УРОК 2.
Тема: СУЧАСНА ПОЛІТИЧНА КАРТА СВІТУ. ЕТАПИ ФОРМУВАННЯ ПОЛІТИЧНОЇ КАРТИ СВІТУ
Навчальна мета: актуалізувати й поглибити знання про поняття «політична карта», «держава», «країна», «залежна країна», «колонія»; формувати знання про етапи формування політичної карти світу; розвивати навички роботи з політичною картою світу, вміння розрізняти кількісні та якісні зміни на політичній карті світу.
Обладнання: політична карта світу, атласи, роздавальний матеріал «Періоди та етапи формування політичної карти світу».
Тип уроку: комбінований.
ХІД УРОКУ
I. Організаційний момент
Інтелектуальна розминка
Якими ми сьогодні повинні бути на уроці, щоб він був цікавий і результативний. На кожну літеру слова «Урок» запропонуйте вашу якість.
Наприклад :
У – умілі, успішні, уважні;
Р – розумні, результативні;
О – організовані, оригінальні, охайні;
К – кмітливі, красиві.
II. Актуалізація опорних знань і умінь учнів
Бесіда
• Що вивчає соціально-економічна географія світу?
• Які історико-географічні регіони існують у світі? За якими критеріями виділяють різні історико-географічні регіони світу?
• Які джерела географічних знань для вас є найбільш зручними у користуванні та інформативними? Які методи ви застосовували, складаючи опорні схеми «Джерела географічних знань» та «Методи географічних досліджень»?
• Яку карту називають політичною?
Прийом «Творча лабораторія»
Діти читають один одному підготовлені вдома запитання
III. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності учнів
Прийом «Ерудит»
Розгадування теми уроку в ребусах
«Мозковий штурм»
Учитель пропонує учням роздивитися політичну карту світу в атласах та сформулювати визначення поняття «політична карта світу». Усі варіанти, ідеї, ключові слова вчитель записує на дошці або плакаті. Коли ідеї вже не надходитимуть, вчитель пропонує виокремити із записаних найбільш підходящі фрази, ключові слова. В результаті формується декілька визначень. Які з них є правильними?
IV. Вивчення нового матеріалу
Прийом «Бесіда»
Прийом «Домашнє завдання»
Діти зачитують невеличкі повідомлення про етами формування політичної карти світу
Розповідь вчителя про форми правління та адміністративно – територіальний устрій
Прийом «Опрацюй»
Учні опрацьовують частину параграфу про глобалізацію та уніфікацію і розповідають своїм однокласникам
V. Закріплення нових знань і умінь учнів
Завдання
Наведіть конкретні приклади кількісних і якісних змін на політичній карті.
Спрогнозуйте можливі якісні та кількісні зміни на політичній карті світу у майбутньому.
Прийом «Вірю – не вірю»
Прийом «Картографічний практикум»
Вчитель називає країну а учні мають її знайти та назвати столицю
VI. Підсумок уроку
Підбиття підсумків уроку
VII. Домашнє завдання
· Опрацювати § .
· Дізнатися з додаткових джерел інформації про вогнища (діючі та потенційні) військових або політичних конфліктів у світі та позначити їх на контурній карті.
· Скласти таблицю «Періоди та етапи формування політичної карти світу».
Повідомлення про збройні конфлікти в Європі