на прикладах життєвих ситуацій підвести дітей до розуміння того, що послух – прояв любові та довіри, а непослух – початок зла на землі; сприяти розвитку мовленнєвої діяльності учнів, вмінню висловлювати свої судження та аргументовано їх доводити; виховувати шанобливе ставлення до батьків, старших за віком людей, до вчителів.
Послух і непослух
1 клас
Мета: на прикладах життєвих ситуацій підвести дітей до розуміння того, що послух – прояв любові та довіри, а непослух – початок зла на землі; сприяти розвитку мовленнєвої діяльності учнів, вмінню висловлювати свої судження та аргументовано їх доводити; виховувати шанобливе ставлення до батьків, старших за віком людей, до вчителів.
Обладнання: підручник "Дорога добра", диск з музичними творами книги "Таємниці душі твоєї", "Голос ангела".
Хід уроку
I. Пісня "Людина починається з добра".
Вступна бесіда.
1. Згадаймо правила руху Дорогою Добра.
2. Наведіть приклади добрих вчинків як шлях до добра.
3. Хто вчить вас робити гарні справи, вчинки?
4. Чи вмієте ви розрізняти добро і зло?
5. Хто є прикладом добрих вчинків для вас?
II. Оголошення теми і мети уроку.
– Сьогодні на уроці ми поговоримо про послух і непослух.
Пояснимо, що таке послух і що таке непослух та які можливі їх прояви у наших вчинках.
По відношенню до кого ми їх проявляємо?
Послух – це коли ви слухаєтесь тата, маму чи старших у добрих справах, бо довіряєте їм і любите їх.
Непослух – це коли не хочеться робити потрібне чи корисне. Свій непослух людина повинна переборювати, долати.
III. Робота над темою.
1. Робота за підручником.
а) читання тексту;
б) розгляд і обговорення ілюстрацій;
в) робота над словничком у підручнику;
г) бесіда за запитаннями:
Про кого оповів дідусь біблійну історію?
Як жилося Адаму і Єві у раю?
Чому Адам і Єва не змогли жити в раю?
Хто такий "Нехоч"?
Які три слова він знає? ("не хочу", "потім", "а чому я?")
А як не слухати свого нехоча?
Поміркуй, а з яким непослухом тобі важко, але треба боротися?
Чому у цьому є необхідність?
д) робота над віршем "Навпакійко".
е) слухання музики: А. Золкін "Багатель".
– Що постає у вашій уяві при прослуховуванні цього твору?
1) Слухання "Колискової" Р. Глієра.
2) Бесіда про батьків та значення їхніх порад у житті дітей.
3) Вірш "Послушники" (із книги Т. Дашкевич "Голос ангела").
4) Читання вчителем "Притчі про працю" (ст. 53, 41).
V. Підсумок уроку.
– У чому полягає ваш послух? До кого?
– Хто повинен переборювати ваш непослух, якщо він у вас з’являється?