Поради батькам щодо розвитку логіко-математичного мислення дітей

Про матеріал
Настає пора літніх відпусток, і наші малюки більше часу проводитимуть з батьками, а не в дошкільному закладі. Однак переривати освітній процес не варто. Подаємо поради батькам, як у невимушеній, ігровій формі домашнього повсякдення розвивати і навчати своїх малят.
Перегляд файлу

Поради батькам щодо розвитку логіко-математичного мислення дітей

                    99383569_5111852_152__oblojka.jpg

Настає пора літніх відпусток, і наші малюки більше часу проводитимуть з батьками, а не в дошкільному закладі. Однак переривати освітній процес не варто. Подаємо поради батькам, як у невимушеній, ігровій формі домашнього повсякдення розвивати і навчати своїх малят.

Навчання дошкільника математики - це передусім формування логіко-математичної компетентності - тобто вміння застосовувати знання у повсякденному житті. Адже «математика» оточує нас повсюди, це і має показати та пояснити дорослий малюку, зацікавлюючи його і підтримуючи стійкий інтерес до цієї захопливої, зовсім не «сухої» науки.

Пропонуємо декілька порад батькам про те, як можна розвивати логіко-математичне мислення дитини у невимушеній «домашній» обстановці, під час повсякденного спілкування.

«МАТЕМАТИЧНІ» ПОРАДИ НА ЩОДЕНЬ НА ПРОГУЛЯНЦІ

Звертайте увагу дитини на цифри на будинках, машинах, рекламних щитах, вивісках. Називайте малюкові цифри, які бачите, і просіть, щоб він їх повторив. Для цього пограйте у гру «Відлуння». Наприклад: « Я скажу чотири, а ті повториш за мною двічі ( тричі..)». Така гра сприятиме закріпленню навичок лічби, розвитку уваги.

«У КІМНАТІ»

• Коли дитина просить, щоб ви почитали їй улюблену казочку запропонуйте їй знайти відповідну сторінку за номером ( від 1 до 10 ).

• Якщо ви зібралися пересадити кімнатні квіти, запропонуйте дитині взяті та підібрати горщики відповідного розміру, полічити їх, скласти їх в оди за принципом мотрійки.

• Заохочуйте дитину самостійно організовувати свій ігровий простір Наприклад. Запропонуйте гру «Кафе». Нехай малюк сам підготує необхідні атрибути. А ви, відвідуючи «кафе» свого малюка, на забувайте хвалити його старанність.

«НА КУХНІ»

• Під час приготування обіду спонукайте малюка лічити овочі та фрукти.

• Попросіть перебрати квасолю та горох у різні ємкості. Це завдана розвиватиме вміння дитини класифікувати предмети, а також дрібну моторику та сенсорику.

• Приготування вареників - цікава і захоплива справа, тож нехай ваш малюк допомагає їх ліпити, при цьому лічить, скільки він зробив сам, скільки ви, а скільки разом.

• Коли варите кашу, запропонуйте малюкові умовною міркою відміряти крупу. Можете проводити гру «Магазин», тобто «купувати» у дитини певні продукти.

• З чистих губок для миття посуду нехай дитина збудує будиночок, якщо вдається, то нехай сконструює кілька поверхів, а потім їх полічить.

• Пропонуйте маляті шукати на кухні предмети, схожі за формою на прості геометричні фігури, і називати їхнє місцерозташування. Наприклад «Мілка тарілка схожа на круг. Знаходиться на другій поличці зверху, в шухляді, біля чайника ».

«В ПРИРОДІ»

• Виїжджаючи з дітьми на природу (на берег річки, озера,моря) можна полічити, хто знайшов більше камінчиків. Цікаво буде оголосити конкурсна віднайдення найменшого чи найбільшого камінчика.

• Камінчики можна розфарбувати фарбами, восковими олівцями.

• Малеча полюбляє кидати камінчики у воду. Позмагайтеся і покидайте їх на дальність: хто кинув далі, хто ближче.

• 3 шишок, каштанів, камінців, листочків, гілочок попросіть дітей викластиякусь геометричну фігуру, порівняти, яких матеріалів використанобільше.

• Залучайте дітей до ігор: «Скільки кроків до дерева?», «Який листочок більше?»

• Під час спостережень за деревами спонукайте дитину лічити кроки до дерева, порівнювати за величиною, знайти найвищий дуб, обійняти найтовстіше дерево.

Як бачите, розвивати логіко - математичне мислення вашого малюкацікаво і цілком доступно у домашніх умовах. Крім того, всі наведені завдання сприяють формування не лише відповідних математичних вмінь але й загальної життєвої компетенції дитини, розширюють її світогляд та закріплюють набуті знання з інших галузей.

 

   f9103018c057148a4a90c9a2cb0e5859.jpg

 

 

Форми спільної роботи дитячого садка і сім'ї з питань математичного розвитку дітей

 Основними формами спільної роботи дитячого сад­ка і сім'ї з питань математичного розвитку дітей є допо­віді й повідомлення на батьківських зборах і конферен­ціях; організація виставок наочних посібників з описанням використання їх; відкриті заняття з математики для бать­ків; групові та індивідуальні консультації, бесіди, пере­сувні папки тощо.

Основні напрями у роботі з батьками, у тому числі й ті, що стосуються формування у дітей елементарних математичних уявлень, подано у річному плані дошкіль­ного закладу. При його складанні беруть до уваги кон­кретні умови життя й виховання дітей у сім'ях, їхні ві­кові й індивідуальні особливості. План роботи обгово­рюється і затверджується на педагогічній раді. Питань математичного змісту в дошкільному закладі небагато, але висвітлення рівня математичного розвитку дітей передбачається у зв'язку з обговоренням різних проб­лем. Наприклад, підготовка дітей до школи, організа­ція прогулянок та екскурсій з дітьми, вікові й індиві­дуальні особливості дітей молодшого (середнього або старшого) дошкільного віку; значення гри у житті ди­тини тощо.

Докладніше роботу з батьками відображено в ка­лендарних планах вихователів, які щодня спостерігають за дітьми, багато можуть порадити батькам. Крім того, систематичне спілкування з батьками дає змогу вихова­телю поповнити відомості про дитину, знайти справжні причини певних труднощів у її математичному розвитку.

Найпоширеніша. форма індивідуальної роботи з сім'єю — бесіди. їх можна проводити, коли приводять. і забирають дітей, а також під час відвідання виховате­лем сім'ї дитини. Ця форма роботи вимагає від педаго­га великого такту, вміння, компетентності. Щоб викли­кати довір'я у батьків і бажання прислухатися до порад педагога, бесіду слід починати з констатації успіхів ди­тини. При цьому висловлення педагога мають бути ар­гументованими, доказовими, а ще краще — наочними. Можна показати зошит з математики, карточку, запов­нену самою дитиною, запис бесіди з дитиною тощо.

У розмові з батьками педагог з'ясовує, з ким із чле­нів сім'ї дитина буває найчастіше, які методи використо­вуються в сімейному вихованні, зокрема, з формування елементарних математичних уявлень. Ненав'язливо пе­дагог повинен дати свої конкретні рекомендації, як ефек­тивніше ознайомлювати дітей з такими поняттями, як кількість, розмір, простір, час.

Розмовляючи з батьками, педагог уважно прислуха­ється до того, що їх турбує, хвилює.

Поряд з цими формами спільної роботи дитячого садка й сім'ї велике значення має відвідання батьками занять і різних режимних моментів у дитячому садку. На заняттях з математики педагог дає змогу батькам побачити досягнення своєї дитини, її знання і- вміння, а також оволодіти окремими методичними прийомами фор­мування у дітей елементарних математичних уявлень. Після заняття треба обговорити з батьками, що Слід перенести в практику сімейного виховання, які ще мето­дики можна використовувати в індивідуальній роботі з дитиною вдома.

Підвищенню педагогічної культури батьків сприяють батьківські збори і конференції, на яких з відповідями виступають не тільки педагоги, а й батьки. Теми висту­пів добирають заздалегідь і розкривають яку-небудь актуальну проблему. Наприклад, з теми «Підготовка дітей до. школи» можна підготувати такі виступи бать­ків: «Які математичні уміння можна сформувати у дити­ни під час прогулянок?» або «Як використовуються ігри з дітьми для формування у них умінь рахувати?», «Як навчити дитину добре слухати і розуміти дорослого?» До конференції добре було б приурочити виставку дитя­чих робіт, методичних посібників, книг.

 

docx
Додано
15 жовтня 2021
Переглядів
3672
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку