Міжгалузевий інтегрований курс «STEM» 5 клас.Протягом заняття аналізуємо образну систему поетичних та прозових рядків і розмірковуємо, як описані природні явища в літературі і чому саме так.
Поети і письменники про сонце і світло. Створила: Лук’янченко Л. В. учитель ХГ № 40 STEM 5 КЛАС
Номер слайду 2
Т. Г. Шевченкоhttps://drive.google.com/file/d/1-g. OMf4 OFjc. EPLjpz. VZxy1 PXZ5yoy. C10 R/view?usp=share_link Прекрасна пейзажна картина розгортається у вірші Т. Шевченка «За сонцем хмаронька пливе…» Побудований цей твір на казкових, легендарних мотивах, за якими сонце йде спати за море, а вкривають його, як мати дитину, хмарки. Але життя складне. Є в ньому зло, неприємності. Про це нагадує туман, що «неначе ворог». Сонце — уособлення тепла, світла й радості, туман же, навпаки, —у, темряви, небезпеки. Та людина має завжди вірити, що сонце зійде, прожене пітьму, обігріє, як мати дитину.
Номер слайду 3
Марійка Підгірянка— А які сни має,Коли засинає?Мати:— Сняться йому квіти,Що вдень для них світить. Дитина:— А хто його збудить,Як світати буде?Мати:— Пташечки веселіЗбудять із постелі. Дитина:— А на що, як встане,То найперше погляне?Мати:— На тебе, серденько,Як встанеш раненько. Дитина:— Скажи мені, мати, Де йде сонце спати?Мати:— За високу гору,В золоту комору. Дитина:— А хто йому стелить. На білій постелі?Мати:— Зіронька вечірня,Гарна, як царівна. Дитина:— Хто ж його колише. Усе тихше й тихше?Мати:— Соловей піснями,Тиха нічка снами. Дитина:
Номер слайду 4
Леся Українка. XВаріанти тексту Канонічний текст. Першодрук«Ой високо сонце в яснім небі стало…»Леся Українка. Ой високо сонце в яснім небі стало,Гаряче проміння та й порозсипало,По хвилях блакитних пливе човен прудко. От і берег видко! прибули ми хутко. Ой вже сонечко яснеє та стало на межі,Освітило аккерманські турецькії вежі. Сі круглії вежі й високії мури –Страшні та суворі, непевні, понурі,І скрізь у тих мурах стрільниці-бійниці,При вежах тих сумні «темнії темниці».