Посібник "Мій улюблений робочий зошит"

Про матеріал
Посібник являє собою робочий зошит учня, складений згідно Програми з географії для 6-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів (оновлена), затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804. Призначений для використання учнями на уроці, для вчителів з метою підготовки до уроків. Робочий зошит містить матеріал, викладений у вигляді конспектів, малюнків, схем, завдань з елементами новітніх освітніх технологій: скрайбінгу, сторітерлінгу. В зошиті вказані веб - адреси додаткової інформації , відеофільмів, флеш-ігор. Зміст посібника орієнтований на державні стандарти НУШ, які полягають у формуванні вмінь учнів застосовувати теоретичні знання у практичній діяльності, створенні основи для адаптації школяра до навколишньої діяльності, сприяння розвитку його загальної культури.
Перегляд файлу

 

C:\Users\Admin\Pictures\1484417641-872907-410526.jpgМій  улюблений  робочий  зошит

                                       Географія  в  малюнках та схемах

6  клас

(Частина перша)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Яловчук Л.П.

Робочий  зошит  з  географії

Посібник  являє собою робочий  зошит учня,  складений згідно Програми з географії для 6-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів (оновлена), затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804.  Призначений  для  використання учнями  на уроці,  для  вчителів з  метою    підготовки  до уроків.

Робочий  зошит містить матеріал, викладений у  вигляді конспектів, малюнків,  схем,   завдань з елементами  новітніх освітніх технологій:  скрайбінгу, сторітерлінгу. В зошиті   вказані  веб - адреси  додаткової  інформації , відеофільмів, флеш-ігор. Зміст  посібника  орієнтований на  державні  стандарти НУШ, які полягають у формуванні вмінь учнів застосовувати теоретичні знання у практичній діяльності,  створенні основи для адаптації школяра до навколишньої діяльності, сприяння розвитку його загальної культури.

 

 

 

 

 

 

 

Дорогий Пізнайку!

Цей  зошит  допоможе вам   поринути у  цікавий  незвичайний  світ  географії.Також пропонує цікаві  завдання, запитання, ситуації, роботу  з  малюнками  таблицями,  схемами.

В  опрацюванні  матеріалу  стане  в нагоді  рубрика «Мій конспект», а дізнатися  більше  цікавого  корисного допоможе  рубрика «Дізнайся  більше».  Рубрика  «Попрацюй  додатково!  Це – цікаво»  дасть  змогу  отримати  практичні  вміння  і  навички,   погратися  у  флеш-ігри, подивитися  відео, скориставшись  вказаними  електронними  адресами.  Поміркувати,  скласти розповідь, дати  відповідь  на  цікаве запитання  допоможе рубрика «Поміркуй».  «Для  нотаток»  допоможе  вести  власні  цікаві  записи.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Дата_____________

Вступ. Розвиток географічних знань про Землю

Урок№1 Географія як наука про Землю. Значення географічних знань та умінь. Джерела географічних знань та вмінь

Завдання 1. Вставте  пропущені  слова.

  • __________   -  Богиня   Землі
  • Ератосфен-   ……..    географії.  Саме  він назвав  вчення  про  землю  …………

 

Завдання 2. Зобразіть малюнком  як  ви  зрозуміли  слово географія.

 

 

 

Завдання 3. На  якому  з  малюнків зображенні  об’єкти  фізичної географії

   Мал. 1                                                       Мал. 2                                                       Мал. 3                                                   

«Поміркуй» 

Ви  плануєте  поїздку  до  Єгипту .  Які  знання  з  географії  вам  знадобляться?

 

Завдання 4. Дайте  відповіді  на  запитання

Яке джерело  географічної  інформації  зображено на  малюнку?  __________________

Із яких  телевізійних  передач ви  найбільше  дізнаєтеся  про  землю ?_______________

__________________________________________________________________________

Як  ви  ставитеся  до  передачі «Світ  навиворіт»?

Для нотаток

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

 

 

 

Дата_____________

Урок№2 Методи географічних досліджень. Особливості організації власних географічних досліджень. Дослідження №1 «Спостереження за змінами у природі» (протягом навчального року щомісяця)

Завдання 1. Які  методи географічних  досліджень  відображають  подані  тексти  та  зображення.

1.Дніпро – найбільша річка України; тече територією Росії, Білорусі та України. Протяжність – 2201 км, з них 1005 км – територією України, площа бассейну – 504 тис. кв. км.

Дніпро починається у північній частині Валдайської верховини у Смоленської області Росії, біля села Бочарово Сичевського району, неподалік від озера Гаврилівське, а впадає у Дніпровський лиман Чорного моря в Україні.Дніпро – ріка рівнинна, течія переважно швидка, але зустрічаються тихі плеси й вири зі зворотною течією. Глибини різні – існують перекати, де глибина може досягати 0,5 м, а є ще ями глибиною 20-30 м; добре розвинута водна рослинність.

_____________________

 

2.У давні часи річка згадувалася під іншими назвами. Так давньогрецький історик Геродот називав її у своїх історичних трактатах Борисфеном (що означає "ріка, яка тече з півночі"). Римські історики називали річку іменем Данапріс, яке через століття перетворилося на Дніпро.У період Київської Русі річку називали Славутичем (ріка слов'ян), у ті часи вона була частиною торговельного шляху, що з'єднував Прибалтику з Причорномор'ям і відомого в історії як “Шлях з варяг у греки".

_____________________

 

 

 

 

 

 

 

3.

 

________________________

4.

______________________

5.

__________________________

  • Який  географічний  об’єкт досліджений різними  методами? _________________

«Попрацюй  додатково!  Це – цікаво» 

Завдання 2. Пригадай  прилади  географічного  майданчика

https://quizlet.com/357261134

Для нотаток

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Дата_____________

Урок№3.Уявлення про Землю в давнину. Зображення Землі на картах Ератосфена, Птоломея.

Завдання 1.Під  малюнками підпишіть   давні народи, яким  відповідає дане уявлення  про  землю.

              

____________________          ____________________           ________________________          

  • Уявлення яких народів здалося  вам  найправдоподібнішим?_______________                                                                                             

Завдання 2. Прочитайте  текст  підручника і вставте  пропущені  слова.

Найдавніші географічні  відкриття  зробили  стародавні ……….. .  Вони  жили  в  Африці  на  берегах  Середземного  і   …….    морів. У  ті  часи  ще  ніхто  не  знав,  що  Африка  ( тоді  її  називали  ………)  з  усіх  боків  омивається  морями.  Це  відкриття  зробили  ………… -  народ,  який  жив  на  східному  узбережжі  Середземного  моря.

Завдання 3. Дайте  відповіді  на  запитання.

  • У  чому  фінікійці  отримали  першість?___________________________________

_____________________________________________________________________

  • Які наслідки  відкриття фінікійців________________________________________

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  • Яка  з  поданих карт  належить Ератосфену?  ______________________________
  • Якою  з  цих  карт  людство  користувалося  14  століть?  Кому  вона  належить?____________________________________________________________
  • Які материки  повністю відсутні  на  цих  картах? __________________________

_____________________________________________________________________

                                          Мал.4                                                                          Мал.5

 

Для нотаток

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Дата_____________

Урок№4.Відкриття нових земель. Плавання вікінгів. Подорожі Марко Поло.

Завдання 1.Отримавши  необхідну  інформацію,  дайте  відповіді  на  запитання.

  • Хто  насправді  першими  досягли  берегів  Америки?______________________
  • На  якому  півострові  жили вікінги?___________________________________
  • Як ще  називали  вікінгів?_______________________________________________
  • Роздивіться зображення  кораблів  вікінгів  та  спробуйте  пояснити  чому  їх  називали  дракартами?
  • Відкриття  яких  великих  островів належить  вікінгам?___________________

________________________________________________________________

«Дізнайся  більше»

Передивись  мультфільм  Вік-вікінг та  розкажи:  який  головний  убір  носили  вікінги,  якими  фізичними  особливостями вони  володіли,  що  вони  найбільше  не  любили  робити.

«Великий  європеєць»

Користуючись  поданим  кросингом розкажіть  про видатного  мандрівника  Марко  Поло

«Дізнайся  більше»

Фільм «Марко  Поло»  https://www.youtube.com/watch?v=YtuYVhfYb

Дата_____________

Урок№5.Пошуки морського шляху в Індію. Відкриття Америки Христофором Колумбом. Перше навколосвітнє плавання під керівництвом Фернана Магеллана.

Завдання 1. Закінчіть  речення.

Кінець XVта серединаXVII ст- це  епоха  ____________________________________

Завдання 1.Розгадайте ребус  та  дізнайтесь назву  країни до  якої   європейці  мріяли  дістатися  по  морю.

              ,,       ,                 ,,

C:\Users\Admin\Desktop\11.png                  Похожее изображение

Завдання 2.Читайте  підручник та  вставте  пропущені  слова.

 Розпочав пошук  морського  шляху  до  Індії  у 1468 португалець  ...........  ........ .  В результаті  його  подорожі  на  карті з҆явилася  назва мис  ....   .....

Завдання 3. Розгляньте  подану  карту .  Кому  належить  маршрут, яким  було  вперше здійснене  плавання  до  Індії.

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 «Ех  Колумб, Колумб»

Що  хотів  відкрити  Х. Колумб?

Що  відкрив  Х. Колумб?

Чому  він  був  упевнений  що  відкрив  Індію?

Скільки подорожей здійснив  Колумб до  Америки?

Як  могла  б  називатися  Америка  якби  Колумб  не  допустився рокової помилки

Завдання 4. Кому  з мореплавців  відповідають  дані  твердження, поставте  відповідні  цифри

1.В честь нього  Америка  отримала  свою  назву ______________

2.Завдяки йому зявилися  племена  індіанців___________________

3.Він відкрив  морський  шлях  до  Індії _____________________

4.Йому  не  судилося дізнатися  про  величне  географічне  відкриття_______________

1. 2.  3.

«Дізнайся  більше» https://timegeo.ru/velikie-lyudi/vasko-da-gama/

Дата_____________

 Урок №6 Навколосвітні подорожі. Відкриття Австралії і Антарктиди

Завдання 1. Прочитайте  текст підручника та  вставте  пропущені  слова.

Перша  навколосвітня подорож розочалася в  ……… році.  ЇЇ  очолив  португалець ………  ………. .  Кінцева мета подорожі полягала  у досягненні  …………. .. …..  островів.  Плавання  закінчилося  у  1522 році на  чолі  із  ……  ……. .

  • Перша  навколосвітня подорож була  визначною  подією,  оскільки  мала такі вагомі  наслідки:
  • вкотре  було  доведено, що  земля  має форму  …….. .
  • європейці  вперше  перетнули  …….  океан .
  • встановлено,що всі  океани  ………  між  собою.
  • зясувалося, що  вода  займає  ………..  поверхню  землі ніж  суходіл.

Завдання 2.Які  назви  зявилися  на  карті  в  результаті першої  навколосвітньої  подорожі  Ф. Магеллана____________________________________________________

Завдання 3.На  контурній карті позначте цифрами:

1 – країну  з якої розпочалася  перша  навколосвітня подорож

2 -  Магелланову протоку

3 – Тихий  океан

4 – місце загибелі  Магеллана

5 – Індійський океан

  • Зєднайте цифри, відтворивши  маршрут  експедиції.

C:\Users\Admin\Pictures\geo_kartasvitu_pol.jpg

Завдання 4. Прочитайте  текст підручника та  вставте  пропущені  слова.

У  1606  році  корабель  на  чолі  з  ........   ......... досяг північно-західних  берегів  Австралії

Завдання 5. Дайте відповіді  на  запитання.

  • Маршрут   подорожей якого мореплавця зображено на поданій  карті?______

_____________________________________________________________________

  • Позначте на  карті  острови ,  які  він відкрив  в  результаті другого  плавання.

C:\Users\Admin\Pictures\240px-Tasmanroutes.PNG

  • Чому  на  карті  Австралії  зустрічається  назва   Нова  Голландія?_____________

_____________________________________________________________________

«Відважний англійський  капітан»

1.Кого  вважають  другим  відкривачем  Австралії? _____________________________

2.Що  завадило Джеймсу  Куку відкрити  Антарктиду?__________________________

3.Яка була  мета  третьої  подорожі   Джеймса  Кука ? Чи  здійснив  він її?__________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Завдання 6.  Вставте  пропущені слова.

Першу в історії Російської імперії навколосвітню подорож здійснили у ___________ рр. росіянин _______________ та українець за походженням ____________________________.

Завдання 7. «Впізнай  хто»

 

Картинки по запросу іван крузенштернПохожее изображениеhttp://wiki.gcdn.co/images/c/cf/%D0%9C%D0%B8%D1%85%D0%B0%D0%B8%D0%BB_%D0%9B%D0%B0%D0%B7%D0%B0%D1%80%D0%B5%D0%B2.jpeg

Юрій Лисянський             Фадей  Беллінсгаузен           Михайло Лазарєв

Похожее изображение

Джеймс  Кук

1.Англійський мореплавець, відкрив східну Австралію, уклав карту Нової Зеландії, відкрив Гавайські острови, де й загинув у 1779 році. _________________________________________________________________

2.Один  з капітанів  першої Російської  навколосвітньої подорожі, український  Магеллан.   ________________________________________________________

3.Капітани російської  експедиції,  результатом  якої стало  відкриття  Антарктиди.________________________________________________________

Завдання 8. Маршрут  якої експедиції зображений  на  карті___________________

_______________________________________________________________________

http://wiki.gcdn.co/images/1/17/%D0%AD%D0%BA%D1%81%D0%BF%D0%B5%D0%B4%D0%B8%D1%86%D0%B8%D1%8F.jpeg

«Попрацюй  додатково!  Це – цікаво»

  Флеш-ігри https://quizlet.com/357112237/match

  • Хто із вивчених  вами відкривачів сподобався  найбільше?  Чим?
  • Напиши  твір-мініатюру розпочавши такими  словами:   «Мені найбільше  сподобався  ………. »  або  «На  найбільшу  увагу заслуговує …………..»

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

 

 

 

 

Дата_____________

   Урок№7 Сучасні дослідження Землі у ХХ  та початку ХХІ століття.

Завдання 1. У  таблиці  перепуталися події, дати  та  відкривачі. Встановіть правильну  відповідність.

Дата

Мореплавці

Події

1492

Христофор  Колумб

Відкриття  морського  шляху  до Індії

1519-1522

Васко  да  Гама

Відкриття  Америки

1497

Фернан  Магеллан

Перша  навколосвітня  подорож

Завдання 2. Розставте  в  правильному  порядку географічні  об’єкти,  якими  мандрував  Фернан  Магеллан.

Атлантичний  океан,  Тихий  океан  ,  Магелланова  протока,  Індійський  океан, Молуккські  остров

Завдання 3. Отримавши необхідну  інформацію, заповніть  пропуски  у  реченнях.

  • 6 квітня 1909 р. першим Північного полюса вдалося досягти ________________________________________________.
  • Уперше Північного полюса досяг російський криголам _____________ у _______________________ році.
  • На південному полюсі першим побувала експедиція _____________ 14 грудня ________________ року.
  • Інтенсивні дослідження Антарктиди почалися у ___________________ роках, коли 65 країн створили 60 наукових станцій, що належали 17 країнам.
  • На материку Антарктида з ___________ року працює перша українська наукова станція, яка має назву ______________________________.
  • У 1957 році експедиція на кораблі "Витязь"виміряла в Тихому океані найглибшу океанічну западину- ___________________________.
  • Картинки по запросу жак ів кустоНа  фото зображений видатний дослідник,який

протягом кількох десятиріч проводив дослідження рослинного і тваринного світу морів та  океанів француз__________________________________

 

 

 

  • Дослідження Антарктиди допомагають людству _____________________________________________
  • Провідну роль у сучасному пізнанні природи та її проблем відіграють космічні дослідження. З космосу спотерігають за _______________________________

______________________________________________________________________________________________________________________________________

  • Першим  космонавтом  незалежної  України  став ________________________

Завдання 4. Розкажи   або  опиши  історію  «Моя незабутня  подорож». При  бажанні  використай  метод   кросингу або  звичайний  малюнок.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

 

 

Дата_____________

  Урок№8  Підсумковий урок  з тем « Вступ. Розвиток географічних знань про Землю»

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Дата_____________

Земля на плані і карті

Урок№9  Способи орієнтування на місцевості. Компас.

Завдання 1. Підпишіть  основні (червоним) та  проміжні (чорним) сторони  горизонту

 

C:\Users\Admin\Pictures\Без названия.png

 

Завдання 2. Поясніть, що  розповідають подані  малюнки.

 

Завдання 3. Розгляньте  малюнок,  дайте відповіді на запитання:

  • В  яку   пору  доби  можна орієнтуватися за полярною  зорею?_______________
  • Чи  завжди  Полярна  зоря  допоможе  зорієнтуватися?______________________

__________________________________________________________________________

Картинки по запросу полярна зірка

Мал.6

Завдання4. Дайте визначення поняття.

Компас -_________________________________________________________________

 

 

Завдання5 . Дайте відповіді на запитання:

  • Куди завжди  вказує  стрілка  компаса ___________________________________
  • Що  може  вплинути  на точність  напрямку стрілки  компаса________________

_________________________________________________________________________

 

Дата_____________

Урок№10  Поняття про азимут.

Завдання 1. Вставте  пропущені  слова.

Азимут -   ......  між  напрямом  на  ....... і  данним  об’єктом.

Мал.7

 

Завдання 2. На  малюнку  позначте будинок  з азимутом 75°  і колодязь з  азимутом 290°

  • Де  буде  знаходитися  озеро, якщо  його  азимут  180°______________________

Завдання 3. Схематично  зобразіть  напрямки  руху  учнів.

Учні пройшли  100м  за  азимутом  270° , потім  стільки ж  за  азимутом  180°,  90° і ще 360°. Де  вони  закінчили свій  шлях. Використайте  М  в1см – 20м.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

«Попрацюй  додатково!  Це – цікаво»

httpHYPERLINK "http://geografichka.blogspot.com/p/6.html"://HYPERLINK "http://geografichka.blogspot.com/p/6.html"geografichkaHYPERLINK "http://geografichka.blogspot.com/p/6.html".HYPERLINK "http://geografichka.blogspot.com/p/6.html"blogspotHYPERLINK "http://geografichka.blogspot.com/p/6.html".HYPERLINK "http://geografichka.blogspot.com/p/6.html"comHYPERLINK "http://geografichka.blogspot.com/p/6.html"/HYPERLINK "http://geografichka.blogspot.com/p/6.html"pHYPERLINK "http://geografichka.blogspot.com/p/6.html"/6.HYPERLINK "http://geografichka.blogspot.com/p/6.html"html флеш- ігри   «Азимути»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Дата_____________

Урок№11 Способи зображення Землі

Завдання 1. Порівняйте  всі способи  зображення  землі і  дайте  відповідь  на  запитання:

Які з  них найбільш  точно  зображують  земну  поверхню________________________

Які  ви  можете  створити  власноруч _________________________________________

На  яких  ми  бачимо реальні об’єкти _________________________________________

З яких  ми  можемо  дізнатися  назви  об’єктів ___________________________________

Який  спосіб зображення  землі  може  допомогти  відшукати  певний  об’єкт  на  місцевості ________________________________________________________________

Завдання 2. Що вам  відомо  про  прилад,  зображений  на малюнку.  Чи можна  його  віднести  до способів зображення Землі?

Картинки по запросу новітні зображення землі джіпіес навігатор

 

Для нотаток

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Дата_____________

Урок№12 Масштаб та його види. Практична робота № 1 «Розв’язування задач з використанням різних видів масштабу» (початок)

Завдання 1.Вставте  пропущені  слова.

Масштаб- величина, яка показує в скільки разів  …………….   відстань на карті  в  порівнянні  з  реальною  вістанню  на  …………..

Завдання 2.Використовуючи отриману  інформацію закінчіть  схему:

Види  масштабу

Похожее изображение

Завдання 3.Дайте  відповіді  на запитання.

В записі  якого виду  масштабу  використовуються  лише  числа?_________________

Який  масштаб  визначається  за  допомогою циркуля?__________________________

Завдання 4. Відкрийте будь-яку сторінку свого атласу та знайдіть масштаб, у якому створена карта.  Який  вид  масштабу  використовується  найчастіше  на  географічних  картах?

Завдання 5.За малюнком визначте вид масштабу та скажіть скільки метрів /кілометрів у одному сантиметрі. Запишіть  у  числовому  та  іменнованному  масштабах.

Картинки по запросу масштаб це__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Завдання 6.Розвяжіть  задачу  використовуючи дані  малюнка.

Реальна  відстань  між  містами  становить  близько  712 км.  В  якому  масштабі  складена  карта .

Картинки по запросу масштаб___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________    

 

  Мал.8

Завдання 7.

  1. Зобразіть у зошиті відстань 1000 м у масштабі: в 1 см 250 м; в 1 см 500 м. Який з масштабів дрібніший? _____________________________________________

____________________________________________________________________

  1.  Відстань між містами Яблуневе і Грушеве дорівнює 240 км. Якою буде відстань між цими містами на карті, масштаб якої становить 1 : 600 000.

______________________________________________________________________

 

«Попрацюй  додатково!  Це – цікаво»

Користуючись картою, знайдіть відстань між обласними центрами України Ужгородом і Луганськом _____________________________________________

______________________________________________________________________

Для нотаток

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

Дата____________

 Урок№13  План, його основні ознаки.

Завдання 1.Опрацювавши  умовні  знаки, зробіть  відповідні  малюнки  та  підписи.

Завдання 2. Прочитайте  маршрут  за  умовними  позначеннями.

Картинки по запросу масштаб

Завдання 3.Зобразіть  маршрут  умовними  позначеннями:

Наш шлях  проходив  від  залізничної  станції по лісовій  дорозі до  річки  із  металевим  мостом. Далі ми  рухалися по  луках вздовж  болота  до  ділянки  вирубаного лісу . Ближче  до  вечора ми  ввійшли  в  мішаний  ліс, пройшли  2  км по  стежці і  в  будинку  лісника  зупинились  на  ночівлю.

_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

_________________________________________________________________________

«Попрацюй  додатково!  Це – цікаво»

httpHYPERLINK "http://geografichka.blogspot.com/p/6.html"://HYPERLINK "http://geografichka.blogspot.com/p/6.html"geografichkaHYPERLINK "http://geografichka.blogspot.com/p/6.html".HYPERLINK "http://geografichka.blogspot.com/p/6.html"blogspotHYPERLINK "http://geografichka.blogspot.com/p/6.html".HYPERLINK "http://geografichka.blogspot.com/p/6.html"comHYPERLINK "http://geografichka.blogspot.com/p/6.html"/HYPERLINK "http://geografichka.blogspot.com/p/6.html"pHYPERLINK "http://geografichka.blogspot.com/p/6.html"/6.HYPERLINK "http://geografichka.blogspot.com/p/6.html"html  флеш- ігри «Умовні  знаки»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Дата____________

Урок№14  Абсолютна і відносна висота місцевості, їх визначення за допомогою горизонталей та шкалою висот

Завдання1.Які  прилади  зображені  на  малюнках

C:\Users\Admin\Pictures\Без названия (6).jpg Картинки по запросу нівелір шкільний C:\Users\Admin\Pictures\image158.jpg

     Мал.9                                                 Мал.10

 _____________________                   ___________________

  Завдання 2. Закінчіть  речення:

Для  зображення нерівностей  земної  поверхні  на  плані та  картах  використовують …………..

Це  лінії, що з’єднують  точки з однаковою  …………   ……….

Щоб  зрозуміти,  що  показано підвищення  чи  зниження   використовують  - …………………………………..

Похожее изображение

Завдання3. Розгляньте  малюнок  і  визначте:

Яка абсолютна  висота  пагорба - ____________________________________________

Яка абсолютна  висота  точки А; точки Б:

__________________________________________________________________________

Яка  відносна  висота точки А і  точкиБ:

__________________________________________________________________________

Яка  відносна  висота точки А і точки  В

__________________________________________________________________________

Похожее изображение

 

 

Для нотаток

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Дата____________

Урок№15    Географічні карти, їх елементи. Види географічних карт Практична робота № 1 «Розв’язування задач з використанням різних видів масштабу» (закінчення)

 

  Завдання 1.

Поясніть вислів:  «Карта – вікно  у  світ»

  Завдання 2.Ви  плануєте  поїздку  до  якоїсь  країни,  вам нічого  про  неї  невідомо, яку  інформацію ви  можете  отримати  про  країну за  звичайною  фізичною  картою.

 

«Мій  конспект»

Елементи карти

Похожее изображение C:\Users\Admin\Pictures\image024.jpg

Завдання 3.Розгляньте  подану  карту  та  з̕ясуйте чим  представлені  допоміжні  елементи  карти.____________________________________________________________

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Похожее изображение

 

Завдання 4. Продовжіть  перелік:

Умовні знаки:  масштабні , значкові,  ________________________________________

 

Завдання 5.Розглянувши  подану легенду з̓ясуйте, які  умовні  знаки  на  ній є  значковими, лінійними та кольоровими .

 

C:\Users\Admin\Pictures\Либерия-карта-Легенда.svg.png____________________________________________

____________________________________________

____________________________________________

____________________________________________

____________________________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

Атлас - збірка карт.

Завдання 5. Вставте  пропущене:

Класифікація географічних  карт

За масштабом

великомасштабні (1:10 000 - 1:200 000 включно)

…………………… (1:200 000 - 1:1 000 000 включно)

дрібномасштабні (1: ………… і дрібніше)

За охопленням   території

карти світу і півкуль

карти ……………   і ………

карти держав і їх частин

За змістом

 загальногеографічні

• ……………………..

За  призначенням

  • Навчальні
  • …………..

 

Завдання 6. Скориставшись  атласом,  порівняйте  фізичну  карту світу  та  фізичну  карту  України    відповідно   класифікації карт

 

«Попрацюй  додатково!  Це – цікаво»

 Складіть  невелику  розповідь , розпочавши  словами:   «Для  мене  карта – це  …..»

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

Дата____________

Урок№16.  Градусна сітка на глобусі й карті

 

«Пригадай»

 Хто у своїх  ще у ІІ ст., описуючи природу на населення відомих йому земель, вже навів понад 8 тис. географічних об’єктів з зазначенням їх географічних координат, а також достатньо точно наніс їх на карту, використавши градусну сітку.

 «Мій  конспект»

Меридіани лінії проведені від  полюса до полюса на карті чи глобусі полуденна лінія

 

Пн. Полюс -Пд. Полюс

10 =111 км

1 меридіан = 1800

північ - південь

 

 

 

Паралелі - лінії паралельні екватору

 10 =111,3 км

Екватор - 40 076 км.

Захід - схід

Довжина паралелі зменшується від екватора до

Полюсів

Картинки по запросу меридіани на карті

 

Градусна сітка - перетин паралелей та меридіанів

 

 

 

Дата____________

Урок№ 17.  Географічні координати  Практична робота №2 «Визначення географічних координат за географічною картою

Географічні координати - географічна широта та довгота

Географічна широта - відстань від екватора до заданої

точки

 

Географічна широта від 00  до900  (пн., пд.).

Завдання 1. Робота з підручником

 За малюнком 55 підручника визначити, які точки розміщені у Північній, а які  у Південній півкулі.

• На яких паралелях розміщені точки?

• Яку широту мають ці точки?

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Завдання 2.   Робота з картою

• Визначте географічну широту  Північного і Південного полюсів, Києва, Лондона, Москви, Пекіна.

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Географічна довгота - відстань від нульового

 меридіана до заданої точки.

Географічна довгота - від 00  до 1800 (зх., сх.).

Завдання 3. Робота з підручником

• За малюнком   56 підручника визначити, у якій півкулі розміщені точки.

• Визначити географічну довготу цих точок.

_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Завдання 4. Робота з картою.

  • За картою визначити географічну довготу Києва, Лондона, Вашинґтона

_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Щоб знайти об’єкт на карті за координатами потрібно:

1) з’ясувати , у якій півкулі (пн., пд., зх.,сх.) розташована точка

2) за числами широти і довготи визначити відповідні їм паралель і меридіан

3) знайти точку їх перетину

Завдання 5. Виконайте завдання

  • Нам відомо, що на карті та глобусі можна провести безліч меридіанів ,

через любу точку можна провести один меридіан. А який материк

перетинають всі меридіани ?

_________________________________________________________________________

  • Визначте, в якій частині Світового океану знаходиться судно, якщо його координати 0° широти і 0° довготи.

_________________________________________________________________________

  • Визначте, де знаходиться експедиція, якщо її координати 70° пн. ш., 40° зх. д.

________________________________________________________________________

«Попрацюй  додатково!  Це – цікаво»

В  яких  галузях  особливо необхідні  знання про географічні координати .

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

Дата____________

Урок№ 18 Географічні координати свого населеного пункту. Практична робота №2 «Визначення географічних координат за географічною картою»

Завдання 1. Дайте  відповіді  на  запитання.

  • В  яких  півкулях  розташована  Україна__________________________________
  • В  якій області  України  ви  проживаєте__________________________________
  • В якому  місті  чи  селі_________________________________________________
  • Яку  широту  матиме ваш населений пункт ;  яку  довготу?__________________

Завдання 2 .Використовуючи карту виконайте  завдання практичної  роботи

Картинки по запросу карта хмельницької обл

Дата____________

Урок№ 19.  Підсумковий урок  з теми:  «Земля на плані і карті»

 

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Дата____________

Урок№20.  Літосфера. Внутрішня будова Землі

Завдання 1. Отримавши  необхідну  інформацію,  вставте  потрібні  підписи.

 

 Внутрішня будова Землі

Похожее изображение

Завдання 2.  Доповніть  визначення:

Літосфера -  верхня …………….   оболонка  Землі,    до  якої  входить ……..  ………..         і верхня  частина  ……………  до  шару  астеносфери.

 

 

 

                                            Типи земної кори

     

               материкова                                 океанічна              

                   осадовий                                   осадовий

                 гранітний                                   базальтовий

              базальтовий    

                20 – 70 км                                    5-  10 км

 

Завдання 3. Заповніть  таблицю.

Назва шару

Місце розташування, потужність.

Стан речовини

Температура

Земна кора

 

 

 

Астеносфера

 

 

 

Мантія

 

 

 

Ядро

-зовнішнє

-внутрішнє

 

 

 

 

 

 

 

 

Завдання 4. Знайдіть відповідність між поняттям і визначенням:

  1. Літосфера                     А. Верхня тверда частина Землі.
  2. Мантія                          Б. Земна кора і верхня частина мантіі.
  3. Ядро                              В. Найбільша оболонка  землі.
  4. Гідросфера                   Г. Центральна частина Землі.
  5. Астеносфера                Д. Частково розплавлена частина мантії.
  6. Земна кора                   Ж. Водна оболонка Землі.

                                       З. Повітряна оболонка Землі.

«Попрацюй  додатково!  Це – цікаво»Склади розповідь  «Моя  уявна подорож  до  центру  Землі».

Дата____________

Урок№21.  ЛІТОСФЕРНІ ПЛИТИ. ПОХОДЖЕННЯ МАТЕРИКІВ І ОКЕАНІВ

Завдання 1. Літосферні  плити  - це__________________________________________

__________________________________________________________________________

Завдання 2. Вставте  пропущене:

 

Походження сучасних материків і океанів:

1912 році …….. учений Альфред ………..   висунув гіпотезу …………    ……………..

             Складання ОЛС  Походження сучасних материків і океанів:

 

 

 

 

 

 

 

 

Завдання 2. Дайте  відповіді  на  запитання:

  • Яка  невидима  сила рухає  літосферні  плити _____________________________
  • Назвіть  сім  найбільших літосферних  плит ______________________________

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  • На  якій  літосферній  плиті    живемо ми? ________________________________

 

 

Дата____________

Урок№22. Внутрішні процеси. Рухи земної кори.

«Мій  конспект»

                          ОЛС    Рухи літосферних плит, їх  наслідки.

                                      Внутрішні  процеси Землі      

 

                                          Рухи літосферних плит

                             повільні                                                        швидкі   

 Горизонтальні                     Вертикальні                              Землетруси

 

                                          Горизонтальні 

 

мат. к.       мат. к                                  ок. к.     ок. к.                                                        мат.к

                                                                                                                           ок. к.…..

 

Гори                                СОХи (в океанах                                       океанічні  жолоби

hers_0                                       Тріщини (на  суход.)                                                             

 Місто Херсонес було засноване древньогрецькими колоністами більше ніж 2500 тисячі років тому на південному заході Криму. Нині його руїни - одна з найвизначніших пам'яток Севастополя. 

 

 

 

 

Залишки  міста Херсонес

Завдання 1. Поясніть причини  затоплення  міста  Херсонес______________________

_________________________________________________________________________

_________________________________________________________________________                                                                         

Для нотаток

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Дата____________

Урок№23.  Землетруси. Сейсмічні пояси  землі. Практична робота № 3 «Позначення на контурній карті рівнин, гір, вулканів суходолу» (протягом теми)

Завдання 1. Дайте  визначення  поняття.

Землетруси  -  __________________________________________________________

Завдання 2. Опрацюйте «Сейсмічний  словничок»

Сейсмічний  словничок

  •  Сейсмологія
  • Вогнище  землетрусу
  • Епіцентр землетрусу
  • Сейсмологічні  хвилі
  • Сейсмічні станції
  • Сейсмограф

Завдання 3. Отримавши  необхідну  інформацію,  вставте  потрібні  підписи.

Похожее изображение

Завдання 4.  Опрацюйте  таблицю .

Похожее изображение

 

Завдання 5. Прочитайте   опис та  наслідки поданих нижче землетрусів. Спробуйте  визначити, у скільки балів  оцінювалась  їх  сила.

4 грудня 1911 землетрус стався в місті Вірний (сьогодні Алмати). Область повного руйнування  охопила територію площею 15 тис. кв. км. Гірські хребти і долини були розсічені розломами протяжністю до 200 км. Смуга найбільших порушень земної поверхні (шириною 500 м і довжиною 100 км) була зафіксована на південному березі Іссик-Куля. Змістилися мільйони тонн грунту.

4 грудня 1957 на півдні Монголії стався  землетрус. Почався він близько полудня сильним поштовхом. Жителі встигли вибігти з приміщень, і, коли наступний головний удар стер з лиця землі будівлі, в них вже майже нікого не залишилося. Над горами піднялися величезні темні хмари пилу, приховали спочатку вершини. Пил швидко поширився, закривши весь гірський ланцюг протяжністю 230 км.  Коливання ґрунту спостерігалися на території площею 5 млн. кв. км.

 _____________________________________________________________________________________________

Завдання 6.Опрацювавши  тектонічну  карту  зробіть  висновок:

  • Де найчастіше  поширені  землетруси____________________________________

_______________________________________________________________________

  • Чи  можливі  землетруси  в  Україні?  Відповідь обґрунтуйте.

_______________________________________________________________________

  • Як   розташовуються  землетруси_______________________________________

                                                         ОЛС Сейсмічні  пояси Землі.

 

                                  ………………………………            ………………………………………

Завдання 7. Практична робота № 3(нанесення на  контурну  карту   сейсмічих  поясів)

Завдання 8. Дайте  відповіді  на  запитання.

  • Яке  ще  велике  стихійне  лихо  вслід  за  землетрусом  очікує  на  людей, які проживають  на березі  морів  та  океанів?
  • 11 березня 2011року сталася аварія  на  АЕС Фукусіма в Японії, яку прирівнюють до  аварії  на  Чорнобильській АЕС. Відомо, що землетрус не був  причиною  аварії. Яка  причина аварії, чи правильно, на  вашу  думку, взагалі  було будувати  АЕС в Японії?

«Попрацюй  додатково!  Це – цікаво»

1.Ви висококваліфікований   інженер. Вас  запрошують на будівництво  хімічного  заводу  у  три країни.  м.. Сантьяго (Чилі) ,   м. Оттава (Канада) м. Варшава (Польща)  В яких  із  запропонованих країн ви  згодилися  б будувати  підприємство з точки  зору  безпеки.   Відповідь  обґрунтуйте  стосовно  кожного  міста.

2.Ви  їдете  відпочивати  Перед  вами  стоть  вибір. Курорти  Туреччини,  Тайланду,  чи теплого узбережжя  Франції. Який  вибір ви  зробили б з  точки  зору небезпек  природного походження.

3.Чому, на  вашу  думку, у 1987 році   в Україні були припинені всі роботи по будівництву  Кримської АЕС. Чи  правильним було  таке  рішення.

Для нотаток

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Дата____________

Урок№24.  Вулканізм і вулкани. Гейзери.  Практична робота № 3 «Позначення на контурній карті рівнин, гір, вулканів суходолу»

Завдання 1. Доповніть  схему:

Внутрішні сили Землі                             

 

 

 

…………………………..

 

 

………………

Внутрішній

 

 

                                                  

 

Завдання 2. Яке  явище  зображене  на  малюнку?  Зробіть  відповідні  підписи.

http://4.bp.blogspot.com/-yZWdAzlzI8k/VnZ9Wv-Qn2I/AAAAAAAACqE/yYLIEoEPAR4/s200/300px-Plinian_Eruption-numbers.svg.png      

1 - _______________________;

2 - ______________________;

3  - _______________________.

4 - _______________________;

5- ___________________________;

 6- _________________________.

 

 

 

 

Завдання 3. Підпишіть  назви  післявулканічних  явищ:  

image005   Похожее изображение  

 ………………………………..          …………………………………………..             ……………………………………….

«Попрацюй  додатково!  Це – цікаво»

  • Яке  лікувальне  значення  мають  гарячі  джерела?
  • Дізнайтесь  про  гарячі джерела  України.

«Поміркуй»

  • Вулкан Стромболі. Знаходиться  на  однойменному   острові,  що  в Середземному  морі. Через кожні 5-20 хв у його кратері відбувається невеликий вибух і нагору викидаються шматки розпеченої лави й попелу. Чому  його  називають «Маяк Середземного моря».
  • Цей душ знаходиться  на  відкритому просторі.  Більше  того,    він  з  гарячою  водою.  Де  може  бути  таке  явище?

Ісландія

Для нотаток

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Дата____________

Урок№25.  Зовнішні процеси, що зумовлюють зміну земної поверхні.

«Поміркуй»

Усім вам відомий процес ліплен­ня фігурок з пластиліну, глини. Людина, яка це робить, — скульптор. Як працює скульптор? Він завжди ліпить двома руками. Природа Землі — також скульптор, вона невтомно «ліпить» і ство­рює образ поверхні нашої планети. Робота однієї «руки» — внутрішні сили Землі, які створюють гори, рівнини. А що ж робить «друга рука» приро­ди? Чому поверхня Землі така різноманітна? Як- от: кам'яний гриб, величезна застигла жаба, ще більша черепаха. В інших місцях немов виточені на замовлення кулі і кам'яні мости, споруджені невідомими будівельниками. Хто ж вони, ці умілі майстри?

 «Мій  конспект»

Завдання 1. Отримавши  необхідну  інформацію, доповни  ОЛС.

ОЛС   Зовнішні процеси, що зумовлюють зміну земної поверхні

Зовнішні процеси землі

Руйнування

…………………………………………….

…………………………………………

Вивітрювання

…………..

Фізичне  вивітрювання

хімічне  вивітрювання

…………………………..

Бархани

дюни

…………………

…………………

 

 

 

 

 

 

………..

…………...

Робота

людини

Робота  води

 

 

Вимоїна

яр

…………...

……………

морена

цирки

…………….

терикони

……………..

…………………..

 

 

 

 

 

 

 

Завдання 2. Наслідки роботи  яких  зовнішніх  чинників зображено  на  фото.

 

     Картинки по запросу льодовикові форми рельєфу   Картинки по запросу печери

     C:\Users\Admin\Pictures\1484417641-437738-410526.jpg  C:\Users\Admin\Pictures\1484417641-564342-410526.jpg

_________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

 

Для нотаток

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

Дата___________

 

Урок№26.  Мінерали, гірські породи. Корисні копалини та їх значення у житті та діяльності людини

«Пригадай»

Земна  кора  складається з  мінералів і  гірських  порід

Завдання 1.Якими  цифрами  позначені:

  • Мінерали ____________________________________________________________
  • Гірські  породи _______________________________________________________

 

1.Картинки по запросу мінерали та гірські породи фото 2. Похожее изображение 3.Картинки по запросу базальт фото

4.Граніт   5.https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/1/1c/Amathystre_septre.jpg/200px-Amathystre_septre.jpg Картинки по запросу алмаз6. Картинки по запросу алмаз

 

Завдання 2.Визначте  до  якої групи  за утворенням  відносять  перелічені гірські породи:

Нафта, пісок,  граніт,  крейда, мармур,  базальт,  торф.

  • Магматичні __________________________________________________________
  • Осадові _____________________________________________________________
  • Метаморфічні ________________________________________________________

Завдання 3. Закінчіть  речення:

Гірські  породи,  які  людина  використовує  для  своїх  потреб називають - ………………...     ………………………………

ОЛС Корисні    копалини

                             

                                …………….           …………            ………………

«Поміркуй»

  • Які  гірські  породи  людина використовує  щоб  побудувати  будинок.
  • Без яких природних  мінералів людина  не  приготує  їжі.
  • Якими  корисними  копалинами  ви  користуєтесь  у  школі.

Завдання 4.Встановіть  зв'язок  між корисною  копалиною та малюнком,  який  відображає  її використання.

Картинки по запросу автомобіль              Картинки по запросу цвяхКартинки по запросу батареи

Кольцо женское с камнем циркония Диамант серебристоеКартинки по запросу гранитный монумент

                                                                                                                       

 

Для нотаток

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Дата___________

Урок№27. Основні форми рельєфу суходолу. Рівнини Практична робота № 3 (продовження)

Завдання1.Доповніть схему.

       Первинні                            Низовини до200м                                  Плоскі

…………………….                    …………………….   .…                                   …………

                                           Плоскогір’я понад ….

geo_amazon_teor

Завдання2.За  малюнком  визначте форму  рельєфу ____________________________

  • Класифікуйте  за
  •  Висотою __________________________________________________________
  • Виглядом  __________________________________________________________
  • Утворенням _________________________________________________________

 Завдання3. . Установіть відповідність між назвами великих рівнин та цифрами, якими вони позначені на картосхемі.

А. Східноєвропейська

В. Декан

Б. Амазонська

Г. Західносибірська

 

 

 

 

 

https://fc.naurok.com.ua/0009w7-55fb/001.gif

Для нотаток

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

Дата___________

Урок№28.  Гори. Практична робота № 3 (продовження)

Завдання1. Зробіть  відповідні  підписи.

Картинки по запросу рельєф дна світового океану

 

«Мій  конспект»

Класифікація             гір

За  висотою

низькі (до 1 км)      середні         високі (понад 2 км).

Кримські        від 1до2 км    Гімалаї, Кавказ

                                                                        Уральські

image028image032

image030

Завдання 2.Класифікуйте Українські  Карпати:

За  висотою _____________________________________________________________

За  віком _________________________________________________________________

За зовнішнім  виглядом _____________________________________________________

За способом  утворення _____________________________________________________

Завдання 2.Установіть відповідність між формами рельєфу та їхньою класифікацією:

А

низовини

 

1

Анди, Кордильєри, Карпати

 

 

1

2

3

4

5

Б

височини

2

Бразильське, Декан

А

 

 

 

 

 

В

плоскогір’я

3

Амазонська, Причорноморська

Б

 

 

 

 

 

Г

гори

4

Декан, Атлас

В

 

 

 

 

 

5

Придніпровська, Подільська

Г

 

 

 

 

 

«Поміркуй»

  • Як ви  вважаєте де  людям  комфортніше  проживати у горах  чи  на  рівнинах?
  •  Людей здавна  ваблять гори. Які  небезпеки  можуть очікувати  їх  у горах?

Для нотаток

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

Дата___________ 

Урок№29. Рельєф дна океану. Практична робота №3 (закінчення)

Завдання1. Вставте відповідні  підписи

Похожее изображение

Завдання2 . Отримавши  необхідну  інформацію,  дайте  відповіді  на  запитання

  • На  скільки  метрів тягнеться шельф?___________________________________
  • Як  утворюються  глибоководні  жолоби?________________________________
  • Як  виникають  СОХи?________________________________________________

«Поміркуй»

Це  унікальний  острів.  Чудес і красот природа для цього  далекого острова - "відлюдника Атлантики" - явно не пошкодувала: серед них гейзери і гарячі джерела, льодовики і айсберги, водоспади і гірські озера ... А всього в  тут відкрито 250 груп термальних джерел, що включають 7000 гарячих ключів - більше, ніж де б то не було в світі. На острові біля 130 вулканів, з яких 18 вивергалися після заселення  людьми, близько 900 року нашої ери.

Про  який  острів  йде  мова ?  Як  він  утворився?

 

«Дізнайся  більше»

http://29palms.ru/index.php?link=iceland-island

Для нотаток

_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Дата___________ 

Урок№30. Унікальні форми рельєфу земної кулі, їх охорона

Відеоурок

http://mandrivnikl.blogspot.com/2014/12/blog-post_7.html

Завдання1.За  переглянутим фільмом заповніть  таблицю.

Унікальна  форма  рельєфу

Країна

Долина  монументів

США

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Завдання 2. Розгляньте  малюнки. Яку  діяльність  людини  вони  зображують,  які  її  наслідки?

 

Картинки по запросу добування корисних копалин із  земних  надр

 

Похожее изображение

Завдання3. Доповнфіть  схему:

Наслідки  діяльності  людини

 

 Для нотаток

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Дата____________

Урок№ 31.  Підсумковий урок  з теми:  «Літосфера»

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Зміст

Дорогий  Пізнайку!...................................................................................... 3

Вступ. Розвиток географічних знань про Землю

Урок№1 Географія як наука про Землю. Значення географічних знань та умінь. Джерела географічних знань та вмінь……………………………………………….  4

Урок№2 Методи географічних досліджень. Особливості організації власних          географічних досліджень. Дослідження №1 «Спостереження за змінами у природі» (протягом навчального року щомісяця)……………………………….   6

Урок№3.Уявлення про Землю в давнину. Зображення Землі на картах Ератосфена, Птоломея………………………………………………………………………………  9

Урок№4.Відкриття нових земель. Плавання вікінгів. Подорожі Марко Поло…    11

Урок№5Пошуки морського шляху в Індію. Відкриття Америки Христофором        Колумбом. Перше навколосвітнє плавання під керівництвом Фернана Магеллана…………………………………………………………………………       12

Урок №6 Навколосвітні подорожі. Відкриття Австралії і Антарктиди…………   14

Урок№7 Сучасні дослідження Землі у ХХ  та початку ХХІ століття……………  19

Урок№8  Підсумковий урок  з тем « Вступ. Розвиток географічних знань про Землю»………………………………………………………………………………    21

  Земля на плані і карті

Урок№9  Способи орієнтування на місцевості. Компас…………………………    22

Урок№10  Поняття про азимут………………………………………………… ..      24

Урок№11 Способи зображення Землі …………………………………………..      26

Урок№12 Масштаб та його види. Практична робота № 1 «Розв’язування задач   з використанням різних видів масштабу» (початок)……………………………. .     28

Урок№13  План, його основні ознаки……………………………………………      31

Урок№14  Абсолютна і відносна висота місцевості, їх визначення за допомогою горизонталей та шкалою висот……………………………………………………    33

Урок№15    Географічні карти, їх елементи. Види географічних карт Практична робота № 1 «Розв’язування задач з використанням різних видів масштабу» (закінчення)…………………………………………………………………………    36

Урок№16.  Градусна сітка на глобусі й карті……………………………………….39

Урок№ 17.  Географічні координати  Практична робота №2 «Визначення географічних координат за географічною картою»…………………………..       40

Урок№ 18 Географічні координати свого населеного пункту. Практична робота №2 «Визначення географічних координат за географічною картою»…………   42

Урок№ 19.  Підсумковий урок  з теми:  «Земля на плані і карті»………………    43

Літосфера

Урок№20.  Літосфера. Внутрішня будова Землі…………………………………    44

Урок№21.  Літосферні  плити. Походження  материків  і  океанів………………  46

Урок№22. Внутрішні процеси. Рухи земної кори……………………………..    47

Урок№23.  Землетруси. Сейсмічні пояси  землі. Практична робота № 3 «Позначення на контурній карті рівнин, гір, вулканів суходолу» (протягом теми)………………………………………………………………………………       49

Урок№24.  Вулканізм і вулкани. Гейзери.  Практична робота № 3 «Позначення на контурній карті рівнин, гір, вулканів суходолу» …………………………….     52

Урок№25.  Зовнішні процеси, що зумовлюють зміну земної поверхні……….      54

Урок№26.  Мінерали, гірські породи. Корисні копалини та їх значення у житті та діяльності людини………………………………………………………………         56

Урок№27. Основні форми рельєфу суходолу. Рівнини Практична робота № 3 (продовження)……………………………………………………………………        58

Урок№28.  Гори. Практична робота № 3 (продовження)………………………   60

Урок№29. Рельєф дна океану. Практична робота №3 (закінчення)………….      62

Урок№30. Унікальні форми рельєфу земної кулі, їх охорона…………………      63

Урок№ 31.  Підсумковий урок  з теми:  «Літосфера»……………………………    65

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

doc
Додано
16 лютого 2020
Переглядів
1529
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку