Новини

5 порад для вчителів НУШ: будуємо міст між початковою та середньою школою

Реформа прямує далі: НУШ іде до середньої школи! Це непересічне явище для вітчизняної освіти, тож ми разом із прогресивними педагогами України взяли відповідальність і сміливість презентувати цінні ідеї для впровадження НУШ у середній школі!

Як підготуватися до роботи згідно з вимогами реформи? Якими будуть теоретичні та практичні засади НУШ у п'ятому класі, які перспективи в майбутньому? Чого очікувати від підготовки учнів? Своїми думками та досвідом поділилися лектори Всеукраїнської інтернет-конференції «Нова українська школа: від початкової до середньої освіти»

Артем Горобець: «Застосовуйте компетентнісний підхід, адже в ньому знання та вміння збігаються: знати – значить уміти». 

Які виклики та завдання постають перед учнями та вчителями середньої школи? Насправді їх безліч, адже НУШ – абсолютно нове для середньої школи явище. До неї потрібно звикнути та зрозуміти дуже важливий момент: Нова українська школа формує в учнівства не лише знання, а й уміння застосовувати їх у житті. 

Звісно ж, для вчителів середньої школи, які продовжують марафон НУШ, буде важливим пошук різноманітних орієнтирів, ідей, поглядів, технологій. Це сприятиме усвідомленню та трансформації вчителювання з оглядом на нові концепції загальної середньої освіти. Бажаєте дізнатися більше про ґрунтовні теоретичні засади викладання у середній школі у вимірі НУШ? Передивіться виступ! Він буде цікавим як для вчителів, так і для адміністрації шкіл!

Марина Кропельницька: «Якщо ми хочемо бути цікавими сучасному учню, маємо йти в ногу з часом або ж крокувати попереду».

Анімовані зображення, інтелект-карти, стрічки часу, лепбуки, канали віртуальної реальності – для навчального сьогодення сучасної дитини важливі практика та візуалізація. 

Педагогам не варто боятися працювати з вихованцями початкової ланки НУШ, адже діти прекрасно підготовлені до подальшого навчання. Але що допоможе справді поєднати середню та початкову школу? Відповідь проста: візуалізація! Під час свого виступу Марина Кропельницька продемонструвала 17 неймовірно цікавих ресурсів для візуалізації, які допоможуть побудувати комфортний місток між навчанням у початковій та середній школі. До вашої уваги дидактичні ігри, практичні вправи і цікаві ресурси! Бажаєте поповнити свій педагогічний інструментарій нестандартними підходами? Приєднуйтеся до перегляду виступу Марини Кропельницької!

Олександр Желіба: «Ми маємо бути панами самим собі та вчити цього дітей. Лише вільна людина може критично сприймати інформацію та жити повним життям, а не забаганками інших».

Як поєднати уроки історії та громадянської освіти з НУШ? Як відрізняти факти, міфи та судження? Зауважимо, що сучасні діти сприймають світ по-іншому, а інформацію засвоюють невеличкими блоками. Ми маємо бути командою: враховувати ці фактори та підлаштовувати навчальний процес під інтереси учня. Що буде важливим, цікавим та корисним для дитини? Розбираймося разом із Олександром Желібою – співавтором навчальних програм для п'ятих класів НУШ.

Лектор поділився оригінальними підходами, які легко адаптувати до всіх предметів шкільної програми. Як структурувати матеріал? Які види робіт запропонувати? Дізнайтеся відповіді, переглянувши виступ!

Вікторія Бартюк: «Спрагу до навчання можна втамувати, якщо є три компоненти: інтерес, воля та віра в себе і в інших».

У сучасному та майбутньому світі потрібні люди, здатні приймати творчі рішення. Завдання сучасного вчителя полягає в тому, щоб навчити та заохотити учнів, учениць (і себе!) ставити нові запитання, розв'язувати нові проблеми та створювати нові знання. Маючи внутрішню мотивацію, учні набуватимуть нові знання та навички впродовж усього життя, що є важливою складовою успіху в епоху інновацій.

Лекторка поділилася лайфхаками, які допоможуть розпалити жагу дослідництва у дітей і дорослих:

  • Досвід – це найважливіше, його не можна переказати, його потрібно надати. Це те, що залишається на все життя.
  • Освіченість – незамінна цінність, яка формується завдяки свободі. 
  • Більшість знань здобуваються нами випадково – ходимо по світу з відкритими очима та вухами. Вчимося все життя.
  • Тож дивіться так, щоби побачити, слухайте так, щоби почути, говоріть так, щоби правильно донести думку, а думайте так, щоби зрозуміти суть речей.
  • Складно не вчити, складно формувати спрагу пізнання.

Як заохотити дітей до нових досліджень і звершень? Дізнайтеся з виступу Вікторії Бартюк!

Лілія Талан: «Час дуже швидкоплинний, тож ми не маємо права на буденність і пасивність»

«У ХХІ столітті неграмотні не ті, хто не вміє читати і писати, а ті, хто не вміє вчитися, а ще – забувати те, чого навчилися, й перевчатися», – стверджує Елвін Тоффлер, і з ним погоджується Лілія Талан. Лекторка нещодавно випустила четвертий клас НУШ, тому точно знається на результатах роботи молодшої школи. Під час свого виступу вона розвінчала міфи про Нову українську школу та дала корисні рекомендації, які допоможуть і надалі розвивати найкраще, що є в учнів.

Яки здобутками може похизуватися початкова ланка освіти? Що «взяти з собою» у середню школу? В чому особливості організації освітнього простору? Відповіді шукайте у виступі досвіченої вчительки НУШ Лілії Талан!

Це був дуже інформативній і насичений день. Обов'язково перегляньте виступи Всеукраїнської інтернет-конференції «Нова українська школа: від початкової до середньої освіти» ще раз та надихніться новими ідеями!

Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter