з тіла після ванни.

       Я не гість ─ хазяїн в домі, і лежати я не звик,

        Вам ім′я моє відомо, пригадайте, я… ( Рушник )

 

4. Маю вигляд я і смак ─ можеш подивиться,

    І без мене вам ніяк всім не обійтися:

    Я не страва, не напій, та в роботі часто

    З милом, щіткою дружу. Ім′я моє… ( Паста )

 

5. Ліг в кишеню і вартую. Плаксі, реві та бруднулі

Витру вранці струмки сліз, не забуду і про ніс.

( Носовичок )

 

6. Білих 30 зубчиків для кучерів і чубчиків

    По голівці ходять, волосся в порядок приводять.

( Гребінець )

         Учитель. Ось ви і відгадали загадки Мийдодіра. Я знаю, що всім вам подобаються білі, здорові й міцні зуби, гарна посмішка, густе, красиве волосся, охайний, випраний і випрасуваний, чистенький одяг. Але для цього треба щодня чистити зуби, вмиватися, розчісувати волосся, чистити взуття… і привчати себе до цього треба змалку. Заважати вам у цьому може лише лінь. Треба навчитися переборювати свої лінощі. Ось послухайте маленьке оповідання і подумайте: чи бувають ліниві охайними?

                                       На вулиці

         Іде дівчинка в школу. Бантики чистенькі, платтячко випрасуване, черевички блищать. Поряд з нею ─ мама, несе її портфель. А позаду двоє хлопців ідуть, розмовляють.

         ─ Дивись, яка охайна дівчинка. Аж любо глянути. Чистюля!

         ─ І зовсім вона не чистюля!

         ─ Це ж чому? ─ здивувався перший. ─ Вона ж он яка чистенька!

         ─ А тому, що все за неї мама робить. Навіть портфель її до школи носить, я щодня бачу.

         То як ви думаєте, чи може бути лінивий охайним?

         А ми опинились у місті Лінивому. Це наша наступна зупинка. Ось послухайте, як живуть люди в цьому місті.

Дзвенить а вікнами трамвай: вставай, вставай, вставай.

У хаті ─ метушня. Сестра гукає: « Де пальто? »

А де пальто ─ не зна ніхто. Отак у нас щодня.

Шука портфеля тарший брат, сорочечку середній брат

Штанці ─ молодший, а я згубила черевик

І олівець раптово зник, шукаю все підряд.

Пальто знайшли ми у кутку, портфель в садочку на бузку.

Ну а штанів нема, коли дивлюся ─ ось вони,

Лежать під лавкою штани, на них Мурко дріма.

Дев′ята б′є. Ну так і є. Спізнились на урок.

Порозмовлявши віч-на-віч, на місце класти кожну річ

Даєм собі зарок.

А зранку знов лунає крик: Де иій портфель? Де черевик?»

І знову метушня. І тільки чути: де та де?

І хата обертом іде. Отак у нас щодня.

         Учитель. Діти, а у вас не буває такого? Що ви порадите жителям цього міста?

Кожній речі ─ своє місце!

А лікар Айболить приготував їм подарунок ─ чарівну квітку-семицвітку.

1.Жити в чистоті.

2. Дотримуватись режиму дня.

3. Робити зарядку.

4. Займатися спортом.

5. Правильно харчуватись.

6. Частіше гуляти на свіжому повітрі.

7. Позбутися шкідливих звичок.

         Лікар Айболить. Ви, мабуть, втомилися? Тож давайте відпочинемо.

      Я раненько прокидаюсь, біля ліжка потягаюсь.

      Йду й водицею вмиваюсь, рушничком я утираюсь,

      А тоді роблю зарядку, різні вправи по порядку.

      1, 2, 3, 4 ─ проганяю лінь з квартири.

         Учитель. А наша подорож продовжується. Перед нами місто Режим Дня. Діти цього міста все встигають, вони завжди охайні та веселі. Ось послухайте:

         ( Звучить пісня « Ми дружимо з Мийдодіром » )

 Ми всім класом за сан стан і порядок дбаємо,

А сміття і безпорядок з класу виганяємо.

 

В нашім класі чистота на першому місці.

Безпорядок і сміття, забирайтесь звідси.

 

Подивіться на дівчаток ─ королеви чистоти.

А таких, як нас, хлоп′яток в цілім світі не знайти.

 

Всі ми дружим з Мийдодіром, із гребіночкою й милом,

Називають нас «зразкові» і ростем ми всі здорові.

 

         Учитель. Жителі цього міста пропонують вам пограти в гру, яка називається «10 правил». Це ті правила, які ви маєте виконувати щодня. Хто уважний і хоче бути здоровим, той легко вгадає потрібне слово.

  1. Як прокинувся ─ вставай, ліні волі…

( не давай ).

  1. Квіточку роса умила, а тебе умиє… ( мило ).
  2. І дивись, не барись, в школу швидко, швидко…

( мчись ).

  1. Але й тут не поспішай, подивись спочатку,

Чи нічого не забув, чи в портфелі все в…

( порядку ).

  1. В школі, класі не брудни, сміття бачиш…

 ( підніми ).

  1. Не носи в кишені жуйки, крейду, яблука і булки,

Кнопки, цвяхи, сірники, а носи… ( носовички ).

  1. Будь завжди охайним сам, уникай дірок і …

( плям ).

  1. Вдома близьким не груби, менших захищай…

( завжди ).

  1. Знай: хороші всі оцінки, як плоди в саду на…

( гілці ).

Щоб тобою всі пишались, перехожі оглядались

Так роби, щоб люди звикли: ти в усьому завжди…

( приклад ).

         Лікар Айболить. І ось, друзі, ми з вами від′іжджаємо у країну Чистоти і Порядку.

         Учитель. Тут чисті вулиці, по тротуарах йдуть чисті, красиві й веселі діти. Вони знають багато прислів′їв про здоров′я і вас хочуть навчити:

  1. Чистота ─ запорука здоров′я.
  2. В здоровому тілі ─ здоровий дух.
  3. Чиста вода ─ для хвороби біда.
  4. Як про здоров′я дбаєш ─ так і маєш.
  5. У чепурній оселі й життя веселе.
  6. Найбільше багатство ─ здоров′я.
  7. Хвороба з брудом у дружбі.

         Але, щоб жити у цій країні, треба обов′язково мати деякі речі:

         ─ Коли люди чхають, мною шлях мікробам закривають.

         ─ Що дістане зубами потилицю?

         ─ Коли пінюсь ─ на бруд я злюсь.

         ─ Ворсинок я багато маю, про білизну зубів я дбаю.

         Що ж, з усіма завданнями ви впорались, щоб перевірити, чи все ви запам′ятали, як живуть у країні Чистоти і Порядку, я пропоную зіграти ще в одну гру. Гра « Шкідливо і корисно ». Слухайте те , що я казатиму, і якщо це корисно ─ плесніть у долоньки, якщо ні ─ ні.

         ─ Щодня вранці робити зарядку і приймати холодний душ.

         ─ Лягати спати пізно ввечері, а вранці довго ніжитись у ліжку.

         ─ Інколи чистити зуби.

         ─ Бути охайним і акуратним.

         ─ Відпочивати на свіжому повітрі.

         ─ Переглядати усі телепередачі на всіх каналах.

         ─ Займатися фізкультурою і спортом.

         ─ Надзвичайно полюбляти цукерки, торти і тістечка.

         ─ Ходити з батьками в турпоходи, працювати разом.

         ─ Розмовляти під час їжі.

         ─ Мити овочі і фрукти перед вживанням.

         Бережіть здоров′я власне, поки є на це ще час,

         Бо життя таке прекрасне і воно одне у нас!

         Лікар Айболить. Отже, за власним бажанням ви стали жителями країни Чистоти і Порядку. І вам слід пам′ятати, що найбільше багатство в людини ─ це здоров′я.

         Учитель. Дорогі діти! Робіть кожного ранку зарядку, вмивайтесь, чистіть зуби, стежте за чистотою свого тіла. Мийте руки перед кожним прийомом їжі, після сну і перед сном.

         Тріться губкою й мочалкою, потерпіть ─ це не біда.

         І чорнило, і варення змиє мило і вода.

         І давайте хором прочитаємо правило:

         Твоє здоров′я в твоїх руках!    

         ( Звучить пісня « Сонечко », сл. Л.Реви, муз. Ю.Рожавської )

  1. Спало сонечко у річці,

                     Ранком вмилось у водичці
                     Хмарочками утиралось,

                     Травам, квітам посміхалось.

         Приспів:

                     Сонечко, сонечко,

                     Здрастуй , любе сонечко! ( 2 р. )

 

  1. Разом з сонечком я встану,

                     Гарно вмиюся під краном,

                     Рушничком своїм утруся:

                     ─ Добрий день, ─ скажу матусі.

         Приспів.

                     Сонечко, сонечко,

                     Здрастуй, любе сонечко! ( 2 р. )

 

         Учитель. Щоб правильно харчуватися і пережовувати їжу кожній людині необхідно мати здорові зуби. А щоб зуби були здорові, за ними треба правильно доглядати і їжу вживати багату на вітаміни.

         Сценка « Ми ─ вітаміни ».

         А ─ сприяю росту, допомагаю нормальному зору. Мене багато в моркві, маслі, сирі, яйцях, печінці, помідорах, зеленій цибулі, гарбузі, риб′ячому жирі.

         В ─ дуже потрібний для розумової і фізичної праці, поліпшення травлення. Міщусь в житньому хлібі, вівсяній та гречаній крупах, у горосі, квасолі, жовтку яєць, печінці, м′ясі.

         С ─ запобігаю простуді, поліпшую кровообіг, сприяю росту, лікую цингу. Багаті мною капуста, картопля, помідори, цибуля, щавель, шипшина, хрін, часник, лимони, настій хвої, чорна смородина.

         Д ─ зміцнюю кістки, запобігаю рахітові. Живу в молоці, риб′ячому жирі, житньому хлібі.

         К    беру активну участь у згортанні крові. Є в жирах, салаті, шпинаті, цвітній капусті.

         Всі:

                     Хто дружить із нами буде,

                     Всі незгоди позабуде,

                     Виросте міцним, здоровим,

                     Переможе всі хвороби.

                     Наступна зупинка

« ЗАПИТАННЯ ─ ВІДПОВІДЬ »

  1. Хто завжди правду каже? ( Дзеркало )
  2. Взимку можна принести без відра відро води. І не розливається. Як ця вода називається? ( Лід )
  3. Їде верхи, а ноги за вухами? ( Окуляри )
  4. Зубате, а не кусається. Як воно називається?

( Гребінець )

  1. В земляній сиджу коморі, а коса моя надворі.

 ( Морква )

  1. Треба старатися кожного ранку гарно…

( вмиватися )

  1. Гладеньке, пахуче, миє чисто. ( Мило )
  2. Щоби в школі нашій було гарно,

Ти поводься в ній завжди… ( охайно )

  1. Води не бійся, щоденно… ( мийся )
  2.       Запитав орел в шуліки:

« Де дістати можна ліки? »

Цей будинок недалеко.

Називається…( аптека )

  1.       У чистій кімнаті чисте… ( повітря )
  2.       Займатися спортом… ( корисно )
  3.       Колюче, наче їжачок. Штанці почистить і піджачок. ( Щітка )
  4.       Повен хлівець білих овець. ( Зуби )
  5.       Нумо, діти, мити ніжки. Нам пора уже до…

( ліжка )

  1.       По хатинці, хоч без ніг, станцював, в куток забіг. ( Віник )
  2.       Хто без мила і води, миє личенько завжди?

( Котик )

  1.       Б′ється, стука молоток, поправляє нам садок.

( Дятел )

  1.       Під землею птиця кубло звила,  і яєць наносила. ( Картопля )

         Учитель. В усіх куточках Землі люди хочуть бути здоровими і гарними. Чого тільки вони не роблять для досягнення цієї мети: є такі народи, які чорнили зуби і просвердлювали в них дірочки, розмальовували шкіру, прилаштовували до носа блискучі кільця, проколювали вуха… Людина створює себе і свою зовнішність сама. А переконатись у тому, що ми гарні, нам допоможе дзеркало. Хто з вас читав казку про Білосніжку та сім гномів? Пам’ятаєте, що було найбільшим скарбом злої Королеви-мачухи? Щодня вона запитувала своє дзеркало, чи вона найкрасивіша, чи ні. А Білосніжка була кращою, тому що вона була не лише красивою, а ще й доброю, працьовитою, чуйною, щирою і нікого не ображала. Про таких людей кажуть, що вони красиві душею.

Тому я вам бажаю бути здоровими, красивими і добрими. Тоді й у країні буде мир і спокій.

         Найбільше багатство ─ здоров’я людини,

         А люди здорові ─ багатство країни!

         А будуть здоровими діти рости,

         То буде країна багатством цвісти!

         Ростіть здоровими і сильними, добрими і мудрими.У добрий час!

                             

 

TIGHRtbKF-mDg3UfowycTktDRAIN1AMqxLfdWXpYyQ=w267-h189-no

      

 

docx
Додав(-ла)
Куракіна Надія
Додано
16 травня 2020
Переглядів
612
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку