2 лютого о 18:00Вебінар: Самооцінювання управлінських та освітніх процесів: нормативні орієнтири та особливості проведення
Стимул до творчого навчального процесу та взаємодії у класі.

Уміння виділяти головне та позбавлятися зайвого не просто знадобиться у житті, воно стане у пригоді дітям вже сьогодні! Годі й уже казати про вміння аргументовано доносити свою думку до інших та відстоювати власну позицію. Це неабияк допоможе у навчанні. Навчити аналізувати різні аспекти теми, обирати найголовніше та вирішувати, над чим працювати далі, допоможе цікавий прийом «Крилаті плакати». Летимо?

Процес виконання

Для роботи вам знадобляться 3-4 ватмани, різнокольорові маркери, стікери.

1. Ознайомте учнів із темою заняття

Для обговорення можна обрати тематичне зображення, фрагмент тексту, історичну дату, певну формулу чи позначення хімічних елементів. Це може бути будь-що

2. Об'єднайте учасників у 3-4 групи

Роздайте кожній групі по плакату. На кожному напишіть запитання, що стосується теми. Наприклад, якщо ваше завдання - проаналізувати творчість Тараса Шевченка, то запитання можуть бути такими:

  • Як історичні події вплинули на творчість Кобзаря?
  • Які з творів Шевченка можна назвати найвизначнішими та чому?
  • Про що б писав Тарас Шевченко, якби жив у ХХІ столітті?

Повідомте, що протягом 10 хвилин кожна група має записати на плакаті якомога більше ідей та відповідей на запитання. Спілкування у команді має бути активним та ввічливим.

3. Попросіть групи завершити роботу

Кожна команда має передати плакат наступній за годинниковою стрілкою. Група, яка отримала плакат, вивчає його та додає власні ідеї. Не можна закреслювати попередні дописи. Якщо щось викликає сумніви, можна наклеїти картку-стікер із питанням чи пропозицією. Нагадайте, що ідеї мають бути конкретними. Попросіть передати плакати далі. Плакати передаються ще 2 рази, поки не повернуться до першої групи.

4. Плакат повертартається до авторів

Попросіть, щоб кожна група, яка отримала свій «оригінальний» плакат, перечитала його та обрала 3-5 ідей із запропонованих. Звісно, обирати треба ті, що здаються найбільш корисними та важливими.

5. Презентація плакату

Групи виходять зі своїми плакатами до дошки та презентують ідеї. Після кожної презентації вчитель може додати свій коментар чи розповісти про власний досвід, також можна дати відповіді на запитання, які виникли в учнів упродовж роботи.

Приклад застосування прийому «Крилаті плакати»

Інтегрований урок-проєкт для молодших школярів з читання та «Я досліджую світ»

Мета проєкту: залучити кожного учня в активний пізнавальний творчий процес; розвинути уміння бачити причиново-наслідкові зв’язки; розвинути критичне мислення, комунікативні навички; сформувати вміння самостійно працювати з різними джерелами; розвинути інтерес до вивчення навколишнього світу; виховувати почуття взаємодопомоги.

1. Підготовка до роботи над проєктом

Запропонуйте дітям прочитати вірш Наталії Забіли «Чотири пори року» (урок позакласного читання), у якому авторка знайомить читачів із сезонними змінами у природі. На основі вірша учні можуть створити яскравий календар природи з порами року.

2. Планування

Об'єднайте учнів у 4 групи за порами року («Зима», «Весна», «Літо» і «Осінь»). Кожна група отримує завдання перечитати вірш та дібрати до отриманого тексту ілюстрований матеріал (для цього заздалегідь підготуйте роздруковані картинки з інтернету, малюнки з журналів, старих книг, листівок), прикмети та прислів'я про пори року. Або ж можна попередньо дати учням домашнє завдання – підготувати друкований матеріал про різні пори року вдома.

3. Практична робота

  1. Учні у групах сортують підготовлений текстовий матеріал та обирають цікавинки, які стосуються їхньої пори року. 
  2. Школярі створюють тематичний колаж на ватмані. Учитель виступає в ролі консультанта та помічника. 
  3. Кожна команда має передати плакат зі своєю порою року наступній за годинниковою стрілкою. 
  4. Група, яка отримала плакат, вивчає його та додає власні ідеї (ідею варто записати на наліпці та прикріпити на плакат). Не можна закреслювати попередні дописи, клеїти чи дописувати власні. 
  5. Плакати передаються ще 2 рази та повертаються до першої групи.
  6. Попросіть, щоб кожна група, яка отримала плакат зі своєю порою року, перечитала його та обрала 3-5 ідей, картинок, прислів'їв, які вона вважає найбільш корисними та важливими.

4. Результати та висновки. Презентація проєкту

Кожна група презентує свій плакат та зачитує лише ті ідеї, які вона обрала. Після того, як робота кожної групи була завершена, вивісіть на дошку всі 4 плакати - календар природи готовий! 

Спробуйте поєднати цю техніку з інтелект-картами або ж прийомом критичного мислення «Плакат думок». Такий вид роботи можна адаптувати для будь-якого віку, використовувати на будь-якому уроці, адже теми для дискусій та обговорення є завжди!

Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter