Ми часто в наших класах зустрічаємо учнів, які мають порушення зору, але рідко замислюємося про особливості роботи з ними. Ми, вчителі, є зрячими гідами для них у школі. Тому вашій увазі мої поради.
Поради в роботі з учнями, які мають порушення зору
А для дітей з вадами зору це ще й необхідність. Тільки почувши своє ім’я, дитина зі слабким зором зможе зрозуміти, що звертаються саме до неї. В натовпі варто називати й своє ім’я, вітаючись з такими дітьми.
Під час уроку завжди запитуйте «Що він (вона) бачить?». Правильно формулюйте питання, щоб учень мав змогу конкретно дати відповідь.
Роздатковий матеріал для дітей з порушенням зору має бути якісним. Шрифт текстів (завдань) має бути великим.
Не забувайте про яскраві орієнтири для таких дітей. Це полегшує їм соціалізацію в навчальному закладі. Більше того, такі орієнтири дають дітям впевненість.
Якщо ви про щось просите дитину (щось покласти на місце у класі, чи щось принести), то маєте конкретизувати місцезнаходження того чи іншого предмета.
Запам’ятайте, найкращий колір для дітей з порушенням зору – це ЖОВТИЙ.
Перший закон доброго бачення – це рух. Око буде працювати добре, якщо очне яблуко буде рухатися. Тому не забувайте про вправи для очей під час уроків.