Урок фізики у 8 класі (№ 48) з використанням технології змішаного навчання. Ротація за станціями
Послідовне з'єднання провідників
На попередньому уроці учні виконували лабораторну роботу (див. календарне планування) Отримали домашнє завдання: самостійно опрацювати § 31
підручника. За змістом параграфа та відео (автор - канал “Фізика це просто”) у зошитах скласти опорний конспект, сфотографувати та надіслати на платформу навчання, наприклад, GoogleClassroom, Moodle тощо.
Мета: детальніше ознайомитись з послідовним з’єднанням провідників, вивчити та експериментально дослідити закономірності такого з’єднання, навчитись розв’язувати задачі на знаходження значень сили струму, напруги та опору ділянок кола з послідовним з’єднанням елементів кола.
Очікувані результати:
● знаю закономірності електричного кола з послідовним з’єднанням елементів;
● розпізнаю ділянки кола з послідовним з'єднанням провідників;
● вмію самостійно скласти електричне коло з послідовним з’єднанням елементів, виміряти силу струму, напругу у ньому, розрахувати опір ділянки кола;
● розв’язую задачі на обчислення невідомих величин на ділянці кола з послідовним з’єднанням елементів;
● розумію недоліки та переваги послідовного з’єднання.
Обладнання до уроку:
❖ мультиборд, 8 ноутбуків, смартфони;
❖ презентація; роздатковий матеріал (робочі аркуші, інструкції); ❖ онлайн-ресурси:
❖ набір приладів для виконання експерименту:
лампочки - 2,3 шт. або два резистори (1 Ом, 2 Ом), ключ, джерело живлення, наприклад батарейка гальванічних елементів, лабораторний амперметр (можна кілька), вольтметр, з’єднувальні провідники.
Структура уроку з розподілом часу
І |
Актуалізація опорних знань |
2 - 3 хв |
II |
Організація роботи в груп |
1-2 хв |
III |
Робота на станціях з ротаціями |
по 12 хв |
IV |
Підсумки. Рефлексія |
3 хв |
V |
Домашнє завдання |
1 хв |
І. Актуалізація опорних знань - 2-3 хв
Ми не уявляємо своє життя без електрики. І на практиці використовуємо багато різноманітних електричних кіл. Сьогодні ми розглянемо ділянки електричного кола з послідовним з'єднанням елементів, встановимо його закономірності й дослідимо їх на практиці, навчимось розв’язувати задачі, визначимо переваги та недоліки такого з’єднання.
Для початку з'ясуймо, яке з’єднання провідників чи елементів кола називають послідовним?
Розібратись у цьому допоможе вправа (демонструються на мультиборді, виконуються колективно)
Розгляньте приклади різних кіл, назвіть елементи, з яких вони складаються та
перенесіть його до “Так”, якщо зображено послідовне з’єднання і “Ні”, якщо непослідовне.
Виконання вправи.
Запистемиурокуузошити
II. Організація роботи в групах:
Об’єднання в 3 групи (8-7 чол.). Формулювання завдання для кожної групи. Інструктаж - 1-2 хв
Можна об’єднання зробити випадковим (рандом).
Ресурс: https://uk.rakko.tools/tools/59/
Спікер кожної групи отримує маршрутний аркуш, на якому чітко прописані завдання на кожній станції маршруту
III. Робота на станціях з ротаціями - час 13 хв.
Назва станції |
Очікувані результати |
Діяльність |
Оцінювання |
Задачі |
Розв’язую задачі на обчислення невідомих величин на ділянці кола з послідовним з’єднанням елементів |
Сумарне (бальне) + формувальне |
|
Лабораторія |
Вмію скласти електричне коло з послідовним з’єднанням елементів, виміряти силу струму, напругу у ньому, розрахувати опір ділянки кола |
Експериментальне дослідження |
Формувальне |
Тест |
Застосовую знання для вирішення різноманітних завдань |
Виконання тестового завдання. Тест |
Сумарне (бальне) |
IV.Підсумок. Рефлексія (3 хв):
V. Домашнє завдання (1 хв):
Повторити § 31, виконати вправу № 31 (1,2,3.)