План-конспект уроку інформатики у 7 класі. Поштова служба Інтернету. Електронна скринька та електронне листування. Для проведення цікавого та змістовного уроку з зазначеної теми для учнів загальноосвітніх шкіл. Рівень - стандарт. Містить основні відомості, теоретичний матеріал, практичне завдання.
Інформатика 7 клас
Тема: Поштова служба Інтернету. Електронна скринька та електронне листування.
Мета:
навчальна: ознайомити учнів з основними поняттями, принципами функціонування електронної пошти та роботою з електронною скринькою і листуванням;
розвивальна: розвивати в учнів практичні навички роботи з електронною поштою та електронним листуванням.
виховна: сприяти вихованню культури поведінки, сумлінності, відповідальності при виконанні завдань.
Обладнання: комп’ютери з виходом в мережу Інтернет, мультимедійний проектор, програмне забезпечення, роздаткові картки.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
ХІД УРОКУ.
І. Організаційний етап.
Вітання з класом.
Перевірка наявності та готовності учнів до уроку.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Відколи з'явилася писемність, люди не переставали писати один одному повідомлення. Вони писалися і на дощечках, і на скелях, і на папірусі, і на папері, і звичайно ж в електронному варіанті. В них вони повідомляли про новини, про радість, про смуток, виражали свої емоції та почуття. В 20-му столітті одним з винаходів стала електронна пошта. Тема, яку ми починаємо вивчати, має назву «Поштова служба інтернету. Електронна скринька та електронне листування».
III. Вивчення нового матеріалу
Однією з популярних веб-служб Інтернету є електронна пошта. Для користування електронною поштою необхідні різні засоби: комп’ютерні пристрої і мережі, спеціальні програми й відповідні правила (протоколи), за якими здійснюватиметься обмін електронними листами.
Електронна пошта (e-mail) — це служба Інтернету, призначена для обміну електронними листами між користувачами комп’ютерної мережі.
При звичайному листуванні спершу необхідно підготувати лист, покласти його в конверт, зазначити адресу отримувача листа та адресу відправника. При електронному листуванні це роблять за допомогою спеціальної програми. Написаного листа зазвичай опускають у поштову скриньку, а електронний лист відправляють на поштовий сервер, що забезпечує надсилання всіх листів за відповідною адресою. На носіях серверів поштової служби виділяється місце для зберігання електронних повідомлень користувача. При цьому говорять, що користувачеві створено електронну поштову скриньку.
Поштовий сервер — це комп’ютер і відповідне програмне забезпечення, за допомогою якого підтримується робота електронної пошти.
Щоб листуватися електронною поштою, потрібно мати доступ до комп’ютерної мережі, доступ до поштового сервера та знати адресу електронної скриньки адресата.
Адреса електронної пошти складається із двох частин: імені поштової скриньки користувача, та імені поштового сервера, на якому розташована поштова скринька. розділених символом @. Цей символ часто називають «ет», «собака», «равлик» тощо. Наприклад: Svitlans@ukr.net, Gritsenko12@gmail.com, gimnasium2sch@.region.ua та інші.
Порівняння звичайної та електронної пошти
Звичайна пошта |
Електронна пошта |
Дії відправника листа |
|
Взяти аркуш паперу, написати текст листа |
Відкрити програму, написати текст листа |
Підписати конверт: кому, куди, від кого |
Вказати адресу електронної поштової скриньки одержувача |
Віднести лист до поштового відділення, опустити лист в поштову скриньку |
Натиснути кнопку Відправити лист |
Дії поштової служби |
|
Переслати листа з поштової скриньки відправника (поштового відділення) до поштової скриньки одержувача |
Переслати листа з електронної поштової скриньки відправника до електронної поштової скриньки одержувача |
Дії одержувача листа |
|
Вийняти листа з поштової скриньки, відкрити листа, прочитати листа |
Відкрити електронну поштову скриньку, відкрити листа, прочитати листа |
Створення електронної поштової скриньки
На головній сторінці будь-якого поштового сервера надається можливість доступу до скриньки, створеної на цьому сервері, та реєстрації нової поштової скриньки. Для реєстрації поштові сервери пропонують прийняти угоду зправилами про використання поштової скриньки, у якій користувач має підтвердити свої наміри надати правдиві відомості про себе, не використовувати поштову скриньку для здійснення протизаконних дій, а також дій, що суперечать мережному етикету.
Якщо користувач погоджується із запропонованими умовами, на екрані відобразиться сторінка, що містить поля, які потрібно заповнити. Користувач заповнює їх лише один раз при створенні скриньки. Деякі поля анкети є обов’язковими для заповнення. Як правило, вони позначені зірочкою. Одним із обов’язкових полів є адреса поштової скриньки, обирається за бажанням користувача. Як правило, ліва частина адреси поштової скриньки відображає ім’я користувача, його прізвище або вибирається довільно. Її називають логіном. Для захисту своїх даних від інших користувачів встановлюється пароль. Також необхідно вводити дані про дату народження та номер мобільного телефону. Це необхідно для того щоб відновити доступ до своєї електронної скриньки якщо користувач забуде свій логін чи пароль.
Сукупність всих даних про користувача для розпінавання його під час звернення до ресурсів сервера складає його обліковий запис – екаунт.
Останнім кроком реєстрації є введення символів із запропонованої картинки. Це зазвичай дещо спотворені цифри та літери – код, що підтверджує, о реєстрацію виконує людина, а не комп’ютерна програма.
Після завершення реєстрації користувач має змогу користуватися перевагами електронного листування і не тільки, адже наявність електронної поштової скриньки відкриває багато інших безкоштовних додатків для спілкування, навчання, захоплень та роботи.
Вміст електронної поштової скриньки
Щоб переглянути вміст електронної поштової скриньки, потрібно:
1. Відкрити сторінку веб-сайта сервера поштової служби, на якомустворено поштову скриньку.
2. Увести логін і пароль користувача у відповідні поля.
3. Вибрати кнопку Увійти або подібну.
Вигляд вікна електронної поштової скриньки відрізняється на різнихсерверах поштової служби, але всі вони мають подібні об’єкти.
1 – Список папок для зберігання електронних листів по відповідних категоріях
2 – Гіперпосилання або кнопка для створення нового листа
3 – Список листів вибраної папки
Під час відкриття поштової скриньки автоматично виводиться список листів папки вхідні. Вибравши ліворуч у списку ім’я іншої папки,можна побачити її вміст. Дані про непрочитані листи відображаються напівжирним накресленням.
Про кожний з листів у відповідному рядку списку наведено, як правило,
такі дані:логін, ім’я або поштова адреса відправника; тема листа, яка стисло характеризує його вміст; дата та час відправлення листа та інше.
Переваги електронної пошти:
електронною поштою повідомлення доставляється набагато швидше, ніж звичайною; коштує це дешевше; для відправлення листа декільком адресатам не треба друкувати його у багатьох екземплярах, досить один раз ввести текст у комп’ютер; якщо треба перечитати, виправити отриманий або складений вами лист чи використати цитати з нього, це зробити легше, оскільки текст уже знаходиться у комп’ютері; зручніше зберігати велику кількість листів (файлів) на диску, ніж у шухляді столу; полегшує пошук необхідної інформації в листах; заощаджується папір.
Недоліки електронної пошти:
Загроза порушення конфіденційності даних недоброзичливими користувачами мережі (хакерами); емодзі чи інші символи не передають почуття співрозмовників в повній мірі; достовірність інформації(спами), тощо.
IV. Формування практичних умінь та навичок
Реєстрація власної електронної скриньки. Покрокова інструкція на сторінці 12 підручника.
V. Підсумки уроку
Узагальнення набутих знань.
Фронтальне опитування
1) Поясніть, для чого використовують електронну пошту?
2) Що таке електронний лист?
3) Навести приклади різних поштових сервісів.
4) Поясніть, з яких частин складається адреса електронної пошти?
5) Наведіть приклади адрес електронної пошти.
Домашнє завдання: опрацювати параграф 1.1 підручника, вправа 7 ст.14.
VIII. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ
IX. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ