Поняття даних. Пристрої для роботи з даними

Про матеріал
Презентація "Поняття даних. Пристрої для роботи з даними" для здобувачів освіти, які вивчають інформатику у п'тому класі (НУШ). В презентації міститься інформація про дані, їх види та пристрої для збереження, обробки та передавання даних.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Поняття даних. Пристрої для роботи з даними 5 клас (НУШ)

Номер слайду 2

Сьогодні ви:ознайомитеся з поняттям даних; дізнаєтеся про різноманітні пристрої, за допомогою яких можна працювати з даними різних типів; навчитеся розрізняти дані за їх типами та пристрої за їх призначенням.

Номер слайду 3

Розгляньте зображення. Опишіть, із яких повідомлень за способом подання користувачі отримують інформацію.

Номер слайду 4

Поняття даних

Номер слайду 5

Зі словом «дані» ви вже зустрічалися на різних уроках. Зокрема, на уроках математики ви починаєте розв’язувати задачу зі з’ясування, що дано в її умові.

Номер слайду 6

Розглянемо такий приклад. Задача. Знайдіть площу прямокутника, сторони якого дорівнюють 5см  і  7см. Як ми діяли, розв’язуючи задачу? 1. Спочатку розглянули умову задачі, подану у  вигляді текстового повідомлення.2. Потім з  умови виокремили числові дані, які потрібні для розв’язування задачі.

Номер слайду 7

Розглянемо такий приклад. Задача. Знайдіть площу прямокутника, сторони якого дорівнюють 5см  і  7см.2. Потім з  умови виокремили числові дані, які потрібні для розв’язування задачі.3. Ці дані (вхідні) опрацювали і  отримали результат (вихідні дані). У результаті опрацювання даних ми отримали нову інформацію про об’єкт дослідження — прямокутник. Вхідні даніВихідні дані

Номер слайду 8

Розглянемо інший приклад Вам повідомили, що в понеділок і вівторок заплановано такі уроки. Математика — у понеділок на першому уроці, у вівторок — на четвертому. Українська мова — у понеділок на другому уроці, а у вівторок — на першому. Іноземна мова — у понеділок на третьому уроці, а трудове навчання — на четвертому. У вівторок на другому уроці буде інформатика, на третьому — фізкультура, а на п’ятому — природознавство.

Номер слайду 9

Чи зможете ви, почувши або прочитавши таке довге повідомлення, швидко відповісти, який урок буде першим у вівторок, а який — останнім у понеділок? Погодьтеся, важко відповісти на ці запитання. А якщо скласти розклад занять на ці два дні? Тоді відповісти на запитання буде не складно.

Номер слайду 10

Які ще дані містяться в щоденнику?Коли інформація подана у  структурованому вигляді, легше автоматизувати процес її опрацювання.

Номер слайду 11

Дані — це повідомлення, у  яких однотипну інформацію подано у формі, зручній для подальшого опрацювання, як правило, за допомогою технічних засобів. Дані можуть бути: числовими, текстовими, звуковими, графічними,мультимедійні або відеодані.

Номер слайду 12

Ми знаємо, що існують пристрої для опрацювання інформації. Але інформація має бути подана у  вигляді, який цей пристрій «розуміє». Тобто інформація, подана у формі, з  якою може працювати пристрій, є  для нього даними.

Номер слайду 13

Тому кажуть: комп’ютер опрацьовує дані, на диску містяться дані. А якщо потрібно підкреслити, з якими саме даними працює пристрій, кажуть: калькулятор працює з  числовими даними, електронний перекладач — із текстовими даними. Поміркуйте, чи будь-яке повідомлення можна вважати даними?

Номер слайду 14

З давніх-давен люди мріяли про такі засоби зв’язку, яким не заважали б далекі відстані, гори, моря. З розвитком науки і техніки мрії людей поступово втілювались у життя. Люди винайшли пристрої для передавання на відстань текстових повідомлень (телеграф), звукових повідомлень (телефон, радіо), комбінованих (телебачення). Сьогодні для передавання повідомлень на значні відстані використовують також комп’ютерні мережі.

Номер слайду 15

Сучасні пристрої дедалі важче чітко поділити за призначенням. Вони стають усе більш універсальними. Але універсальні пристрої часто є менш потужними.

Номер слайду 16

Наприклад, ви можете фотографувати й смартфоном, але професійну фотографію або відеозйомку краще робити за допомогою спеціальних пристроїв — фотоапарата, фотокамери, відеокамери.

Номер слайду 17

Комп'ютер — електронний пристрій, який приймає дані, обробляє їх, відображає результати у вигляді інформаційних повідомлень і за потреби зберігає дані для їх подальшого використання. Існують переносні комп'ютери - ноутбуки. Найпоширенішим пристроєм, який поєднує багато функцій розглянутих пристроїв, є  комп’ютер. Сучасні комп’ютери — це універсальні пристрої, які можуть працювати з  даними різних типів: текстовими, числовими, звуковими, графічними, мультимедійними, відеоданими.

Номер слайду 18

Пристрої для роботи з даними комп’ютер,телефон, диктофон, факс, плеєр, калькулятор, фотокамера, кінокамера, ігрові приставки, навігатор та ін.

Номер слайду 19

Телефон - це пристрій для передачі звуку на великі відстані за допомогою електричних сигналів. Телефони поділяються на стаціонарні (дротові) телефони та мобільні (бездротові).

Номер слайду 20

Диктофон - це портативний прилад для запису й наступного відтворення усного мовлення. Диктофони часто вбудовуються в мобільні телефони, плеєри та іншу електронну техніку порівняно невеликих розмірів.

Номер слайду 21

У багатьох установах для передавання даних використовують факс - пристрій для передавання даних, зафіксованих на паперо­вому носії. Факс-передавач зчитує дані з аркуша паперу, опрацьо­вує їх і передає телефонними лініями на інший факс. Факс-приймач приймає дані, також опрацьовує їх і виводить на аркуш паперу.

Номер слайду 22

Плеєр (програвач) – це пристрій з автономним живленням, що відтворює звук чи відео. Сучасні плеєри – цифрові, тому їх ще називають mp3-плейєр чи mp4-плейєр.

Номер слайду 23

Широко розповсюджений пристрій для виконання математич­них обчислень - калькулятор. Напевне і ви користувалися ним. Калькулятор отримує від користувача дані (числа та операції, які потрібно над ними виконати), опрацьовує (виконує обчислення) і передає їх користувачеві (висвічує на екрані). Калькулятор може також зберігати дані (наприклад, проміжні результати обчислень). Часто калькулятори ділять на прості та калькулятори інженерного типу.

Номер слайду 24

Фотокамера (фотоапарат) – прилад для фіксації зображення на спеціальному носії (фотоплівці або на електронній карті пам'яті).

Номер слайду 25

Відеокамера (кінокамера) - це пристрій, призначений для запису рухомого зображення на кіноплівку. На сучасному етапі розвитку техніки частіше використовуються цифрові відеокамери, що записують дані на електронні носії.

Номер слайду 26

Ігрова або гральна приставка — це пристрій, розроблений і створений для того, щоб грати у відеоігри. Приставки зазвичай під’єднуються до телевізорів чи моніторів. Сучасні ігрові приставки як носії інформації використовують DVD та Blu-ray диски. Можливі також варіанти гри через Інтернет.

Номер слайду 27

Головне завдання навігатора – визначення місця знаходження приймача, для чого використовуються дані, що отримуються зі супутника. Навігатори часто вбудовані в смартфони або кишенькові ПК.

Номер слайду 28

Коротко про головне. Дані — це повідомлення, у  яких однотипну інформацію подано у  структурованій формі, зручній для подальшого опрацювання, зазвичай за допомогою технічних засобів. Розрізняють текстові, числові, графічні, звукові, мультимедійні дані тощо. Сучасні спеціалізовані пристрої реалізують такі інформаційні процеси, як передавання, опрацювання, зберігання даних певного типу. Комп’ютер — універсальний пристрій для роботи з  даними.

Номер слайду 29

Запитання для самоконтролю. Що таке дані? Як пов’язані дані та повідомлення; дані та інформація? Які типи даних ви знаєте? Наведіть приклади.

Номер слайду 30

Тренувальні вправи. Поясніть, чому комп’ютер є  універсальним пристроєм для роботи з  даними. 2.

Номер слайду 31

Заповніть таблицю: Назва пристрою для роботи з даними. З якими даними ( текстові, числові, графічні, звукові, відео) працює даний пристрій. Телефон. Плеєр. Факс. Диктофон. Фотокамера. Калькулятор. Комп'ютер

Номер слайду 32

Розгляньте зображення. Поясніть, які пристрої використовують друзі, з  якими типами даних ці пристрої працюють, які функції виконують.

Номер слайду 33

Домашнє завдання: Опрацювати §5 с.26-29 підручника, конспект уроку. Завдання 6,8 на с.29. Скласти кросворд (ребус) з вивчених термінів.

pptx
Додано
25 вересня 2022
Переглядів
2493
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку