Ідеї STEM-уроків, які можна проводити, залучаючи цікавих роботів-персонажів.

Wall-E, С-3PO, Оптімус Прайм, Сталевий Гігант – це роботи, створені поп-культурою в різні часи. Перипетії їхнього життя розважають дітей. Та головне, що ви та ваші учні можете отримати від них цінні STEM-уроки. Ми можемо нескінченно довго говорити, що сучасна культура змінює дітей (інколи не на краще), але не можна заперечити той факт, що роботи – уже невід’ємні реалії нашого сьогодення. Тому давайте брати краще від того, чим можуть цікавитися ваші учні.

Сталевий Гігант

Однойменний мультфільм був популярним ще у ХХ столітті. Сюжет історії такий: робот падає з неба на невелике місто, його знаходить маленький хлопчик, з яким вони починають товаришувати. Хлопчик захищає робота від нового світу, який є надто ворожим до прибульця.

STEM-урок: Це більше, ніж просто історія дружби. Це історія, яка вчить захищати та приймати тих, хто відрізняється від загалу. Як відомо, STEM будується на інтеграції. І для вчителя важливо не лише дати знання дитині, а й виховати з неї Людину. Мультфільм показує, як люди ворожо ставляться до робота, який відрізняється від усіх, хоча нікому нічим не загрожує. Він просто інший. Це факт дискримінації, і якщо ви прагнете антидискримінаційного виховання школярів, можете взяти за основу історію про Сталевого Гіганта.

WALL-E

Герой мультфільму, створеного компанією Disney, став одним з найвідоміших роботів останнього десятиліття. Він живе на Землі в 2805 році, коли планета перетворилася на сміттєзвалище. Він працює зі сміттям, але одного разу зустрічає іншого робота EVE, і його життя кардинально змінюється. Варто визнати, що мультфільм багато чому може навчити не лише дітей, а й дорослих.

STEM-урок: Окрім низки моральних уроків, є один вкрай важливий з точки зору STEM-освіти. Технології можуть допомагати людині, а можуть створювати проблеми. Важливо тримати баланс, а краще – зосередитися на створенні технологій, які допоможуть вирішити реальні проблеми людства. Попросіть учнів назвати ключові соціальні чи економічні проблеми людства, а потім обговоріть їх. Наступний крок – мотивуйте учнів (самостійно, групами чи усім разом) придумати робота, який здатний допомогти у цій ситуації. Це може бути навіть повноцінний проект. І хто знає, можливо, хтось із ваших учнів у майбутньому створить винахід, який врятує людство.

Оптімус Прайм

Що не кажіть, а це, напевно, один із найпопулярніших роботів серії Трансформерів. Періодично їх слава згасає, але потім неодмінно відновлюється. Серед шанувальників – хлопчики від 3 до 40 років. Цей робот – справжній лідер, що має високі моральні якості, силу та авторитет. Одна з ключових ідей, яка керує Оптімусом, - роботи повинні співіснувати з людьми у мирі.

 

STEM-урок: В цілому, історії про Трансформерів дозволяють, граючи, вивчати механіку, техніку, особливості створення роботів. Ймовірно, у когось із ваших учнів удома є така іграшка-робот. Попросіть принести її до класу. Одного вистачить, аби продемонструвати та вивчити деталі, механізми роботи. В Україні сьогодні достатньо спеціалістів, які розуміються на робототехніці, запросіть одного з них на урок. Важливо, що з Оптімусом Праймом ви зможете навчити дітей не тільки основам робототехніки, але й людяності. Непогано, як для простого мультфільму, погодьтесь.

C-3PO

Хто не відчув симпатії до робота-перекладача із саги «Зоряні війни»? Його було створено задля спілкування між такими різними представниками всесвіту. Він просто робот, який володіє більше ніж 6 мільйонами форм спілкування, але люблять його і досі.

STEM-урок: Проведіть урок інформатики, використовуючи цього робота. Поговоріть із учнями про кодування як форму спілкування. Такі завдання можна адаптувати для будь-яких класів.

LEGO-роботи

Діти люблять майструвати роботів з будь-чого. Чи то з конструктора, чи то з коробок із-під сірників, чи з самих сірників. Звісно, конструктори LEGO дуже люблять діти будь-якого віку, та не обмежуйте свої можливості та бажання школярів. Адже кожний створений робот може мати власний характер і втілювати певну ідею.

STEM-урок: Розробіть проект із робототехніки. Діти радо до нього долучатимуться, бо це передусім цікаво. Учитель може подати ідею проекту. Можете поєднати це завдання із проектом, описаним у пункті про WALL-E. Головне – не обмежувати фантазію дітей.

Звісно, це не повний список роботів, яких так люблять діти. Ви можете поспілкуватися зі школярами, дізнатися про їхні вподобання та розробити власні STEM-уроки, орієнтовані на ці зацікавлення.

А якщо ви хочете отримати ще більше ідей щодо впровадження STEM-освіти, завітайте на інтернет-конференцію «Сучасні освітні тенденції: STEM, STEAM та учнівські проекти» https://naurok.com.ua/conference/stem, що відбудеться 10 листопада.

Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter