Практична робота. Технологія оцінювання результатів навчання 1.Розкрийте зміст поняття «формувальне оцінювання» та порівняйте його зі змістом поняття «педагогічне оцінювання». Формувальне оцінювання – це про покращення якості викладання та підвищення ефективності освітнього процесу. За допомогою нього вчитель може оцінити не лише академічні результати, а й дослідити індивідуальні особливості дітей. А педагогічне оцінювання – це процес встановлення рівня навчальних досягнень учня в оволодінні змістом предмета порівняно з вимогами чинних програм. Оцінювання є особливою стороною контролю, а педагогічна оцінка – його результатом. Тобто, формальне – це оцінювання вчителя, а педагогічне – учня. 2. Розробіть портфоліо учня з особливими освітніми потребами.
Практична робота. Технологія оцінювання результатів навчання
1.Розкрийте зміст поняття «формувальне оцінювання» та порівняйте його зі змістом поняття «педагогічне оцінювання».
Формувальне оцінювання – це про покращення якості викладання та підвищення ефективності освітнього процесу. За допомогою нього вчитель може оцінити не лише академічні результати, а й дослідити індивідуальні особливості дітей. А педагогічне оцінювання – це процес встановлення рівня навчальних досягнень учня в оволодінні змістом предмета порівняно з вимогами чинних програм.
Оцінювання є особливою стороною контролю, а педагогічна оцінка – його результатом.
Тобто, формальне – це оцінювання вчителя, а педагогічне – учня.
2. Розробіть портфоліо учня з особливими освітніми потребами.
------------------------------------
------------------------------------------
-----------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------
---------------------------------------------------------------------------------
---------------------------------------------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------------
---------------------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------
--------------------------------------------
-------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------------
---------------------------------------
---------------------------------------------
-----------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------
3. Проаналізуйте методи формувального оцінювання. На якому етапі освітнього процесу варто використовувати той чи інший метод? Узагальнення подайте у вигляді таблиці.
Таблиця
Методи формувального оцінювання
Методи |
Процедура використання методу |
Індекс-картки для узагальнення або запитань |
Учитель періодично роздає учням картки із завданнями, розміщеними з обох боків та пропонує, назвати основні ідеї вивченого матеріалу, узагальнити їх. Закріплення нового матеріалу |
Сигнали рукою |
Учитель просить учнів показувати сигнали, що позначають розуміння або нерозуміння матеріалу. Вивчення нового матеріалу
|
Світлофор |
Швидке опитування всіх учнів з швидкою перевіркою відповідей. У кожного з учнів по два сигнала світлофора – червоний та зелений. Закріплення нового матеріалу |
Однохвилинне есе |
Техніка, яка використовується з метою представлення учнями зворотного зв'язку про вивчене з теми. Підсумок |
Вимірювання температури |
Використовують для виявлення того, наскільки учні правильно виконують завдання. Для цього діяльність учнів призупиняється запитанням: «Що ми робимо. Закріплення нового матеріалу |
Мовні зразки (підказки) |
Учитель періодично дає учням мовні зразки, які допомагають будувати відповідь. Вивчення нового матеріалу |
Трихвилинна пауза |
Учитель надає учням трихвилинну паузу, яка дає можливість учням обдумувати поняття уроку, пов'язати з попереднім матеріалом, знаннями, досвідом, а також визначитися із незрозумілими моментами. Закріплення нового матеріалу |
Дві зірки й побажання (взаємооцінювання) |
Учні коментують роботи один одного, вони вказують на два позитивні моменти – «дві зірки» – і на один момент, який потребує доопрацювання – «побажання». Перевірка домашнього завдання |
Метод «Тижневий звіт» |
Опитувальні листи, які учні заповнюють один раз на тиждень, відповідаючи на 3 питання:Чому я навчився за цей тиждень? Які питання залишилися для мене незрозумілими? Які питання я поставив би учням, якби я був учителем, щоб перевірити, чи зрозуміли вони матеріал? В кінці тижня |