2 березня о 18:00Вебінар: Як казка допомагає навчати образотворчому мистецтву учнів 5-7 класів
Згуртовуємо клас!

Шукаєте практичний прийом, який згуртує клас та одночасно мотивуватиме дітей на пізнавальну діяльність? Ми його вже знайшли! Це «Килим ідей», чудовий прийом, що можна використовувати і при традиційному, і при дистанційному навчанні.

Цей метод допомагає школярам усвідомити проблему та запропонувати ефективне рішення. Окрім цього, діти навчаться обговорювати питання у групі та проводити колективне оцінювання. Коли найкраще застосовувати? Коли потрібно зацікавити школярів проблемним питанням та спільними зусиллями розв’язати його! 

Перший етап. Презентація проблеми та підготовка

Спочатку вчителю потрібно зацікавити школярів – презентувати проблему. Для цього слід обрати одне стверджувальне речення, що стосується теми уроку. Воно має ставити перед учнями проблему, наприклад:

  • Часи в англійській мові – одна з найскладніших тем для вивчення.
  • Школярі проводять близько 4-5 годин на день в Інтернеті тощо.

Важливо пам’ятати, що пізніше діти обговорюватимуть саме це твердження, тож варто підійти до його вибору з особливою увагою! А працюватимуть вони колективно – клас має об’єднатися у 3-4 групи.

Другий етап. Розуміння проблеми

Учитель пропонує школярам відповісти на кілька запитань: Чому існує ця проблема? Які її причини? Перш ніж відповісти, діти мають протягом 10 хвилин обговорити ідеї у групі. 

Кожна група отримує 10 кольорових смужок невеликого розміру та ватман. Завдання: занотувати відповіді. Це треба зробити на різнокольорових аркушах, які згодом потрібно наклеїти на ватман! Як результат – кожна група має свій «килим ідей», який потрібно презентувати на клас.

Третій етап. Пошук рішень

І знову запитання від учителя – що можна зробити, щоб мінімізувати або повністю розв’язати проблему? 

Школярі протягом 10 хвилин обговорюють питання у групах, пропонують рішення та записують ідеї на кольорових аркушах. Ідеї – це конкретні дії, що діти можуть виконати для розв’язання проблеми. Також бажано, щоби вчитель зазначив часовий проміжок, у який діти зможуть потенційно виконати зазначені дії.

Наприклад:

  • щотижнево проходити ігрові опитування з теми «Часи» в англійській мові,
  • протягом 6 місяців щоденно проводити лише 2 години в Інтернеті тощо.

Коли учасники завершать обговорення, представник від кожної групи зачитує ідеї. А кольорові аркуші з нотатками слід наклеїти навколо ватману («Килим ідей»). Якщо ідеї груп повторюються, аркуші накладаються один на одний.

Четвертий етап. Вибір дій

Позаду – кроки, що займають найбільше часу. А тепер перед школярами один із завершальних етапів – вибір дій! Тут вони мають обрати чотири дії, які дійсно виконають для вирішення проблеми, серед запропонованих у попередньому етап. При цьому обирати власні пропозиції учні не можуть, на цьому етапі головне критично оцінити всі ідеї та зробити крок до вирішення проблеми.

Для цього кожен школяр повинен узяти дві червоні та дві помаранчеві наклейки. Червоні варто наклеїти поруч із тими ідеями, у можливості втілення яких він сумнівається. А помаранчеві навпаки варто наклеїти біля дій, що учень точно зможе виконати найближчим часом. 

Орієнтуватися можна на запропонований віртуальний «Килим ідей»! Його можна використовувати навіть під час дистанційного навчання – потрібно лише пояснити умови методу та надіслати шаблон школярам. Це допоможе дітям згуртуватися, виявити причинно-наслідкові зв’язки та краще зрозуміти тему уроку.

Переглянути та зберегти у високій якості

До «Килиму ідей» можна звертатися протягом усього вивчення теми. І це робить його чудовим інструментом для ефективної роботи з дітьми, що точно вартий вашої уваги!

 

Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter